Під час пленарного засідання 24 березня український парламент проголосував за низку важливих законопроєктів, серед яких №7189 — про кримінальну відповідальність за незаконну фото- та відеозйомку переміщення Збройних сил України та міжнародної військової допомоги. Цей законопроєкт доповнює Кримінальний кодекс України новою статтею 114-2 «Несанкціоноване розповсюдження інформації про направлення, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, рух, переміщення або розміщення ЗСУ чи інших військових формувань України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану».
- Так, за розповсюдження цієї інформації (якщо вона не розміщувалась у відкритому доступі Генштабом ЗСУ, або без отримання письмового дозволу Генштабу на її розповсюдження), передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років.
- За розповсюдження інформації про переміщення, рух або розташування ЗСУ чи інших військових формувань України — загрожує позбавлення волі на строк від 5 до 8 років. За ці дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або з корисливих мотивів, або з метою надання такої інформації державі, що здійснює збройну агресію проти України чи незаконним збройним формуванням, або якщо вони спричинили тяжкі наслідки, — позбавлення волі на строк від 8 до 12 років.
Останнім часом фіксуються численні випадки, коли гуманітарну допомогу використовують для отримання прибутку, тож підтримано проєкт закону №7146 про кримінальну відповідальність за використання під час воєнного стану гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням. Про це повідомила народна депутатка України Олена Шуляк.
- Використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку або власного збагачення, карається позбавленням волі на строк від 3 до 7 років з конфіскацією майна або без.
- Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням влади чи службового становища, або у великому розмірі, караються позбавленням волі на строк від 7 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.
- Дії, вчинені організованою групою чи в особливо великому розмірі, караються позбавленням волі на строк від 10 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.
- Право розслідування вказаних злочинів закріплюється за слідчими органів безпеки.
Також Рада посилила відповідальність за колабораціонізм, ухваливши законопроєкт №7186. За співпрацю з державою-агресором відтепер передбачено від 10 до 12 років позбавлення волі та забороняється займати низку посад у майбутньому, пов’язаних із виконанням функцій держави чи місцевого самоврядування, на строк від 10 до 15 років з можливою повною конфіскацією майна.
Крім того, законопроєкт відносить підслідність справ щодо співпраці із державою-агресором до слідчих органів безпеки, а також поширює на таке кримінальне правопорушення можливість спеціального досудового розслідування (inabsentia).
До осіб, підозрюваних у державній зраді та співпраці з агресором, застосовуватимуть запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. І для певної частини таких підозрюваних суддя має право не визначити розмір застави.
Також 24 березня Рада підтримала такі проєкти законів:
- №7188 — звернення до ООН, ЄС, НАТО та ін про необхідність вжиття додаткових спільних заходів з метою припинення агресії росії;
- №7190 — про вдосконалення норм податкового законодавства для забезпечення ефектперіодивної роботи економіки держави під час війни;
- №0133 — додаткові 100 млн $ від Міжнародного банку реконструкції та розвитку
№7178 — про прощення набуття прав користування на земельні ділянки с/г призначення в умовах воєнного стану; - №6417 — про урегулювання питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням членів сімей колишніх військовослужбовців, у тому числі добровольців, загиблих (померлих) під час участі в АТО/ООС;
- №5583 — про визначення системи соцзахисту ветеранів війни та комплексного огляду системи соціального захисту ветеранів війни;
- №7179 — про доповнення переліку посадових осіб, яким надається державна охорона;
№7182 — про захист критичної інфраструктури України від кібератак; - №7181 — про скасування кримінальної відповідальності у випадках добровільної здачі зброї, бойових припасів, вибухових речовин або пристроїв;
- №7184 — про спрощення процедури присвоєння спеціальних звань поліції під час дії воєнного стану;
- №7183 — про деталізацію порядку здійснення кримінального провадження в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану;
- №7185 — про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту;
- №3793 — про забезпечення ефективного функціонування Експортно-кредитного агентства;
№7153 — про надання додаткових повноважень центральні та місцевій владі для оперативного прийняття рішень в умовах воєнного стану; - №7132 — про скасування ЗНО у 2022-ому році (з заміною на іншу модель вступу);
№6416 — про продовження можливості участі міжнародних організацій у закупівлі ліків для України; - №7173 — про особливості поводження з військовополоненими та встановлення повноважень органів влади у цьому питанні;
- №7187 — про врегулювання участі народних депутатів у ЗСУ та ТРО в умовах воєнного стану (перше читання);
- №7192 — про особливості оренди державного та комунального майна в умовах воєнного стану (спрощена процедура надання приміщень на пільгових умовах);
- №7180 — про вдосконалення засад організації та ведення руху опору;
- №7176 — про звільнення членів Наглядової Ради за не прибуття на місце роботи.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: