Огляди Статті 26.08.2022 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Nissan Qashqai NEW: еволюція чи революція?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Кросовер Nissan Qashqai у нас частий гість. Але заслужено: один з бестселерів для свого класу та виробника – що у світі, що в Україні. Ось тільки популярність часто накладає свій відбиток при зміні поколінь автомобілів: сильні зміни обмежені, щоб не злякати звичних покупців – отже, революцій тут не чекай. З іншого боку: час та конкуренти вимагають швидкого розвитку – отже, плавного еволюційного розвитку може бути мало. Який шлях обрав новий Nissan Qashqai?

Позиціонування Nissan Qashqai

Історія Nissan Qashqai (або простіше написати «історія успіху») – це три покоління моделі, понад 5 млн проданих автомобілів у світі, з яких близько 30 тисяч припали на ринок України. Перше покоління автомобіля вийшло у 2007 році – автомобіль поєднав паливну економічність та витрати на утримання хетчбека С-класу з характерними перевагами кросовера: великий кліренс, висока посадка, передній чи повний привід. Друге та третє покоління Nissan Qashqai лише додатково підкреслили SUV-складову.

Перше покликання Nissan Qashqai (J10) вийшло в 2007 році, друге (J11) з’явилося в 2014-му, а третя версія моделі (J12) дебютувала 2021 року. Через короткий час автомобіль приїхав і до нас – українська презентація новинки відбулася на початку 2022 року.

Як їде автомобіль Nissan Qashqai

Тут ми вперше зустрічаємо приклад поєднання революції та еволюції у характері нового Nissan Qashqai. Революція – це силовий агрегат, причому у сенсі «мотор плюс трансмісія». Невеликий 1,33-літровий «турбо» тягне куди активніше колишнього великого 2-літрового «атмо». Йому легко дається старт зі світлофора, хороша тяга та прискорення приходить вже з 1,5 тисячі обертів і не припиняються аж до початку червоної зони тахометра. У результаті є запас динаміки для прискорення та обгону. Тут багато в чому заслуга «автомата» Xtronic, який геть забуває про те, що він варіатор. Ось і ви забудьте про паузи й «гуму» у реакціях – класний, лінійний, чіткий зв’язок між двигуном і колесами. Причому під час розгону з педаллю «в підлогу» коробка навіть навчена імітувати перемикання передач: перша закінчується на 5,5 тисячах, на другій-третій мотор крутиться до 6 тисяч – все це розбавляє монотонний гул, вносить емоцій в управління автомобілем. І до речі, все це я пишу для нормального режиму їздових налаштувань, а є ще й «спорт» (де оберти тримаються вище й реакції на педаль акселератора різкіші) або «еко» (тут все навпаки).

А еволюція – це робота підвіски. Для нового автомобіля заявлена пере-налаштована підвіска, що має позитивно позначитися на керованості. Однак за моїми особистими відчуттями, тут кардинальних змін немає: просто нормальні реакції на поворот керма та середні крени. Словом: гірше точно не стало і на тому «дякую». А ось де стало краще – то це в питаннях комфорту. По-перше, рух виходить м’яким, автомобіль ніби «пливе» по дорозі (але ж реально – іноді навіть є м’яке розгойдування після проїзду нерівностей). Отримати жорсткий «стусан» ззаду від великих 19-х коліс можна тільки на поперечних стиках і нерівностях. Хочете максимального комфорту – задумайтеся про колеса менші та шини з вищим профілем. А ще бажано, щоб ці шини були тихими, оскільки на шорсткому асфальті часом помітний гул від кочення коліс. Але в іншому новий кросовер Nissan Qashqai похвально тихий: мінімум аеродинамічних шумів, ледь помітний звук роботи мотора. Звукоізоляція – ось важливе «по-друге».

Новий Nissan Qashqai зовні виглядає більш спортивним та динамічним за попередника. Таким же відчувається й на дорозі: найбільша заслуга в цьому зв’язки двигуна та трансмісії. Цифри розгону до «сотні» (автомобіль трохи випереджає заявлений час) не вражають уяву. Але якщо забути про цифри – то в цілому керувати прискорення зручно та приємно. А ще тут приємно їхати: завдяки комфорту та звукоізоляції.

Курс-професія "Web Design" від Skvot.
Для тих, хто давно хоче опанувати професію вебдизайнера, але не знає, з чого почати.Після 4 місяців навчання — старт в карʼєрі з двома кейсами у портфоліо.
Програма курсу і реєстрація

Подібна картина революції та еволюції знаходить своє підтвердження також усередині нового Nissan Qashqai. Революція – це те, що сталося з передньою частиною салону: центральний дисплей, що стоїть окремо, сучасна цифрова дошка приладів, великий блок «клімату», кермо з широкими спицями, складна «шарована» передня панель, оббивка сидінь з вишивкою ромбиком. Все це змушує салон виглядати сучасно і дорого, автомобіль реально в очах і відчуттях виріс на клас вище. Водночас, творці Nissan Qashqai не забувають про щоденну практичність. Тому тут безліч фізичних органів управління (кнопки/перемикачі), є великий майданчик для зарядки смартфона, навіть USB-роз’єми двох типів – під будь-який відповідний провід.

А ось у задній частині салону на вас чекає вже еволюція. Для нового покоління Nissan Qashqai заявлено збільшення колісної бази +20 мм (а ще збільшення ширини +10 мм на рівні стегон та +28 мм на рівні плечей). Але говорити про те, що Nissan Qashqai перетворився на Nissan X-Trail не доводиться: простір позаду, скажімо так, на рівні класу та очікувань. Так само, як і пунктики для зручності пасажирів – підлокітник, вентиляція, парочка USB-портів. Але, наприклад, доступ назад реально став кращим завдяки дверям, які відчиняються майже перпендикулярно кузову (на 85 градусів, якщо бути точним). А ще приклад еволюції на нас чекає в багажнику: він збільшився в обсязі, все також зберіг свої полички-трансформери, а на додачу ще й отримав електропривод кришки з сенсором відкривання/закривання за помахом ногою.

Передня частина салону радує дизайном, якістю оздоблення, увагою до дрібниць – ось ще один приклад революції та стрибка на рівень вищий. А ось ззаду все вже плюс-мінус «у рамках класу» чи з невеликими вдосконаленнями. Одне з таких покращень – збільшений багажник з електроприводом кришки та сенсорним відкриттям/закриттям.

Чи є інновації в Nissan Qashqai

В основі третього покоління Nissan Qashqai лежить платформа CMF-C, повністю незалежні підвіски коліс, традиційний несучий кузов. До речі, про кузов: автомобіль «підріс» на пару сантиметрів за всіма ключовими габаритами і знайшов багато нового обладнання; але поважчав лише на 6 кг – все завдяки широкому використанню алюмінієвих та композитних деталей.

Але головною технічною «родзинкою» назву не кузов, а мотор 1.3 DIG-T: потужність 130 або 150 к.с., чотири циліндри, безпосереднє упорскування палива та турбіна, спеціальне напилення на стінках циліндрів за технологією Nissan GT-R. Подивіться на коди двигуна – і знайдете вже знайомі аналоги від Renault та Mercedes-Benz.

Курс-професія "Web Design" від Skvot.
Для тих, хто давно хоче опанувати професію вебдизайнера, але не знає, з чого почати.Після 4 місяців навчання — старт в карʼєрі з двома кейсами у портфоліо.
Програма курсу і реєстрація

Однак аналогів автоматичної трансмісії Xtronic вже немає: фірмовий CVT-варіатор Nissan представлений в новому виконанні – як бачите, вдалому. Зрештою зазначу, що для автомобіля запропонований передній або повний привід. В останньому випадку кроссовер Nissan Qashqai пропонує 5-режимний вибір налаштувань їзди. Додатково до звичних режимів Eco/Standard/Sport ще додані варіанти Snow та Off-Road – відповідно, на задні колеса відправляються 20-25% або до 45% крутного моменту.

На даний момент новий кросовер Nissan Qashqai пропонується в Україні тільки з мотором 1.3 DIG-T (кодові позначення HR13 або A282). Тестовий автомобіль був оснащений повним приводом, «автоматом» Xtronic, а також 5-позиційним перемикачем режимів їзди: це максимум техніки, яку сьогодні може запропонувати Nissan Qashqai. Але в майбутньому обіцяні ще гібридні версії, причому відразу дві – MILD HYBRID та E-POWER – які мають стати відповіддю на запити покупців, що обирали економічний дизель у минулому поколінні моделі.

Ціна автомобіля Nissan Qashqai та його конкуренти

Традиційно для Nissan, автомобіль доступний у дуже широкому переліку версій – всього дев’ять варіантів, що складаються з чергувань моторів різної потужності (130 або 150 к.с.), «механіки» або «автомата», переднього або повного приводу, п’яти комплектацій.

Старт дається з версії Nissan Qashqai Visia, яка вже добре оснащена: фари Full LED, адаптивний «круїз», контроль «сліпих зон» бічних дзеркал, моніторинг рядності руху, авто-перемикання світла «ближній/дальній», фірмова аудіо-система, сім подушок/шторок безпеки, кондиціонер, прилади з 7-дюймовим дисплеєм, функціональне кермо. Ціна Nissan Qashqai Visia 1.3130 MT 2WD – від 860 тис. грн. або близько $21,5 тис.

На рівень вище розташований варіант Nissan Qashqai Acenta, де додано: без-ключовий доступ, 17-дюймові легкосплавні диски, підігрів передніх сидінь та керма, сенсорний 8-дюймовий дисплей, підтримка Apple CarPlay та Android Auto, камера заднього огляду, 2-зонний «клімат». Ціна Nissan Qashqai Acenta 1.3130 MT 2WD – від 950 тис. грн. або $23,7 тис.; Nissan Qashqai Acenta 1.3 150 CVT Xtronic 2WD – від 1,06 млн. грн. або $26,5 тис.

Наступним кроком є версія Nissan Qashqai N-Connecta, яка додатково пропонує: сенсорний 9-дюймовий дисплей, коловий огляд з функцією MOD, передні та задні датчики паркування, 18-дюймові колісні диски, фонове підсвічування салону. Ціна Nissan Qashqai N-Connecta 1.3 150 CVT Xtronic 2WD – від 1,135 млн. грн. або $28,5 тис.; Nissan Qashqai N-Connecta 1.3 150 CVT Xtronic 4WD – від 1,2 млн. грн. або $30 тис.

Ще на позицію вище розташувався автомобіль Nissan Qashqai Tekna, де додатково можна отримати: цифрову панель приладів з 12,3-дюймовим дисплеєм, проекційний 10,8-дюймовий дисплей, панорамний дах, адаптивне дальнє світло фар, оббивку салону еко-шкірою сидінь, електропривод кришки багажника, бездротову зарядку, пр. Ціна Nissan Qashqai Tekna 1.3 150 CVT Xtronic 2WD – від 1,24 млн грн. або $31 тис.; Nissan Qashqai Tekna 1.3 150 CVT Xtronic 4WD – від 1,31 млн. грн. або $32,7 тис.

Флагманським варіантом виступає Nissan Qashqai Tekna+ з наступними доповненнями: оббивка сидінь із преміум-шкіри, функція масажу спини, 19-дюймові легкосплавні диски, аудіосистема BOSE, пам’ять налаштування сидінь та дзеркал на сенсорному ключі i-key, тощо. Ціна автомобіля Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 150 CVT Xtronic 2WD – від 1,35 млн. грн. або $33,8 тис.; Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 150 CVT Xtronic 4WD – від 1,42 млн. грн. або $35,5 тис.

Новий кросовер Nissan Qashqai не просто йде в ногу з часом, але й випереджає більшість конкурентів: навіть «в базі» вже є 16 систем безпеки, а максимальна версія пропонує цифрову панель приладів на основі 12,3-дюймового дисплея, проекцію даних на скло (10,8-дюймовий дисплей), масаж спини (три варіанти). Мультимедіа на основі 9-дюмового тач-скрину пропонує зручне меню, можливість підключення смартфона, а картина колового огляду стала кращою за колишню.

Сьогодні кількість конкурентів для Nissan Qashqai вимірюється десятками. Серед найбільш небезпечних: Mazda CX-30 (комбінація мотора 150 к.с. і повного приводу), Toyota C-HR (економічні гібриди та комфорт), Volkswagen T-Roc (оновлена «посвіжівша» модель), Hyundai Tucson (широкий вибір версій та передове оснащення), Honda HR-V (класний салон та економічний гібрид). А якщо говорити взагалі – то ось порівняння японських кросоверів. А ось ще один такий матеріал, але вже з європейськими моделями. Словом, конкурентів багато…

За традицією в таких випадках відзначу лише п’ятірку тих автомобілів, які вважаю найнебезпечнішими конкурентами. Тому що «у таких випадках» – це коли суперників можна рахувати десятками. Однак і новий кросовер Nissan Qashqai теж явно зміцнив свої позиції у класі.

Споживання палива Nissan Qashqai та утримання автомобіля

Середнє споживання палива у місті становить 9-10 л на 100 км шляху. Але саме «середнє», оскільки в даному випадку показник сильно змінюється залежно від умов руху – мінімум я мав близько 8 літрів, а максимум сягав аж до 12 літрів. На трасі за швидкості 80-90 км/год. автомобіль споживає 4,8-5 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/год. – до 7 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія – три роки або 100 тис. км. пробігу, що настане раніше. Сервісне обслуговування необхідно проводити кожні 15 тис. км або щорічно. Вартість звичайного ТО становить 4,1 тис. грн., вартість розширеного ТО рівна 7,5-9 тис. грн. Ціни на автомобілі та ТО вказані станом на кінець літа 2022 року.

Безпека Nissan Qashqai

 

Цикл краш-тестів EuroNCAP для нового Nissan Qashqai завершився максимальною 5-зірковою оцінкою. І є за що: високі оцінки за безпеку водія, пасажирів, дітей; дуже багато зон на манекенах мають зелені позначки за хорошу безпеку; плюс хороша робота допоміжних електронних систем активної безпеки. Тому – заслужені п’ять зірок!

В підсумку

Отже, що сталося із кросовером Nissan Qashqai при зміні поколінь – революція чи еволюція? Я гадаю, що відбувся еволюційний розвиток через революції в окремо взятих пунктах. По-перше, йдеться про нову зв’язку турбо-мотора та «автомата»: відмінні враження від їзди, хороше управління розгоном. По-друге, йдеться про підвищення рівня оснащення навіть для «бази». З урахуванням своєї популярності та масовості новий Nissan Qashqai буквально задає в даному пункті новий стандарт класу!

Водночас автомобіль не втратив своїх колишніх якостей: широкий вибір версій, наявність варіантів з повним приводом, класний багажник. Усі покупці, які раніше приходили за цінностями Nissan Qashqai, можуть знову прийти до салонів і не будуть розчаровані новинкою. А от приводів для приємного подиву знайдеться чимало.

Плюси:

  • Пара турбо-мотора та варіатора – достатня динаміка, плавність у роботі
  • Хороший комфорт та тиша у русі
  • Новий салон реально виглядає «свіжим», кардинальне покращення комплектації…

Мінуси:

  • Покращення комплектації призвело до підвищення цін
  • Відсутність більш економічних моторів – чекаємо хай не дизель, але гібрид

Тест-драйв Nissan Qashqai NEW: еволюція чи революція?

Технічні характеристики Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Xtronic 4WD

  • Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць
  • Габарити – 4,425 х 1,835 х 1,625 м
  • Колісна база – 2,665 м
  • Кліренс – 180 мм
  • Багажник – 436-504 л (5 місць, залежно від версії)
  • Вантажопідйомність – 470-605 кг (залежно від версії)
  • Мінімальна споряджена маса – 1330-1570 кг (залежно від версії)
  • Двигун – бензиновий турбодвигун R4 1,33 л
  • Потужність – 150 к.с. при 5500 об/хв.
  • Крутячий момент – 250 Нм при 1600-3750 об/хв.
  • Привід – повний привід 4WD, налаштування режимів руху для снігу та бездоріжжя
  • Трансмісія – «автомат» Xtronic (CVT-варіатор)
  • Динаміка 0-100 км/год. – 9,9 с
  • Максимальна швидкість – 198 км/год.
  • Витрата паспортна, місто – 8,0 л на 100 км.
  • Витрата паспортна, траса – 6,5 л на 100 км.
  • Шини тестового автомобіля – Continental EcoContact 6 235/50R19
  • Мінімальна ціна автомобіля – від 860 тис. грн. або близько $21,5 тис.

Автомобіль надано – Nissan Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: