Огляди Авто 10.04.2023 о 14:00 comment views icon

Тест-драйв MG 4 Electric: перший погляд та перші враження

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв MG 4 Electric: перший погляд та перші враження

Новинки їдуть до України! Причому не лише звичайні автомобілі, але й нові електромобілі. Наприклад, хетчбек MG 4 Electric. Мені вдалось віднайти один з перших електрокарів MG 4, що приїхали в Україну. На прикладі цього розповім перші враження від короткого, але цікавого знайомства з електрокаром.

Що за MG 4 Electric?

Це легковий електромобіль з кузовом «хетчбек» та розмірами типового європейського С-класу: довжина складає майже 4,29 метра, ширина дорівнює 1,84 метра, висота ледь перевершує 1,5 метра. Колісна база у випадку MG 4 Electric нараховує 2,705 метри – про тут є нюанси, про які розповім нижче. А для довершення загальної картини лише відзначу, що електромобіль MG 4 має задній привод. Отже: електричний хетчбек С-класу з заднім приводом. Нічого не нагадує?

Якщо «ні», тоді продовжимо в деталях. Головна особливість MG 4 Electric в тому, що це перший представник платформи MSP (Modular Scalable Platform) – тобто, модульна платформа з можливістю масштабування. Загалом така платформа дозволяє створювати легкові електромобілі або електричні кросовери, змінювати колісну базу від 2,65 до 3,1 метра, встановлювати електромотор лише позаду (тоді буде задній привод) або також і попереду (тоді буде повний привод).

Ще цікавих деталей? Добре! Наприклад, використовується незалежна підвіска типу МакФерсон та задня незалежна багатоважільна підвіска. Також елементи шасі розміщуються на алюмінієвому підрамнику, що позитивно впливає на розподіл ваги – вдається досягти пропорції «50:50» між загальними 1655-1685 кілограмами (в залежності від версії). Гальма дискові «по колу», використаний електричний підсилювач керма. Особливої уваги заслуговує АКБ, точніше – акцент виробника на тому, що акумулятор найтонший в класі: лише 110 мм.

Наче «просто хетчбек С-класу» з точки зору зовнішності, розмірів, салону – але ж не все так просто! Електромобіль MG 4 цікавий не тільки своєю електричною суттю, а більше – тим, що він представляє нову платформу: задній або повний привод, можливості масштабування колісною бази та загальних розмірів, пласкі акумулятори різної ємності.

Що таке MG 4 при детальному огляді?

Отже, загальну інформацію отримали. А тепер деталі – й вони виявляються не менш цікаві. Наприклад, за дизайном кузова модель MG 4 Electric загалом схожа на мінівен: одна рівна суцільна лінія капота та лобового скла, високий дах, майже вертикальна задня частина. Все це позитивно впливає на внутрішній простій. Та й історія про пласку батарею схожа на правду: позаду рівень підлоги (до речі, майже рівної) справді виявляється на прийнятному рівні, ноги займають нормальне звичне положення.

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

Неочікуваний плюс для доступу на задній ряд – великі дверцята, що відкриваються на великий кут. Плюс позаду передбачені кишені на спинках сидінь та центральна ніша і USB-порт; проте на диво відсутній підлокітник. За другим рядом сидінь – багажник з корисним об’ємом 350-363 літри (в залежності від версії); проте на диво переднього додаткового багажника немає.

До речі, ледь не промайнули передню частину! Найцікавіша деталь попереду ззовні – це LED-фари з шістьма вертикальними рисками та 28 світлодіодами всередині. На передньому бампері ще передбачені вертикальні вузькі смужки, що використовуються як вказівники повороті.

А найцікавіша деталь попереду в салоні – це передня панель (до речі, з приємного якісного пластику) з окремим «острівком» замість масивного центрального тунелю. Зрештою, так знайшли місце під велику центральну нішу та підсклянники. Крім того, увагу привертають пара дисплеїв та незвичне кермо у стилі Peugeot.

При детальному знайомстві з електромобілем MG 4 помічаєш його цікаві деталі. Наприклад, загострені фари з численними світлодіодами або подвійне заднє антикрило. До речі, хетчбек MG 4 Electric має гарну аеродинаміку: коефіцієнт спротиву 0,27-0,287 в залежності від версії – на цей показник також можуть впливати різні колісні диски та наявність/відсутність активних шторок вентиляції у передньому бампері.

Крім того, різні версії електромобіля відрізняються комплектацією: шкіряне оздоблення сидінь та керма, бездротова зарядка, камери 360, комплекс систем допомоги водію MG Pilot тощо. А ось 7-дюймовий дисплей панелі приладів та центральний сенсорний 10,25-дюймовий дисплей є завжди, незалежно від версії. Героєм цього огляду став електромобіль MG 4 у максимальній комплектації LUX. Окрім зовнішності та салону, така версія вирізняється великим акумулятором на 64 кВт*год. (запас ходу 435 км WLTP), електромотором потужністю 150 кВт або 204 к.с. (крутний момент 250 Нм), можливістю зарядки змінним струмом потужністю до 11 кВт або постійним струмом потужністю до 135 кВт.

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

Який запас ходу MG 4 та як він їде?

Нормально їде, цілком рівно та збалансовано. Можливо, на «перше знайомство» було мало часу; проте перші враження саме такі – рівно та збалансовано. Навіть можна сказати «акуратно та нейтрально», ось як дизайн електромобіля.

Хетчбек MG 4 Electric тихий під час руху – й не лише завдяки електродвигуну, але загалом: небагато аеродинамічних шумів, тихо працює підвіска. Причому остання ще й працює з непоганим комфортом: навіть на 17-х колесах, електромобіль спокійно долає ями та вибоїни, без стусанів для вашої спини. Яскравих емоцій від керування немає, проте є легке кермо з середньою гостротою (2,7-2,8 оберту від упору до упору). Можливо, я б хотів отримати трошки більше динаміки від обіцяних 204 к.с.; однак навіть тут відзначу – все одно прискорення зазвичай вистачає. Просто я б хотів отримати невеличкий «бонус».

Зрештою, в характері електромобіля MG 4 найбільше запам’ятовуються різноманітні режими руху (загалом їх п’ять) та рекуперації (три), що реально впливають на відчуття за кермом. Наприклад, перехід від «еко» до «нормального» режиму мало відчутний з точки зору динаміки, аналогічне твердження стосується й переходу від «нормального» до «спортивного» режиму.

Але якщо казати про діапазон взагалі – від «еко» до «спорт» – то він є й відчутний: в «спортивному» режимі електромобіль не тільки краще прискорюється, але й більш різко реагує на педаль акселератора. Аналогічно з рекуперацією: різниця між режимами 1-2-3 невелика, але загалом в діапазоні – відчутна. Дякувати, можна рухатись накатом, можна помітно сповільнюватись, наче увімкнув передачу нижче на звичайному автомобілі. А ще є режим для снігу та власний, який можна створити комбінацією різних налаштувань.

Ось тільки всі ці режими приховані десь далеко в меню. Здається – сів всередину, прокрутив шайбу в положення «D» або «R», й одразу поїхав. Але ж як керувати рекуперацією, як перемкнутись у «спортивний» або «еко» режим? Дуже просто: електромобіль MG 4 має на кермі дві «гарячі клавіші», на які можна встановити будь-які функції. Серед іншого – й перемикання режимів руху. Просто й зручно!

Які найголовніші цифри для електромобіля? Звісно, показник запасу ходу на повній зарядці акумулятора! Наразі спираюсь на заводські технічні дані (все перевірю власноруч вже в детальному огляді), проте при першому знайомства розрахунок індикатора запасу ходу майже збігається з обіцянками. При цьому електромобіль MG 4 Electric перераховує показник дистанції пробігу в залежності від обраного режиму – і це правильно! Й коротко про інші цифри, окрім запасу ходу: прискорення до «сотні» (для версії LUX) заявлено на рівні 7,9 секунди, максимальна швидкість (для різних версій) обіцяна на рівні 160 км/год.

Скільки коштує MG 4 Electric та які версії бувають?

Наразі електромобіль MG 4 пропонує українським покупцям вибір з двох версій, що суттєво відрізняються за технікою та оснащенням.

Старт дає електромобіль MG 4 STD: електродвигун потужністю 125 кВт або 170 к.с., акумулятор на 51 кВт*год., системи ABS та ESP, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, адаптивний круїз-контроль, система допомоги утримання смуги руху, асистент руху в заторі, задні датчики паркування, клімат-контроль, центральний сенсорний 10,25-дюймовий дисплей, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, віртуальна панель приладів з 7-дюймовим дисплеєм та багато іншого. Вартість MG 4 STD – від 987 тис. грн або близько $26 тис.

Наступний рівень – максимальна версія MG 4 LUX: збільшений акумулятор та більш потужний електродвигун, змінені фари та додане заднє антикрило, власні 17-дюймові колеса, оздоблення салону з екошкіри та тканини, камери 360 та комплекс MG Pilot (контроль «сліпих зон» дзеркал, моніторинг поперечного руху позаду, попередження при відриті дверцят тощо), підігрів передніх сидінь та керма. Вартість MG 4 LUX – від 1,184 млн грн або $31,5 тис.

Ось це – електромобіль MG 4 у версії STD; й відмінностей тут дуже багато. Змінені LEDфари (ідентична форма, проте інше наповнення), простіше задня частина, менше чорного глянцю та 16-дюймові колеса. В салоні – тканина на сидіннях та кермо без шкіри. Під кузовом – менший акумулятор (запас ходу 350 км) та електродвигун на 125 кВт (хоча крутний момент все також 250 Нм). До речі, вже є й зворотній «бік медалі» під назвою MG 4 Mulan Triumph: два електродвигуни, повний привод, загальна потужність 450 к.с., прискорення до «сотні» за 3,8 секунди, оригінальні 18-дюймові колісні диски, спортивні сидіння. Справжній електричний «хот-хетч»! Цікаво було б побачити його в Україні…

То чи знайде MG 4 Electric шанувальників в Україні?

Проте навіть й до появи такої зарядженої версії, схоже, в електромобіля MG 4 є непогані шанси отримати немало шанувальників в Україні. Чому?

Тому, що електромобіль MG 4 має дуже вдале ринкове положення. Відносно численних китайських електромобілів «no name» – він має статус продажів через офіційних дилерів, сервісну підтримку та заводську 7-річну гарантію. Відносно відомого Nissan LEAF – він пропонує краще характеристики (ємність акумулятора, потужність двигуна) за менші гроші. Залишається лише Volkswagen ID.3 – проте знову постає питання відсутності продажів через «офіціалів» та вартості.

При цьому, хетчбек MG 4 Electric виходить й сам гідний, без ось цих озирань на конкурентів. Він має нормальний зовнішній дизайн та салон, він нормально їде й почувається на дорозі, він пропонує гарні технічні характеристики та комплектації. Звісно, це лише перший погляд й поки рано робити остаточні висновки. Але історія навколо MG 4 виходить й справді цікава – як і сам електромобіль.

Тест-драйв MG 4 Electric: перший погляд та перші враження

Електромобіль надано – Віннер Автомотив, підрозділ MG


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: