
Українське кіно останніми роками все сміливіше заглядає у жанри, які раніше здавалися недосяжними. Пригодницький екшен один із них. Трейлер “Троє” міг обіцяти масштаб, динаміку й драйв, що не поступається західним зразкам. Але чи вдалося вітчизняним авторам справді створити щось якісне та конкурентне? Чи, можливо, фільм став лише ще однією спробою знайти власний стиль у жанрі, де легко впасти у кліше?
“Троє”
Режисер Іван Кравчишин
Жанр бойовик, пригоди, історичний
У ролях Артемій Єгоров, Роман Ясіновський, Євген Піднебесний, та ін.
Прем’єра 21 серпня 2025 року, кінотеатри
Фільм “Троє” відразу кидається у глядача своїм енергійним стартом і цікавою ідеєю, яка намагається поєднати український екшен із драматичними нотами виживання та дружби. Уже на початку помітно, що автори намагалися створити кіно з потужним меседжем: ворог єдиний і постійний, а справжня сила – у взаємопідтримці та правильних мотивах.
Ідея приваблива, і в деяких моментах сюжет навіть виглядає свіжо та інтригуюче, змушує глядача стежити за подіями. Однак із реалізацією все трохи складніше. Темп фільму дивний і рваний, монтаж часто підштовхує буквально “вхопитися за будь що”, щоб не загубитися в сюжеті, і через це емоційна віддача місцями губиться. Враження таке, ніби автори хотіли втиснути максимум подій у короткий хронометраж, але не завжди виходило чітко подати історію та взаємозв’язки між героями.
Персонажі — найбільша проблема картини. Вони наче і харазматичні, але не цікаві. Ні протагоністи, ні антагоністи не викликають сильного емоційного відгуку.
Іноді у головних героїв можна помітити щось живе, якісь риси, що інтригують, але це швидко губиться через поверхневе прописування. Антагоністів ти тут ненавидиш не через класний пропис, а через їхню приналежність. Не сказати що це великий плюс в копілку сценарію, правда? Але тут хочеться відзначити, що творці хоча б намагалися створити власну, локальну атмосферу загрози, а не просто копіювати західні шаблони.
Візуальна складова фільму – це те, що справді вражає. Локації вибрані вдало, операторська робота часом виглядає майже кінематографічно, сцени дійсно красиві і живі, іноді – навіть приголомшливі.
Музичний супровід додає емоційності і допомагає тримати темп, хоча деякі екшен-сцени виглядають карикатурно та недороблено, що трохи б’є по загальному враженню. Актори грають добре, без яскравих перформансів, але й не провалюють ролі; у більшості випадків вони просто виконують функцію носіїв сюжету, а не його драйверів.
Окремо варто згадати атмосферу, яку створюють локації. У фільмі буквально пахне Україною тих часів — полями, дорогами, невеликими містечками. Це не штучні декорації, а справжні живі місця, які викликають відчуття дому, навіть якщо історія наповнена екшеном та напругою. Саме ця впізнаваність робить картину ближчою, додає емоційної сили й створює дуже правильний настрій.
“Троє” не хочеться сварити за все відразу, бо це цілком логічний крок для українського кіно у жанрі пригодницького екшену. Ідея цікава, спроба амбітна, а деякі сцени виглядають спавді видовищно. Але поки що бачимо типові для перших кроків помилки: слабкий сценарій, дивний темп і місцями халтурні екшен-сцени.
У майбутньому український бойовик, тимп паче історичний, точно знайде свій пік, і “Троє” можна сприймати як одну з важливих сходинок до цього. Фільм вартий уваги, бо він показує, що українське кіно здатне на більше, навіть якщо поки що не дотягує до повного потенціалу.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: