Огляди

Тест-драйв Lexus NX 350 F Sport: очікування та реальність

Тест-драйв Lexus NX 350 F Sport: очікування та реальність

Якби не повномасштабна війна 2022 року, то сьогодні новий кросовер Lexus NX був би бестселером в Україні – я в цьому впевнений на 100% і навіть трохи більше. Ось тільки яким має бути бестселер на ім’я Lexus NX? І взагалі – що може запропонувати цей автомобіль? Особливо у версії NX 350 F Sport?

Позиціонування автомобіля Lexus NX

Все просто: автомобіль Lexus NX – преміальний кросовер середнього класу. У момент дебюту першого Lexus NX, він відкрив даний сегмент для своєї марки, що і принесло йому популярність: було продано понад 1 млн екземплярів. Сьогодні вже існує компактніший та доступніший Lexus UX, тому при зміні поколінь творці зробили новий Lexus NX більш габаритним, більш потужним, більш технологічним.

Історія моделі Lexus NX налічує два покоління, і для них глобальне позиціювання не змінювалося: преміальний кросовер, середній розмір. Однак новий автомобіль став трохи більше за розмірами й куди потужнішим за попередника.

Як їде кросовер Lexus NX 350 F Sport

Я не маю жодного зауваження до того, як їде Lexus NX взагалі. Ходова частина дорсить пружна для наших шляхів. Саме «пружна»: тут немає зайвої м’якості чи розхитувань, тут немає кам’яної жорсткості. Автомобіль впевнено їде та відпрацьовує нерівності навіть на 20-х колесах – відчуваються вибоїни та ями «десь там унизу», але всі вони заокруглені та прикриті. Схожа ситуація й з кермом. Тут середня важкість, адекватні середні реакції на поворот, немає «пекучої» гостроти керма або небезпечних зносів/заносів кузова. Все одно та прогнозовано. Як і прискорення: плавно рушили, неквапливо поїхали, непомітно перейшли на передачу вище.

Курс
Recruitment
Станьте професіональним IT-рекрутером та заробляйте $1800 вже через два роки
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Recruitment

Отже, у мене немає жодного зауваження до того, як їде кросовер Lexus NX взагалі. А ось до того, як їде саме Lexus NX 350 F Sport, у мене зауваження є. Де «турбо»-тяга на низьких та середніх обертах? При обіцянці 430 Нм в діапазоні 1700-3600 об/хв, автомобіль реально тільки починає «їхати» з 3,5-4 тисячі, а на повну мотор «розкривається» ближче до 5-6 тисяч. А де спортивна поведінка імені F Sport? Так, в режимі S+ підвіску можна «затиснути», але від цього кермо не стає більш чутливим, крени повністю не пропадають – а у відносинах водія та автомобіля, як і раніше, мало драйверських емоцій. Ще раз: у мене немає зауважень до Lexus NX загалом як до цієї моделі; але саме від версії NX 350 F Sport я чекаю більшого – у динаміці та відчуттях.

Як же круто виглядає! Кросовер Lexus NX не боїться гострих ліній та експресії в дизайні, при цьому примудряється зберегти «свіжість» вигляду протягом кількох років – згадайте приклад автомобіля першого покоління наприкінці його кар’єри. Пакет F Sport зовні означає власний передній бампер із розширеними бічними «щоками», оригінальну решітку радіатора, чорні 20-дюймові колісні диски, масу логотипів, задній бампер зі спеціальною нижньою вставкою. Проте чи відповідає реальний їздовий характер такій зовнішності? Все непросто, хоча Lexus намагається: турбомотор «прокидається» на високих оборотах, а залікова «сотня» дається за 7,5 секунди.

Зовнішність Lexus NX мені подобалась і в першому поколінні моделі, але салон видавав вік автомобіля. Але в другому поколінні Lexus NX салон зробив величезний стрибок уперед з погляду дизайну та відчуття новизни. Однак чому для водія все так «багато» (кермо та прилади, великий дисплей, ручка «автомата»), а для пасажира вже все так «бідно» (просто суцільна панель)? Адже Lexus вміє! Ось погляньте на дверні карти: наскільки майстерно з’єднали шкіряне оздоблення, декоративну вставку, приховану підсвітку. А ще погляньте на чорне глянсове оздоблення: так, буде бруднитися – але ж як акуратно та елегантно виведені лінії внизу передньої панелі. Блиск!

Позаду достатній запас місця, також гарне оздоблення, є регулювання кута нахилу спинки та підігрів сидінь. Однак «клімату» бракує; причому це сказано для найдорожчої версії Lexus NX – чому так? Адже все ж новий Lexus NX дуже непогано претендує на роль сімейного автомобіля: доведено прямокутним багажником з великим вантажним отвором та продуманим органайзером у підпіллі.

Головне, що привертає увагу в будь-якому салоні Lexus NX – величезний центральний дисплей. Але у версії F Sport увагу ще привертають червоно-чорні сидіння з «іменними» логотипами та спортивне кермо. Розглядаючи великі деталі, не забудьте про дрібниці – наприклад, про дверні карти або гарний декор. Ззаду все добре, але до підігріву сидінь так і проситься додати блок «клімату». А ось у багажнику все просто добре без зауважень.

Чи є інновації у моделі Lexus NX

Любителям технічно деталей – пропоную (навіть наполегливо раджу!) зазирнути у перший репортаж-знайомство з автомобілем Lexus NX другого покоління: там розписано дуже багато. Якщо коротко, то головна зміна для Lexus NX взагалі – це перехід на платформу GA-K, збільшення частки високоміцних сталей (використовуються сталі з міцністю на розрив 1180 МПа та 1470 МПа), різні методи з’єднання деталей (зварювання та клей, «лазерні заклепки»). Головна зміна під капотом – розширення гібридних версій: традиційний гібрид NX 350h плюс перший для моделі PHEV-гібрид NX 450h+ (потужність 309 к.с. та акумулятор 18 кВт*год.).

Але представлений тестовий автомобіль NX 350 – не гібрид. Під капотом тут встановлений бензиновий 4-циліндровий 2,4-літровий мотор, в якому поєдналася турбіна, впорскування палива D-4ST (впорскування по центру камери згоряння), система регулювання фаз газорозподілу Dual VVT-i. Такий «350-й» отримує 8-ступеневий «автомат» Direct Shift та постійний повний привод з можливістю динамічного розподілу крутного моменту. Вся ця техніка також нова для моделі Lexus NX.

Опорний кузов отримав більше високоміцних сталей, використано повністю незалежні підвіски коліс та вентильовані гальма «по колу». З’явилися нові мотори, розширена гамма гібридів – включаючи й перший PHEV-гібрид: з показником 309 к.с., він є найпотужнішим у гамі Lexus NX. Але такого автомобіля в Україні немає (поки що?) й тому лаври найпотужнішої версії переходять до версії NX 350, як тестовий екземпляр: тут 279 к.с. та 430 Нм. Пакет F Sport – це не тільки зовнішність та салон, але також адаптивна система регулювання жорсткості підвіски AVS, розширений перелік режимів руху (доданий Sport+ з власним дизайном панелі приладів), а також поперечні демпфери кузова.

Ще однією особливістю нового Lexus NX є його дисплей Lexus Link Pro, навколо якого фактично і побудована центральна частина салону. На монументі, що окремо виступає, розмістився 14-дюймовий сенсорний монітор, внизу якого знайшлося місце під парочку фізичних органів управління: регулювання гучності аудіосистеми, кільця вибору температури «клімату», включення підігрівів тощо.

Звісно, автомобіль оснащений різними активними системами безпеки – пакет Lexus Safety System+ (LSS+ 3.0) включений у всі комплектації нового кросовера Lexus NX. А це означає наявність: системи запобігання фронтальним ударам, розпізнавання дорожніх знаків, контроль рядності руху та допомога утримання у смузі (включаючи рух з адаптивним «круїзом»), аварійне гальмування після зіткнення, та ін. Новинкою можна назвати систему E-Latch: електронне закривання/відкривання дверей для безпечного виходу водія та пасажирів.

Чіткість картинка хороша, гарні насичені кольори, просте меню вмить зрозуміло й не перевантажує погляд. Але є проблема: дисплей іноді «залипає» і не встигає за швидкими командами – наприклад, коли вводиш навігаційну адресу. Такий дисплей пропонується лише «старшим» версія автомобіля. До речі, про це.

Ціна автомобіля Lexus NX та його конкуренти

Кросовер Lexus NX представлений в Україні лише у шести версіях. Але це вдалі комбінації з чотирьох моторів та кількох комплектацій – є з чого вибрати!

Лінійку моделі відкриває версія Lexus NX 200: бензиновий 2-літровий мотор (173 к.с.), передній привод, «автомат»-варіатор D-CVT. Такий автомобіль доступний у комплектації Urban: адаптивний «круїз», камера заднього огляду, підігрів керма та передніх сидінь, електропривод кришки багажника, 2-зонний «клімат», сенсорний 9,8-дюймовий дисплей Lexus Link Connect, аудіо Lexus Premium на вісім динаміків, доступ Smart Entry, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, 18-дюймові колісні диски, ін. Ціна Lexus NX 200 Urban – від 1,7 млн грн або близько $42 тис.

На сходинку вище знаходиться Lexus NX 250: вже 2,5-літровий мотор (207 к.с.), повний привод, традиційний 8-ступеневий «автомат». Плюс розширена комплектація Business, де додано: аудіосистему на десять динаміків, сидіння з повним оздобленням штучною шкірою, систему допомоги на спуску та позашляховий режим Trail Mode, бездротову зарядку тощо. Ціна Lexus NX 250 Business – від 2 млн грн або близько $50 тис.

Наступним кроком є гібридна версія Lexus NX 350h: тут 2,5-літровий бензиновий двигун плюс електромотор, сумарна потужність 243 к.с., повний привод E-Four, гібридна автоматична трансмісія. Такий автомобіль доступний в одній із трьох комплектацій. По-перше, це комплектація Executive: все схоже на Business, але додано тоноване скло, моніторинг «сліпих зон» дзеркал заднього виду, контроль автомобілів позаду. Ціна Lexus NX 350h Executive – від 2,2 млн грн або близько $54 тис.

По-друге, комплектація Executive+ з доповненнями у вигляді вентиляцій сидінь, пам’яті налаштування сидіння водія, електроприводом регулювання керма, оббивкою комбінованою шкірою, та ін. Ціна Lexus NX 350h Executive+ – від 2,31 млн грн або близько $57 тис.

Нарешті, третьою є комплектація Luxury: плюс 20-дюймові колісні диски, адаптивне дальнє світло AHS, круговий огляд, проєкція на лобове скло, сенсорний 14-дюймовий дисплей, аудіо Mark Levinson, функція визначення крос-трафіку, система автоматичної перебудови в сусідні смуги на трасі, коловий огляд, панорамний скляний дах, система автоматичного паркування, ін. Ціна Lexus NX 350h Luxury – від 2,74 млн грн або близько $68 тис.

Нарешті, на вершині лінійки розташований кросовер Lexus NX 350 F Sport: турбомотор на 279 к.с., повний привод, 8-ступеневий «автомат». Комплектація F Sport приблизно порівнянна з описаною вище версією Luxury – відмінності лише в пару пунктів оснащення. Причому вони компенсуються оригінальною зовнішністю (бампера, решітка радіатора, колісні диски) та власним салоном (сидіння та кермо F Sport, перфорована шкіра), а також цікавою технікою (підвіска AVS, передній та задній демпфер кузова, додатковий режим Sport+). Ціна Lexus NX 350 F Sport – від 2,97 млн грн або близько $73 тис.

Версія F Sport є не тільки найбільш спортивною, а й однією з максимальних в ієрархії моделі. Тому тут знайшлося місце панорамному скляному даху, подвійному звукоізоляційному склу у бокових вікнах, системі колового огляду, проєкції даних на лобове скло (HUD). До речі, зверніть увагу: призначення кнопок на кермі може змінюватись в залежності від поточної ситуації.

Хто у конкурентах? Я відкриваю минулу статтю з Lexus NX і просто зачитую половину списку: Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Infiniti QX50, плюс ще додамо Volvo XC60. Європейці традиційно приваблюють їздовими манерами, високими технологіями (можна навіть знайти «пневму»), наявністю дизельних версій. Японець Infiniti приваблює пропозицією ціни, а з появою Infiniti QX55 – ще й дизайном. А ще можна згадати DS 7 (Crossback) та Alfa Romeo Stelvio: це для любителів оригінальності.

Великий список конкурентів! Але хто з них цілком новий? Тільки Mercedes GLC та Infiniti QX55, ще кілька автомобілів пройшли плановий фейсліфт. У той час, як кросовер Lexus NX буквально «випромінює новизну»: сприйняття від зовнішності та салону дуже сильні. Повірте – це важлива й значуща якість у цьому сегменті. Без глобальних провалів, саме «ефект новизни» може стати вирішальним при остаточному виборі Lexus NX до покупки.

Споживання палива Lexus NX 350 F Sport та утримання автомобіля

Міська витрата палива стабільно трималася близько 12-12,5 літрів на 100 км шляху. Обіцяні «11+» отримати цілком реально, але лише за дуже плавної та акуратної їзди. І навпаки: щойно «наступили» на педаль – одразу маємо «13+» у місті. На трасі при швидкості 80-90 км/год автомобіль споживає 6,5-7 л на 100 км, на швидкості 110-120 км/год показник зростає пропорційно – приблизно 8,5 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу. Також доступна продовжена гарантія – максимум до 10 років або 160 тис. км пробігу. Регламентне ТО слід проводити щорічно чи 15 тис. км пробігу. Вартість базового ТО становить 5,5-6 тис. грн, розширене ТО (залежно від пробігу та переліку необхідних робіт) обійдеться у 12-19 тис. грн.

Ціни на автомобілі та технічне обслуговування вказані станом на листопад 2022 року, ціни на ТО вказані для Києва.

Безпека нового Lexus NX

Автомобіль пройшов цикл краш-тестів Euro NCAP і отримав максимальну оцінку п’ять зірок. Серед зауважень – лише підвищені навантаження на груди водія та ризик для голів водія/пасажира (при боковому ударі). Але в іншому – захист дорослих людей, захист дітей, безпека пішоходів, спрацювання систем безпеки – новий кросовер Lexus NX заслужив дуже високі оцінки.

Зрештою: новий Lexus NX – це потенційний бестселер?

Конкретно представлений тестовий автомобіль Lexus NX 350 F Sport – це насамперед заручник свого імені. Від індексу «350» і майже 300-сильного двигуна чекаєш кращої динаміки. Від позначення «F Sport» чекаєш більше спорту у відчуттях. А ще Lexus NX 350 F Sport – це заручник своєї ціни: за $70-75 тис. (що чимало навіть для старшої моделі RX) чекаєш на якесь диво. А що отримуєш?

Отримуєш зручний кросовер на кожен день: оптимальні розміри та достатній простір салону. Отримуєш класний дизайн зовні (це було в першому поколінні моделі) й всередині (а це додалося в другому). Отримуєш якісне оздоблення, сучасне оснащення, вдалі початково-середні версії, широкий вибір гібридів. Та чимало отримуєш! Причому у випадку версій Lexus NX200 або Lexus NX250 та гібридів Lexus NX 350h, всі вищеперераховані переваги даються за менші гроші. Тому як і раніше, я впевнений у тому, що новий Lexus NX стане бестселером! Тільки я роблю ставку на інші версії моделі – і з нетерпінням чекаю на зустріч з ними.

Плюси:

Зовнішність – пізнаваний стиль, приваблює погляди

Салон – сучасний в дизайні та якісний в оздобленні

Широкий вибір модифікацій за моторами та комплектаціями

Мінуси:

Для версії NX 350 F Sport – занадто великі очікування, які не завжди виправдовуються

Тест-драйв Lexus NX 350 F Sport: очікування та реальність

Технічні характеристики Lexus NX 350 F Sport

Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,66 х 1,87 х 1,67 м

Колісна база – 2,69 м

Кліренс – 195 мм

Багажник – від 520 л (5 місць) до 1411 л (2 місця)

Вантажність – 610 кг

Мінімальна споряджена маса – 1760 кг

Двигун – бензиновий турбомотор R4 2,4 л

Потужність – 279 к.с. при 6000 об/хв.

Крутний момент – 430 Нм при 1700-3600 об/хв.

Питома потужність та момент – 159 к.с. на 1 тону, 244 Нм на 1 тону

Привод – повний привод

Трансмісія – 8-ст. «автомат» (класична гідромеханічна АКПП)

Динаміка 0-100 км/год. – 7,0 секунд

Максимальна швидкість – 200 км/год.

Витрата паспортна, місто – 11,1 л на 100 км

Витрата паспортна, траса – 6,4 л на 100 км

Шини тестового автомобіля – Bridgestone Alenza 001 235/50 R20

Мінімальна ціна автомобіля – від 1,7 млн грн або близько $42 тис.

Автомобіль надано – «Тойота-Україна», підрозділ Lexus


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: