Новини Авто 26.09.2023 о 16:35 comment views icon

ЄС обмежить експансію китайських електромобілів — вони стали серйозною загрозою для Volkswagen та інших

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/07/2023-07-19-12.08.01-2-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/07/2023-07-19-12.08.01-2-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/07/2023-07-19-12.08.01-2-96x96.jpg

Юрій Орос

Автор новин

ЄС обмежить експансію китайських електромобілів — вони стали серйозною загрозою для Volkswagen та інших

Президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн у своїй промові про стан справ у ЄС оголосила, що організація розпочинає «антисубсидійне розслідування щодо електромобілів з Китаю». Цей крок може мати серйозні наслідки для світових автовиробників.

В останні роки Китай став великим експортером автомобілів, в основному завдяки домінуванню країни у їх виробництві, передає MIT Technology Review. MG, колись британський бренд, який з 2005 року належить і управляється китайцями, мав друге за величиною збільшення частки ринку в Європі в першій половині 2023 року, тоді як інші китайські компанії, такі як BYD і Nio, також досягли значних успіхів на європейському ринку. Це зростання викликало тривогу автомобільної промисловості на континенті, яка відповідає за понад 6% загальної зайнятості в Європейському Союзі.

На мою думку, ця заява є лише першою з декількох заходів, які Європа розглядає для захисту своєї місцевої промисловості.

— Феліпе Муньос, старший аналітик лондонської консалтингової компанії JATO Dynamics, що спеціалізується на автопромисловості.

Незалежно від того, чим воно закінчиться, офіційне розслідування може зашкодити розширенню китайського бізнесу електромобілів у критичний момент. Це перший випадок в історії, коли китайські автомобільні бренди мають пристойні шанси перемогти іноземні бренди на їх території. Але це розслідування та наступні можуть зупинити їхню експансію ще до того, як вона справді почнеться серйозно. Навіть за перші 24 години після виступу фон дер Ляйєн ціни на акції SAIC і BYD — двох китайських автомобільних компаній з найкращими результатами в Європі, — впали більш ніж на 3%.

Зміна конкурентного ландшафту

Основною проблемою розслідування є вплив китайських електромобілів на європейську економіку, зокрема на автомобільну промисловість. Традиційно Європа експортувала до Китаю набагато більше автомобілів, ніж імпортувала, але в грудні 2022 року це торговельне сальдо вперше стало від’ємним. Оскільки Китаю вдалося отримати перевагу в технологіях електромобілів і акумуляторів, як китайські бренди, так і західні, такі як Tesla, наростили свої виробничі потужності в Китаї, а частина продукції потім відправляється на продаж до Європи.

Європа наразі є ідеальним експортним ринком для китайських електромобілів, вважає Чжан Сян, китайський аналітик автомобільної промисловості. Європейці, як правило, доволі заможні, і отримують субсидії на придбання електромобілів, що компенсують великі транспортні витрати на доставлення автомобілів через океан. Майже половина автомобілів, що експортуються з Китаю, продається на європейському ринку, каже Чжан.

Онлайн-курс "Створення особистого бренду" від Skvot.
Прокачайте особистий бренд для підсилення власного бізнесу, підвищення продажів та впізнаваність на ринку.
Дізнатись більше про програму курсу і досвід лектора

Для довгострокової перспективи китайські виробники можуть вдатися до демпінгу, майже не заробляючи на кожному товарі. Загроза з боку китайських конкурентів відчувається настільки гостро, що це може стати моментом життя або смерті для відомих європейських брендів, таких як Volkswagen, найбільшого світового автовиробника.

[Падіння Volkswagen] — це екстремальний сценарій, але він не є неправдоподібним, і тоді почнуться каскадні ефекти.

Звинувачення у недобросовісній конкуренції

Поки що єдиними офіційними деталями, відомими про розслідування, є те, що сказала фон дер Ляєн у своєму виступі:

Світові ринки зараз заполонили дешевші китайські електромобілі. І їхня ціна штучно утримується на низькому рівні за рахунок величезних державних субсидій.

Китай повинен буде продемонструвати, що ціна на китайські електромобілі не є субсидованими. Це буде нелегко, оскільки добре відомо, що постійна державна підтримка була важливим фактором успіху китайської галузі електромобілів.

Онлайн-курс "Створення особистого бренду" від Skvot.
Прокачайте особистий бренд для підсилення власного бізнесу, підвищення продажів та впізнаваність на ринку.
Дізнатись більше про програму курсу і досвід лектора

Якщо розслідування встановить, що китайські компанії дійсно мають несправедливу перевагу, європейські чиновники можуть запровадити вищі імпортні мита на китайські електромобілі. Повне розслідування може тривати близько року, каже Алісія Гарсія-Ерреро, головний економіст Азійсько-Тихоокеанського регіону компанії Natixis, фірми з управління інвестиціями, яка в минулому консультувала Європейську комісію.

Дилема для європейських автомобільних брендів

Європейські автовиробники, загалом кажучи, виграють від послаблення китайської конкуренції, але націленість на китайські компанії може також мати певні негативні наслідки; багато європейських брендів мають значні інвестиції в Китаї або співпрацюють з китайськими брендами.

Половина електромобілів, що експортуються Китаєм, насправді виробляються іноземними компаніями або спільними підприємствами. За перші шість місяців 2023 року 39,2% китайського експорту електромобілів становили Tesla, тоді як на спільні підприємства між європейськими та китайськими компаніями припадало 9,5%.

Західні компанії, які виробляють в Китаї, становлять дуже значну частину цього експорту. І в той же час, це також компанії, які ці тарифи повинні захищати. Тож це створює дуже дивну дилему.

У Європі бренди також мають стимули через різні відносини з китайським ринком. Німецькі бренди, зокрема Volkswagen, збільшують свої інвестиції в країну, в тому числі у виробництво електромобілів; тим часом компанія Stellantis, яка володіє такими брендами, як Jeep, Chrysler і Peugeot, виходить з китайського ринку.

Різні рівні впливу є важливими, оскільки якщо Європейська комісія врешті-решт запровадить більше мито, майже напевно, що Китай відповість певними контрзаходами, що, своєю чергою, зашкодить європейським брендам, які мають глибокі зв’язки з китайським ринком.

Політичний поворотний момент

Протягом тривалого часу Європа була більш дружньою до китайських компаній, ніж США. Це одна з причин, чому китайські бренди електромобілів обрали цей континент своєю першою зупинкою для експансії на західні ринки.

Ви можете побачити це за кількістю китайських брендів, доступних у США: нуль. У той час як у Європі вже є понад 15 [китайських брендів].

— каже аналітик Муньос.

Але ця дружність виникла тоді, коли європейці не бачили загрози з боку китайських автомобільних брендів. Політичне середовище в Європі також стало більш яструбиним стосовно Китаю, що «змушує політиків вживати подібних заходів».

З іншого боку, розслідування, подібні до цього, можна розглядати як запрошення для китайських компаній відкривати виробництво в європейських країнах. Деякі китайські компанії вже перебувають на стадії вивчення можливості будівництва заводів у Європі. Реалізація цих планів не лише продемонструє їхній внесок у місцеву зайнятість та оподаткування, але й дасть їм уникнути майбутніх коливань тарифів.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: