Авто Авто 26.08.2024 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Skoda Kamiq 2024: зручність в простоті

author avatar

Олександра Єршова

Авторка статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Skoda Kamiq 2024: зручність в простоті

Цей невеликий кросовер не має видатних характеристик. Skoda Kamiq 2024 не виділяється серед натовпу та сором’язливо ховається за невиразністю рис. Тільки насправді в ньому багато корисного та зручного, що помічаєш тільки під час довгого знайомства.

У Skoda багата історія і чеські автівки знають по всьому світу, але у наших водіїв цей бренд один з найулюбленіших. Частково тому, що деякі з них збирають саме в Україні на заводі в селі Соломоново Ужгородського району Закарпатської області. І не сказати ж, що повністю збирають, скоріше це великовузлова збірка. Така логістика дає змогу швидше поставляти автівки, а також мати значні запаси запчастин, що прискорює процес ремонту.

І це все робить представників Skoda бажанішими для нашого споживача. Тим паче, що разом з Made in Ukraine ви отримуєте європейську якість та надійність. Тим паче чеський бренд входить в один з найбільших конгломератів автомобільної індустрії VAG. Тільки у чехів є свій стиль та свої принципи, які вони інтегрують у свої автівки.

Оновлення в Skoda Kamiq 2024

Skoda Kamiq свіжа модель, яка з’явилась на ринку у 2019 році. Кросовер, фактично, стає на одну сходинку з Nissan Juke і є похідним з групи інших представників VW Group, таким як Volkswagen T-Cross та Seat Arona. Побудований на платформі MQB A0 від VW Group, Kamiq в великій мірі несе в собі однакові ланки спільного ДНК. І в цьому році чеський виробник запропонував нам оновлену версію, що отримала свіжі деталі у зовнішність та зробив більш доступними найпопулярніші технології.

Серед змін в екстер’єрі можна відмітити нові фари головного світла, які трохи змінили форму та тепер пропонуються з матричним освітленням, нові бампери попереду та позаду, а також ледь помітна зміна решітки радіатора. Позаду теж нові бампери та фонарі, які отримали більш різкі грані.

Нам пропонують дві комплектації Essence та Selection, які не сильно відрізняються між собою. А взагалі Kamiq вже в базі буде мати бездротовий Apple CarPlay та Android Auto, сенсорний монітор мультимедійної системи Skoda Infotainment на 8,25 дюйма та цифрову приладову панель на 8 дюймів та LED оптику. А ось диски литі на 16 дюймів запропонують лише в топовій комплектації, стартова отримає звичайні сталеві диски з ковпаками.

В пропозиції дев’ять кольорів кузова та можливість замовити двоколірне забарвлення з чорним дахом, що робить Kamiq трохи оригінальнішим зовні. Також на вибір пропонують багато різних дизайнів дисків від 16 до 18 радіусу, але за доплату. За замовчуванням будуть йти найпростіші зовні, як у нашому тестовому авто.

Свіжі деталі в інтер’єрі Skoda Kamiq 2024

Скромність прикрашає тільки у випадку з німецькою стилістикою, яка тут прослідковується в багатьох деталях: від лаконічної архітектури до графіки. Тільки в Skoda все трохи розбавлене доданими приємними елементами та організаторами простору. Серед нового: змінена кліматична панель, а в оздоблені використано більше перероблених матеріалів. Ось здається і всі інновації.

Навіщо чіпати те, що і так виглядає пристойно, гармонійно та пропонує зручність та комфорт. І правда, в Kamiq вистачає різних додаткових ніш, та кишень. Так позаду для пасажирів запропонували зручну підставку для дрібниць та регульований підсклянник на додачу до підлокітника, що опускається. Але ось третьому пасажиру вже тоді не сісти.

Тут є фірмова парасолька, яка ховається у дверях водія і постійно буде під рукою за необхідності. Є окремий смітничок для задніх пасажирів, який можна розмістити в кишені двері.

Звісно загальний вигляд інтер’єру не вражає ані дизайном, ані якістю матеріалів. Пластик здебільшого твердий, а комбінації різних видів непогані, але збільшена кількість поєднань, прямо пропорційно підвищує ймовірність появу ранніх цвіркунів. І, о Боги, тут все ще є важіль для ручних гальм, як в старі добрі часи, багато олдскульних крутилок та звичайні лампочки в освітлювані.

Звісно цей кросовер далеко відстає від своїх однокласників, як Nissan Juke або Kia Stonic, але на голову випереджає їх за місткістю. Тут простору за передніми сидіннями достатньо навіть для дорослого, високі люди сядуть один за одним легко та без напруги. Ергономіка просто неймовірна, попрацювали конструктори непогано.

В багажному відділені пропонують 400 літрів простору, спинки дивану складаються два до одного, але рівної підлоги не вийде. І саме тут відкривається загадкова душа чеського кросовера: в комплекті йдуть сітки-органайзери, наліпки на підлогу, для фіксації предметів, тут багато гачків, є прикурювач, підсвітка, а під підлогою ховається докатка та інструменти для швидкої технічної допомоги.

Технології в Skoda Kamiq 2024

Взагалі на тест-драйви рідко дають автівки не топових комплектацій і в нашому випадку ми маємо скромну версію максимальної комплектації, але без приємних надбавок у вигляді опційних систем безпеки, збільшеного до 10 дюймів центрального монітора, без оригінальних великих дисків. Тут відсутня бездротова зарядка, віддалене відкривання багажника і таке інше. Але саме це дозволяє сповна оцінити автівку без прикрас та зайвого макіяжу.

Skoda пропонує багато опцій, які кожен може собі набрати стільки, скільки потягне, але і вартість автівки буде збільшуватись відповідно. І головна перевага в вартості втратиться. Тільки без деяких сучасних систем добре лише тим, хто їх не спробував. Наприклад, тут тільки звичайний круїз контроль з обмежувачем швидкості, який вмикається на важелі поворотників. Пропонуються також парктроніки та тільки камера заднього виду, а так хотілось отримати круговий огляд, що зараз зустрічається майже всюди, тільки це окрема опція.

Бездротові підключення працюють досить злагоджено, саме тут відчувається втручання німців, як і в простому кольоровому оформленні мультимедія. Все чітко, зрозуміло та вирахувано. Жодної зайвої вкладки, та зайвої інформації.

Матричні фари, які так нахвалюють насправді не пропонують пучкового відключення світла, як і адаптивного освітлення. В Kamiq буде лише автоматичне увімкнення світла та функція Coming/Leaving Home. Особисто мені дуже не вистачало і системи утримання в смузі руху, а також адаптивного круїзу, який дозволяє трохи релаксувати у дорозі та страхує тебе, коли ти втомлений.

Приладова панель має три варіанти відображення та можливість налаштувати інформацію бортового комп’ютера. Керування відбувається клавішами на кермі. Оригінальне їх оформлення дивує на фоні стриманого загального дизайну. Схоже враження залишає і ручка відкривання дверей — з відсиланням на олдскул, але зі свіжим сучасним виглядом.

Поводження Skoda Kamiq 2024 на дорозі

У випадку з компактним кросовером нам пропонують два варіанти знайомих по іншім моделям концерну двигунів: трьохциліндровий 1.0 TSI потужністю 115 к. с. (85 кВт) та 1.5 TSI 150 к. с. (110 кВт). Обидва працюють в парі з фірмовою роботизованою коробкою 7DSG з двома мокрими зчепленнями.

На тесті у нас версія з менш потужним двигуном на 115 к. с. та кодом DKRF, який також встановлюють на VW Golf. Цей двигун пропонує економію та непогану динаміку для цього невеликого кросовера. На мій погляд, Kamiq його вистачає. Він легко розкручується та підхоплює навіть на низьких обертах, добре набирає додаткову швидкість на трасі. Коробка непогано відпрацьовує в парі, перемикаючись досить швидко, але іноді передачі скачуть, а реакція може бути не миттєва. Тож перед обгоном краще перемикнутись в спортивний режим, використовувати підкермові пелюстки, або підгазовувати перед набиранням швидкості.

Kamiq пропонує декілька режимів їзди: Eco, Sport та Normal. І коробка буде перемикатись на різні режими. До того ж зміниться і буква відображення передачі: S, E, D або M, якщо водій починає використовувати підкермові пелюстки. Цікаві комбінації для любителів урізноманітити манеру їзди.

Загалом поводження з кросовером легке та не напружне. Кермо в міру важке та добре передає інформацію з дороги. Підвіска налаштована на комфортну їзду, але це не заважає кросоверу добре тримати дорогу та поводитись прогнозовано під час різких поворотів. Вона добре ковтає нерівності, але чуттєво пробивається на ямах. Тут добре попрацювали інженери, адже конфігурація шасі звичайна для цього класу: передні підвіска незалежна, а позаду напівзалежна зі стабілізатором поперечної стійкості. Але перемкніть режим руху на Sport, і амортизатори з електронним регулюванням стануть більш жорсткими, а кермо наллється важкістю.

Можливо Skoda Kamiq не такий веселий в управлінні, як Ford Puma або Nissan Juke, але він легко задовольнить потреби більшості людей і забезпечує комфортнішу їзду, ніж конкуренти. Особливо якщо не гратись з розмірами дисків і залишитись на комфортних 16 дюймах.

Skoda Kamiq пропонує посереднє споживання пального і витрата в середньому по місту тримається на рівні 8,8 літра на 100 км пробігу, в комбінованому режимі опуститься до 7,4 літра бензину, а то і до 6,5. Якщо ж їздити в повзучому режимі — можна зекономити ще більше, але відповідно буде дуже нудно.

Позиціювання та конкуренти

Skoda Kamiq варто записати у перелік автівок, на які варто звернути увагу. В ньому добре поєднуються ціна та якість. Тільки з’явившись кросовер утримував увагу споживача протягом тривалого часу і був одним із найкращих варіантів. Він добре відповідає вимогам своєї цільової аудиторії, пропонує практичність, зручний інтер’єр та спокійну легкість керування.

З того часу численні конкуренти вже значно покращили характеристики, технології та різноманітність двигунів. Toyota Yaris Cross та Hyundai Kona взагалі пропонують значно економнішу гібридну силову установку, а Jeep Avenger, Peugeot 2008 і Opel Mokka взагалі мають електричні версії. І це не виходячи за межі цінового діапазону Kamiq.

Тільки ціни на Skoda Kamiq стартують з 899 855 гривень ($21 828), що значно нижче ніж у когось з конкурентів. Навіть у Renault Capture ціна починається з 955 400 гривень ($23 176), за Kia Stonic просять від 1 026 816 гривень ($22 400). Тож якщо дивитись на найвигіднішу пропозицію, то це звісно буде Skoda. Правда досить пуста за комплектацією. Якщо ж набрати приємні фішки та ообрати колір, системи безпеки, цікаві диски то вартість зрівняється з конкурентами. Але в такому випадку Skoda знову не програє.

Kamiq має основну головну перевагу — це простір. І якщо ви маєте досить велику сім’ю, полюбляєте простоту та лаконічність, то приміряйте на себе чеського представника. Kamiq чудово продуманий в дрібницях і добре балансує між пасажирським і багажним простором, має відмінно зроблений і логічно спланований інтер’єр з корисними інформаційно-розважальними технологіями.

ПЛЮСИ: легкість керування, простір в салоні, організація зберігання.

МІНУСИ: твердий пластик в салоні, технологічність, дизайн.

Технічні характеристики Skoda Kamiq Selection 1.0 TSI

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4241/1531/1793
Колісна база, мм 2651
Заявлений кліренс, мм 188
Об’єм багажника, л. 400/1395
Споряджена маса, кг 1237
Двигун 1,0 TSI
Потужність, к.с. 115
Крутний момент, Нм 200
Тип приводу передній
Підвіска незалежна/ напівзалежна
КПП 7DSG
Динаміка 0-100, с 10,1
Максимальна швидкість, км/год 192
Споживання палива, л (змішаний) 5,2-5,5
Вартість, грн від 899 855
Вартість тестового авто, грн 1 114 585
Конкуренти Toyota Yaris Cross
Nissan Juke
Kia Stonic
VW T-Cross
Citroen C3 Aircross
Peugeot 2008

 

Дякуємо за наданий автомобіль ПрАТ «Єврокар».


Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: