Репортажи Авто 08.06.2023 о 11:00 comment views icon

Виставка ComAutoTrans: електромобілі ЛУАЗ, «Карпати» та багато інших

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Виставка ComAutoTrans: електромобілі ЛУАЗ, «Карпати» та багато інших

Минулого тижня відбувалась виставка ComAutoTrans, яка була присвячена комерційному та спеціальному транспорту. Однією з ключових тем виставки став компактний електричний транспорт для міського доставляння. А одним з ключових дебютантів став електричний пікап ЛУАЗ, який вже встиг наробити галасу.

Електричний пікап ЛУАЗ: дебют у двох версіях

Напевно, один з найбільші відомих та обговорюваних «стартапів» останнього часу в автомобільному світі України – електричний пікап ЛУАЗ від компанії з повною назвою LUAZ Motors. Та навіть більш правильно казати «пікапи». Адже наразі заявлено вже дві версії моделі: пікап ЛУАЗ Фермер з однорядною кабіною та пікап ЛУАЗ Сіті з дворядною кабіною. Проте замовити поки можна лише перший – вартість стартує від 190 тис. грн, що в еквіваленті складає близько $5100.

Символічно, адже саме таку вартість у карбованцях колись мав автомобіль ЛуАЗ-969М Волинянка. Проте одразу два «але». По-перше, новий пікап ЛУАЗ не має прямого відношення до Луцького автомобільного заводу – це інша компанія. Взагалі планувалось виробництво новинки саме біля Луцька задля історичної справедливості, але наразі питання ще відкрите. По-друге, стартова вартість не містить акумулятор – він коштує ще плюс 45 тис. грн.

Основне про електромобілі ЛУАЗ Фермер та ЛУАЗ Сіті: основа у вигляді китайського пікапа, але фінальне складання в Україні з поступовим збільшенням українських компонентів. Довжина вкладається у 3,5 метри, потужність електродвигуна дорівнює 5 кВт, на акумуляторі ємністю 6,4 кВт*год. пікап має проїхати близько 100 км – але є можливість встановлення до трьох блоків акумуляторів й відповідного збільшення запасу ходу до 300 км. Наразі можна замовити пікап ЛУАЗ Фермер (однорядна кабіна та великий кузов), який проходить за категорією «квадроцикл». З пікапом ЛУАЗ Сіті (дворядна кабіна і зменшений кузов) питання сертифікації, оформлення, вартості ще відкрите.

Хтось скаже «все зрозуміло, китайський пікап з українською назвою» і на цьому гучно гримне дверима. Але не поспішайте: окрім української назви тут ще є купа цікавих українських ідей від компанії LUAZ Motors.

Перш за все, йдеться про збільшення вітчизняних компонентів. Наприклад, вже створено перетворювач струму (інвертор) та блоки акумуляторів. Останні набираюсь з готових елементів, мають стандартизовану форму, можуть використовуватись в пікапі ЛУАЗ або джерелах безперебійного живлення. Навколо цих акумуляторів розгортається програма можливості їх використання в лізинг.

Онлайн-курс "Чистий код та патерни проєктування" від robot_dreams.
Прискорюйте й спрощуйте процес розробки.Під менторством лектора з 15-річним досвідом ви навчитеся застосовувати 20+ шаблонів, опануєте рефакторинг і принципи чистого коду.
Детальніше

Наприклад, клієнт купує пікап з одним акумулятором, проте на зимовий період замовляє по лізинговій програмі ще один додатковий – аби не переживати за втрату запасу автономності через морози. Інша опція: встановлення бензинового генератора потужністю 7 кВт, що коштує на рівні двох блоків акумуляторів.

Також серед опцій можуть бути різноманітні сидіння: суцільна «лавка» (зручна для кур’єрів, яким потрібно виходити справа/зліва) або окремі незалежні сидіння традиційного вигляду. Останні обіцяють від українського виробника. Як і скло або фари: перемовини вже йдуть просто зараз. Аналогічно йдуть перемовини про можливість спеціального кредитування – для пікапів ЛУАЗ кредит під 0% річних.

Окрім самого електромобілю ЛУАЗ погляньте на ідеї, які формуються навколо нього: українські компоненти, різноманітні фінансові програми, версія з бензиновим генератором. Навіть розроблено спеціальні зарядні станції OCTA, які мають гнучко перерозподіляти потужність під час зарядки одночасно декількох електромобілів. Вже зараз стартап від компанії LUAZ Motors – це набагато більше, ніж просто пікапи ЛУАЗ. І це «більше» саме на рівні ідей.

Інші електромобілі: українські та китайські варіанти

Цікаво, що приклад вище поєднав український та китайський варіант. А якщо їх розділити й поглянути окремо? Ось ще приклад – прототип невеличкої електричної вантажівки «Карпати» від компанії Стрий Авто: остання займається виробництвом автобусів та комплектуючих для них. Й тепер шукає можливості розширення.

Наразі конкретики щодо мінівантажівки «Карпати» замало, але загальна інформація наступна: рама та кабіна виготовляються в України, частина компонентів – закордонні. Поки все це носить статус «прототип».

Онлайн-курс "Чистий код та патерни проєктування" від robot_dreams.
Прискорюйте й спрощуйте процес розробки.Під менторством лектора з 15-річним досвідом ви навчитеся застосовувати 20+ шаблонів, опануєте рефакторинг і принципи чистого коду.
Детальніше

А ось численні китайські електромобілі вже готові до продажу, причому є варіанти на будь-який смак та гаманець. Серед найменших та найдоступніших – різноманітні 3-колісні скутери та 4-колісні електромобілі від RunHorse. Обіцяний запас ходу складає від 90-110 до 200 км, вартість коливається в межах $9-17 тис. в залежності від моделі.

Наступним кроком можуть бути комерційні електромобілі Wuling. Фактично маємо одне шасі, проте у різних варіаціях: закритий фургон, бортовий електромобіль, фургон-рефрижератор, вантажно-пасажирська 5-місна версія. Акумулятор на 42 кВт*год. обіцяє запас ходу вже 245-300 км. Старт ціни ледь менше ніж $30 тис.

Де завершуються пропозиції Wuling – починаються варіанти від Cenntro. Наприклад, фургони та пікапи сімейства Cenntro Logistar 200 дещо схожі з вищезгаданим прикладом. Але ж на виставці був представлений й справжній «флагман» Cenntro Logistar 260: це великий 5,5-метровий фургон, що може запропонувати до 7,5 куб. м корисного простору та вантажність 1280 кг.

Лише кілька прикладів – RunHorse, Wuling, Cenntro – але вони демонструють ситуацію на ринку: реально моделей китайських електричних фургонів багато й вони займають найрізноманітніші ніші за розміром та вартістю.

Залишилось побажати, щоб виставка ComAutoTrans тільки відкрила сезон цього року і була не єдиною. Залишилось побажати успіхів ЛУАЗ та новим моделям на ринку. А найголовніше: залишилось побажати миру Україні – і тоді все точно буде!


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: