
Китай заборонив автовиробникам використовувати терміни «розумне» чи «автономне водіння» під час реклами функцій допомоги водію і посилює контроль за «віддаленими» оновленнями системи, повідомляє Reuters.
Заборона надійшла від китайського міністерства промисловості та інформаційних технологій у відповідь на нещодавню смертельну аварію за участі SUV7 Xiaomi, коли авто врізалось у стовп, а водій перехопив на себе керування з ADAS лише за кілька секунд до зіткнення. Електромобіль загорівся і троє людей загинули.
Оновлені правила також включають заборону впроваджувати нові функції за допомогою оновлення ПЗ для систем допомоги водіїв, які вже використовуються клієнтом — без попереднього тесту і схвалення урядом Китаю.
Систему віддаленого оновлення ПЗ першою популяризувала Tesla і вона стала критично важливою для автовиробників, які намагаються залишатися конкурентоспроможними. Сама ж компанія Ілона Маска неодноразово піддавалась звинуваченням з приводу оманливої реклами своїх авто, як повністю автономних. Щоб захистити себе від відповідальності, Tesla тепер сама обмежує свої терміни, називаючи найдосконалішу систему «Повністю автономним керуванням (під наглядом)», і стежить за водіями, щоб переконатися, що вони тримають руки на кермі.
Як зазначає Gizmodo, у звіті 2022 року, опублікованому Національною адміністрацією безпеки дорожнього руху США (NHTSA), стверджувалось, що за попередні 12 місяців на Tesla припало близько 70% ДТП за участі систем допомоги водієві. У квітні 2024 року NHTSA оприлюднила інший звіт, який стверджував, що функція автопілота Tesla має «критичну прогалину в безпеці», яка може бути пов’язана з сотнями аварій. Аналіз, проведений Washington Post минулого літа, також показав, що функція автопілота Tesla була залучена до 17 смертельних випадків і аж до 736 аварій з 2019 року (сайт знову ж таки посилався на дані NHTSA).
Нагадаємо, що наприкінці лютого Tesla запустила функції автономного водіння для деяких моделей своїх авто у Китаї, хоча вони й були дуже обмеженими в порівнянні з американською версією. В основному через недостатню кількість даних про китайські дороги та правила дорожнього руху; пізніше Маск уточнив, що система навчалась лише на загальнодоступних відео з місцевими дорогами з Інтернету.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: