Toyota активно надолужує відставання в «електричній» ніші — японський автовиробник більш ніж подвоює інвестиції у новий завод з виробництва акумуляторів для гібридів PHEV та батарейних електрокарів BEV, який вже будується. Йдеться про флагманський комплекс у Ґрінсборо, штат Північна Кароліна — і за сумісництвом один із найбільших заводів за межами Японії.
Новий акумуляторний завод Toyota в США
Керівництво Toyota затвердив додаткові інвестиції в розмірі майже $8 млрд — п’ять місяців після того, як докинуло ще $2,1 млрд на будівництво комплексу. Це збільшує сумарні інвестиції в об’єкт до $13,9 млрд (план розрахований аж до 2030 року). За словами американського представника автовиробника, Toyota володіє 90% заводу, а решта акцій належить афілійованій торговій компанії Toyota Tsusho Corp.
Новий план передбачає ще вісім виробничих ліній з випуску акумуляторів додатково до двох, які планували спочатку. Вочевидь японський автовиробник очікує істотного зростання попиту на електричні авто в США. Тож в майбутньому конкуренція зросте ще більше — чи вдасться Tesla втримати лідерство на домашньому ринку?
Toyota максимально відтягувала перехід на електромобілі, обмежуючись звичайними гібридами — наразі пропозиція бренду в США обмежена батарейними кросоверами Toyota bZ4X і Lexus RZ 450e, які ділять платформу e-TNGA, спільно розроблену Toyota і Subaru. Обидва вони виробляються в Японії.
З нового заводу, який анонсували два роки тому, акумулятори почнуть сходити у 2025 році — використовуватимуться вони в кількох моделях, включаючи новий трирядний повністю електричний позашляховик, який виготовлятимуть на новому складальному заводі Toyota в Кентуккі, починаючи з 2025 року. Цей позашляховик стане першим електрокаром Toyota, що вироблятиметься в США. Також Toyota заявила, що нова фабрика в Ліберті, штат Північна Кароліна, забезпечить близько 5000 постійних робочих місць.
Глобальна битва за акумулятори в контексті протистояння США та Китаю
Великі автовиробники інвестують сотні млрд доларів у США завдяки закону «Про скорочення інфляції», ініційований адміністрацією Байдена. Ініціатива передбачає субсидії в розмірі $370 млрд у розвиток «зелених галузей», як-то виробництво електромобілів і акумуляторів. Наразі 70% ринку акумуляторів для електрокарів ділять між собою CATL, LG Energy та Panasonic, причому лідером лишається китайська CATL з часткою понад 30%.
На тлі зростання геополітичної нестабільності західні групи, як-от Albemarle, Pilbara Minerals і Syrah Resources, змагаються за розвиток переробних можливостей поза КНР. Ініціатива Байдена має на меті, поміж іншого, перетягування інвестицій у технологічному секторі з Китаю до США, що зрештою може покласти край ері домінування Китаю на ринку «зелених» корисних копалин.
Японська Toyota підвищує ставки, але американські автовиробники теж не дрімають — і тут можна пригадати, що Ford у 2021-му анонсував інвестиції в $11,4 млрд в нові заводи з випуску електромобілів та акумуляторів в Теннессі та Кентуккі (їх планують запустити вже у 2025 році). Вони стануть першими, побудованими Ford з нуля більш ніж за 50 років.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: