Огляди Авто 23.03.2023 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Nissan Qashqai e-POWER: електрифіковане майбутнє?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Nissan Qashqai e-POWER: електрифіковане майбутнє?

В Україні стартують продажі електрифікованого кросовера Nissan Qashqai e-POWER. Схоже, це перша стаття про перший автомобіль з такою силовою установкою. Що принесла електрифікація для нового Nissan Qashqai – що в плюсах, у чому виграємо? Підвищення потужності, зниження споживання пального? Чудово! Але скільки за це заплатимо? Зараз розповім – у форматі «5 запитань та відповідей».

Новинка Nissan Qashqai e-POWER відрізняється від традиційних версій Nissan Qashqai?

Звісно, лише візуальних відмінностей набралося з десяток! Наприклад, ковпачки на колісних дисках зі зміненим білим логотипом – вже чотири. Ще плюс два таких логотипи спереду та ззаду автомобіля. Плюс ще три написи e-POWER на різних частинах кузова: пара знизу передніх дверей та одна на кришці багажника. Нарешті, відрізняється решітка радіатора – додана чорна глянсова смуга у верхній частині.

В іншому новий кросовер Nissan Qashqai знайомий: велика кількість прямих ліній та гострих кутів, окреслені колісні арки, тонкі фари з «бровами», можливість двоколірного забарвлення кузова. Цей дизайн миттєво пізнається, як автомобіль сімейства Nissan Qashqai. Але також він миттєво пізнається, як автомобіль 2020-х років, а не 2010-х чи 2015-х.

Загальний дизайн знайомий, але версія Nissan Qashqai e-POWER має свої відмінні деталі: плоскі логотипи з білим фарбуванням контурів та літер, позначення e-POWER, змінена решітка радіатора. Зміни не радикальні, але для знавців моделі – вмить виділяють особливу версію.

Зміни у салоні також звелися до деталей. Але це важливі деталі, які розкривають всю суть новинки Nissan Qashqai e-POWER: йдеться про кнопки керування режимами руху на центральній консолі та графіку цифрової панелі приладів – замість тахометра тепер «power-метр». До речі, ще одна зміна також стосується дисплея, але тепер центрального сенсорного: він став більшим по діагоналі (відтепер 12,3 дюйма), а всі фізичні органи управління переїхали донизу.

Плюс ще встановлено новий джойстик «автомату», якого тут у принципі немає. В іншому нас чекає вже знайомий салон, де настрій задають широка декоративна горизонтальна планка, великий та зручний блок «клімату», нове кермо з масивними спицями, м’які об’ємні крісла.

Курс UX/UI дизайнер сайтів і застосунків з Alice K.
Курс від практикуючої UI/UX дизайнерки, після якого ви знатимете все про UI/UX дизайн .
Реєстрація на курс

Задня частина геть не відрізняється: непоганий запас по простору для колін і над головою, є підлокітник та дефлектори вентиляції. Окремо похвалю автомобіль за широкий кут відчинення дверей – майже перпендикулярно кузову. Здається, більше сюрпризів можна не шукати. Поки не заглянеш у багажник: номінальний об’єм зберігся на колишньому рівні, але зникли зручні полички-трансформери та з’явився незручний пластиковий горб.

Салон знайомий – і це плюс: традиційний дизайн, гарні оздоблювальні матеріали, достатній запас простору. Відмінності лише у парі кнопок, графіці панелі приладів, появі нового центрального дисплея та джойстика-селектора вибору напрямків руху. Багажник втратив зручні полиці-перегородки, але зберіг свій обсяг та великий отвір для завантаження. Коротко: ось і всі зміни у салоні.

Але ж головні зміни потрібно шукати не у зовнішності та не в салоні – правда?!

Звісно, всі головні зміни приховані всередині! Адже електрифікований кросовер Nissan Qashqai e-POWER є чимось середнім між електромобілем і звичним гібридом. Суть у тому, що передні колеса завжди обертає електродвигун (у випадку Nissan Qashqai версія e-POWER може бути тільки з переднім приводом). Ще раз: передні колеса завжди крутить тільки електродвигун – на будь-якій швидкості, при будь-якому прискоренні; тут просто немає механічного зв’язку між бензиновим двигуном та колесами.

А ось сам бензиновий ДВЗ тут є. Фактично він виступає в ролі генератора електроенергії, яка може відправлятися безпосередньо в електродвигун або для заряджання тягового акумулятора. Причому компанія Nissan використовувала 3-циліндровий 1,5-літровий турбодвигун із фірмовою системою VC-Turbo: ступінь стиснення змінюється в межах від 8:1 до 14:1 залежно від необхідної потужності та вироблення електроенергії цієї миті.

Якщо говорити правильно, але система e-POWER – це послідовний гібрид. Мається на увазі, що всі ключові елементи (електромотор, акумулятор, ДВЗ, генератор) побудовані в єдину послідовну силову лінію між собою. Така схема зустрічається рідко, адже більшість гібридів виконано за паралельною схемою: коли ДВЗ та електромотор працюють разом для обертання коліс. Можна довго сперечатися про переваги чи недоліки кожної схеми – але ось що я скажу про версію e-POWER…

Курс UX/UI дизайнер сайтів і застосунків з Alice K.
Курс від практикуючої UI/UX дизайнерки, після якого ви знатимете все про UI/UX дизайн .
Реєстрація на курс

По-перше, такий гібрид забезпечує логіку керування електромобіля. Адже фактично рух завжди здійснюється коштом електромотора: немає затримки на натискання педалі акселератора, є можливість реалізувати рекуперацію і навіть керування «в одну педаль». Саме для останнього пункту передбачено кнопку e-Pedal: при активації такого режиму на кожному відпусканні педалі акселератора кроссовер Nissan Qashqai e-POWER буде інтенсивно (до 0,2g) сповільняться аж до швидкості 5-10 км/год – проте далі до повної зупинки все-ж слід натискати педаль гальм.

По-друге, послідовний гібрид не вимагає будь-якої трансмісії, крім редуктора електромотора. Відверто кажучи, навіть у звичайних гібридах трансмісія спрощена: зазвичай все обходиться планетарною передачею або зчепленням для підключення ДВЗ до коліс під час руху з високою швидкістю. Але тут можна відмовитись навіть від таких варіантів.

Нарешті, третє: варіант послідовного гібрида дає можливість роботи ДВЗ незалежно від умов руху – необхідно лише приводити генератор та виробляти електроенергію. А це означає, що ДВЗ може працювати в максимально оптимальному режимі з точки зору обертів та споживання палива. Виходить, щоб досягти максимальної ефективності, компанія Nissan використовувала не просто звичайний бензиновий мотор, а турбомотор зі змінним ступенем стиснення.

Отже, що таке система e-POWER? Це електромотор під капотом – для обертання коліс; бензиновий ДВЗ та генератор – для отримання електроенергії; акумулятор в межах колісної бази для зберігання цієї енергії. Обсяг технічних змін величезний!

Так-так, змін багато. Але що ми отримали насправді? Як це все їде?!

Якщо говорити про роботу силового агрегату – то кросовер Nissan Qashqai e-POWER й справді нагадує електромобіль. Прискорення повністю «безшовне», швидкість просто змінюється з черговим натисканням педалі акселератора. Динаміка цих змін залежить від обраного режиму руху. Так, в «еко»-режимі все розтягується й розслабляється настільки, що заявлена потужність 140 кВт або 190 к.с. вже не відчувається.

Але оберіть стандартний або «спорт»-режим – й кросовер вмить отримає гарну динаміку зі швидкими реакціями на педаль акселератора! Тиша під час руху, помножена на швидкі прискорення та однозначний зв’язок по педалі акселератора – тільки за це новинка Nissan Qashqai e-POWER варта уваги.

А ще автомобіль цікавий можливостями уповільнення. Знову натяки на електромобіль: передбачено «В»-режим, у якому підвищено рекуперацію – ніби в МКПП переходиш на передачу нижче. Уповільнення присутнє, перемикатимуться між позиціями D/B зручно – достатньо лише одного кліку джойстика-селектора. Але ж є ще й другий варіант під назвою e-Pedal. Активація цього режиму дуже помітна: ніби не просто перейшов на передачу нижче, а ще й натиснув на педаль гальма. Але (по-перше) до повної зупинки доводиться все одно гальмувати педаллю. Крім того (по-друге) рекуперація настільки інтенсивна, що знижує швидкість автомобіля навіть коли він їде крутим спуском донизу.

Це може бути корисним, наприклад, взимку під час руху на підйомах/спусках. Але поки мій ідеальний варіант керування автомобілем Nissan Qashqai e-POWER виглядав як комбінація стандартних їздових налаштувань та «В»-режиму.

Тепер кілька слів про ходову частину та рульове управління. Ось реально кілька слів: все як було приблизно, так і залишилося. У тому сенсі, що новий Nissan Qashqai їде дуже комфортно «за підвіскою», він нагадує м’який пружинний матрац. Та ще й пружинить акуратно: навіть на лежачих поліцаїв і навіть при розвантаженій задній частині, тут немає жодних натяків на жорсткі стусани підвіски.

Додайте легке кермо – й отримаєте відмінний «релакс»-автомобіль, в ідею якого ідеально вписується м’який електропривод з лінійними реакціями. При тому, що електромотор дає високу потужність та швидкі реакції, насправді ганяти на Nissan Qashqai e-POWER не хочеться. Тут хочеться насолоджуватися спокоєм.

Бензиновий двигун працює за своєю програмою та «прокидається» (іноді доволі помітно по звуку) тільки для підзарядки акумулятора. Ряд джерел вказує, що потужність бензинового ДВЗ становить 156 к.с., але це не має значення. Адже колеса завжди обертає електромотор – а це означає потужність 140 кВт або 190 к.с. та крутний момент 330 Нм. Причому ці показники доступні завжди. Щоправда, складна система e-POWER теж додає свого: такий кросовер Nissan Qashqai e-POWER приблизно на 200 кг важчий за звичайний. Мої заміри прискорення до «сотні» показали 8,4 секунди при заявлених паспортних цифрах 7,9 секунди: щось із різниці в 0,5 секунд потенційно можна списати на зимові шини – на літніх покришках кросовер повинен поїхати трохи динамічніше. Ще одна цікава цифра: тільки на електриці можна проїхати 4-5 км – при цьому ще залишається чверть акумулятора, а система вже запускає ДВС для підзарядки. В українській таблиці ТХ не знайти ємність акумулятора, але різні авто-ЗМІ вказують 2-2,1 кВт*год.

Скільки це все коштує? І як довго окупається?

Детально всі версії та комплектації кросоверу Nissan Qashqai третього покоління були розписані у повноформатному огляді. Зазначу коротко: мінімум – від 972 тис. грн. або $24,3 тис. за версію зі 140-сильним мотором, 6-ступеневою «механікою», у комплектації Visia. Однак в цьому випадку зосередимо увагу саме на новій модифікації Nissan Qashqai e-POWER: для таких автомобілів вже сформований прайс-лист, вони вже доступні для замовлення, а перші постачання очікуються найближчими тижнями.

Отже, якщо говорити конкретно про версію Nissan Qashqai e-POWER, то кросовер оцінюється щонайменше 1,53 млн грн або трохи більше ніж $38 тис. – це автомобіль у середній комплектації N-Connecta. Простіші комплектації Visia та Accenta в цьому випадку не пропонуються. А ось вищі комплектації – пропонуються. Так, автомобіль Nissan Qashqai e-POWER у комплектації Tekna оцінено мінімум у 1,64 млн грн або $41 тис., а кросовер у комплектації Tekna+ тягне щонайменше на 1,75 млн грн або $43,5 тис.

Тепер питання доплати – порівнюємо кросовер Nissan Qashqai e-POWER з аналогічним автомобілем по комплектації, але оснащений 158-сильним двигуном 1.3 MHEV та переднім приводом. У такому випадку доплата за технологію e-POWER становитиме близько 302 тисяч гривень. Витрати на ТО майже рівні. Розрахунок до 105 тис. км або на сім років дає сумарні витрати на рівні 64,8 або 67,4 тисячі гривень (для одного з київських дилерів, у інших дилерів витрати на ТО можуть дещо відрізнятися) – версія e-POWER обходиться трохи дорожче. Разом: сумарно необхідно розрахувати окупність суми у 305 тисяч гривень.

Вхідні дані: по-перше – це ціна автомобіля Nissan Qashqai e-POWER; по-друге – це споживання палива. Мій мінімум по місту був 3,2 літра, але це коли «зірки зійшлися»; мій максимум по місту був приблизно вдвічі більшим – споживання виходило 6-6,5 літрів на «сотню». Якщо говорити взагалі, то мої спостереження щодо споживання палива у місті за тиждень їзди – близько 5,5 літрів на 100 км шляху. На трасі в діапазоні швидкостей 80-120 км/год автомобіль Nissan Qashqai e-POWER потребує 4,5-6 літрів палива на 100 км шляху.

Нагадаю, що звичайний Nissan Qashqai у місті споживав 9-10 літрів, але це була версія з повним приводом. Зробимо невелику поправку на передній привід та тотальне впровадження мікрогібриду MHEV для всіх версій Nissan Qashqai – зарахуємо стабільні 9,5 літрів по місту. На трасі такий автомобіль споживає 5-7 літрів на 100 км.

У результаті найкращим результатом можна вважати виграш у міському циклі близько чотирьох літрів на кожні 100 км шляху – а це дає економію 200 грн на кожній сотні кілометрів. Таким чином, розраховані понад 305 тисяч гривень можна повернути за 152,5 тис. км пробігу. Інакше кажучи, це 7-10 років поїздок для простого автолюбителя.

Звичайно, можна казати, мовляв, «на трасі гібрид майже не економить»: а це означає, що всі кілометри мають бути пораховані для пробігу в місті. Але в мене є інший коментар: всі ці кілометри будуть пройдені з кращою динамікою для водія та кращими показниками для екології. Адже автомобіль не втратив своїх колишніх переваг – але завдяки новій системі додатково додав у динаміці, екології та технологіях, а також у розширенні гами версій.

Нарешті врахуйте і те, що при повторному перепродажі можна повернути частину грошей: нехай умовно буде половина. Тоді треба окупити лише половину. А тоді для цього достатньо й половини пробігу – виходить 76 тисяч кілометрів: вже краще.

У результаті: що таке Nissan Qashqai e-POWER для України та світу?

Зайду здалеку. Навіть знаю, звідки конкретно – з 2016 року, коли вперше було представлено Nissan Note e-POWER з подібною електрифікованою силовою установкою. Там все було простіше, там було менше потужності; Проте загальний принцип технології e-POWER сформувався вже тоді. Згодом система e-POWER з’явилася на різних моделях та для різних країн. Починаючи з 2022 року, технологія e-POWER запропонована в Європі – первістком якраз і став новий Nissan Qashqai. І ось тепер новинка Nissan Qashqai e-POWER прибула до України.

Ну а далі – більше! Вже відомо, що новий Nissan X-Trail отримає безліч версій e-POWER, причому серед них будуть також варіанти з повним приводом. Логотип e-POWER вже з’явився на кузові Nissan Juke: у його випадку дещо відрізняються компоненти, але загальна логіка незмінна. А ще версії e-POWER пропонуються й для інших моделей, які залишаються поза увагою українського автомобільного ринку.

Отже: для компанії Nissan ця технологія e-POWER – це «гра в довгу». Це шлях у напрямку екології та потужності, які досягаються завдяки електрифікації. І цей шлях в Україні починається саме з ось такого кросовера Nissan Qashqai e-POWER.

Тест-драйв Nissan Qashqai e-POWER: електрифіковане майбутнє?

 

Nissan Qashqai e-POWER
Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,425 х 1,835 х 1,625 м
Колісна база 2,665 м
Заявлений кліренс 175 мм
Об’єм багажника 436-479 л (5 місць, залежно від версії)
Вантажопідйомність 452-556 кг (залежно від версії)
Мінімальна споряджена маса 1624-1728 кг (залежно від версії)
Двигун електрифікований силовий агрегат, електродвигун плюс бензиновий турбомотор R3 1,5 л
Потужність 190 к.с. (потужність електродвигуна)
Крутний момент 330 Нм (крутний момент електродвигуна)
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії редуктор для електродвигуна
Динаміка 0-100 км/год. 7,9 с
Максимальна швидкість 170 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 5,2 л на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 5,1 л на 100 км
Мінімальна вартість Nissan Qashqai від 972 тис. грн. або $24,3 тис.
Мінімальна вартість Nissan Qashqai e-POWER від 1,53 млн. грн. або $38 тис.

 Автомобіль надано – Nissan Україна

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: