Огляди Кіно 12.08.2023 comment views icon

Рецензія на фільм «Фаранґ» / Farang

author avatar

Микита Казимиров

Автор рецензій

Точну етимологію слова «фаранг» (farang) сьогодні відстежити майже неможливо. Своїм корінням воно сягає мусульманської та азійської культур, але при цьому майже завжди означає «європейця». Причому в образливій манері, враховуючи колоніальне минуле Європи та її нахабне втручання в життя інших країн. Тож умовний фаранг — це хтось неприємний, хто неодмінно прагне зіпсувати всім життя. Фільм Farang експлуатує якраз такий образ, але при цьому намагається показати, якими можуть бути витоки «чужинців». Наскільки вдало це вийшло — читайте в рецензії нижче.

3.5
Оцінка
ITC.ua
Плюси: чудова постановка битв, яка нагадує «Рейд»; вкрай сфокусований і логічний сюжет; по-хорошому проста і доступна історія
Мінуси: відчутна затягнутість першої половини фільму; індонезійська естетика тут не розкривається повною мірою

«Фаранґ» / Farang

Жанр кримінальна драма
Режисер Ксав’є Жанс
У ролях Нассім Сі Ахмед, Вітхая Пансрінгарм, Олів’є Гурме, Кеннет Вон, Гігі Велісітат
Прем’єра кінотеатри
Рік виходу 2023
Сайт IMDb

Француз Сем (Нассім Сі Ахмед) старанно відбуває свій термін у в’язниці, що допомагає йому звільнитися достроково. Він вирішує почати нове життя і переїжджає до Таїланду, де знаходить собі сім’ю. Разом вони мріють викупити ділянку землі та облаштувати її на свій смак. Але цією ж ділянкою зацікавлений місцевий представник криміналу. Він згоден віддати землю Сему в обмін на нібито просте доручення. Однак це доручення може назавжди зламати життя головного героя.

«Фаранґ» — максимально французьке кіно, нехай воно і намагається підкупити азіатською естетикою.

Це призводить до того, що у фільмі дуже багато довгих і великих планів, які акцентуються на емоціях персонажів. І в такому підході немає нічого поганого, але комусь фільм через нього здасться дещо затягнутим.

Особливо це стосується його першої половини. Режисер вкрай ретельно підводить до поворотного моменту в житті Сема, щоб ви сповна перейнялися всіма обставинами його нового життя. Тому «Фаранґ» відчувається вкрай особистою, майже камерною історією однієї людини, життя якої пішло не туди. І ви знаєте, що на нього чекають лише проблеми, з перших же хвилин фільму.

«Фаранґ» відмінно вибудовує напругу, яка тут ніколи не досягає критичних значень, але все одно присутня в кожному кадрі. Через це кіно відчувається досить важким і гнітючим. Тому на легкий і ненав’язливий перегляд тут краще не сподіватися.

Навіть пейзажі Таїланду тут виставлені як щось, що лякає і відкидає чужинців. Вони ніби погрожують поглинути головного героя, у якого і без того вистачає проблем. А для глядачів це означає, що «Фаранґ» — ще й естетичне з точки зору візуальної частини кіно. На місцевий Таїланд вкрай приємно дивитися, а знімальна команда не соромиться показувати його з найрізноманітніших сторін.

Ще одна перевага фільму — хореографія і загальна постановка боїв. Джерело натхнення тут очевидне — і це «Рейд», який, до речі, індонезійський фільм. Нехай у «Фаранґа» не вийшло досягти рівня натуралістичності «Рейду», але всі битви тут все одно вкрай тактильні та відчуваються на гідному рівні.

Знімальна команда також вкрай жваво і по-хорошому огидно зображує жорстокість. Кров і каліцтва в кадрі миготять регулярно і тільки підкреслюють тяжкість становища, в якому опинився Сем. Але і в зовсім відверте розчленування фільм не скочується, щоб не руйнувати загальну атмосферу.

Фільм загалом дуже добре розуміє, для чого і як саме був знятий. У нього є чіткий фокус, якого він дотримується весь хронометраж. Навіть початкова затягнутість у підсумку лише грає на руку загальним враженням. Тож після перегляду залишаються виключно приємні враження.

Так, можна спробувати покритикувати сценарну структуру і режисерські рішення фільму. Особливим «високим кінематографом» тут і не пахне. Натомість у Ксав’є Жанса вийшла максимально людяна і зрозуміла всім історія, яка до того ж цікавим чином поєднує індонезійську естетику з французьким духом.

Зараз виходить не так багато фільмів, у яких немає надмірної претензійності. «Фаранґ» у цьому плані нагадує прибульця з минулого, десь із 90-х, коли просто хороші фільми про людей без усіляких крайнощів виходили регулярно. І в цьому його проста, але все одно чіпляюча магія.

«Фаранґ» навіть допоможе вам забути, що колись Ксав’є Жанс зняв ще й вкрай огидного «Хітмена» 2007 року. Або хоча б ви зможете пробачити режисерові цю помилку.

Висновок:

«Фаранґ» відчутно вибивається із сучасної кон’юнктури фільмів, але в цьому його маленька принадність. Це хороше і доступне кіно, яке на півтори години захопить вас своєю сумною і жорстокою історією. Французький шарм якої відчутний навіть серед барвистих локацій Таїланду

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: