
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Як ви вже знаєте, вчора компанія Apple провела свою традиційну осінню презентацію. Попри бурління хейтерів та саркастичні насмішки фанатів Android їх продукція вже чекає своїх покупців. Але не тому, що вона найкраща в технологічному аспекті, а завдяки грамотно побудованій екосистемі. Одразу зауважу, я користуюсь тільки смартфонами на базі Android по “релігійним переконанням”.
Круте біржове піке?
Вчора увечері багато представників засобів масової інформації почали розповсюджувати графіки падіння цін на акції Apple. Вони влаштували типову маніпуляцію на невеличкому відрізку часу, який я обвів прямокутником внизу.
Якщо ми подивимось в дещо інакшому масштабі, то ніякої катастрофи не спостерігається.
Тихенька революція?
Однак, я хотів поговорити не про це. На хвилі хайпових новин всі прийнялись бурхливо обговорювати ганебні 60 Герц в екранах, незрозумілу кольорову гамму, кнопку Camera Control та решта другорядних речей.
Я своєю чергою спостерігав за зовсім іншим аспектом, якому не приділили необхідної уваги. Можливо, ви ще не зрозуміли до кінця що сталось, але вчора був зроблений маленький крок у мобільній індустрії, який ймовірно популяризує технології віртуальної реальності на порядок.
Всі вже помітили, що ширококутна і надширококутна камери в новому iPhone розташовуються вертикально, як в iPhone 10. Як ви думаєте, чому? Це просто новий-старий дизайн, чи функціональна необхідність?
Ця особливість пов’язана з тим, що iPhone 16 навчились робити фотографії в режимі 3D HSBS або горизонтальної стереопари.
Тільки лінивий не нарікав на передчасність виходу і неадекватну ціну шолома Apple Vision Pro. Однак — це не головна її проблема, адже основного, чого не вистачало — масового якісного 3D контенту у високій роздільній здатності.
Справа навіть не в гарнітурі Apple Vision Pro, адже на ринку є багато шоломів зі значно кращим співвідношенням ціна/якість і ось саме вони найбільше виграють від нових камер iPhone.

До цього часу, щоб знімати хоча б посередні відео віртуальної реальності у форматі 4К*30 к/с нам знадобиться камера рівня LucidCam. Її ціна в Україні складає близько 500$, а якість фото та відео у 3D форматі й близько не рівнятиметься з iPhone 16. Тобто, нові смартфони замінять собою весь середній сегмент стереокамер і навіть підберуться до високого цінового діапазону.
Можливо ви подумали, що я зібрався розхвалювати компанію Apple? Зовсім ні! Справа не в нових айфонах, а в тому, що тепер всі інші виробники смартфонів намагатимуться підтримати цей тренд, щоб скоротити відставання в технологіях. Саме тому у 2025 році ми побачимо функцію фільмування 3D в багатьох девайсах від інших брендів.

Я вважаю, що доступність та легкість створення віртуального контенту дасть нове дихання та розповсюдження для технологій VR. Варто зауважити, що це збігається з виходом у продаж нових та більш доступних VR-гарнітур, наприклад Meta Quest 3S за 300$.
Чому саме 4К*120 fps?
А тепер подумаймо ще про одне питання: чому Apple зупинилась саме на режимі знімання відео з роздільною здатністю 3840×2160 та 120 кадрів на секунду? Адже ж звичайні iPhone 16 не підтримують таку частоту оновлення екрана. Це викликає обурення фанатів та насміхання представників андроїд спільноти.
Така роздільна здатність та кількість кадрів на секунду реалізована з прицілом на VR-перспективу. Якщо подивитися в таблицю характеристик сучасних VR-гарнітур, то побачимо, що в Meta Quest 3 вона складає 120 Герц при роздільній здатності 2064х2208 px на око.
Я очікую, що наступний рік стане переломним моментом, коли імерсивні технології отримають “друге дихання” і не в останню чергу завдяки першому кроку в мобільному масовому сегменті, який зробила Apple. Тому зараз черга за іншими брендами, які, я впевнений, будуть розвивати цей напрямок і представлять набагато кращі результати в майбутньому.
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: