
Автокомпанія Ілона Маска перемогла у першій судовій справі, яка розглядала участь програмного забезпечення Tesla у смертельному ДТП.
Як повідомляє Reuters, суд присяжних у Каліфорнії вирішив, що Tesla не винна у смертельній аварії 2019 року, у якій нібито була задіяна її система автопілота. Згідно з позовом компанія «свідомо постачала автомобілі з несправною системою автопілота», що нібито призвело до аварії та смерті власника Model 3 і серйозних травм для двох пасажирів.
У скарзі стверджується, що 37-річний Міка Лі їхав на своїй Tesla Model 3 по шосе за межами Лос-Анджелеса зі швидкістю у понад 100 км/год, коли автівка різко звернула з дороги, врізалася в пальму і загорілася. Водій загинув на місці, ще два пасажири, включно з 8-річним хлопчиком, отримали важкі травми. Позов вимагав від автокомпанії $400 млн плюс штрафні збитки.
Адвокати позивачів стверджували, що Tesla надала Лі дефектне «експериментальне» програмне забезпечення під час купівлі Model 3 у 2019 році, яка, нібито, мала повну здатність до самостійного керування.
Захист компанії усе заперечував і зазначав, що аналіз програмного забезпечення, на який посилалися позивачі і який виявив проблему з рульовим управлінням, насправді шукав проблеми, які лише «теоретично можливі». Tesla казала, що причиною аварії стала людська помилка, посилаючись на тести, які показали, що Лі вживав алкоголь перед тим, як сісти за кермо, і стверджувала, що немає впевненості, що в той час використовувався автопілот.
У минулому Tesla вже стикалася з судовими позовами через свою систему автопілота, але це перша справа, яка розглядає ДТП зі смертельними наслідками. Торік у вересні власники автомобілів компанії подали колективний позов через «введення громадськості в оману щодо технології автопілота і функції повністю самостійного водіння (FSD)». Пізніше компанія подала клопотання про відхилення позову, оскільки вважає, що «нездатність реалізувати довгострокову бажану мету не є шахрайством». У грудні суд США зобов’язав Tesla власним коштом модернізувати клієнту автомобіль через «оманливу рекламу» повноцінного автопілота.
Раніше директор з програмного забезпечення автопілота Tesla Ашок Еллусвамі заявив, що рекламний ролик 2016-го року, на якому автомобілем Tesla ніби-то управляє лише система допомоги водію, був інсценованим — Маск раніше публікував це відео у себе в Twitter з підписом «Tesla їде самостійно». А юристи компанії заявили, що слова мільярдера про автопілот «могли підробити», тож їх не варто розглядати у суді.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: