Огляди Авто 11.09.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Toyota Corolla Hybrid GR Sport 2023: три «родзинки» в одному седані

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Toyota Corolla Hybrid GR Sport 2023: три «родзинки» в одному седані

Вже виходив тест автомобіля Toyota Corolla Hybrid, потім був матеріал про седан Toyota Corolla GR Sport. Ось тепер все це об’єдналось – ну й що тут ще можна додати нового? А тепер увага: головне в заголовку зовсім не вказівка на гібрид або версію, головним пунктом є 2023 рік. Адже до початку нового модельного року автомобіль Toyota Corolla отримав певні оновлення, які зачепили все: зовнішність, салон, техніку. Про що йдеться? Які оновлення? Формуємо п’ять головних питань до автомобіля – та шукаємо відповіді.

Оновлений автомобіль? Але як його впізнати?

Ззовні найпростіше впізнати по новій решітці радіатора. Адже якщо раніше решітка була виконана з горизонтальних планок, то починаючи з 2023 модельного року автомобіль Toyota Corolla отримує решітку радіатора у вигляді перехрещених ліній – наче розтягнута сітка. Насправді опис оновлень обіцяв й інші дрібні зміни: нові варіанти фарбування кузова та нові колісні диски (в залежності від типу кузова), нове оформлення протитуманних фар тощо. Проте, відверто кажучи, я цього не помічаю.

Можливо тому, що тестовий автомобіль представлено у версії GR Sport: вона від початку пропонувала багато чорних глянцевих елементів дизайну, включно з тим самим оформленням протитуманних фар, власні чорно-сріблясті 17-дюймові колісні диски, накладки на дверцятах, невеличкий спойлер на кришці багажника. До речі, ось зміну останнього я помічаю: раніше спойлер був в кольорі кузова, а тепер – чорний глянцевий.

Автомобіль Toyota Corolla залишився собою: це седан (кузовів хетчбек або універсал в Україні не пропонують) загальною довжиною 4,63 метра та з колісною базою у 2,7 метра. Зміни не радикальні, але помітні – увага на решітку радіатора (для всіх версій новинки) та на чорний спойлер (саме для GR Sport). До речі: дуже цікаве поєднання написів Hybrid та GR Sport – і далі ви зрозумієте чому. А поки поглянемо в салон

Ось тут вже не треба придивлятись до деталей, адже оновлений автомобіль одразу привертає увагу одразу двома деталями. А саме – двома новими дисплеями. Йдеться про повністю цифрову 12,3-дюймову панель приладів та 10,5-дюймовий дисплей мультимедійної системи. Фактично, все це запозичили у моделі Toyota Corolla Cross.

Хоча, звісно, є певні відмінності та нюанси. Наприклад, повноформатна 12,3-дюймова панель приладів отримала графіку з «промальованим» седаном Toyota Corolla (що логічно) та кількома варіантами дизайну шкал (що приємно). Плюс широкі можливості індивідуалізації: можна змінювати кілька екранів, можна налаштовувати кілька зон відображення різної інформації, навіть можна обирати дизайн віртуальних приладів.

Курс English For Tech course від Enlgish4IT.
Лише 7 тижнів по 20-30 хвилин щоденного навчання допоможуть вам подолати комунікативні бар'єри. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Дійзнайтеся більше

А тепер нюанс про 10,5-дюймовий дисплей мультимедійної системи – він занадто сильно виступає. Ось я не прихильник сварити автомобілі за окремо встановлені дисплеї, адже зазвичай вони розташовані на одній лінії погляду з панеллю приладів та не заважають огляду крізь лобове скло. Проте у випадку оновленого седана Toyota Corolla, новий центральний виявляється вищим, ніж панель приладів. Плюс він настільки великий та масивний, що спрацьовує наче «чорна діра»: постійно привертає увагу. Крім того, на збільшеному дисплеї стало помітно погану якість зображення камери заднього огляду – явно не вистачає роздільної здатності. Але у нової мультимедійної системи є й певні переваги: вона швидко працює, має зрозуміле меню, підтримує бездротове оновлення ОТА (Over The Air «оновлення по повітрю»).

Решта в салоні автомобіля Toyota Corolla Hybrid GR Sport 2023 знайомо: панель приладів з м’яких матеріалів, окремий блок «клімату», центральна консоль з традиційним важелем керування трансмісією, поличка з бездротовою зарядкою для телефону. Плюс версія GR Sport виділяється гарними й зручними сидіннями з контрастним оздобленням.

Загальні форми салону знайомі, а оновлення принесло два нові дисплеї: вони великі за розміром та пропонують якісну картинку. Попереду встановлені чудові сидіння GR Sport, позаду не рекордний, проте цілком достатній простір – загалом все це не змінилось. Аналогічно, як і багажник: непоганий об’єм (471 літр), є глибока ніша та запасне колесо, але немає поличок або сіток для дрібних речей – тут допоможуть лише аксесуари.

Зміни зовнішності та салону – це все? Наче згадували про техніку…

Саме так! Й ось тут найбільш цікаво: починаючи з 2023 року, автомобіль отримав гібридну систему п’ятого покоління. Що це означає? Загальна технічна схема залишилась незмінною: атмосферний 4-цилиндровий 1,8-літровий бензиновий двигун 2ZR-FXE, плюс електромотор та безступенева електромеханічна трансмісія e-CVT, плюс акумулятор гібридної системи, який розміщено ближче до задніх коліс. Проте змінилось все, що стосується саме електричної частини гібрида.

По-перше, встановлено новий та більш потужний електромотор: раніше було 53 кВт (72 к.с.) та 163 Нм – тепер маємо 70 кВт (95 к.с.) та 185 Нм крутного моменту. Навіть без змін бензинового двигуна, це дозволило підняти загальну потужність гібрида до 140 к.с. проти 122 к.с. раніше. По-друге, використано новий модуль PCU для керування цим електромотором. По-третє: нарешті седан Toyota Corolla Hybrid отримав акумулятор типу Li-Ion, який встановлювався на автомобілях з кузовами хетчбек та універсал в Європі (а ось на седанах раніше використовувався акумулятор Ni-MH).

Курс English For Tech course від Enlgish4IT.
Лише 7 тижнів по 20-30 хвилин щоденного навчання допоможуть вам подолати комунікативні бар'єри. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Дійзнайтеся більше

Під капотом – наче знайома техніка. Проте змінилась саме електрична складова гібрида, завдяки чому він додав 15% потужності. Розмовляючи мовою молодих покупців: «автомобіль чіпонули на стейдж 1». Відтепер з новим 140-сильним двигуном, седан Toyota Corolla Hybrid є найбільш потужним варіантом в лінійці моделі для українського ринку. Цікаво, що версія GR Sport доступна лише з таким гібридом: поєднання виглядає дивним з точки зору ідеології, проте воно логічне з точки зору пропозиції найвищої потужності для спорт-версії. За роботою гібридної системи можна слідкувати на дисплеї, додатковий «В»-режим дає активну рекуперацію та постійну роботу ДВЗ – все для швидкішої зарядки акумулятора.

Ну і як зростання потужності позначилось на прискореннях?

Для нової 140-сильної гібридної версії обіцяне прискорення до «сотні» за 9,2-9,3 секунди. Нагадаю: для попереднього 1,8-літрового 122-сильного гібрида було обіцяно близько 11 секунд, для звичайної 1,6-літровї версії було обіцяно 10,2 секунди. В обох випадках при моїх власних замірах вони не дотягували до обіцяних результатів – найкращі результати були 11,6 секунди (1,8 л гібрид) та 11,3 секунди (1,6 л) відповідно. Що тепер?

Вільна дорога, спортивний режим, старт – поїхали! Новий 140-сильний гібрид й справді дозволив відіграти чимало: прискорення до «сотні» за моїми власними замірами вкладається у 10,3 секунди. Це на секунду більше, ніж було обіцяно паспортом. Але також це на секунду менше/швидше, ніж попередні найкращі результати.

Варто відзначити, що не лише секунди визначають сприйняття динамічності автомобіля. Оновлений седан Toyota Corolla Hybrid став більш активно відповідати на натискання педалі акселератора, він став більш «жвавий» в щоденних прискореннях. Причому все це зі збереженням плавного руху та нерозривного прискорення: тут немає перемикань передач (як і немає самих передач взагалі), а підключення бензинового мотора помітно лише за звуком. Чи зробив більш потужний гібридний двигун з седана Toyota Corolla Hybrid GR Sport нарешті справжню «GR-озу району»? Ні, не зробив.

Так, прискорення стало краще. Проте досить легке кермо робить звичні 2,5 оберти від упору до упору, в поворотах є крени кузова. Однак також в характері седана Toyota Corolla – навіть у випадку версії GR Sport – є гарний комфорт: він намагається повністю приховати або ретельно пом’якшити більшість нерівностей. От якби ще 17-дюймові шини з 45-м профілем замінити на щось більш «м’ясисте». І бажано тихіше: в салоні чимало шуму від шурхоту коліс та дрібних каменів, що б’ються по колісним аркам.

Новий гібрид означає новий рівень потужності та динаміки. Нехай цифри прискорення до сотні не вражають, але на дорозі седан Toyota Corolla Hybrid GR Sport 2023 сприймається доволі активним та динамічним. Можна обрати один з трьох режимів руху, які впливають на активність прискорення та відгук педалі акселератора. Проте загальне прискорення до «сотні» майже не змінюється: різниця режимами вкладається в 0,3 секунди. До речі, навіть зі зростанням потужності гібрид й справді залишився дуже економічним: по місту стабільно 5-6 літрів (мої мінімуми інколи бували 4-4,2 літра), на трасовій «сотні» – близько 5 літрів.

Скільки коштує Toyota Corolla Hybrid та скільки коштує саме GS Sport?

Якщо казати взагалі, то вартість седана Toyota Corolla починається з 760-800 тисяч гривень (близько $ 20 тис.) за версії з традиційним 1,6-літровим атмосферним мотором та у комплектації «сталеві диски, звичайний кондиціонер». Хоча навіть для базових комплектацій оновленого автомобіля обіцяють центральний сенсорний 8-дюймовий дисплей та камеру заднього огляду. Проте головним героєм цього матеріалу став автомобіль саме з гібридним двигуном – ось йому і вся увага.

Старт гібридних версій дає седан Toyota Corolla в комплектації Active, що пропонує непогане оснащення: легкосплавні 16-дюймові колеса, цифрову 12,3-дюймову панель приладів, комплекс систем безпеки TSS, підігріви сидінь та керма тощо. Вартість Toyota Corolla Hybrid Active – від 1,2 млн грн або $31,5 тис.

На крок вище розташована комплектація Style, де додається наступне: LED-фари, легкосплавні 17-дюймові колісні диски, центральний 10,5-дюймовий дисплей в салоні, датчики паркування попереду та позаду, сенсорне відкриття дверцят та запуск двигуна кнопкою. Вартість Toyota Corolla Hybrid Style – від 1,32 млн грн або майже $35 тис.

Вершиною лінійки Toyota Corolla для України є версія GR Sport: все оснащення версії Style плюс GR-особливості у вигляді чорного декору, колісних дисків, спортивних сидінь та ін. Вартість Toyota Corolla Hybrid GR Sport – від 1,37 млн грн або $36 тис.

Ось седан Toyota Corolla Hybrid в комплектації Active – саме з такої починаються гібридні версії автомобіля. Зверніть увагу на зовнішність: нова решітка радіатора, змінена внутрішня форма фар, хромована лінія навколо вікон, сріблясті 16-дюймові колісні диски. В салоні присутня нова цифрова панель приладів, але маємо менший 8-дюймовий монітор – до речі, він виглядає навіть більш пропорційно. Такий автомобіль з гібридним 1,8-літровим двигуном (140 к.с.) коштує 1,2 млн грн; автомобіль в аналогічній комплектації, але зі звичним 1,6-літровим двигуном (132 к.с.) коштує 1,06 млн грн – тобто, доплата за гібрид складає близько 140 тисяч гривень.

Ось тепер все зрозуміло. Яка картина вимальовується в підсумках?

Мені подобається два з трьох ключових оновлень автомобіля. Занадто великий центральний дисплей залишився незрозумілим, проте цифрову панель приладів та покращення гібридної системи я відверто вітаю.

Але чи вистачить цього, щоб виправдати доволі високу ціну? Ось це складне питання має вирішувати кожен покупець особисто для себе. Проте в оновленого седана Toyota Corolla 2023 модельного року тепер точно знайдеться кілька нових пунктів, аби вразити потенційного клієнта.

Тест-драйв Toyota Corolla Hybrid GR Sport 2023: три «родзинки» в одному седані

Автомобіль надано – Тойота Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: