Статті

Майбутні українські ігри. Підсумки Indie Cup Ukraine’22

Майбутні українські ігри. Підсумки Indie Cup Ukraine’22

У грудні добіг кінця Indie Cup Ukraine’22, фестиваль незалежних ігор українських авторів, в якому взяли участь 60 проєктів різних жанрів. Журі конкурсу, до якого входили блогери, стрімери, журналісти та розробники, обрали 11 проєктів фіналістів. Скажу відверто, обирати було складно, більшість ігор це чудові проєкти в які я з радістю пограю у майбутньому, коли вони нарешті отримають повноцінний реліз.

У моєму випадку шортлист складався з 30 проєктів (половина з усіх ігор), але його потрібно було скоротити максимум до 12 позицій, тож процес виключення ще майже двох десятків ігор для мене видався болючим. У підсумки шортлист звузився до 11 ігор, в які вже потрібно було пограти та дати оцінку, бажано з коментарем. Саме про фіналістів Indie Cup Ukraine’22 я коротко розповім. З повним списком ігор можна ознайомитися на сайті фестивалю.

Важливе уточнення, оскільки практично всі ігри перебувають на стадії альфи/бети, я не буду зосереджуватися на багах чи дрібних недопрацюваннях. Усі назви клікабельні

Майбутні українські ігри. Підсумки Indie Cup Ukraine’22

Through the Nightmares

Through the Nightmares це гардкорний платформер, при чому гардкорний він ледве не з першого рівня. Грати доведеться за Піщану людину, який намагається врятувати дітей від Морфея (так, це різні персонажі) подорожуючи їхніми снами.

Весь ігролад зав’язаний на здатності Піщаника зменшуватися. У повний зріст герой вище стрибає та швидше пересувається, а у зменшеному вигляді пролазить у низенькі щілини, а також може нескінченно стояти на платформах, які провалюються під вагою «дорослого» Сендмена.

Ще одна цікава механіка пов’язана з чекпоінтами. На рівні можна знайти пісочний годинник та активувати його практично у будь-якому зручному для вас місці, це і буде вашим чекпоінтом. Та годинник має обмежену кількість спроб, після чого все ж доведеться почати рівень спочатку. Чекпоінт взагалі можна не активувати, тоді в кінці рівня отримаємо бонус.

У кращих традиціях жанру, на рівні схований секрет, який не так важко знайти, як дістатися його з першої чи навіть з п’ятої спроби. З приємних бонусів, зруйновані перешкоди зостаються зруйнованими на перегравання, що економить кілька нервових клітин.

Гра на стадії бети й розробникам ще є над чим працювати, але любителям складних платформерів рекомендую звернути увагу.

Timeloop: Sink Again Beach

Джек прибуває на Острів Мавп (альтернативна назва Острів Смерті) аби виконати останню волю свого друга — розвіяти його прах на горі. По прибуттю герой зустрічає доволі дивних персонажів і виявляться, що дехто вже зустрічав нашого антагоніста тут, на острові. Історія подається нелінійно і багато подій залежать від часу доби.

Наприклад вночі вилазять скелети, мешканці острова збираються в барі, а наглядач маяка кудись зникає. По своїй суті Timeloop: Sink Again Beach це пригодницький квест від першої особи, який відбере у вас близько трьох годин часу на проходження, або ж удвічі більше, якщо забажаєте побачити альтернативний фінал цієї історії.

Єдина гра з цього списку яка вже вийшла у реліз і яку до 5 січня можна придбати зі знижкою, усього 105 грн. І як вишенька на торті, гра повністю озвучена українською професійними акторами.

Hanako’s flower shop

Квіткова крамничка Ханако це комбінація візуальної новели з конструктором, в якому вам доведеться складати букети. Щобільше, букет повинен відповідати замовнику, або ж його потребам, а для цього необхідно уважного слухати клієнта та аналізувати його запит. Кожна квітка має кілька значень і по такому принципу потрібно збирати букет керуючись проханням покупця. Звичайно, ніхто не забороняє обрати будь-які квіти, але в такому випадку готуйтеся до відповідних наслідків.

Також не варто забувати поповнювати запаси крамнички. Дешевше садити насіння та вирощувати самотужки, але в екстрених випадках можна замовити необхідні квіти з оранжереї, що звичайно ж знизить прибуток, але так більше шансів задовольнити клієнта. Тож маємо ще й механіку «симулятора фермера», у нашому випадку квітника. Як і більшість ігор, Hanako’s flower shop має українську локалізацію і повністю озвучена.

Erra: Exordium

Erra: Exordium – пригодницький 2D екшн у сеттингу Дизельпанка. Гра дуже атмосферна, повільна і складна. В першу чергу складність досягається неймовірно малою кількістю чекпоінтів, про що не казав тільки лінивий, але розробники вже пообіцяли підшаманити це питання. Проте відірватися від гри було складно, її тягуча атмосфера поглинає з головою і не відпускає до фінального екрана з написом «Кінець демо версії».

The Safe Place

В першу чергу The Safe Place привертає увагу атмосферою початку 90-х, сірі багатоповерхівки, злидні та невизначене майбутнє. В центрі уваги Олександр, який, що б прогодувати сім’ю, вчиняє крадіжку з власної роботи, але все йде шкереберть і за кілька хвилин антагоніст перетворюється на декого гіршого, аніж просто злодюжку.

Хоч розробники повністю описали зав’язку гри, я рекомендую не читати її, а одразу перейти до практичного ознайомлення, тип паче що цей класичний квест повністю озвучений, ще й українською мовою. Демоверсію гри можна завантажити безкоштовно, або ж задонатити будь-яку суму та підтримати розробників.

Farlanders

Поки Ілон Маск розважається із соцмережами та схоже забув про Марс, ми маємо можливість показати мільярдеру як правильно колонізувати червону планету. Farlanders це економічна стратегія по тераформуванню та заселенню Марсу.

Гра мало поступається іншим представникам жанру (з урахуванням бюджету), на додачу ще й мапа кожного разу процедурно генерується.

Для додаткової мотивації автор (гру робить одна людина) додав сюжетний режим, який схожий на візуальну новелу та подається у вигляді Кодека, прямо як в серії MGS. Між місіями можна поспілкуватися з керівництвом або іншими членами колонізаторської кампанії. Гра виходить вже 17 січня, але вже доступна демоверсія та безкоштовний пролог.

Puzzles for Clef

Puzzles for Clef це пазл, центральною темою якого є музика і все так чи інакше зав’язано на ній. Годинна демоверсія знайомить нас з головною героїнею гри, кроленям Клеф, та ще кількома персонажами, чаплею художником та «сплячим» металевим драконом. Пазли не дуже складні і переважно випробують вашу уважність та пам’ять.

Я в пазли не часто граю, тому деякі механіки для мене виявилися неочевидними, але бувалі фанати жанру кажуть, що то норма для подібних ігор. Але мінімум гра зачарує неймовірним художнім оформленням. Я давно слідкую за художницею, вона постійно викладає у соцмережі шматочки нових фонів, декорацій та оздоблення. Дуже запалюще.

Гра має вийти у другому кварталі 2023 року.

Space Me Out

Space Me Out — роуглайт сайдскроллер в якому граємо за войовничого котика. Прориваємось крізь ворогів, знаходимо нову зброю, серед якої гранати, турелька яка автоматично стріляє у противників, або унікальний меч з цікавим бонусом, наприклад більшим радіусом ураження.

Концепція чимось схожа до Nier Automata, після смерті героя, пробуджують клона, який і продовжує місію попередника. Накопичена валюта зберігається, тож на базі можна покращити стандартну зброю та ту, яку можна знайти на рівнях, але новий забіг завжди починається з базового набору: меча та пістолету.

Основна проблема гри, це противники які стають безпорадними як тільки починаєш їх бити, а також всього одне комбо не залежно від меча та практично непотрібний пістолет, який я використовував що б підірвати бочку поруч з противником. Та по правді швидше було би подолати противника традиційним способом.

Різновидів противників поки не багато, зате з кожним наступним рівнем вони обростають бронею. В кінці чекає бос який має пристойний пул прийомів, але псує цей бій абсолютно відсутній зворотний зв’язок з гравцем. Я просто не відчував що отримую пошкодження, і кожна смерть наступала зненацька. 

Поки що виглядає Space Me Out краще, аніж грається, але гра на стадії пре-альфи, тож у розробника ще є час урізноманітнити безпосередньо геймплей, поки що це найслабша частина гри, але база у гри хороша.

Njorun’s Will

Njorun’s Will виключно кооперативна гра, яка потребує від гравців концентрації, витримки та сталевих нервів. Грати можна як мережею, так і за одним комп’ютером, для чого знадобиться два геймпади.

Герої цієї скандинавської історії володіють телекінезом, що напряму використовується у подоланні ворогів та вирішенні пазлів, можна навіть підняти свого напарника та жбурнути через провалля чи дістати з води, що б бідний не втопився. Ускладнює процес проходження неймовірно мала шкала витривалості (всього три пункти), яка витрачається на стрибки, удари та ухили, а також куці таймінги в які потрібно вкластися для вирішення пазлів. З іншого боку, розробники одразу попереджають, що їх гра не для пересічного ґеймера, тож тут жодних претензій.

Shapik: The Quest

Я не маю досвіду у квестах і Shapik: The Quest це гра прямо для мене і насправді добре підійде для грання з дітьми. Дуже проста, гарно намальована і з приємною музикою. І впевнений, досвідчені квестарі одразу впізнають стиль Amanita Design, особливо їх серію Samorost. З недоліків, проходиться гра приблизно за 30 хвилин, а хочеться трішечки більше, але як я вже сказав, для дітей це ідеальний формат.

Якщо вірити розробникам, Shapik: The Quest вже повністю готова, цікаво тільки, чому досі її не випустили чи хоча б назвали дату релізу. Але вже можете додати її до списку бажаного у Steam.

Little Thieves (робоча назва)

Кооперативна гра до чотирьох гравців по викраденню кристалів та своєрідний погляд на хованки. На невеликій локації, судячи з усього приміського будинку, розкидані 6 кристалів, які потрібно доставити на «базу». Зібравши їх усі відкривається кімната ще з чотирма камінчиками. Звичайно, що б ускладнити весь процес на маленьких крадіїв чатує бабай, погляд якого відправляє нас на базу, але від якого можна сховатися у спеціальних місцях, все як в дитинстві: «я в будиночку» і нас не видно. 

Також на персонажів вішається дефаб, наприклад герой заморожується, або ж його підкидує вгору кілька разів поспіль, під кінець гри таких дебафів накопичується три штуки. У кращих традиціях дебаф спрацьовує у найвідповідальніший момент і може вас буквально виштовхнути на бабая, або ж заморозити прямо на шляху слизунів, які також відправляють нас на базу. Сам же наглядач отримує бафи, наприклад, він може з’явитися прямо біля персонажа, або ж різко розвернутися, коли вже здавалося він ось-ось сховається за рогом будинку. Будинок та подвір’я теж нафаршировані різного роду перешкодами, зникаючими платформами та пастками.

Грати весело навіть удвох, але гра на етапі вертикального зрізу, тобто є повністю готові механіки, але контент дуже обмежений. По суті, це така собі демоверсія гри та у розробників попереду ще купа роботи. Якщо все вдасться, то може вийти чудовий кооперативний та мультиплеєрний проєкт.


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: