Огляди Авто 26.06.2023 о 14:00 comment views icon

Тест-драйв LEXUS RX 500h: купа очікувань за $100 000 – він того вартий?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв LEXUS RX 500h: купа очікувань за $100 000 – він того вартий?

Нарешті в Україну приїхав новий LEXUS RX: автомобіль, який може бути одним з локомотивів продажів як для бренду LEXUS, так і для свого класу загалом. Але що він запропонує для цього? Дизайн, комфорт, потужність, технології? Чи взагалі все разом? Зараз розповім!

Позиціювання LEXUS RX

Автомобіль LEXUS RX – великий преміальний кросовер, який з’явився ще наприкінці 1990-х років. За чверть сторіччя ми отримали близько 3,5 млн випущених екземплярів та просто зараз зустрічаємо вже п’яте покоління автомобіля. Що протягом цих років LEXUS RX ставав більшим, потужнішим, технологічнішим, проте завжди залишався собою: японський преміальний крос.

Уявіть собі – від випуску першого покоління LEXUS RX (а сьогодні зустрічаємо вже п’яте покоління) минуло вже близько 25 років! Відзначу навіть більше: свого часу автомобіль LEXUS RX був одним з засновників класу великих преміальних кросоверів.

Як їде автомобіль LEXUS RX 500h F SPORT PLUS

Потужно, динамічно, швидко – й водночас дуже комфортно! Інколи починаєш думати, що тут знизу встановлена пневматична підвіска, а під капотом приховано шість або навіть вісім циліндрів: кросовер LEXUS RX 500h вміє дарувати емоції від водіння та сповнювати кожен кілометр пам’ятними деталями.

Проте лише у випадку, якщо саме ви цього забажаєте. Адже якщо «ні» й потрібно просто відпочити, то автомобіль запропонує вам чудовий комфорт підвіски, м’якість під час руху та непохитність на нерівностях. Ось вони були десь там – і все, тепер немає: всі дорожні незгоди розчинились у сплетіннях підвіски, навіть попри 21-дюймові колеса. Залишається лише приємне погойдування на хвилях. І чудова звукоізоляція: всередині панує тиша.

Допоки у вас не з’явиться настрій для активного драйву, як це вміє робити LEXUS RX 500h! Саме тоді з’являється «багатолітровий» потужний звук-гарчання: все завдяки спеціальній системі ASC, що посилює звук роботи двигуна. Але ж – що важливо! – разом з цим гарчанням також з’являється й чудове прискорення. Причому воно двічі «чудове».

Онлайн-курс "Корпоративна культура" від Laba.
Як з нуля побудувати стабільну корпоративну культуру, систему внутрішньої комунікації та бренд роботодавця, з якими ви підвищите продуктивність команди, — пояснить HR-директор Work.ua.
Детальніше про курс

По-перше, через майже миттєві відгуки силового агрегату на натискання педалі акселератора: тут допомагають електромотори у складі гібрида. По-друге, через взагалі високий рівень прискорення – яке підхоплює на старті й не відпускає аж до високих трасових швидкостей. Ух-х, потужно!

Настільки потужно, що навіть з урахуванням спеки, кросовер LEXUS RX 500h їде свої 6,2-6,3 секунди до «сотні»: він цілком виправдовує стрімкий та динамічний дизайн! При цьому динаміка не надто залежить від обраного режиму «еко» або «спорт»: завжди вдосталь. Аналогічне твердження стосується й підвіски: система AVS у спорт-режимі наче й «затискає» амортизатори, проте різниця ледь відчутна – все одно тут панує м’якість. Однак на повороти керма автомобіль відповідає адекватно, він не проти різкого віражу, та ще й може виходи з нього під динамікою та з прискоренням. Просто будьте готові, що все це супроводжується деякими кренами кузова. Більше змінюється панель приладів, ніж характер автомобіля. Отже: гарна динаміка – для водія; чудовий комфорт – для пасажирів.

А ще тут є чудовий запас простору – для всіх. Просто водій та передній пасажир це не надто помічають, адже увага зосереджена на реально «плюшевому» салоні: замша на передній панелі та дверцятах, ще й все це підсвічується різними кольорами.

Також увагу привертає центральна консоль з декором у вигляді шліфованого алюмінію, що вкрито лаком: очі бачать ребристу поверхню, а руки відчувають рівну площину. Ну й звісно, увагу привертає величезний дисплей з кільцями регулювання температури: цікаво виглядає, зручно у використанні.

Що стосується заднього ряду сидінь, то виправлені всі попередні зауваження. Рівень підлоги став нормальним, ноги можна опустити нижче й зайняти зручну позицію. В цьому допоможе регулювання кута нахилу спинки сидіння – до речі, з електроприводом. Для комфорту пасажирів передбачено окрему зону «клімату», підігрів та навіть вентиляцію сидінь, а шторки від сонця були й раніше.

Онлайн-курс "Корпоративна культура" від Laba.
Як з нуля побудувати стабільну корпоративну культуру, систему внутрішньої комунікації та бренд роботодавця, з якими ви підвищите продуктивність команди, — пояснить HR-директор Work.ua.
Детальніше про курс

Звісно, повний перелік оснащення залежить від комплектації (розповім нижче). Проте ось вам головне: з точки зору зручності для сім’ї – новий кросовер LEXUS RX не просто наздоганяє конкурентів, а й в деяких пунктах виявляється вже попереду.

Сучасний дизайн, якісні оздоблювальні матеріали, оригінальні декоративні деталі: салон LEXUS RX явно вийшов цікавим. А ще – просторим та зручним, за що особливо подякують задні пасажири. Багажний відсік великий та продуманий у дрібницях.

Технології та інновації LEXUS RX

Почнемо з основи. А основа у випадку LEXUS RX, має вигляд платформи GA-K, несучого кузова, повністю незалежних підвісок коліс. Проте цікав деталі. Наприклад, при незмінній загальній довжині кузова, зросла колісна база та ширина, збільшилась колія коліс, загалом змінились пропорції кузова. Також варто відзначити збільшення долі надміцних сортів сталі у структурі кузова та використання алюмінію для певних зовнішніх панелей.

А ще зі зміною поколінь, автомобіль LEXUS RX отримав нову незалежну багатоважільну задню підвіску. Проте позбавився двигунів V6 – тепер тільки рядні 4-циліндрові. Але тут теж все непросто…

Наприклад, автомобіль LEXUS RX 350 пропонує 2,4-літровий турбодвигун у поєднанні з традиційним 8-ступеневим «автоматом» та повним приводом. Інший приклад – кросовер LEXUS RX 350h: він має вже гібридний силовий агрегат, бензиновий 2,5-літровий двигун (проте атмосферний), гібридну мультиступеневу трансмісію, повний привод E-Four з електромотором для приводу задніх коліс. На основі схожої техніки побудований і PHEV-гібрид, що може подолати до 65 км на електроприводі; але наразі до України він не доїхав.

Нарешті, що нас особливо цікавить – то це версія LEXUS RX 500h, як тестовий автомобіль. Тут також встановлено гібридний силовий агрегат, проте на основі вже 2,4-літрового «турбо» (чи не вперше в історії LEXUS гібрид поєднано з турбодвигуном?), використано 6-ступеневий «автомат» з пакетом фрикціонів (для можливості відключення ДВЗ), а повний привод DIRECT4 реалізовано коштом потужного електромотора (80 кВт або 109 к.с.) в приводі задніх коліс.

Наявність пакета F Sport Plus означає аеродинамічні накладки та потужні передні гальма з 6-поршневими супортами – це особливість всіх комплектацій F Sport. Проте слово Plus й справді означає ще «плюс»: система повороту задніх коліс DRS (Direct Rear Steering). Непогано?!…

З технікою нового LEXUS RX точно «заморочувались» і це приємно: нова платформа та багатокомпонентний кузов, незалежні підвіски, декілька типів гібридів. А вдвічі приємно, що особливо «заморочились» з технікою LEXUS RX 500h F Sport Plus: гібрид на основі турбодвигуна, потужний електромотор для приводу задніх коліс, повнокероване шасі, власні передні гальма, додаткові підсилювачі у передній частині кузова.

Кілька слів про особливості оснащення автомобіля. По-перше, варто відзначити цифрову панель приладів та мультимедійну систему Lexus Link Pro з 14-дюймовим дисплеєм. В останньому випадку маємо гарну швидкодію, чудову якість зображення, просте меню. Проте є й зауваження: інколи обривається зв’язок Bluetooth зі смартфоном, зображення з камер кругового огляду виглядає не дуже якісним – й це особливо помітно на такому гарному дисплеї.

По-друге, що стосується цифрової панелі приладів, то насправді використаний відносно невеликий центральний дисплей та кілька індикаторів навколо нього. Але все прикрито вигнутим пласти-склом, якість зображення чудова, та й функціональність на високому рівні.

Ще й додатково є проєкційний дисплей, який відображає основну інформацію про водіння. До речі, керування панеллю приладів, проєкційним дисплеєм, системами допомоги водію, аудіосистемою та телефоном – все це реалізовано через сенсорні кнопки на кермі, призначення яких можна змінювати.

Серед особливостей техно-оснащення нового LEXUS RX – великий 14-дюймовий дисплей, окремі кільця вибору температури, комплекс систем допомоги LSS+ 3.0 (Lexus Safety System), контурне підсвічування салону, можливість налаштування кнопок на кермі. Останній пункт дуже цікавий: можна встановити AUTO-режим роботи «клімату», керувати аудіо, обрати налаштування режимів руху. Здається, в салоні LEXUS RX замало фізичних органів керування – все «прошито» всередині дисплею та вимагає численних кліків. Але коли розбираєшся детально та налаштовує все під себе, то ось ця обіцяна філософія TAZUNA інтуїтивного керування «руки на кермі, очі на дорозі» й справді працює! Насправді багато в чому логіка побудови салону LEXUS RX нагадує LEXUS NX (там все розписував детально), але з урахуванням вищого класу автомобіля: те, що в моделі NX зустрічається лише у максимальних комплектаціях, у випадку RX є від початку. До речі…

Вартість LEXUS RX та можливі суперники

Кросовер LEXUS RX пропонує в Україні вибір з трьох версій (RX 350, RX 350h, RX 500h) та п’яти комплектацій (Executive, Premium, F Sport, Luxury, F Sport Plus): загалом маємо шість варіантів поєднання. До речі, ще варто зазначити: всі варіанти LEXUS RX, у будь-якій версії та комплектації для ринку України, обов’язково мають автоматичну трансмісію та повний привод.

Крім того, зрозуміло, що великий преміальний кросовер від LEXUS одразу пропонує гарну комплектацію. Так «за замовчуванням» тут є: світлодіодні фари, адаптивний «круїз», камера заднього огляду, підігрів та вентиляція передніх сидінь, кермо з підігрівом, легкосплавні колісні диски, передні та бокові подушки безпеки, шторки безпеки, комплекс систем LSS, безключовий доступ та багато іншого. Тому далі я зосереджусь саме на особливостях кожної комплектації.

Отже, старт LEXUS RX дає комплектація Executive й вона вирізняється наступним: тут вже присутній центральний 14-дюймовий дисплей та система Lexus Link Pro, розділений 3-зонний «клімат» (окремі налаштування для задніх пасажирів), система іонізації повітря, електропривод регулювання сидіння водія та пам’ять налаштувань, аудіо Lexus Premium на 12 динаміків, фонове підсвічування салону (64 кольори), система активного шумогасіння ANC, оздоблення салону комбінованою шкірою, система відкриття E-Latch та ін. Вартість такого автомобіля LEXUS RX 350 Executive – від 2,73 млн грн або $73 тис.

Наступним кроком є комплектація Premium, де додано: цифрове дзеркало заднього огляду (з камерою), підігрів та вентиляція задніх сидінь, штатна навігація LEXUS, система FCTA (виявлення перехресного трафіку попереду) тощо. Вартість LEXUS RX 350 Premium – від 2,89 млн грн або $78 тис.; вартість LEXUS RX 350h Premium – від 3,1 млн грн або $83 тис.

Далі розташована комплектація F Sport, яка виділяється зовнішнім пакетом F Sport, збільшеними гальмами, панорамним дахом та протисонцевими шторками на бокових вікнах, проєкцією на лобове скло, цифровою панеллю приладів, спортивними сидіннями з покриттям «ультра замша», алюмінієвим декором в салоні, підвіскою AVS з можливістю регулювання. Проте така комплектація позбавлена цифрового дзеркала заднього огляду, підігріву та вентиляції задніх сидінь, відсутня система FCTA та штатна навігація. Вартість LEXUS RX 350 F Sport – від 3,07 млн грн або $82 тис.

На крок вище знаходиться комплектація Luxury: беремо за основу вищезгадані комплектації Executive та Premium і додаємо до них систему автоматичного паркування, круговий огляд PVM, електропривод регулювання та складання/розкладання спинки заднього дивану, аудіо MARK LEVINSON, оздоблення сидінь семіаліновою шкірою, ін. Вартість LEXUS RX 350h Luxury – від 3,4 млн грн або $91,5 тис.

Нарешті, вершиною лінійки є комплектація F Sport Plus: це поєднання особливостей комплектації F Sport та максимального переліку оснащення Luxury, плюс система ASC (підсилення звуку двигуна), всеколісне керування DRS, система VDIM (комплексне керування динамікою). Вартість LEXUS RX 500h F Sport Plus – від 3,96 млн грн або $106 тис.

Цікавий приклад – кросовер LEXUS RX 350 F Sport. Аналогічний 2,4-літровий турбодвигун (але вже без гібридного додатка), аналогічний колір та аеродинамічні накладки (але вже сіро-сріблясті), аналогічні 21-дюймові колісні диски та великі гальма (але вже без написів LEXUS), позаду немає підігріву/вентиляції задніх сидінь, встановлена камера заднього огляду (а не круговий огляд). Проте все решта – на місці: повний привод та 8-ступеневий «автомат» (зверніть увагу на перемикачі поруч з джойстиком), сенсорний 14-дюймовий дисплей, розвинений «клімат», комплекс систем LSS+ 3.0 та цифрова панель приладів. Вартість такого автомобіля – близько 3,07 млн грн або $82 тис., а загалом ціновий діапазон LEXUS RX складає $73-106 тис. Хто в конкурентах за такі гроші?

Перш за все, згадуються дорогі преміальні німецькі автомобілі: Audi Q8, BMW X5 та X6, Mercedes GLE та GLE Coupe, Volkswagen Touareg. Так, все вірно – у деяких випадках є одразу два автомобілі-конкуренти від однієї компанії.

Адже LEXUS RX намагається грати не лише у сегменті традиційного 5-місного кросовера, але й заходить на територію дизайнерських купеподібних «кросів» завдяки динамічному стилю кузова. Схоже поєднання пропонує ще «британець» Range Rover Velar – такий собі «цікавий альтернативний преміум».

Якщо казати загалом, то ключовими перевагами цих автомобілів є не стільки дизайн, салон, комфорт, скільки технології: пневматична підвіска, нічне бачення, сидіння з функцією масажу. Крім того, потрібно згадати ширший вибір двигунів (турбодизелі або PHEV-гібриди), наявність 6-циліндрових моторів та навіть дуже потужних спортивних версій з V8 (нехай і дуже дорогих).

Отже, складних конкурентів вистачає: Audi, BMW, Range Rover, Mercedes, Volkswagen. Проте LEXUS RX готовий гідно відповісти: комплектації за принципом «все включено» без величезних доплат за опції, гарний комфорт руху, оригінальний стиль. А найголовніше – відчуття новизни.

Споживання палива LEXUS RX 500h та утримання автомобілю

По місту в середньому автомобіль у мене споживав 11-12 літрів пального на 100 км шляху – це небагато для 2-тонного 5-метрового 6-секундного автомобіля, але й далеко не обіцяні паспортом 7,4 літра. Мої мінімальні результати (плавний стиль керування, пусті дороги) знаходились близько 9,5-10 літрів, максимальні результати сягали 12+ літрів. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль споживав близько 6,5 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/год – вже 8,5 літрів на 100 км шляху.

Стандартна загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу. Проте LEXUS пропонує програму продовженої гарантії – максимум до 10 років або 160 тис. км пробігу. Сервісне обслуговування необхідно проводити раз на 15 тис. км або раз на рік. Мінімальна вартість ТО складає близько 7 тис. грн, більш розширені ТО обходяться в 12,5-16 тис. грн.

Дані вказано станом на червень 2023 року, вартість ТО вказана для дилера у Києві та може відрізнятись у різних дилерів.

Безпека LEXUS RX

Цикл краш-тестів EURO NCAP для автомобіля LEXUS RX завершився максимальною оцінкою – п’ять зірок. Хоча є певні зауваження: наприклад, до захисту зони тулуба водія при фронтальних та бокових ударах, або до захисту від ударів головами водія та пасажира при боковому зіткненні. Але якщо казати загалом, то автомобіль у всіх ключових дисциплінах набирав оцінки близько 90% від можливого максимум. Тобто – гарний та всебічно продуманий захист.

В результаті: то LEXUS RX вартий очікувань і своїх грошей?

Автомобіль не ідеальний; варто лишень перечитати перелік зауважень (а вони є) по аналогії з конкурентами. Проте насправді автомобіль феноменально хороший! Увага: зараз я все це кажу по відношенню саме до версії LEXUS RX 500h – тому, що враження від різних версій можуть відрізнятися. Однак є відчуття і думки, що в основу будь-якого нового LEXUS RX закладено такі переваги, які залишаються завжди незмінними: гарний дизайн, просторий та зручний салон, комфорт руху, сучасна техніка та гібриди.

А найголовніше – все це дає набагато більше, ніж просто сума доданків. Адже автомобіль LEXUS RX 500h додає ще й дві тонни емоцій! Давайте скажу однією фразою: новий LEXUS RX 500h – це другий автомобіль-відкриття з початку 2023 року після космічного Hyundai IONIQ 6 (причому другий за переліком, а не за важливістю). Ось аж настільки високо особисто я оцінюю автомобіль LEXUS RX 500h F Sport Plus. Він вразив і запам’ятався.

Чи оцінять так покупці? Та ще й коли їм доведеться чимало заплатити за свій вибір? Побачимо з часом. Думаю, що відповідь найчастіше буде «так». Адже новий LEXUS RX того заслуговує.

Плюси:

+ Зовнішність та салон явно з 2023 року – сучасний й, одночасно, пізнаваний LEXUS-стиль

+ Феноменальне поєднання динаміки/потужності та комфорту під час руху

+ Неочікувана, але приємна увага до задніх пасажирів – справді сімейний «крос»

Мінуси:

– Вже хочеться пневматичну підвіску, нічне бачення, масажні сидіння, дотяжку дверцят…

– Або можна просто дещо знизити ціну

Тест-драйв LEXUS RX 500h: купа очікувань за $100 000 – він того вартий?

LEXUS RX 500h F SPORT PLUS

Кузов, тип

кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити (Д х Ш х В)

4,89 x 1,92 x 1,695 м

Колісна база

2,85 м

Заявлений кліренс

183 мм

Об’єм багажника

від 612 літрів (5 місць) до 1678 літрів (2 місця)

Мінімальна споряджена маса

2100 кг

Двигун

гібрид, бензиновий турбо, R4 2,4 літра, плюс електромотори

Потужність (сумарна)

372 к.с.

Крутний момент (сумарний)

551 Нм

Питома потужність та момент

177 к.с. на 1 тону та 262 Нм на 1 тону

Тип приводу

повний привод DIRECT4

Тип трансмісії

6-ступеневий «автомат»

Динаміка 0-100 км/год.

6,2 секунд

Максимальна швидкість

210 км/год.

Споживання палива, паспортний показник, місто

7,4 літра на 100 км

Споживання палива, паспортний показник, траса

6,3 літра на 100 км

Мінімальна вартість автомобіля RX 350

від 2,73 млн грн або $73 тис.

Мінімальна вартість автомобіля RX 500h

від 3,96 млн грн або $106 тис.

 

Автомобіль надано – LEXUS Україна

 


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: