Новини Military Tech 27.12.2023 о 08:48 comment views icon

Австралія утилізує 45 вертольотів MRH90 Taipan замість продати Україні

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/11/photo_2023-11-12_18-48-05-3-96x96.jpg

Андрій Русанов

Автор сайту

Австралія утилізує 45 вертольотів MRH90 Taipan замість продати Україні

За даними австралійського видання APDR збройні сили країни наразі утилізовують 45 вертольотів NH90 (MRH90 Taipan), які пропонувала придбати Україна. У 2022 році вертольоти били визнані недостатньо надійними та проблемними з погляду технічного обслуговування.

Вертольоти відносно нові (2000-ті роки), кожен коштує $20 млн, вони мають попит на вторинному ринку. Свого часу Україна направила офіційний запит з метою придбати NH90.

Доля MRH90 Taipan – буквально бути порізаними на частини. Рішення було затверджене після інциденту 2023 року, коли четверо військових загинули під час навчань.

Іронія в тому, що у конструкції Taipan використане вуглецеве волокно, яке військові не мають можливості розрізати – тож вертольоти просто розбирають, а деталі закопують в землю.

NH90 розроблений консорціумом європейських країн на початку 1990-х. Він перебував або перебуває на озброєнні кількох країн, деякі з них відмовилися від вертольота через надійність. У Норвегії від NH90 відмовилися минулого року та висловили наміри повернути машини виробнику та вимагати компенсації – запланована операційна готовність так і не була досягнута.

NH90 був розроблений відповідно до вимог НАТО щодо багатоцільового військового гелікоптера середнього розміру для наземних і морських операцій. За даними Flight International, NH90 є першим гелікоптером у світі, розробленим відповідно до вимог НАТО. Конструкція NH90 відповідає численним національним та міжнародним стандартам, включаючи стандарти військової льотної придатності в Німеччині, Франції, Італії та Нідерландах. Вертоліт виробляється у двох основних варіантах: бойовий тактичний транспортний вертоліт та морський вертоліт НАТО типу «фрегат».

Практичний інтенсивний курс з дизайну - Design Booster від Powercode academy.
Навчіться дизайну з нуля за 3 місяці і заробляйте перші $1000, навіть якщо ви не маєте креативного мислення, смаку або вміння малювати. Отримайте практичні навички, необхідні для успішної кар'єри в дизайні.
Зарееструватися

Одним із ключових нововведень гвинтокрила є використання чотириканальної дротової системи управління. NH90 є першим у світі гелікоптером, оснащеним повним керуванням польотом за допомогою дротів. Чотиривісний автопілот також інтегрований із системою Fly-by-Wire, як і системи місії та навігації, щоб забезпечити більшу автономію під час операцій і зменшити навантаження на пілота. NH90 здатний здійснювати польоти в будь-яку погоду вдень і вночі, а також на борту корабля в умовах відкритого моря в діапазоні температур від −40 °C до +50 °C і до максимальної висоти 6 км.Потужність забезпечується парою турбінних двигунів, залежно від вибору замовника, NH90 або оснащений силовими установками Rolls-Royce Turbomeca RTM322 або General Electric CT7-8F.

Вихлопні гази двигунів фільтруються через систему придушення інфрачервоного випромінювання для зниження сенсорної видимості. NH90 має три коробки передач. За даними Airbus Helicopters, NH90 має найнижчий радіолокаційний слід у своєму класі, головним чином завдяки ромбоподібному композитному фюзеляжу.

NH90 має передовий композитний корпус, розроблений для балістичної стійкості, високого рівня ударостійкості, меншої ваги та на 30 відсотків більшої витривалості, ніж металевий аналог. Чотири лопаті несучого гвинта також складаються з композитних матеріалів, що підвищує міцність на втому та термін служби та забезпечує більшу стійкість до пошкоджень. Вхід у безперешкодну основну зону кабіни здійснюється або через великі розсувні двері з обох боків фюзеляжу, або через задню рампу. Кабіна призначена для розміщення модульних пакетів обладнання, що дозволяє швидко змінювати конфігурацію вертольота, забезпечуючи гнучкість експлуатації. У транспортній модифікації кабіна може вмістити до 20 повністю екіпірованих солдатів або до 12 носилок з пораненими, також можна перевозити деякі легкі транспортні засоби. Основна кабіна обладнана системами контролю навколишнього середовища та заходами звукоізоляції для покращення умов для пасажирів.

NH90 може бути оснащений різними системами, включно з модульною бронею навколо кабіни для виконання завдань із високим рівнем ризику та систему захисту від льоду для операцій у холодному кліматі. Він також може використовувати систему дозаправлення у повітрі, додаткові внутрішні та зовнішні паливні баки для виконання місій збільшеної дальності, систему захисту від ударів, систему спуску, підіймач, вантажний гак, пошуковий ліхтар і різні варіанти сидіння, включаючи стійкі до удару складні сидіння. Для виконання морських операцій NH90 оснащують системою блокування палуби Harpoon, автоматичними механізмами складання лопаті несучого гвинта та хвостового оперення, гідролокатором та гідроакустичним буєм.

Вертоліт оснащений аварійними поплавцями, які розгортаються у разі посадки на воду та призначені для того, щоб дати екіпажу достатньо часу для виходу з гелікоптера до того, як він затоне. У 2023 році ця система була застосована, коли австралійський NH90 потрапив у воду через проблеми з двигуном, з 10 людьми на борту – система надування повітря не дала вертоліту затонути.

Практичний інтенсивний курс з дизайну - Design Booster від Powercode academy.
Навчіться дизайну з нуля за 3 місяці і заробляйте перші $1000, навіть якщо ви не маєте креативного мислення, смаку або вміння малювати. Отримайте практичні навички, необхідні для успішної кар'єри в дизайні.
Зарееструватися

У листопаді 2011 року програма MRH-90 була внесена до списку «Проєктів, що викликають стурбованість» Міністерства оборони Австралії. Найсерйознішою проблемою є тертя лопатей компресора, спричинене вигином золотника двигуна Rolls-Royce Turbomeca RTM322 через нерівномірне охолодження після зупинки. Інші виявлені проблеми включають несправність вентиляторів масляного радіатора трансмісії, розтріскування лобового скла, інерційну навігаційну систему, яка повільно вирівнюється та слабкість підлоги кабіни.

У березні 2014 року було оголошено, що нідерландський NH90 зазнав більшого, ніж очікувалося, зносу фюзеляжу та корозії після тривалого розгортання в морі. Аналіз показав, що корозію викликали дефекти конструкції та монтажу. Компанія NHIndustries запустила програму запобігання корозії та ввела кілька модифікацій. У грудні 2014 року постачання нідерландських NH90, які були тимчасово припинені, відновилися після того, як виробник уклав угоду нести витрати на розробку модифікацій, ремонт і профілактичні заходи проти корозії.

Австралія надала ЗСУ одноразові картонні дрони PPDS: навантаження до 5 кг, до 3 годин в повітрі та дистанція до 120 км


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: