
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Великі корпорації нерідко дотримуються дивних правил, які мають сенс з їх сторони, але безглузді для покупців та працівників. В черговий раз відзначилась «емейзінг» компанія Apple, яка перша почала економити на зарядних пристроях та кабелях. Про це розповіла одна зі співробітниць.
Колишня працівниця Apple Store розповідає, як дурнуваті правила змушують відмовляти у бонусах: «Якщо я витрачаю понад 1000 доларів на телефон, я хочу свою сумку».
P.S.: Уявляю, як в АТБ вам би відмовили у пакеті.
Людям нерідко подобається, коли назовні просочуються делікатні нюанси, які розкривають, що відбувається за зачиненими дверями великих компаній, особливо таких таємничих, як Apple. Саме це пропонує одна з авторок TikTok — Кейтлінд МакКвін (@reddnea), яка раніше працювала в Apple, а тепер публікує технічний контент та відео з розпакування. Вона поділилася роликом, який переглянули понад 7,6 мільйона разів.
Перше правило бійцівського клубу: “Не пропонувати сумку” (пакет)
“Технічно, вони не хочуть, щоб ви пропонували сумку, – каже МакКвін. – Ви маєте самі попросити її.”
Вона пояснює, що якщо клієнт просить сумку, але має велику сумочку чи рюкзак, працівникам рекомендують запропонувати використати їх замість цього.
Хоча офіційної документації від Apple, яка підтверджує цю політику, немає, подібні практики не рідкість у роздрібних магазинах, які прагнуть сприяти екологічності, зменшуючи кількість виданих сумок.
Друге правили бійцівського клубу — “Не носіть сорочку поза роботою” (фірмовий одяг Apple)
“Вам не дозволяють носити фірмовий одяг Apple поза магазином,” – зазначає вона.
За словами її менеджера, це зроблено з міркувань безпеки, щоб працівники не були легко впізнавані чи не ставали мішенню після роботи, але МакКвін, здається, не дуже в це вірить.
Apple публічно не згадує це правило у своїх “Керівних принципах використання торгових марок і авторських прав Apple”, “Політиці ділової поведінки” чи “Керівних принципах ідентичності Apple” для сертифікованих осіб.
Однак це не означає, що правила не існує – якщо воно є, то, ймовірно, це просто внутрішня політика, яку Apple не оприлюднює.
Третє правило «Нічого особистого, просто бізнес» та «психологічне володіння»
Вона також зазначає, що працівники повинні запитувати клієнтів, чи купують вони щось для роботи, і якщо так – направляти їх до бізнес-команди Apple.
“Ми не повинні відпускати клієнтів, не поговоривши про роботу,” – пояснює вона.
За словами МакКвін, навіть взаємодія працівників із продуктами ретельно структурована.
“Ми не повинні тримати в руках пристрої, які демонструють клієнтам,” – каже вона. Тобто, якщо ви оглядаєте iPhone чи MacBook, працівник має передати його вам у руки, а не показувати самостійно.
Причина, за словами МакКвін, – це “психологічне володіння”. Чим більше клієнт фізично взаємодіє з продуктом, тим імовірніше, що він його купить.
Раніше вона вже розповідала про концепцію “психологічного володіння” і як Apple нібито її використовує. За її словами, Apple заохочує клієнтів безпосередньо взаємодіяти з продуктами, щоб створити емоційний зв’язок – що, теоретично, підвищує ймовірність покупки.
Останнє в її списку – дрібні технічні проблеми. Чи то чищення порту, чи виправлення проблем із гучністю, чи з’ясування, чому не працює дзвінок – МакКвін стверджує, що працівники технічно повинні направляти вас до Genius Bar і призначати вам зустріч.
“Це ще одна річ, яку я не завжди виконувала на 100%,” – зізнається вона. Іноді, якщо це було швидке виправлення – наприклад, телефон “не дзвонить”, бо він на беззвучному режимі, – вона просто допомагала на місці.
П.С.: “Невже компанія на трильйон доларів не може дозволити собі сумки за 25 центів,” – пожартував один із коментаторів. І я повністю з ним погоджуюсь. А дешеві маніпуляції, по типу “ефекту володіння” — просто якась ганьба, коли клієнта вважають безголовим.
А що ви думаєте про ці правила?
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: