Статті Огляди 14.02.2023 о 14:00 comment views icon

Гід покупця: Топ 4 автомобіля-фургона – Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Renault Express, Volkswagen Caddy

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Одже, найбільш універсальні автомобілі! Вони підходять для перевезення сім’ї або компанії друзів, доставлення товарів дрібного бізнесу, для звичайних щоденних поїздок. Саме такі автомобілі будуть потрібні Україні після нашої перемоги. Але що саме вибрати? Порівняймо!

Автомобілі для порівняння

Таких автомобілів-фургонів в принципі небагато, причому за останні кілька років оновилися практично всі головні «гравці» сегменту – ось вони тут і представлені: Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Renault Express, Volkswagen Caddy.

За кадром залишилися лише Ford та FIAT: зараз автомобілі у процесі зміни поколінь – нові моделі вже вийшли, але до України ще не дісталися. Плюс відзначу автомобілі Opel та Toyota, які є «клонами» Citroen та Peugeot.

Citroen Berlingo – орієнтовна ціна $20-27,5 тис.

Peugeot Rifter – орієнтовна ціна $21-30 тис.

Renault Express – орієнтовна ціна $18-20 тис.

Онлайн курс UI/UX Design Pro від Ithillel.
Навчіться проєктувати інтерфейси з урахуванням поведінки користувачів, розв'язувати їх проблеми через Customer Journey Mapping, створювати дизайн-системи і проводити дослідження юзабіліті, включаючи проєктування мобільних додатків для Android та iOS і розробку UX/UI на основі даних!
Дізнатися більше

Volkswagen Caddy – орієнтовна ціна $28,5-37 тис.

Разом – чотири автомобілі, де парочка є братами-близнюками (а ще є Opel Combo Life); але все ж вони відрізняються за дизайном та салоном, поведінкою на дорозі. Плюс недорогий Renault та плюс дорогий Volkswagen.

Ціни проставлені для всіх версій автомобілів – від найдоступнішої до максимальної. Ціни приблизні та вказані у валюті через можливі сильні курсові коливання, проте цінові орієнтири вже намічено.

Автомобілі оцінюються в кількох ключових номінаціях з призначенням балів від 1 до 5. Додатково буде показано фотографію автомобіля, який є переможцем даного блоку та надано короткі пояснення.

Комплектація та ціна

Програма мінімум для будь-якого автомобіля, рівень задає Renault Express – система стабілізації, передні подушки безпеки, кондиціонер, простенька магнітола. Але якщо вимагати більшого, то Citroen Berlingo вже «у базі» пропонує мультимедіа та 8-дюймовий сенсорний дисплей, а як опцію – контроль рядності, розпізнавання знаків, роздільний 2-зонний «клімат».

Онлайн курс UI/UX Design Pro від Ithillel.
Навчіться проєктувати інтерфейси з урахуванням поведінки користувачів, розв'язувати їх проблеми через Customer Journey Mapping, створювати дизайн-системи і проводити дослідження юзабіліті, включаючи проєктування мобільних додатків для Android та iOS і розробку UX/UI на основі даних!
Дізнатися більше

Ось тільки все це є й у Peugeot Rifter, який ще може додати адаптивний «круїз», фірмовий салон Peugeot i-Cockpit, систему Grip Control. Автомобіль Volkswagen Caddy не відстає: тут можна знайти цифрову панель приладів Digital Cockpit, сучасні LED-фари та асистент дальнього світла, розвинену систему вентиляції для задніх пасажирів. Ось тільки більшість найцікавіших пунктів оснащення – це дорогі опції.

Загалом:

Peugeot Rifter – 5 (достатня «база», широкий вибір версій та опції)

Volkswagen Caddy – 4 (сучасне оснащення, але більшість – це дорогі опції)

Citroen Berlingo – 3 (непогане оснащення та широкий вибір версій)

Renault Express – 2 (нічого особливого, але достатня «база» та доступні опції)

У даному пункті лідирують Peugeot та Volkswagen, але останній поступається через ціну і пристрасть до опцій.

Простір, трансформація, оздоблення салону

Оцінюємо пасажирську складову автомобілів. Три моделі з чотирьох – Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Volkswagen Caddy – пропонують стандартний або подовжений кузов. Вони ж пропонують вибір версій за кількістю посадкових місць: 5 або 7-місний салон.

А ще парочка Citroen і Peugeot мають незалежні роздільні сидіння у другому ряду та зсувні сидіння у третьому ряду. Нарешті, додамо бічне скло, що повністю опускається, та приємні оздоблювальні матеріали – тут «французи» обходять «німця».

Що стосується Renault Express, то похвалитися нічим: стандартний розмір кузова і 5-місний салон, просте оздоблення ззаду – місцями проступає метал. Зате передня частина салону виконана напрочуд добре – плюс бал.

Загалом:

Citroen Berlingo – 5 (хороше оздоблення, доступний 5- або 7-місний салон)

Peugeot Rifter – 4 (все аналогічно Citroen, але трохи дорожче)

Volkswagen Caddy – 3 (загалом на рівні «французів», але поступається оздобленням)

Renault Express – 2 (один розмір кузова, лише 5-місний салон)

Автомобілі Peugeot і Citroen пропонують ідентичні переваги в салоні, просто у випадку Citroen все це коштує дешевше.

Об’єм та зручність використання багажника

Для таких автомобілів багажник важливий не менше салону. Тому йому приділяємо окрему увагу – оцінюємо максимально можливий об’єм та зручність використання.

Номінально парочка Citroen Berlingo і Peugeot Rifter пропонує найменший корисний об’єм багажника, але в деталях – вони хороші: є 2-рівнева панель-підлога, ніші під дрібниці, можна замовити скло, що відкривається. Автомобіль Volkswagen Caddy практично не поступається в деталях і зручності користування, зате перевершує показниками корисного об’єму. Нарешті, фургон Renault Express: він може похвалитися тільки об’ємом, але не може запропонувати ніші/гачки для «дрібниць» або суцільні підйомні двері – лише асиметричні половинки.

Загалом:

Volkswagen Caddy – 5 (продуманий та найбільший багажник – до 3105 л)

Citroen Berlingo – 3 (найкраща організація простору, але об’єм – до 2693 л)

Peugeot Rifter – 3 (найкраща організація простору, але об’єм – до 2693 л)

Renault Express – 2 (простий багажник, зате велику – до 3000 л)

У фургона Volkswagen Caddy найбільший багажник, що продуманий в деталях: ніші для дрібниць, виступи-гачки для пакетів, величезний отвір для завантаження.

Поведінка на дорозі, комфорт та керованість

Єдиний фургон, який їде майже як легковий автомобіль – це Volkswagen Caddy: легке та точне керування, гарна динаміка. Ще б комфорту додати в розвантаженому стані.

Наприклад, автомобіль Peugeot Rifter вдало комбінує непогану керованість і комфорт, а енергомісткістю підвіски та кліренсом 180 мм нагадує кросовер. Його родич Citroen Berlingo робить відверту ставку на м’якість підвіски, але це позначається на керованості та великих кренах.

Нарешті, модель Renault Express – дає гарний комфорт, але двигун один із найслабших у переліку, а іншого варіанта мотора немає. Та й варіантів коробки немає: лише «механіка».

Загалом:

Volkswagen Caddy – 4 (їде майже на рівні легкового автомобіля)

Peugeot Rifter – 4 (вдале налаштування підвіски, нагадує кросовер)

Citroen Berlingo – 3 (непоганий комфорт, є вибір моторів та «автомат»)

Renault Express – 2 (непоганий комфорт, але слабкий мотор та лише «механіка»)

До максимально оцінки фургону Volkswagen Caddy бракує лише трохи комфорту в розвантаженому стані. Але все одно – він явно серед лідерів!

Споживання палива, гарантія, ліквідність

З ліквідністю все добре у будь-якого з цих автомобілів: покупці цінують такі фургони за практичність та витривалість, тут мінімум забобонів щодо бренду та країни походження. Тому на перший план виходить споживання палива та умови гарантії.

Ось тут несподівано в лідери виривається Renault Express: паливна економічність, наявність 5-річної гарантії (нехай і платної), традиційно недорогий сервіс та запчастини. Наприклад, парочка Peugeot Rifter і Citroen Berlingo також може запропонувати 5-річну гарантію через платні сервісні договори, але у них вищий рівень споживання палива. Фургон Volkswagen Caddy дає 4-річну гарантію (натомість стандартно – без доплати), але врахуйте витрати на паливо та сервіс.

Загалом:

Renault Express – 4 (невелике споживання палива, велика гарантія)

Volkswagen Caddy – 2 (стандартна 4-річна гарантія, але паливо та сервіс…)

Peugeot Rifter – 2 (є програми 5-річної гарантії, середня витрата)

Citroen Berlingo – 2 (є програми 5-річної гарантії, середня витрата)

Умови експлуатації Renault здаються найвигіднішими, проте максимальну оцінку не дає поставити той факт, що вищезгадана 5-річна гарантія – це платна програма.

Підсумки в балах та післямова

Підбиваємо підсумки відразу у двох заліках: «абсолют» – найкращий результат за кількістю балів без урахування ціни; «вигідна покупка» – співвідношення між ціною та кількістю набраних балів.

Абсолют – найкращий результат за сумою балів:

Peugeot Rifter – 18 балів

Volkswagen Caddy – 18 балів

Citroen Berlingo –16 балів

Renault Express – 12 балів

Вигідна покупка – співвідношення ціни та набраних балів:

Peugeot Rifter – ціна $1,2-1,7 тис. за 1 бал

Citroen Berlingo – ціна $1,25-1,7 тис. за 1 бал

Renault Express – ціна $1,5-1,7 тис. за 1 бал

Volkswagen Caddy – ціна $1,6-2,1 тис. за 1 бал

Переможців в абсолюті одразу два – це Peugeot Rifter та Volkswagen Caddy. Сьогодні саме ці два автомобілі є лідерами свого класу. Але Peugeot помітно доступніше: він не найдешевший у цій добірці, проте коштує кожної сплаченої копійки.

Друга парочка – Citroen та Renault – явно у наздоганяючи. Проте ці автомобілі можна купити дешевше, а глобальні переваги фургоні такого типу (просторий салон, великий багажник, економний двигун, комфорт підвіски) – вони ж нікуди не поділись! Тому можна не сумніватися, що й вони знайдуть свого покупця.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: