Дописи Дописи 03.10.2024 о 08:16 comment views icon

Hamster. Завершили тапати хом’яка: 7 висновків після релізу

author avatar

Костянтин КвінтСтажер

Репутація Наднизька | Успішність статті 486

Hamster. Завершили тапати хом’яка: 7 висновків після релізу

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.

26 вересня закінчилася інтрига, відбувся лістинг проєкту Hamster Combat. У десятків мільйонів людей по всьому світу позаду довгі кілька місяців тапання по екрану смартфона. Минуло вже кілька днів після цієї події. Можна робити перші висновки про те, що справдилося для більшості учасників цього проєкту та індустрії загалом.

Я зібрав висновки — у кілька позитивних і кілька негативних, щоб оцінка не була однобокою.

Позитивні висновки

  1. Добре, але мало

Проєкт вийшов у реліз, загалом, із досить непоганою капіталізацією, $729 М у момент виходу та близько $340 М на момент написання матеріалу. Для дуже простої тапалки, в якій досить небагато сенсу для звичайного користувача, це просто таки чудовий  результат. І якщо порівнювати з іншими іграми — проєкт потрапив у топ 30 крипто-ігор (топ 10 на момент виходу). З одного боку — це “стелить соломку” для виходу наступних аналогічних тапалок, показує що напрямок поки що актуальний і працює. З іншого боку — це показує, що тренд уже йде на спад, оскільки не вдалося обійти флагманський проєкт, який і запустив напрямок тапалок – Notcoin

  1. Новий лідер у швидкості набору аудиторії

Проєкту вдалося залучити понад 100 мільйонів користувачів менш ніж за рік. У полку проєктів зі 100-мільйонною аудиторією прибуло… На поточний момент за кількістю користувачів — це флагманський проєкт напряму тапалок, і за цим показником він обійшов навіть Notcoin

У світі крипто-ігор є не так багато проєктів, яким вдалося завоювати таку велику аудиторію, а серед крипто-проєктів таких проєктів і можна перерахувати по пальцях. Це колосальний прорив і дуже гучна подія, яка (хоч і короткочасно), залучила в крипто-індустрію багато нових користувачів і проєкти-послідовники продовжать це робити. Створено новий прецедент за швидкістю залучення аудиторії у крипто-індустрію, і наступним проєктам буде досить непросто обійти Hamster за цим параметром.

Ми розуміємо, що величенька частина реєстрацій — це мульти-аккаунти, живих користувачів у  проєкті суттєво менше, але все одно цей  показник — безпрецедентно високий

 

  1. Новий метод передачі складної технічної інформації новачкам

Оскільки проєкт спровокував залучення до крипти великої  кількості нових, далеких від крипто-індустрії осіб, враховуючи суть проєкт —  це певною мірою сприяло збільшенню рівня знань про крипту у користувачів. Ця тапалка  в ігровій формі ознайомлювала з багатьма нюансами та специфікою роботи галузі, це спрацювало як один із найефективніших методів передачі знань про крипто-індустрію на поточний момент. І, попри велику кількість специфічних термінів і велику щільність інформації — вдалося “трохи передати знань” на достатньо велику аудиторію. Була чимала кількість  людей, які грали, і в процесі захотіли поглибити свої знання. Це спрацювало як  “один із найуспішніших курсів з підвищення крипто-грамотності”, який був створений до поточного моменту. За кількістю користувачів та переданої їм інформації, проєкт вдалося обійти за цим параметром більшість курсів і шкіл навчання крипто-грамотності. Бо це завжди важка задача – викликати інтерес до нових знань у неофітів. Проєкт вдалося, щоб неофіти “бігли в проєкт і вчилися за своєю власною волею”.   Можливо, це буде прообразом нової моделі навчання будь-яким новим знанням, які можна буде аналогічним чином передавати в ігровій формі.

  1. Нове дихання напряму продажу трафіку

Цей проєкт та його наслідувачі надали нове дихання такому напрямку маркетингу та реклами, як купівля/продаж трафіку. “Під капотом” проєкт — система збору та управління мотивованим трафіком, налаштована мережа взаємодії з партнерськими проєктами та багато іншого. Користувачі були вмотивовані виконувати додаткові завдання, які вирішували маркетингові завдання як проєкту, так і його проєктів-партнерів. Безпрецедентний успіх у великої аудиторії та в отриманні маркетингових результатів говорить про те, що тапалки на цей час — один з найпривабливіших інструментів управління трафіком користувачів. І, по суті, такий інтерес до тапалок створює “бізнес у бізнесі” – вже запускаються біржі купівлі/продажу трафіку в тапалках, рекламні агенства, які спеціалізуються на такому типі трафіку, інструменти OTC, і згодом з’являться інші екосистемні проєкти, які підтримуватимуть цей напрямок.

Негативні висновки

Все достатньо погано, але буває й гірше

Проєкт по своїй капіталізації вийшов значно гіршим, ніж Notcoin. І в порівнянні з капіталізацією фундаментальних крипто проєкт, що вишли в цьому році (ZkSync, Layer0, Blast тощо) – це був доволі слабкий реліз. Його капіталізацію на цей час можна порівняти з проєктом Dogs. На момент написання цього матеріалу вона ще гірша. При тому, що за технічною складністю та реалізацією маркетингової стратегії цей проєкт виглядає суттєво сильнішим. Це несподіваний феномен. На цей проєкт були досить великі надії, передбачалося, що з такою кількістю користувачів він обжене Notcoin з капіталізації. Але інтерес масового користувача до тапалок, швидше за все, починає зменшуватися.

  1. Кількість не взяла гору над якістю

Вихід проєкт хоч і дав суттєвий приріст кількості користувачів, але не дав значного приросту капіталізації.

Тобто, ось ці 100 000 000 акаунтів  дали тимчасове зростання кількості крипто-аудиторії, але оскільки це було переважно новачки і гра не вимагала великих вкладень кошт, ці користувачі принесли не забагато грошей в індустрію і, відповідно, кардинального приросту капіталізації крипто-галузь від цих користувачів поки що не отримала.

  1. Дива не сталося. Тап по екрану не дав великого заробітку користувачам

Сталося так, як і писали експерти у своїх матеріалах раніше. Найбільше нагород дали не за тапання та внутрішньоігрові досягнення, а за додаткові системні повторювані дії з проектом та партнерськими проєктами – частий вхід у проєкт, залучення нових користувачів, перегляд реклами, взаємодію з міні-іграми та партнерськими проєктами. Тобто, у більшому виграші виявилися не ті, хто намагався якнайбільше вдарити пальцем по екрану, а ті, хто зробив якнайбільше корисної “роботи” для самого проєкту.

Те, як команда розподілила нагороди, дозволило в першу чергу заробити  сервісам з перепродажу трафіку, інфлуенсерам, продавцям скриптів авто-клікерів, продавцям сторонніх сервісів і т.д. Але звичайні користувачі, які переважно тапали та намагалися заробити більше внутрішньоігрових досягнень, загалом, заробили досить мало. На середньостатистичній роботі за таку ж кількість витраченого часу вони б заробили більше.

Оскільки більшість користувачів були новачками, сталося багато невиправданих мрій, негативу та розчарування від участі у проєкті. Більшість аудиторії проєкт через це втратить.

Підсумок

  • Проєкт вийшов непоганим як для тапалки та поточного стану справ на крипто ринку. Але порівняно з результатами фундаментальних крипто проєктів – це провал.
  • Проєкт сильно розчарував звичайних користувачів – свою основну аудиторію. Швидше за все це значно зменшить аудиторію інших тапалок, які ще не вийшли в реліз. Більшість учасників-новачків через це підуть в інші проєкт або взагалі підуть геть з крипто індустрії так само просто, як і прийшли до неї.
  • Проєкт своїм виходом підтримав і породив багато внутрішніх мінітрендів продажу трафіку з тапалок, мотивації користувачів через ігри-тапалки, створення екосистеми з обслуговування тапалок та їх трафіку тощо.
  • Більшості наступних тапалок, вигідніше не виходити в лістинг на біржі зараз, а перебудовувати свою бізнес-модель з режиму “стартап” в режим “прибутковий бізнес”, із щомісячним заробітком на перепродажі трафіку або в інший спосіб (наприклад, як це робить проєкт MemeFi)
  • Користувачам варто перестати чекати див і “лайфчейнджів” від проєктів з надвеликою кількістю користувачів. Якщо у проєкт вже понад 10 000 000 користувачів — швидше за все, якщо у вас немає специфічних знань та досвіду, ви в ньому заробите менше, ніж заробили б на середньостатистичній роботі.

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.


Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: