Сьогодні, 24 червня 2021 року, Київська міська державна адміністрація підписала меморандум про співпрацю з операторами послуг прокату електросамокатів Києва, який регулює їх безпечне використання в місті.
Документ підписали всі сім компаній, що на сьогодні надають послуги прокату електросамокатів у місті: Bolt, Scroll, BikeNow, Kiwi, Zelectra, Vzhooh та Jet.
Відповідно до тексту меморандуму, оператори беруть на себе наступні зобов’язання:
- знизити швидкість електросамокатів до 20 кілометрів на годину, а в окремих пішохідних зонах (парках, вулицях) – до 14 кілометрів на годину;
- облаштувати стоянки для самокатів із розміткою у визначених місцях;
- слідкувати за технічною справністю самокатів;
- щоденно дезінфікувати самокати до завершення карантину;
- безкоштовно розповсюджувати елементи захисту (браслети, відзеркалювачі);
- забезпечувати користувачів страховкою на суму від 100 тисяч гривень;
- проводити навчання щодо правил користування самокатами та інформувати про правила безпеки у додатку
У свою чергу КМДА зобов’язується вжити заходів щодо швидкого розвитку велоінфраструктури, зокрема збільшення кількості велодоріжок та велосмуг.
Зазначимо, що деякі українські експерти вважають найкращим варіантом для самокатів і моноколіс використовувати мережа велодоріжок, якими зможуть рухатись всі типи легкого персонального транспорту. До легкого персонального транспорту (ЛПТ) відносять моноколеса, самокати, ролики, лонгборди, скейти тощо.
Оновлено:
Підписання документу прокоментував заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Костянтин Усов.
«Київ, як і всі великі міста світу, приречений на розвиток засобів мікромобільності, – зазначив Костянтин Усов. – Уже зараз вулицями міста їздить майже 4000 прокатних електросамокатів, і до кінця року очікується до 7000. При цьому питання їхнього використання не врегульовано на державному законодавчому рівні. Тому місто ініціювало підписання Меморандуму, згідно з яким оператори беруть на себе певні зобов’язання та приймають наші правила».
За його словами, серед головних обмежень, встановлених Меморандумом, – зменшення максимальної швидкості з 30-35 км/год до 20 км/год. У спеціально визначених (зелених, пішохідних та історичних) зонах швидкість має сягати не більше 14 км/год.
«Окрім цього, запроваджуються зони, де буде заборонено залишати самокати. Це історичний центр, зони навколо дипломатичних установ, окремих державних органів, правоохоронних органів, а також суб’єктів, які ведуть свою діяльність у галузі національної безпеки і оборони», – додав заступник голови КМДА.
Також, за його словами, буде запроваджено спеціальний перелік зон, де програмним методом забороняється пересування самокатів. На під’їзді до цих зон самокат буде вимикатися. Серед таких – Пейзажна алея, пішохідна частина вулиці Сагайдачного, деякі релігійні та чутливі зони, наприклад, кладовища, а також частина зон навколо органів державної влади.
«Крім того, ми впорядковуємо точки ранкового старту. 1025 точок будуть у всіх районах Києва на чітко затверджених паркомісцях на 5 і 10 самокатів. І лише з них самокати мають стартувати. Таким чином у місті вирішиться проблема, коли після підзарядки зранку вони стоять деінде», – зазначив Костянтин Усов.
Він також додав, що одним із важливих пунктів Меморандуму є зобов’язання операторів страхувати кожного користувача на випадок нещасних випадків і травм при використанні самокату. Поліс має покривати витрати на медичну допомогу та лікування, а також шкоду, завдану майну третіх осіб – із покриттям від 100 тисяч гривень.
«Щоб такі пригоди було легше ідентифікувати, на кожний самокат із обох боків має наноситись спеціальний номер у форматі літери і трьох цифр. Це дозволить людям скаржитися адресно, передавати інформацію так, щоб ідентифікувати порушників було легше», – зазначив Костянтин Усов.
Найбільш складним етапом переговорів, за словами заступника голови КМДА, став пункт про згоду операторів надавати місту дані, необхідні для контролю якості послуг прокату: пікові години використання самокатів, перелік місць, де самокати мають найбільший попит, динамічну теплову карту користування по годинах та днях і щотижневий звіт про інциденти з самокатами.
«Цей Меморандум – найкраща угода, яку можна укласти на сьогоднішній день, – підкреслив Костянтин Усов. – Він буде діяти, поки Верховна Рада не ухвалить закон, який визначатиме статус і порядок діяльності електросамокатів та інших засобів електромобільності. Київ іде попереду часу і попереду законодавства врегульовує реалії життя, які вже існують на наших вулицях».
Джерело: КМДА
Продолжается конкурс авторов ИТС. Напиши статью о развитии игр, гейминг и игровые девайсы и выигрывай профессиональный игровой руль Logitech G923 Racing Wheel, или одну из низкопрофильных игровых клавиатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!