
У новому опитувані серед геймерів виявили, що для них фізичні копії відеоігор не пережиток минулого.
Попри те, що індустрія активно просуває цифровий формат — користувачі все одно не забувають про диски. Згідно зі звітом The Game Business, частка фізичних продажів залишається суттєвою — особливо на Nintendo Switch. В Європі майже 80% копій ігор для цієї платформи продані саме на фізичних носіях.
Навіть серед мультиплатформних хітів цифри говорять самі за себе. У Великій Британії 45% копій Hogwarts Legacy та Resident Evil 4 Remake, а також 49% Assassin’s Creed Mirage — фізичні. А от у Marvel’s Spider-Man 2 частка фізичних продажів сягнула 54%, тобто вони обійшли цифрові.
На цьому тлі Astro Bot на PS5 взагалі показав цікаві результати: В Європі 60% продажів були фізичними, у Великій Британії — 55%. Це вказує на те, що гравці все ще охоче беруть коробки, особливо коли йдеться про сюжетні чи родинні проєкти.
Проте є й інша тенденція: онлайн-орієнтовані ігри, як-от FC 2025 і WWE 2K25, навпаки, все більше продаються в «цифрі». Їхні цифрові продажі зросли порівняно з попередніми частинами, хоч загальний обсяг продажів у цих серій трохи просів.
Водночас треба визначити, що 2024 рік став непростим для фізичного ринку. Продажі коробкових ігор на PS5 впали на 800 тисяч копій, на Xbox — на 300 тисяч, а Nintendo Switch втратила цілих 1,8 мільйона проданих одиниць. Це серйозно вплинуло на загальні показники у фізичному сегменті.
Попри спад, фізичні носії лишаються важливими. Чому така тенденція відповідь дуже проста: «Так надійніше». Одразу згадується конфлікт між гравцями The Crew та Ubisoft, як писав Polygon. Студія вимкнула сервери оригінальної гри і як наслідок отримала судовий позов від незадоволених гравців. Але юристи нагадали геймерам, що придбання гри ≠ право володіти нею, а це лише тимчасова ліцензія. Логічно, що фізичну копію гри ніхто не забере з вашої бібліотеки (крім подряпин на диску). А ось Steam, Epic Games та інші онлайн-магазини запросто можуть видалити гру і ніхто не подумає повернути гроші. Коробка на полиці банально дає відчуття власності, яке «цифра» не дає. Але з іншого боку — «залізо» та ОП оновлюються, тож з часом гра стає несумісна.
Психологічний аспект також відіграє роль. Історія з недавнім збоєм PSN ще раз нагадала, що цифрова власність — це не зовсім власність. Хоча там доступ швидко відновили — навряд чи ці ігри будуть підтримувати десятиліттями. А ось нещодавно інший геймер Xbox випадково потрапив під гарячу руку і ледь не втратив бібліотеку ігор на $40 000.
У підсумку маємо такий розклад: геймери й далі купують фізичні копії, коли йдеться про сюжетні або родинні ігри. Зате цифрові формати мають перевагу там, де важлива онлайн-гра або швидкий доступ. Звичайно повного переходу на «цифру» не сталося, і навряд чи станеться найближчим часом. А яка ваша думка, що краще «цифра» чи диски?
Екс-бос PlayStation: «З кожним поколінням ігри мають дорожчати на $5»
Джерело: Tech4Gamers
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: