
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Сучасні авто все більше скидаються на смартфони на колесах – сенсорні екрани заполонили салони, витісняючи звичні кнопки, ручки та важелі. Ті, хто проти цього нововведення, не просто ностальгують за старими добрими часами, а й вказують на те, що під час руху взаємодія з сенсорними елементами може бути небезпечною.
І ось, на їхню підтримку готовий стати EuroNCAP, авторитетна європейська організація, яка не обмежується лише краш-тестами, а й опікується іншими аспектами безпеки. А тут ще й від Трампа прийшла новина, яку не чекали.
Зміст
Історія з життя
Я вирішив розпочати цей допис з типового життєвого прикладу. Якийсь час я змушений був проживати в районі з дуже поганим дорожнім покриттям, вірніше, це і не покриття, а гравійно-щебенева поверхня. Більшість часу авто знаходилось у постійній трясці. Єдиний випадок, коли дорога перетворювалась на автобан – це зимовий сніжний період за умови морозу. Я тоді їздив на старенькому, але доглянутому авто 17 літньої давності з класичними кнопками та ручками. З сенсорним екраном там була лише магнітола.
І якось до мене в гості приїхав друг з сім’єю, який у 2019 році купив Теслу Model S «звісно не биту й не крашену». Якийсь час ми виїздили на природу і щоб не ганяти обидві машини та «зайвий бензин», то їхали в Теслі.
Оскільки більшість «другорядних» функцій (включаючи камеру заднього виду, мобільний телефон, медіаплеєр та клімат-контроль) не мали спеціальних фізичних елементів управління, приходилось пальчиками клацати по тачскріну, але в умовах, коли черговий булижник весело підкидає авто, це вдавалося зробити далеко не з першої спроби та вимагало відволікатися від дороги.
Кнопки на панелі управління розташовані настільки близько, що іноді можна випадково натиснути не ту, яку потрібно. Наприклад, він часто вмикав підігрів сидіння замість того, щоб змінити температуру в салоні. Також легко зачепити іконку сидіння, коли намагаєшся відкрити останній додаток, проводячи пальцем вгору по стрілці.
Хоча це й великий екран, він не міг відобразити все одразу, до того ж на той момент у дев’ятій версії операційної системи деякі функції розмістили в розширюване меню, що ще більше ускладнювало ситуацію.
Голос розуму в NCAP
Не пройшло і семи років з того часу, як нарешті, хвала небесам, ми (вірогідно) повертаємося до тих золотих часів, коли кнопки були кнопками, а не якимись сенсорними замінниками! Адже тачскріни – суцільний головний біль, особливо коли треба шукати базові функції, наче в якомусь квесті. Hyundai, наприклад, нарешті визнали, що їхні клієнти не в захваті від необхідності возитися з цими сенсором, і вирішили повернути справжні, надійні фізичні кнопки.
Регулятори, ті й зовсім молодці – Euro NCAP тепер буде оцінювати машини частково за наявністю саме фізичних кнопок. Всі хочуть високих балів безпеки, і хто б міг подумати, що повернення до минулого може бути таким кроком вперед? В дослідженнях було виявлено, що використання сенсорного екрана може відволікти водія на цілих 40 секунд. При швидкості 90 км/год це означає, що водій проїжджає майже кілометр наосліп!
І не забудьмо про фінансову сторону – хоч сенсорні екрани дешевші у виробництві, але негативні відгуки та ризики для безпеки змушують повертатися до того, що працює. Це ж не тільки зручно для водіїв, а й підіймає репутацію компаній.
Прозріння у «Das Auto» і всіх інших
А ось ще один приклад: Volkswagen вирішили, що сенсорні кнопки на кермі – то не для них, після численних скарг. Навіть Porsche в новому Cayenne 2024 повернули ті «клацалки», слухаючи клієнтів. yundai теж не залишилися осторонь, зберігаючи класику в майбутніх моделях.
Нарешті ми повертаємося до розумного балансу між інноваціями та практичністю. Хто б міг подумати, що старі-добрі кнопки виявляться таким новаторським рішенням для комфорту та безпеки водія? Нові випробування по цій темі відбудуться у 2026 році.
Водночас мова не йде про повне дублювання всіх функцій. В першу чергу NCAP хоче бачити фізичні засоби керування поворотниками, аварійної кнопки, склоочисників та звукового сигналу.
Важливо відзначити, що Euro NCAP – це незалежна неурядова організація, тож її рекомендації не мають юридичної сили та не є обов’язковими. Однак рейтинги безпеки від EuroNCAP мають велике маркетингове значення для автовиробників, тому очікується, що кнопки та важелі повернуться в автомобілі, особливо ті, що призначені для європейського ринку.
Трамп проти електромобілів
Дональд Трамп вирішив одним махом скасувати «грандіозну» мрію Байдена, яка передбачала, що до 2030 року половина нових авто будуть електричними. Тепер уявіть: автовиробники тільки но взялися виконувати цю мрію Маска Байдена, як Трамп заявив: «Досить цієї гри в екологію, повертаємося до старих добрих часів диму і бензину!»
Він також урочисто оголосив, що припиняє витрачати 5 мільярдів доларів на зарядні станції для електромобілів, бо, знаєте, гроші краще витратити на щось більш американське – наприклад, на бургер для кожного. А ще, за його словами, Китай і так забруднює планету досхочу, то навіщо нам соромитися?
Ну, а для повного щастя, Трамп доручив EPA переглянути всі ці «надокучливі» правила екології, які Байден хотів впровадити. Автовиробники, які мали б продавати до 56% електромобілів до 2032 року, тепер можуть видихнути – «свобода дихати» у США відновлена. А як щодо Каліфорнії, яка мріяла про нульові викиди до 2035 року? Відтепер її амбіції скасовані, бо, очевидно, за словами Трампа, це був не закон, а «саботаж» американського автопрому.
Ну що ж, дякуємо за повернення у «золоту еру бензину». Хоча, судячи з усього, кліматична криза просто в захваті від цієї ідеї.
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: