Огляди

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volkswagen Touareg R – тричі флагман

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volkswagen Touareg R – тричі флагман

Ідея гібрида з можливістю заряджання (PHEV) раптом стала актуальною, як ніколи: містом – можна їздити без палива, на далеку дистанцію – вирушати з упевненістю. Якщо раніше такі автомобілі купували тільки за інновації та потужність, то тепер почала цінуватися та ідея, навколо якої вони власне і були створені. Але наскільки такий підхід є актуальним для дорогого кросовера Volkswagen Touareg R? І чого тут більше? Інновацій та технологій? Престижу та комфорту? А може, спорту? Адже недарма автомобіль отримав букву «R»…

Кросовер Volkswagen Touareg R – що це?

По-перше, це «старша» версія у модельній лінійці Volkswagen Touareg з погляду позиціонування, оснащення, ціни. По-друге, це ще й R-версія: найбільш «заряджений» і спортивний автомобіль серед собі подібних. Попутно перед нами перший гібрид, що заряджається, (PHEV-гібрид) серед всіх R-автомобілів Volkswagen. Нарешті, є третє визначення: кросовер Volkswagen Touareg R – це найпотужніший серійний автомобіль Volkswagen на поточний момент. Ось як багато «перший» і «най-най»: виходить такий собі «тричі флагман» усередині модельної лінійки Volkswagen.

І творці автомобіля всіляко намагалися це показати. Але робили вони це з німецькою стриманістю. Тому вже знайомий кузов може бути пофарбований унікальною синьою фарбою Lapiz Blue: вперше такий колір для Volkswagen Touareg став доступний саме з дебютом R-версії. А ще автомобіль отримує оригінальні колісні диски: 21-дюймові Suzuka або 22-дюймові Estoril (відчуваєте натяки у назвах, правда?). Нарешті, кожен екземпляр Volkswagen Touareg R «за замовчуванням» має R-бампера та оздоблення Black Style, які для інших версій автомобіля доступні або у вигляді платних опції, або у складі будь-якого пакету (знов-таки за доплату).

Відома зовнішність Volkswagen Touareg у спеціальній R-версії відрізняється унікальним кольором кузова, оригінальними колісними дисками та потужними 400-міліметровими гальмами під ними (спереду), плюс обов’язковими R-логотипами. Пакет «чорний глянець» та спортивні R-бампера можна отримати як опцію для будь-якого варіанта Volkswagen Touareg. Але тут вони одразу включені у комплектацію автомобіля.

Курс
Frontend розробка
Заробляйте від $1800 вже через два роки і навчайтесь у вільний час
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Frontend розробка

Ось такі нюанси зустрічаються і в салоні. Вже знайома форма сидінь – але тепер із гарною вишивкою «ромбиком» та синім прострочуванням. Відоме кермо – але відтепер з гордою літерою R на центральній спиці. Передня панель з двома величезними дисплеями отримала сріблясті металеві вставки, а карти дверцят відтепер покриті шкірою з гарним візерунком, аналогічно до сидінь. Салон заграв новими фарбами (звичайно, з синіми акцентами): всередині вдало комбінується відчуття передового «техно» та дорогого авто. Пам’ятаю, що при першій зустрічі з новим Volkswagen Touareg у мене з цим були проблеми. Як виявилося, слід ретельніше добирати матеріали оздоблення та палітру кольорів – і салон може проявити себе куди благородніше, краще, дорожче.

А ось з чим не було проблем навіть при першій зустрічі, то це з почуттям простору чи зручності посадки. Місця вдосталь спереду та ззаду. Водія та переднього пасажира порадують не лише регулювання чи пам’ять сидінь, але також масаж. Пасажирам ззаду запропоновано диван із можливістю регулювання, підігрів сидінь, окремий «клімат». Втім, нюанси комплектації (і ціни) розберемо нижче. Зараз головне – зазирнути у багажник. Адже саме там прихована головна відмінна деталь гібриду Volkswagen Touareg R: літій-іонний акумулятор Samsung із номінальною ємністю майже 18 кВт*г, з яких реально використовується близько 14 кВт*г. Акумулятор так майстерно запакований у підпіллі багажника, що практично не позначився на об’ємі та формі останнього – зручний, великий, продуманий багажний відсік правильної прямокутної форми.

Звичний салон Volkswagen Touareg заграв новими фарбами (в основному синього кольору): гарне оздоблення у вигляді ромбів, контрастне прострочування, металізовані вставки, R-акценти. Все це нове для моделі. А ось гарний простір та зручні сидіння – вже відомі. У підпіллі багажника розташований акумулятор гібридної системи: саме ця деталь переводить нас до наступного пункту.

Як влаштовано гібрид Volkswagen Touareg R?

Мабуть, я не розповідатиму, що автомобіль Volkswagen Touareg створений на платформі MLB та отримав комбінований кузов, який на 48% складається з алюмінію. До речі, включаючи використання алюмінію в силовій структурі, що дозволило полегшити кузов на 106 кг відносно попередника. Також не буду детально розповідати про постійний повний привод з повноцінним диференціалом Torsen і незалежну пневматичну підвіску (кліренс 148-258 мм). Бо все це було детально розказано ще під час першого детального огляду автомобіля. А потім була друга стаття присвячена бензиновій версії Volkswagen Touareg V6 TSI. Але тут також не будемо йти глибоко в деталі. Просто запам’ятайте: 340-сильний 3-літровий турбо-мотор ЕА 839, який примудрявся «шпуряти» 2-тонний кросовер до залікової «сотні» в межах 5,7-5,8 секунд, при цьому споживаючі цілком прийнятні 13 літрів палива на 100 км у місті.

Однак нам зараз важливо зафіксувати, що саме цей бензиновий двигун лежить в основі гібридної силової установки eHybrid кросовера Volkswagen Touareg R. Тільки тепер у пару йому доданий електромотор потужністю 100 кВт (136 к.с.) з крутним моментом 400 Нм. Електромотор фактично інтегрований у корпус 8-ступеневої АКПШ, він встановлений буквально на стику ДВЗ та «автомата». Нагадаю: у разі гібридів потужність і крутний момент бензинового двигуна та електромотора не можна складати напряму. Але підсумковий результат все одно вражає – 462 к.с. та 700 Нм.

Другим важливим додатком є згаданий акумулятор, упакований у багажному відсіку. Виробник обіцяє, що його ємності (нагадаю, що реально використовується близько 14 кВт*г) вистачить на 47 км пробігу за правилами вимірювального циклу WLTP. Заряджати акумулятор можна під час руху (за допомогою ефекту рекуперації або при роботі ДВЗ в режимі генератора), або від зовнішнього джерела живлення – для чого, власне, і створюються подібні гібриди з можливістю підзарядки. При підключенні до звичайної побутової розетки для повного заряду АКБ потрібно 7-8 годин, але з використанням т.зв. «прискореної зарядки» вже можна вкластися в 2,5-3 години.

 

Вище були описані головні відмінності гібриду Volkswagen Touareg R, а є ще маса «дрібниць»: наприклад, радар адаптивного круїз-контролю (АСС) тепер використовується також для регулювання інтенсивності уповільнення і рекуперації. Ще приклад: дисплеї у салоні колишні – але графіка на них нова. Так, місце тахометра зайняв показник рівня споживання та рекуперації енергії, плюс також вказана зона включення ДВЗ (тахометр з відмітками обертів) та зона роботи електромотора (розмита блакитна лінія по колу). А на центральному сенсорному дисплеї, в розділі їздових налаштувань, додано вікно управління гібридною системою: можна задавати бажаний рівень зарядки акумулятора і примусово перемикати режим – електропривод «E-MODE» або гібридний, ін. Все це дозволяє максимально гнучко керувати потужним 462-сильним агрегатом.

Висока потужність – це гарантія чудової динаміки?

Одночасно і «так», і «ні»: все залежить від заряду акумулятора. Чому «так»? Коли акумулятор заряджений повністю, або майже повністю, то бонус від електроприводу дуже істотний, помітний, відчутний. При старті з місця ця «синя брила» ефектно присідає на задні колеса й вилітає вперед з такою динамікою, що дух захоплює! У прямому сенсі: пресування в сидінні та перевантаження на грудях, коли складно дихати – це вірна ознака 5-секундної машини. Кросовер Volkswagen Touareg R не підкачав: у кращих спробах він стабільно «виїжджає» з п’яти секунд!

Але в міру розряду акумулятора падає й динаміка. Половина акумулятора й гібрид Volkswagen Touareg R їде вже 5,3-5,5 секунд. Мінімум заряду – і замір 0-100 км/г дає вже понад шість секунд. Але чому? Тому, гібридна система разом із додатковою потужністю також принесла й додаткову вагу: плюс приблизно 400 кг щодо звичайного бензинового кросовера з мотором V6. Наприклад, лише батарея гібрида затягує на 140 кілограмів – причому все це «висить» на задніх колесах. Плюс, через особливості конструкції, гібрид Volkswagen Touareg R обділений системою придушення кренів, яка зустрічається в інших гібридах на цій же платформі.

Ось така суміш призводить до того, що автомобіль має досить великі крени в поворотах: ще не валиться, але ця вага постійно відчувається. Тільки не плутайте крени із загальним поняттям «керованості», яка також включає гостроту керма, швидкість відгуків у повороті, стабільність на дузі, можливість зносу/заносу, та багато іншого. Тому що з цими пунктами у гібрида Volkswagen Touareg R все добре: він їде чітко та зібрано, виконує команди швидко, зрозумілий у керуванні. А вага усієї конструкції немов додатково притискає автомобіль до дороги, дає почуття впевненості. Плюс нікуди не подівся гарний комфорт підвіски: залежно від обраного їздового режиму, автомобіль може бути або просто м’яким або дуже м’яким. Так-так, все це дивно в’яжеться з позначенням R, під яким прийнято збирати потужні, легкі, жорсткі автомобілі з максимальним оснащенням. Просто у випадку Volkswagen Touareg R потужність та максимум оснащення є, а ось жорсткості та легкості немає. Скажімо так: R-формула змінилася.

Кілька цифр. Заліковий розгін 0-100 км/г потребує менше п’яти секунд (повторено кілька разів і отримано навіть на зимових шинах), але з розрядом акумулятора результати починають падати. Обіцяного запасу ходу в 47 км взимку досягти не вдалося – мої виміри давали 28-33 км на одному повному заряді акумулятора, але колеги у квітні-травні проїжджали вже 40-50 км на цьому ж автомобілі. Інша цифра підтвердилася вже без умовностей: при обіцяних 140 км/г на електроприводі, у мене вийшло як мінімум 138 км/г – це зі старту й до досягнення швидкості без єдиного включення ДВЗ. Таким чином, можна констатувати: так, на цьому гібриді можна реально їздити без краплі палива, якщо ваш маршрут між розетками буде вкластися в 30 км плюс/мінус. А якщо їздити в режимі «як вийде» і часто буде запускатися ДВЗ, то споживання палива в місті складе 8-10 л на 100 км шляху – краще за бензиновий Volkswagen Touareg, проте гірше дизельного. Зато завжди дуже багато потужності під капотом! Навіть на 30-50% заряду акумулятора, бонус від електромотора виявляється дуже помітним, прискорення на ходу виходять активними і живими, ніяких задумів та «турбо-ями». Проте якщо вам доведеться заряджатися в дорозі, коли бензиновий двигун і колеса крутить, і генератор для вироблення електроенергії – то готуйтеся до споживання 15-16 літрів. Чимало, проте згодом отримаєте +10-20-30 км на електроприводі з рівнем споживання палива «0». Нарешті, останнє: гібрид Volkswagen Touareg R має класичний повний привід – ДВЗ та електромотор «крутять» справжній центральний диференціал, вали у роздавальній коробці, приводи на колеса. А тому можна сміливо відправляти на ґрунтовки, у сніг та лід, їздити лісовими дорогами – жодних «глюків» чи перегрівів.

І скільки коштує кросовер Volkswagen Touareg R?

У момент, коли я брав цей автомобіль для тест-драйву (початок 2022 року), орієнтовна ціна Volkswagen Touareg R становила близько $100-105 тис. залежно від пари-трійки замовлених чи не замовлених опцій. Але ж реально пари-трійки…

Тому, що все інше в комплектацію Volkswagen Touareg R вже включено: світлодіодні фари IQ.Light Matrix (увага – не просто світлодіодні, а саме адаптивні матричні), 4-зонний клімат-контроль, салон Innovision Cockpit (12-дюймова панель приладів) та мультимедіа максимального рівня Discover Premium (15-дюймовий тач-скрин), шкіряне оздоблення Vienna та багато іншого. Для інших варіантів Volkswagen Touareg за кожен такий пункт-опцію доводилося платити – що, зрештою, призводило до помітного підвищення ціни. Однак у випадку Volkswagen Touareg R це обладнання вже включено в комплектацію. Тому цінник $100+ тис. на початок 2022 року виглядав цілком адекватним для покупців-«максималістів», які ставили «плюс» навпроти кожної можливої опції Volkswagen Touareg.

Матрична оптика, 4-зонний «клімат», ТОП-ова мультимедіа, великі дисплеї, круговий огляд, фонове контурне підсвічування салону, подвійне звукоізолююче скло – кросовер Volkswagen Touareg R максимально повно відповідає статусу флагмана з точки зору оснащення.

Отже: купувати чи ні?

На це питання дуже складно відповісти. І справа навіть не у повноцінній війні, яка зараз мучить Україну – але в якій, я вірю, ми переможемо та станемо сильнішою нацією. Справа в тому, що навіть до початку повномасштабної війни, ситуація з автомобілем Volkswagen Touareg R для України була досить складною: пам’ятаєте затягування постачання автомобілів через кризу напівпровідників? При цьому навіть ціна близько $100 тис. не гарантувала швидке постачання автомобіля: його потрібно було замовляти та чекати. Але чекати заради чого? Адже якщо говорити про покупку цього автомобіля як R-версії, то тут все неоднозначно. З одного боку – реальна здатність «виїхати з п’яти секунд» та майже півтисячі коней. Але з іншого боку – залежність динаміки від заряду акумулятора та помітне зростання ваги і так нелегкого автомобіля. А якщо говорити про якусь економію, то дизельні версії Volkswagen Touareg дають також низьке споживання палива, проте за менші гроші.

Тож питання: що таке Volkswagen Touareg R в очах покупця? Насправді, відповідь вже була знайдена і написана спочатку – це «тричі флагман». Це лідер Volkswagen у трьох різних напрямках: передові інноваційні технології, висока потужність, індивідуальна максимальна комплектація. Якщо розглядати кросовер Volkswagen Touareg R не в деталях, а із загальної комплексної точки зору, то він себе повністю виправдовує. Єдиний нюанс у тому, що автомобіль слід було назвати не Volkswagen Touareg R, а якось у стилі Volkswagen Touareg GTE або Volkswagen Touareg Prime – адже таким він є: приклад максимальних можливостей для цієї моделі. Впевнений, що шанувальники такого підходу-максималізму обов’язково знайдуться в нашій мирній Україні – вже скоро!

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volkswagen Touareg R – тричі флагман

Технічні характеристики Volkswagen Touareg R

Кузов – кросовер, 5 місць

Габарити – 4,88 х 1,89 х 1,71 м

Колісна база – 2,9 м

Кліренс – 148-258 мм

Багажник – від 470-810 л (5 місць) до 1800 л (2 місця)

Вантажопідйомність – 850 кг

Споряджена маса – 2420 кг

Мотор – гібрид з можливістю заряджання (PHEV), бензин V6 3,0 л плюс електромотор

Потужність – 462 к.с.

Крутний момент – 700 Нм

Питома потужність та момент – 191 к.с. на 1 т; 289 Нм на 1 т

Привод – постійний повний привод з міжосьовим диференціалом Torsen

Трансмісія – 8-ст. АКПШ (традиційна гідромеханічна АКПШ)

Динаміка 0-100 км/г – 5,1 с

Максимальна швидкість – 250 км/г

Споживання палива (паспортний), комбіноване – 2,6-2,7 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Michelin Pilot Alpin 5 SUV 285/40R21

Ціна автомобіля (прогнозована) – близько $100 тис.

Автомобіль надано – Порше Україна, підрозділ Volkswagen

 


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: