
5 березня на сервісі Apple TV+ вийшов завершальний епізод першого сезону конспірологічного, з домішками шпигунського, трилера «Ціль номер один» з Лео Вудаллом в головній ролі. Цього актора ви могли бачити у серіалах «Білий лотос», «Цитадель» або у нещодавньому ромкомі «Бріджит Джонс: Закохана у хлопця». В огляді нижче розповідаємо, як він впорався з роллю блискучого математика та на які характеристики заслуговує шоу в цілому.
«Ціль номер один» / Prime Target
Жанр трилер
Шоуранер Стів Томпсон
У ролях Лео Вудалл, Квінтесса Свінделл, Стівен Рі, Девід Морріссі, Марта Плімптон, Сідсе Бабетт Кнудсен, Джейсон Флемінг, Гаррі Ллойд, Джозеф Майнделл, Дейзі Вотерсон, Сергій Онопко
Прем’єра Apple TV+
Рік випуску 2025
Сайт IMDb
Аспірант Кембриджського університету Едвард Брукс — геній математики. Він не дуже ладнає з навколишніми, зате прекрасно дружить з числами. Тобто, він з тих людей, які готові шкребти маркером математичні формули будь-де — хоч на стінах, хоч на скатертині. Одного разу один з професорів навчального закладу, який дуже вірить у талант Едварда, пан Роберт Малліндер, цікавиться у хлопця, над чим той працює. Та коли дізнається, що над пошуком закономірності у комбінаціях простих чисел (щоб це не означало), наказує молодому даруванню негайно згорнути роботу.
Пізніше Брукс з жахом виявляє, що Малліндер викрав і знищив його записи, якраз перед тим, як накласти на себе руки. За усім цим пильно спостерігає агентка АНБ Тайла Сандерс, що власне і входить в її прямі обов’язки. Занурившись у цю справу, вона доходить висновку, що раптове самогубство професора Малліндера — насправді не самогубство, а самому Бруксу загрожує небезпека. Дівчина вирішує розібратися в ситуації та допомогти математику знайти відповіді на усі загадки, що приведе обох до приголомшливих відкриттів.
Автори «Цілі номер один» явно намагалися схрестити підкріплені (псевдо)науковим контекстом походеньки у дусі «Кода да Вінчі» з шпигунським трилером. Це і в певному сенсі Вілл Гантінґ, і Джейсон Борн в одному флаконі, як доречно тут припала фільмографія Метта Деймона.
Поряд з інтелектуальними розмовами про основоположну роль простих чисел у житті людства, фразочок на кшталт «Ньютон був дурнем» і виявленням стародавньої бібліотеки в підземеллі Багдада сусідять суто шпигунські пристрасті борнівського штибу. У меню передбачені: абсолютно абсурдне стеження за професорами математики з боку АНБ, подорожі у Францію чи Ірак, викрадення цінних музейних артефактів, переслідування, підозри, зради, а подекуди і старий добрий мордобій.
Шкода тільки, що шоуранеру Стіву Томпсону, котрий пропрацював вчителем математики 20 років, та його команді досить цікавий задум вдалося реалізувати так-сяк. Якось поганенько у них уживаються науковість і шпигунство, розмови «про високе» з небезпечними іграми з високими ставками.
Якщо простіше, то дійсно захопливі і напружені, що для трилера життєво необхідно, моменти співіснують з відверто нудними та прохідними. Наприклад, романтична арка головного героя (гомосексуальна, якщо що) нікуди не годиться з погляду своєї передбачуваної, суто функціональної складової, в той час, як деякі квести багатостраждального математика та його неочікуваної напарниці реально приковують до екрана. Звідси б повикидати усе зайве, що гальмує розвиток сюжету, і було б набагато краще.
З огляду на теми, які порушує серіал, неможливо не згадати про ноланівського «Оппенгеймера» — недарма в одному з діалогів звучить ім’я американського фізика-ядерника. Едвард Брукс також ризикує стати своєрідною версією «батька атомної бомби», створивши зброю масового ураження, щоправда, у вимірі цифровому.
Саме такою зброєю потенційно і є «ключ, що здатен відкрити будь-який цифровий замок». І в чиїх руках він би не опинився, а охочих багато — від урядових організацій і приватних компаній до сербських бритоголових найманців чи декана-старигана, що мріє про «чудесний новий світ», — людству точно буде непереливки. Втім, на початках молодий вундеркінд не задумується над подібними фундаментальними питаннями — поки що наука для наївного мрійника понад усе.
На жаль, на відміну від епічного байопіка Крістофера Нолана з тамтешніми воістину видатними акторськими виступами, в «Цілі номер один» з цим не все так гладенько.
Питання виникають вже на етапі виконавця основної партії: Лео Вудалл видає млявий невпевнений перформанс, а його соціопатичний персонаж починає дратувати ледь не одразу. За такого вболівати вам точно не захочеться. Немає від слова зовсім і доречної хімії між Едвардом та агенткою АНБ у виконанні Квінтесси Свінделл.
Нехай з огляду на гомосексуальність головного героя якась романтика тут неможлива, але настільки нецікаву екранну пару ще треба пошукати. Он, під час перегляду «Місії неможливої: Розплата» за взаємодією персонажів Тома Круза та Гейлі Етвел спостерігаєш з захопленням вже з першої хвилини. Тут такого немає й близько.
Про інших сказати до ладу нічого, хіба що варто відзначити появу у кадрі уродженця Харкова Сергія Онопко, якого ще зовсім недавно ви могли бачити у шпигунському трилері «Агентство» чи пригодницько-біографічній драмі «Сент-Екзюпері».
В підсумку «Ціль номер один» вийшов оповідально нерівним і зірок з неба не хапає. Місцями історія дійсно виглядає добре, та здебільшого метання «розумника Вілла Гантінґа» місцевого розливу захопливі десь так само, як уроки математики для затятого гуманітарія.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: