Новини IT-бізнес 30.10.2023 о 17:29 comment views icon

Adobe вже рік не може придбати Figma — угоду на $20 млрд все ще «гальмують‎» регулятори

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

У вересні 2022 року Adobe зробила гучне оголошення про придбання Figma за фантастичні $20 млрд — вдвічі більше, ніж оцінювали популярний сервіс для дизайнерів раніше. Угода могла б зробити інвесторів та співробітників стартапу значно багатшими, але призупинилась на етапі регулятивного контролю.

З того часу минув рік, а компанії все ще залишаються окремими одиницями. Figma в цей час найняла ще 500 людей (і нині має загалом 1300 співробітників) та провела конференцію Config у червні, залучивши понад 8000 учасників на подію та анонсувавши режим розробника на платформі.

Через що виникла затримка?

Під час оголошення у регуляторів одразу виникли питання щодо того чи Adobe забирає ключового конкурента з ринку, використовуючи ринкову силу, чи заповнює відсутню частину в лінійці продуктів. Представники Adobe і Figma витратили значну частину минулого року на намагання запевнити їх, що угода не є антиконкурентною.

Увагу на угоду одразу звернули США, у грудні приєдналася Велика Британія, а у січні ЄС. І з того моменту регулятори й досі вивчають питання.

Угода Adobe з придбання Figma за $20 млрд під загрозою скасування — ЄС розпочинає антимонопольне розслідування

Онлайн-курс "Business English" від Laba.
Вивчіть базу граматики, лексики та вокабуляру.Використовуйте англійську в спонтанній розмові з колегами та клієнтами.Прокачайте її до впевненого В1 — для розвитку кар’єри в бізнесі.
Приєднатись до курсу

Адвокат Зарема А. Харамілло, яка працює з компаніями щодо злиття та поглинання (не бере участі в цій угоді), каже, що регуляторам потрібно більше часу, ніж зазвичай, щоб вирішити, чи варто їм подавати до суду, щоб припинити угоду.

«Це, здається, займе досить багато часу. І я дійсно думаю, що певною мірою тому, що тут задіяно кілька правоохоронних органів».

За словами Харамілло, різні регуляторні органи, включаючи Міністерство юстиції та Федеральну торгову комісію у США, часто координують дії зі своїми європейськими та британськими колегами, обмінюючись інформацією та вирішуючи, хто візьме на себе ініціативу в конкретній справі.

Але кожні випадки різні. Коли Міністерство юстиції США подало до суду, щоб припинити угоду Mastercard щодо купівлі Plaid за $5,3 мільярда у 2021 році, та здалася. Однак Microsoft все-таки змогла заспокоїти Управління з питань конкуренції та ринків Великої Британії та поглинула Activision за $68,7 млрд.

Що стосується угоди Figma та Adobe, то в ЄС кажуть, що завершать розслідування 5 лютого. Розслідування Управління з питань конкуренції та ринків Великої Британії та Міністерства юстиції США тривають.

Чи є угода антиконкурентною?

Adobe точно так не думає та розглядає Figma як суміжну частину Creative Cloud. Компанія мала конкуруючий продукт Xd, коли робила пропозицію з придбання, але він не був популярним на цільовому ринку дизайнерів і зараз згортається.

Онлайн-курс "Business English" від Laba.
Вивчіть базу граматики, лексики та вокабуляру.Використовуйте англійську в спонтанній розмові з колегами та клієнтами.Прокачайте її до впевненого В1 — для розвитку кар’єри в бізнесі.
Приєднатись до курсу

«Ми вже публічно заявили, що збираємося запускати Figma як окрему компанію в Adobe, і говорили про те, що завжди пропонуватимемо її в наших пакетах пропозицій як те, що ви можете купити незалежно від Creative Cloud».

Водночас угоду можна розглядати антиконкурентною тому, що вона виводить ключовий стартап з ринку, створюючи гіршу ситуацію для споживачів.

«Якщо угода відбудеться, Adobe стане сильнішою, ніж раніше — з ширшим набором продуктів і доступом до, як припускається, молодшої когорти клієнтів, не кажучи вже про прискорене зростання доходу — що не дуже добре для інновацій. Зрештою, Figma стала Figma тому, що була незалежною, а не тому, що була просто феодальною власністю застарілого технологічного гіганта», — писав Алекс Вільгельм з Techcrunch+.

Іншими словами, всередині Adobe Figma не матиме можливості кинути виклик своєму колишньому супернику.

Що буде, як угода провалиться?

Ймовірно, подібні дебати точаться всередині різних регуляторних органів, які ретельно вивчають цю угоду.

«Угода залишається сильною як для Adobe, так і для Figma; однак її скасування було б руйнівним для Adobe. По-перше, його блокування на ринку корпоративних цифрових креативних пакетів стане слабшим. Продукт Figma досі є золотим стандартом для дизайнерів, і після угоди він ще сильніше націлився на корпоративні та міжнародні ринки».

Ехаб Бандар, засновник консультаційної компанії з питань дизайну Bigtable.co

Аналітик Gartner Брент Стюарт погоджується, що скасування буде великим ударом для Adobe і в результаті компанія втратить доступ до широкого та прибуткового ринку дизайну продуктів, де вона насправді не має життєздатної присутності прямо зараз.

«Якщо угода провалиться, Adobe доведеться або відродити Xd (можливо, під новою назвою), або створити абсолютно нову платформу цифрового дизайну продуктів, щоб заповнити це місце в Creative Cloud, категорії, в якій вона ніколи не досягала успіху».

Джерело: Techcrunch


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: