
Підприємливий японець протягом двох років користувався лазівкою, харчуючись безплатно через доставку. Але “халява” не триває вічно — чоловіка заарештували за шахрайство.
38-річного мешканця Нагої Такую Хіґашімото викрили в тому, що він роками зловживав системою повернення коштів у сервісі доставки їжі Demae-can. Протягом цього періоду йому вдалося отримати понад 1000 замовлень. Збитки компанії перевищили 3,7 мільйона єн (приблизно $24 тисячі).
Схема працювала так: Хіґашімото оформлював замовлення та отримував їх. Утім чату підтримки він скаржився, що “їжа не прибула”, вимагаючи відшкодування. Щоб його не викрили, він створив 124 фейкові акаунти з вигаданими іменами та адресами. Для реєстрацій використовував передплачені SIM-картки, які швидко скасовував.
Схема діяла бездоганно — поки 30 липня чоловік не створив черговий акаунт, замовив морозиво, бенто й курячі стейки. Чоловік за стандартною схемою поскаржився і отримав назад 16 тисяч єн ($105 ). Проте замовлення стало фінальним для нього — компанія нарешті помітила підозрілі дії.
“Спочатку я просто спробував цей трюк. Я не міг зупинитися після того, як пожинав плоди свого шахрайства”, — зізнався Хіґашімото після викриття.
Він залишався непоміченим роками, адже застосунок Demae-can не вимагав жорсткої верифікації. А система підтримки автоматично погоджувалася на повернення коштів у спірних випадках. Після викриття компанія пообіцяла посилити перевірку особи користувачів і запровадити систему сповіщень про підозрілі транзакції.
“Він досить розумний. Мушу визнати, що він старанно створював так багато облікових записів і маніпулював платформою доставки”, — кепкують японські користувачі:
Подібні історії вже траплялися не тільки в Японії. Наприклад, минулого року в Китаї троє жителів провінції Цзянсу місяць жили практично без грошей, користуючись тією ж схемою обману з поверненнями. А от стартап із Токіо тим часом пропонує “скринінг привидів” на дому за $1000
Джерело: NDTV
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: