Думка

Майбутні дорогі електромобілі від брендів класу «люкс»: чим здивують? Думка

Майбутні дорогі електромобілі від брендів класу «люкс»: чим здивують? Думка

Перехід до електромобілів відбувається на наших очах. Навіть для брендів категорії «люкс» – які, здавалося, повинні сильніше за інших триматись за свої багаторічні традиції. Чи ні? У гонитві за новим клієнтом – допустимі нові методи здивування та привернення уваги? Адже, продаючи електромобілі за $100-200-300 тис. (або ще дорожче), потрібно запропонувати особливі «родзинки» для вимогливого покупця. Що зможуть запропонувати «люкс» бренди у найближчому майбутньому? Пропоную розглянути кілька прикладів.

Rolls-Royce та Bentley: починаємо з «купе» для оригіналів

Звичайно, при розмові про «люкс» бренди в автомобільному світі серед перших слід згадувати Rolls-Royce. Британська компанія вже зараз працює над створенням свого майбутнього електромобіля, який отримає назву Spectre. Компанія британська – але техніка німецька: очікується використання одразу чотирьох електромоторів, які забезпечать небувалу динаміку та керованість. І все це не просто гарні слова: зараз проходять тест прототипу майбутнього електричного купе, серійна версія очікується в четвертому кварталі 2023 року. Тоді стануть відомі й інші деталі проєкту.

В цьому випадку обов’язково варто згадати Bentley: у минулому – родичі, тепер – суперники. Ось тільки компанія Bentley ще не має майже готового продукту-електромобіля. Натомість має чіткі плани на своє електромобільне майбутнє: інвестиції у виробництво 2,5 млрд фунтів, використання платформи РРЕ, плавний перехід на електромобілі в 2025-2026 роках. та пропозиція лише електрокарів з 2030 року.

Концепт-кар Rolls-Royce 103EX – це дуже оригінально і нестандартно, але найближча реальність Rolls-Royce має традиційні форми: електричне купе Rolls-Royce Spectre вже проходить тести і готується до дебюту. Тут же відзначимо Bentley Mulliner Batur – це купе із класичним бензиновим мотором; але вже відомо, що приблизно в такому дизайнерському стилі буде виконано майбутні електромобілі компанії.

Курс
UI/UX Design
Навчіться у вільний час розробляти вебінтерфейси, які подобатимуться клієнтам, та заробляйте від $1000
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
UI/UX Design

Cadillac та Lincoln: розкішні електричні седани (ну, майже)

Компанія Cadillac зараз на підйомі: безліч моделей, сміливий дизайн, залучення нових клієнтів. На тлі хвилі успіху американці цілком справедливо хочуть рушити далі – й запропонувати покупцям більш ексклюзивний продукт, прообразом якого є новинка Cadillac Celestiq: величезний 5-дверний електромобіль з розкішним салоном та ручним збиранням. Також до особливостей електрокара Cadillac Celestiq можна віднести платформу Ultium (напруга 800 вольтів, великий акумулятор, повнокероване шасі) та систему автономного водіння Ultra Cruise нового покоління. А ще – дуже високе позиціювання: серійний електромобіль Cadillac Celestiq буде коштувати близько $250-300 тис. і займе проміжне положення між традиційними седанами «люкс» за умовні $100 тис. і ексклюзивними моделями на кшталт Rolls-Royce або Bentley. Причому все це має статися незабаром, вже в 2023 році – саме тоді очікується старт продажів Cadillac Celestiq в США.

На тлі вищеописаного прикладу, концепт-кар Lincoln Model L100 виглядає саме як концепт: вільний політ думок на тему дизайну та салону. А також – на тему керування транспортним засобом. Фактично все керування зібрано на єдиному джойстику у вигляді масштабної моделі, встановленої по центру сенсорної панелі. Потрібно лише приблизно задати напрямок руху – а далі за все відповідатиме система автономного водіння. Але не можна не відзначити ще два пункти: по-перше, дизайн концепту Lincoln Model L100 вписується в лінійку Lincoln; по-друге, у вигляді цього концепту ми отримали електромобіль. Словом, не виключатимемо того, що Lincoln також «промацує» сегмент розкішних і дорогих електрокарів.

Обидва «американці» – це великі легкові електромобілі, які акцентують увагу на дизайні та автономності керування. Електромобіль Cadillac Celestiq вже незабаром стартує з продажами, концепт-кар Lincoln Model L100 – це лише «політ думок» на тему дизайну та методів керування.

Dodge, DS Automobiles, Alfa Romeo: майбутнє на платформі STLA Large

Продовжимо американськими брендами, а саме – Dodge. Нещодавно компанія ніби відкрила нову епоху своєї майбутньої історії: прощальні версії вже легендарних моделей, компактний кросовер для масових продажів, концепт-кар Dodge Daytona SRT у вигляді натяку на електромобільне майбутнє.

Так ось – у випадку Dodge, історія з електромобілями особливо цікава: компанія відома динамічними купе та седанами, потужними моторами, гучним вихлопом. Але як цього досягти у стерильному світі електромобілів? Спробою відповіді на це питання став концепт-кар Dodge Daytona SRT: імітація звуку вихлопу Fratzonic Chambered Exhaust (гучність 126 дБ) та перемикань передач eRupt, незвичайне переднє антикрило R-Wing та класичний дизайн кузова. А ще – потенційно повний привод та багато потужності завдяки платформі STLA Large. Перші електрокари на даній платформі мають з’явитися у 2025 році.

Концепт-кар Dodge Daytona SRT, великий кросовер за мотивами DS Aero Sport Lounge, перспективні електромобілі Alfa Romeo і Maserati – все це стане реальним завдяки платформі STLA Large: потужність до 330 кВт, запас ходу до 800 км, електромобілі довжиною близько 4,7-5,3 метра. А взагалі історія STLA – це історія кількох спеціальних платформ, які стануть основами для величезної кількості електрокарів від Stellantis: легкові моделі та вантажні пікапи, компактні та великі, з переднім/заднім/повним приводом.

Mercedes EQ: більше моделей – із ще більшим запасом ходу

Бренд Mercedes-Benz робить особливий акцент на розвитку своєї EQ-лінійки електромобілів: вже вийшло багато серійних моделей, готуються наступні новинки. Однією з найбільш очікуваних є електричний позашляховик Mercedes EQG. По-перше, це електричне втілення легендарного Mercedes G-класу, причому електропривод обіцяє одночасно покращення і динаміки, і прохідності.

А по-друге, виробник обіцяє для Mercedes EQG використання нових акумуляторів, ефективність яких буде на 20-40% вищою (у перерахунку накопиченої енергії на розмір/вага акумулятора), ніж у нинішніх батарей. Якщо згадати, що для серійного флагманського електромобіля Mercedes EQS вже заявлено 770 км, а експериментальний зразок Mercedes EQXX проїжджає понад 1000 км на одному заряді, то покращення акумулятора обіцяє нам помітне зростання запасу ходу майбутніх електромобілів.

Електромобілі Mercedes EQ-лінійки представлені різними моделями, з’являються AMG-версії, планується електричний вен. Особливо чекаємо 2025 року електромобіль Mercedes EQG, який дешевим явно не буде – але також явно вже зараз можна стверджувати: клієнти знайдуться!

Lucid Air Sapphire: нестандартна альтернатива всьому

Нещодавно дебютував новий електромобіль Lucid Air Sapphire, який приніс із собою одразу кілька титулів. По-перше, найбільш технологічної та спортивної версії Lucid Air: три електромотори, особливі налаштування підвіски й навіть системи охолодження, спортивні сидіння в салоні. По-друге, найбільш потужний та динамічний серійний седан у світі: сумарна потужність досягає 1200 к.с., прискорення 0-60 миль/год займає менш як дві секунди. По-третє, перед нами найдорожчий варіант електромобіля Lucid Air – за версію Sapphire правлять від $250 тис.

Електромобіль Lucid Air і сам великий оригінал з ультрасучасною технікою, а вже у виконанні Sapphire – тим більш! Виходить варіант «ексклюзив у квадраті» для тих, хто хоче максимально відзначитись і, при цьому, отримати максимально динамічний електромобіль.

Зрештою: чим зможуть привабити бренди класу «люкс» в епоху електромобілів?

Як бачите, кожен намагається привабити по-своєму: хтось «грає» у зовнішній дизайн, інший приділяє увагу оформленню салону. Але не можна не відзначити, що всі вони акцентують увагу на нових технологіях: модульні платформи, високовольтна мережа, нарощування розмірів та ефективності акумуляторів, автономне управління. Це важливо – оскільки технології з часом «опускаються» вниз за класами та ціною. А це означає, що побачений сьогодні вектор розвитку дорогих електромобілів вже завтра стане загальноприйнятим для моделей середнього класу та цінового сегмента. Тому – сміливіше мріємо про цікаве майбутнє!


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: