Новини Софт 20.04.2023 о 16:09 comment views icon

Як Twitter, але без Маска. Децентралізований застосунок Bluesky від Джека Дорсі вийшов на Android

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Bluesky, децентралізована альтернатива Twitter, вже доступна для завантажень на пристроях Android (у лютому застосунок з’явився в App Store) — щоправда, як повідомляє The Verge, скористатися нею можна все ще лише за попереднім запрошенням.

Скриншоти застосунку демонструють програму, яка зовнішнім виглядом дуже нагадує Twitter, та й деякі можливості дублюють функції соцмережі Ілона Маска. Bluesky дозволяє шукати інших користувачів і відстежувати їх оновлення, створювати публікації та додавати медіа тощо. Наразі застосунок функціонує як бета-версія, тому має обмежену кількість користувачів (близько 25 000) і в ньому відсутні такі функції, як DM.

Проєкт виник у Twitter у 2019 році, а торік децентралізована соцмережа виділилась в окрему компанію — керівники зазначили, що «незалежність важлива для успіху проєкту». Сам Джек Дорсі (колишній генеральний директор Twitter) увійшов до складу ради директорів Bluesky.

Застосунок працює на основі протоколу соцмережі з відкритим кодом, який називається Authenticated Transfer Protocol або «AT Protocol». В описі до програми вказано, що Bluesky — це «соціальна мережа», яка об’єднує окремі мережі в єдиному центрі. AT Protocol побудований на основі чотирьох головний ідей: мобільність акаунту, алгоритмічність, продуктивність та взаємодія. Передбачається, що така структура дозволить користувачам легко переносити дані свого облікового запису до іншого постачальника Bluesky, а також ефективніше контролювати контент, який ви бачите.

Децентралізована альтернатива Twitter. Застосунок Bluesky від Джека Дорсі вже доступний в App Store (поки лише за запрошенням)

Керівники проєкту наголошують, що програма створена, щоб дозволити користувачам вирішувати, що вони хочуть бачити та як використовувати соціальні мережі.

Онлайн-курс "Стратегічний маркетинг" від Laba.
Навчіться збільшувати ROI компанії, відстежувати тренди просування та завойовувати нові ринки завдяки комплексній маркетинговій стратегії.
Програма курсу і реєстрація

«Для розробників відкритий ринок алгоритмів надасть свободу експериментувати та публікувати алгоритми, якими зможе користуватися кожен. Користувачам можливість налаштування каналу дозволить контролювати їхній найцінніший ресурс: увагу», — написав минулого місяця генеральний директор Bluesky Джей Ґрабер.

Ґрабер каже, що необхідно розібратися з модерацією, перш ніж програма відкриється для громадськості: «Ми хотіли з самого початку поставити у пріоритет безпеку користувачів».

Engadget припускає, що застосунок використовуватиме «суміш автоматичної фільтрації та модерації на рівні сервера, керованої адміністраторами».


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: