Огляди Авто 29.03.2023 о 14:00 comment views icon

Тест-драйв Hyundai IONIQ 6: Ретро? футуризм? Все разом!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Hyundai IONIQ 6: Ретро? футуризм? Все разом!

Новинка Hyundai IONIQ 6 вже в Україні та стала героєм цієї статті. Під час великого огляду я розповім цікаві деталі та власні спостереження про електромобіль Hyundai IONIQ 6. Все задля того, щоб знайти відповіді на питання у заголовку. Отже, чим є електромобіль Hyundai IONIQ 6? Зараз розберемося.

Позиціювання Hyundai IONIQ 6

Електромобіль Hyundai IONIQ 6 сам виробник називає словом «стрімлайнер»: це натяки на паротяги та автомобілі 1920-1930-х років, коли людство тільки почало пізнавати секрети аеродинаміки. До речі, з аеродинамікою у моделі Hyundai IONIQ 6 все відмінно (Cd=0,21) завдяки краплеподібному силуету кузова та динамічному нахилу заднього скла. Додати великі колеса й потужний задній спойлер – ось і отримаєте те, що сьогодні заведено називати «4-дверне купе».

Номінально Hyundai IONIQ 6 – це седан. Але настільки динамічний вигляд та обтічний кузов вимагають іншого визначення: можна говорити «4-дверне купе», можна казати «стрімлайнер». Загальні форми було знайдено ще 2020 року, коли з’явився концепт Hyundai Prophecy. Серійна версія Hyundai IONIQ 6 вийшла влітку 2022-го, а навесні 2023-го цей електромобіль прибув до України.

Як їде електромобіль Hyundai IONIQ 6

Тихо та м’яко, але швидко та класно. Ось тут пропоную згадати Hyundai IONIQ 5: у нього також був чудовий комфорт підвіски, та й потужності вистачало для гарної динаміки. Однак «п’ятірка» часто в поворотах їхала, немов рамний автомобіль: окремо низ та окремо верх. А ось новий седан-«стрімлайнер» Hyundai IONIQ 6 їде набагато більш чіткіше та зібрано з точки зору управління. Тут все також легке кермо (у стандартних їздових налаштуваннях), тут також помітні крени в різких поворотах – але вже немає почуття поділу двох половинок.

На поворот керма електромобіль демонструє однозначні реакції, він не має пауз та затримок у керуванні, він не погрожує зносом/заносом. Але за такої потужності – це ж майже «фан-кар»! Кожне прискорення у «спорт»-режимі сповнене гостротою реакцій та відчутними поштовхами при натисканні педалі акселератора, а все прискорення відбувається на єдиній хвилі без найменших пауз.

У стандартному їздовому режимі такого немає – але повна потужність та динаміка є. Виміряна динаміка розгону до «сотні» абсолютно однакова у спортивному або звичайному їздовому режимах, відрізняються лише враження. Ось, наприклад, в «еко»-режимі запал уже помітно стихає, що підтверджують цифри замірів: замість «менш як п’ять секунд» отримуємо вже близько 7,5-8 секунд.

Онлайн-курс "Управління ІТ-командами" від Laba.
Прокачайте свої soft- і hard-скіли в управлінні кількома IT-командами, отримайте практичні стратегії та інструменти ефективного team-ліда.
Програма курсу і реєстрація

Все тому, що в стандартному та спортивному режимах руху електромобіль Hyundai IONIQ 6 стартує на повному приводі та двох електромоторах, а ось в «еко» передній електромотор відпрацьовує лише на половину потужності й буквально 1-2 секунди – далі працює лише задній двигун.

Коли швидкість набрана та встановлена, то у будь-якому режимі електромобіль Hyundai IONIQ 6 переходить на задній привод. Й ще одне «до речі»: крім трьох описаних режимів, маються ще два додаткові (власний та зимовий), що приховані глибоко в налаштуваннях – там можна пограти і з гостротою реакції, і з роботою повного приводу.

А ще можна погратись з рекуперацією. Пелюстки під кермом дають можливість обрати рекуперацію від рівня «0» (їдемо накатом) до рівня «3» (помітно гальмуємо). Плюс при тривалому натисканні можна піти навіть вище за трійку – і вибрати режим i-Pedal: це коли електромобіль не тільки інтенсивно сповільнюється, а й гальмує до повної зупинки.

Круто виглядає? Також круто їде: прискорення до «сотні» вимагає менше 5 секунд, підвіска забезпечує хороший комфорт, але також – електромобілем керувати легко та приємно. Режими руху помітно змінюють логіку роботи електромоторів та повного приводу, бортовий комп’ютер одразу перераховує запас ходу. За зручність та широкі можливості управління рекуперацій – окреме «дякую».

Салон вражає не менше зовнішності та динаміки: незвичайно, світло, легко. Передня панель ніби витягнута на всю ширину, а центральна консоль має «мостову» конструкцію – знизу знайшлось відкрите місце для речей. Сидіти зручно, мені цілком вистачало діапазону регулювань сидіння, та й прозір над головою був. Зверніть увагу на масу цікавих деталей – джойстик P-R-N-D, центральне положення кнопок склопідіймачів, хвилясте оздоблення панелей дверцят.

Онлайн-курс "Управління ІТ-командами" від Laba.
Прокачайте свої soft- і hard-скіли в управлінні кількома IT-командами, отримайте практичні стратегії та інструменти ефективного team-ліда.
Програма курсу і реєстрація

Задня частина також дарує гарний простір по довжині, додаючи до цього абсолютно рівну підлогу. Але якщо вже чіплятись: ноги розташовані трохи вище, ніж у звичайних автомобілів – але ж помітно нижче та зручніше, ніж в інших електричних седанах з акумулятором знизу! Ще можна причепитися до даху, що спадає.

Однак це також не більше, ніж саме «причіпки»: насправді, така форма даху Hyundai IONIQ 6 швидше впливає на дверний отвір та посадку. Проте коли вже опинився всередині, то можна зручно відкинутися на задньому дивані та зігріється: кут нахилу спинки обрано вдало, є 2-ступеневий підігрів. Можна навіть посунути переднє сидіння, щоб виграти місце для ніг.

Хтось скаже «надто простий салон за такі гроші»; але спробуйте уявити тут все у дереві, алюмінії, карбоні – не виходить? Всередині Hyundai IONIQ 6 панують ідеї турботи про екологію, тому використовуються перероблені матеріали (пластик, рибальські сіті). Але також знайшлося місце приємній шкірі з натуральним просочуванням. Та й загалом «знайшлося місце»: всередині просторо. Переднє пасажирське сидіння можна посунути ззаду або розкладати в положення «напівлежачи» завдяки додатковим кнопкам керування. Основний багажник має об’єм 401 літр, під його покриттям – кришка для доступу до електромотора. Спереду є невелика ніша, під якою також прихований електропривод.

Інновації в моделі Hyundai IONIQ 6

У розмові про конструкцію Hyundai IONIQ 6 ми ще раз згадаємо Hyundai IONIQ 5 – і коротко пройдемося по основах: платформа E-GMP, можливість гнучко варіювати розміри та тип кузова, задній або повний привід, два акумулятори (53 або 77,4 кВт*год.).

Крім того, ця архітектура створена під робочу напругу 800 вольтів, що означає можливість «швидкої зарядки» постійним струмом потужністю до 350 кВт: так акумулятор можна зарядити від 10% до 80% всього за 18 хвилин. Також підтримується «швидка зарядка» з напругою 400 вольтів (необхідно вдвічі більше часу), ці зарядні станції більш поширені. Передбачена можливість заряджання змінним струмом з потужністю до 11 кВт – тоді повне заряджання акумулятора на 53 кВт*год. займе 5 годин, а батарея 77 кВт*год. потребує вже 7 годин.

Серед інших особливостей можна відзначити технологію V2L: можливість живлення зовнішніх споживачів від акумулятора електромобіля. Наприклад, передбачено розетку в салоні та перехідник-розетку під зарядний порт (до речі, останнього формату CCS 2 Mennekes).

Технічна основа Hyundai IONIQ 6 відома ще по електромобілю Hyundai IONIQ 5: платформа E-GMP, незалежна передня підвіска МакФерсон, незалежна задня підвіска 5-важільна, робоча напруга до 800 вольтів, задній або повний привод (передній електродвигун потужністю 74 кВт, задній електродвигун вже 165 кВт). До речі, якщо задній привід – то під капотом знайдеться місце під додатковий багажник об’ємом 45 літрів; якщо повний – то під капотом лише невелика ніша.

Тепер кілька особливостей саме моделі Hyundai IONIQ 6. Так, однією з головних особливостей даного електромобіля є ретельна робота з аеродинамікою. Йдеться не тільки про загальний обтічний кузов, але також про «закриті» колісні диски (вони зменшують завихрення) та активні жалюзі в передньому бампері – останні відкриваються лише за необхідності, до цього закриті жалюзі також сприяють аеродинаміці.

Крім того, електромобіль Hyundai IONIQ 6 отримав матричні піксельні фари з можливість гнучкого керування дальнім світлом та «вирізування» зустрічних/попутних автомобілів. До речі, цих самих пікселів взагалі в кожному екземплярі Hyundai IONIQ 6 – понад 700 штук: фари та ліхтарі, діоди підсвічування салону. Знайшлося місце навіть під чотири точки-пікселі на рульовому колесі, які змінюють колір при виборі різного режиму водіння, виборі передачі заднього ходу, привітанні водія.

Увага на передню частину: електромобіль Hyundai IONIQ 6 пропонує активні жалюзі для охолодження та матричні піксельні фари, які чудово поєднуються з оформленням задньої частини. Чотири кольорові пікселі-точки на кермі – це буква «Н» (як логотип Hyundai) у вигляді запису азбукою Морзе. Дрібниця, але як приємно: морочилися, немов із улюбленою дитиною! Взагалі салон пропонує 64 кольори підсвічування, причому можна окремо налаштовувати верхню та нижню область підсвічування. Разом із напівпрозорими кишенями у дверях – виглядає оригінально.

Ціна електромобіля Hyundai IONIQ 6 та його конкуренти

На українському ринку електромобіль Hyundai IONIQ 6 представлений у трьох версіях, що відрізняються між собою розміром акумулятора, потужністю та типом приводу, оснащенням. Плюс є можливість замовити два пакети опцій. Отже…

Старт дає електромобіль Hyundai IONIQ 6 у комплектації Elegance: маса подушок безпеки та систем допомоги водієві (утримання в смузі рух, відстеження «сліпих зон» бокових дзеркал, функції автогальмування, ін.), теплова помпа та 2-зонний «клімат», підігрів та вентиляція передніх сидінь, підігрів задніх сидінь, адаптивний «круїз», камера заднього виду, аудіо BOSE, мультимедійна система та 12,3-дюймовий сенсорний дисплей, цифрова панель приладів з 12,3-дюймовим дисплеєм, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, оббивка сидінь «тканина/шкіра».

Ціна електромобіля Hyundai IONIQ 6 Elegance RWD 53 – від 2 млн грн або близько $50 тис. (дана версія має задній привод, один електромотор, потужність 111 кВт або 151 к.с., акумулятор 53 кВт*год., запас ходу до 429 км). Ціна електромобіля Hyundai IONIQ 6 Elegance RWD 77.4 – від 2,18 млн грн або близько $54,5 тис. (задній привод, один електромотор, 168 кВт або 229 к.с., акумулятор 77,4 кВт*год., запас ходу до 614 км).

Максимальний рівень задає Hyundai IONIQ 6 Тор, де додано: відеомоніторинг сліпих зон на панелі приладів, сидіння Relaxation Seat, шкіряне оздоблення сидінь, проєкція на лобовому склі, висувні ручки дверцят. Крім того, дана версія завжди отримує великий акумулятор 77,4 кВт*год. (запас ходу до 583 км) та повний привод з двома електромоторами (239 кВт або 326 к.с. сумарно). Ціна Hyundai IONIQ 6 Тор AWD 77.4 – від 2,33 млн грн або близько $58 тис.

Два дисплеї на передній панелі, роздільний «клімат», підігрів та вентиляція сидінь, оригінальні 18-дюймові колісні диски, «піксельні» фари, маса помічників для водія – все це є у будь-якій комплектації Hyundai IONIQ 6. Максимальна версія додає шкіряний салон, круговий огляд, висувні ручки. Також тут «за замовчуванням» є великий акумулятор та повний привод. Опціями є панорамний люк та «дзеркала-камери» з парою OLED-дисплеїв. Якщо проти люка нічого поганого не скажу, то «дзеркала камери» заслуговують на категоричну відмову: вони дають обмежений огляд у стилі «куди налаштована камера», кут огляду не змінюється в залежності від положення голови водія. Причому це зауваження стосується не тільки Hyundai IONIQ 6: скільки не зустрічав такі «дзеркала-камери» на різних моделях, а завжди від них були негативні враження. Отже, мій ідеальний Hyundai IONIQ 6 – це максимальна комплектація Тор з великим акумулятором та повним приводом, але без додаткових опцій.

Хто у конкурентах? По-перше, звичайно Tesla – а як ще в розмові про електромобілі! Причому конкурентом може виступати як Tesla Model S (більше потужності, але помітно дорожче), так і Tesla Model 3 (порівняні ціни або навіть дешевші, проте «трійка» жорсткіша на ходу та менша в салоні).

Непрямим конкурентом назву Mercedes EQE. Непрямим тому, що дуже непросто змусити клієнта німецького великого «преміуму» звернути увагу на корейський електромобіль. Але якщо вже зверне – то знайде там собі більш вигідну пропозицію з точки зору вартості, акумулятора, потужності, комплектації.

А ось з BMW i4 впорається складніше: вартість на рівні Hyundai, показниками потужності також не поступиться; але поступиться у розмірі та базової комплектації (без урахування опцій). Нарешті, чекаємо на ще одного «німця»: серійне втілення концепту Volkswagen ID.Aero – ось він і має стати найбільш точним суперником для електромобіля Hyundai IONIQ 6.

Здається, у світі панують SUV-модели. Але варто придивитися уважніше – й одразу знайдете чимало цікавих електричних седанів. Тому електромобіль Hyundai IONIQ 6 точно не буде почуватись самотнім – конкуренти існують та навіть представлені в Україні.

Витрата енергії та запас ходу Hyundai IONIQ 6

У місті електромобіль Hyundai IONIQ 6 споживає щонайменше близько 14-15 кВт*год. на 100 км шляху, що дає нам запас ходу близько 500 км – це майже в ідеальних, але все ж реальних умовах. Однак як тільки ви розслабитеся і перестанете думати про ощадливість – одразу отримаєте 18-19 кВт*год. на 100 км по місту. А якщо часто активно натискати акселератор, то й зовсім вийде добре за 20+ кВт*год. на «сотню». Тому в режимі «їду як хочу» акумулятора по місту вистачить на 300-350 км.

На трасі за швидкості 80-90 км/год. електромобіль Hyundai IONIQ 6 у мене споживав 14-15 кВт·год. на 100 км пробігу. За швидкості 110-120 км/год він споживав вже 17-19 кВт*год. на 100 км дистанції. У результаті на трасі ми маємо отримати 400-500 км на одній повній зарядці акумулятора. Всі показники витрати енергії та дистанції пробігу отримані з мінімальним впливом «клімату»: мені пощастило з погодою, рідко працював кондиціонер чи обігрів салону.

Загальна гарантія на електромобіль Hyundai IONIQ 6 складає 5 років або 100 тис. км пробігу. Розрахунок регламенту та вартості ТО на момент підготовки публікації ще не був готовий, але в цілому все має бути порівняно з моделлю Hyundai IONIQ 5.

Безпека Hyundai IONIQ 6

Електромобіль Hyundai IONIQ 6 пройшов цикл краш-тестів Euro NCAP й отримав максимальну оцінку п’ять зірок. Це той випадок, як у цих зірках мінімум зауважень: наприклад, при фронтальних та бокових ударах манекени суцільно отримують зелені або жовті позначки – тобто, відмінна та нормальна безпека.

Єдине зауваження (помаранчева відмітка) стосується захисту шиї пасажирів другого ряду під час удару ззаду. Загалом безпека дорослих оцінюється на 97%, оцінки за безпеку дітей та спрацювання активних систем становлять 87-90% від максимально можливого рівня.

В результаті: що таке Hyundai IONIQ 6

Коротко та основне – найдивовижніший електромобіль/автомобіль, який побував у мене в руках з початку 2023 року або навіть за останні півроку-рік.

Електромобіль Hyundai IONIQ 6 робить ставку на оригінальний стиль з присмаком «ретро», пропонує безліч передових інновацій, дарує гарний комфорт, демонструє відмінну динаміку, приваблює оригінальним стилем… І в жодному з цих пунктів він не програє свою ставку!

Я не знаю, як це примудрилися зробити «корейці». Схоже, вони нарешті вирішили йти у «ва-банку» з електромобілем Hyundai IONIQ 6 (та лінійкою IONIQ взагалі) – а така сміливість, запал, вигадка дуже вражають. Як же непросто створити по-справжньому цікавий, але також по-справжньому цілісний продукт у сучасному стерильному автомобільному світі. Однак у творців Hyundai IONIQ 6 це вдалося.

Плюси:

Хороший комфорт підвіски та тиша в салоні

Класна динаміка, легке керування та відчуття цілісності конструкції

Високий рівень оснащення – не просто для «галочки», а все реально продумано

Мінуси:

Висока ціна, причому «базу» ви не купите – хочеться взяти дорожчі версії

Не погоджуйтесь на «дзеркала-камери»… Ні-взагалі-ніколи!

Тест-драйв Hyundai IONIQ 6: Ретро? футуризм? Все разом!

Hyundai IONIQ 6 AWD 77.4
Кузов, тип седан, 4 дверцят, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,855 х 1,880 х 1,495 м
Колісна база 2,950 м
Об’єм багажника 401 л
Вантажність 485 кг
Мінімальна споряджена маса 2035 кг
Двигун Два електродвигуни – для привода передніх/задніх коліс
Потужність 239 кВт або 326 к.с. (сумарна потужність двох електромоторів)
Крутний момент 605 Нм (сумарний момент двох електромоторів)
Тип приводу повний привод
Тип трансмісії редуктори для електродвигунів
Динаміка 0-100 км/год. 5,1 с
Максимальна швидкість 185 км/год.
Ємність акумулятора 77,4 кВт*год.
Запас ходу 583 км (WLTP)
Мінімальна вартість Hyundai IONIQ 6 від 2 млн грн або $50 тис.
Мінімальна вартість Hyundai IONIQ 6 AWD 77.4 від 2,33 млн грн або $58 тис.

Електромобіль надано – Хюндай Мотор Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: