Огляди Авто 07.08.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Citroen C4 X: цікава, але не ідеальна альтернатива

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Citroen C4 X: цікава, але не ідеальна альтернатива

Пам’ятаєте хетчбек Citroen C4 нового покоління? Оригінальний дизайн, натяки на «крос», гарний комфорт, сучасне оснащення, багато цікавих рішень – все це дозволяє автомобілю привертати до себе увагу та знаходити покупців навіть у сьогоднішні непрості часи. Історія отримала продовження у вигляді седана Citroen C4 X: що він запропонує та чим вирізняється? Зібрали Топ 5 головних питань до автомобіля Citroen C4 X та відповіді на них.

Та невже? Новий компактний седан?!

Саме так. Колись тип кузова «седан» був дуже популярний для В/С-класу, але зараз він майже забутий – всі покупці хочуть кросовери! Але що, якщо не всі?…

Напевно, саме з такого питання починалось проєктування автомобіля Citroen C4 X – адже в його подобі маємо класичний кузов-седан. Спеціально не використовую термін «три-об’ємний», оскільки візуально тут майже не виділено об’єм багажника: похила лінія даху плавно переходить в задню частину з кришкою багажником. Але якщо казати про зонування автомобіля, то він все ж три-об’ємний: окремо моторний відсік, окремо салон, окремо багажник.

Ще й чималий багажник – аж 510 літрів проти 380 літрів у звичайного Citroen C4 за умови стандартного положення задніх сидінь. Аналогічно й про максимальний показник об’єму за умови складеної спинки задніх сидінь: перевага також за седаном Citroen C4 X – маємо 1360 проти 1250 літрів у звичайного Citroen C4.

Якщо дивитись спереду, то седан Citroen C4 X і хетчбек Citroen C4 не відрізняються: аналогічні фари, решітка радіатора та бампер, навіть колісні диски. Але все проявляється при погляді збоку або ззаду: власні ліхтарі, кришка багажника, віконця в стійках даху. Автомобіль Citroen C4 X відносно Citroen C4 істотно «розтягнувся» в довжину: 4,6 м проти 4,35 м відповідно. Проте інші розміри залишились майже незмінними, різниця не перевершує кількох символічних міліметрів: колісна база – 2,67 метра; ширина кузова – 1,83 метра; висота кузова – 1,52 метра. Чималий кліренс (156 мм) та темні пластикові захисні накладки також залишились: тобто, у випадку Citroen C4 X маємо не просто седан, а крос-седан.

А що в салоні? Цікава форма передньої панелі, невеликий екран замість приладів, зручний блок «клімату» з численними кнопками, окремо встановлений центральний 10-дюймовий дисплей, мініатюрний джойстик «автомату», м’які сидіння-крісла, навіть є тримач для планшета та висувна поличка…

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Стоп, та це ж опис салону Citroen C4! Все правильно – адже передня частина салону Citroen C4 та новинки Citroen C4 X майже не відрізняються. Ось це «майже» запишемо на нову медіасистему: форма 10-дюймового дисплея залишилась незмінною, а ось меню системи та «начинка» всередині куди більш сучасна – як ми вже бачили на DS 4 або Opel Astra.

Передня частина салону знайома за формою панелі загалом, цифровим дисплеєм приладів, блоком «клімату», різноманітними нішами та поличками. Сидіння мають додатковий шар піни для більш м’якої посадки. Найголовніша зміна попереду – нова медіасистема: тут є «стартова» сторінка, широкі можливості налаштування, гарна картинка.

Так стоп! А що в салоні позаду та що з багажником?

Так-так: насправді, найголовніші зміни очікувались позаду. Адже у фірмовому описі автомобіля йдеться не лише про збільшення багажника або нову медіасистему, але також про зміну кута нахилу спинки заднього дивану. Зізнаюсь, я цього не відчув. Можливо після довгої 3-5-8-годинної дороги спина заднього пасажира й справді скаже «дякую», але при швидкому огляді автомобілів Citroen C4 та Citroen C4 X у дилера переваги останнього з точки зору посадки не відзначаються.

В будь-якому випадку маємо нормальний запас простору для колін і над головою, достатній розмір дверцят для зручної посадки. Так, всередині седану Citroen C4 X знайшлись дефлектори вентиляції та підігрів позаду – але все це є також і в моделі Citroen C4.

Натомість я б краще додав для седана Citroen C4 X обов’язковий підлокітник на задньому ряду сидінь. Тим більше, що така конфігурація вже передбачена для виробництва, треба лише замовити певний варіант оздоблення салону. А ще я б додав для Citroen C4 X обов’язкові гачки, сітки, тримачі в багажнику.

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Адже зараз ми маємо лише величезний простір, але він не оптимальний для перевезення дрібних речей, сумок, пакетів. Нагадаю: хетчбек Citroen C4 міг хоч щось запропонувати з цього переліку, плюс велику кришку для зручності завантаження.

В седані Citroen C4 X простір позаду приблизно такий, як у вже відомої моделі Citroen C4: без надлишків, але цілком вистачає. Передбачені дефлектори вентиляції та підігрів – але це особливість одного з варіантів оздоблення салону. До речі, як і наявність або відсутність заднього підлокітника: ось його я б обов’язкового додав до всіх версій седана. Також, як і різноманітні органайзери багажника, адже зараз є лише одна невелика вставка у ніші запасного колеса, та й вона зміщена до спинки другого ряду. Моя логіка та особиста думка така: якщо вже зробили седан Citroen C4 X – то треба по-максимуму виділяти його акценти на зручностях для задніх пасажирів та потенційної переваги розміщення речей у збільшеному багажнику.

А технічні зміни є? І як їде седан Citroen C4 X?

Ні, глобальних технічних змін немає: платформа СМР, незалежна передня підвіска та напівзалежна задня, передній привод, підвіска з особливо м’якими амортизаторами РНС. Аналогічно до хетчбека Citroen C4, для седана Citroen C4 X пропонуються бензинові двигуни 1.2 PureTech потужністю 100 або 130 к.с., причому перший йде у парі з 6-ступеневою «механікою», другий буде у парі з 8-ступеневим «автоматом». Також у якості альтернативи пропонується 130-сильний турбодизель 1.5 BlueHDi, який також у парі виключно з 8-ступеневим «автоматом».

Саме такий варіант був встановлений під капотом тестового автомобіля Citroen C4 X і саме такий варіант був минулого разу під капотом Citroen C4 – тому їх порівняння максимально точне. Й характер приблизно однаковий: головною рисою тут є не двигун або кермо, а комфорт підвіски. Максимальний, тотальний, безумовний комфорт підвіски.

Завжди та на будь-якій дорозі автомобіль їде дуже м’яко, він навіть трошки погойдується наче на хвилях. Але ось цікавий нюанс: завдяки доволі високому кліренсу та скошеним бамперам (не забули про крос?), тут вже не так боїшся чергової ями під колесом, як на звичайному низькому седані.

Решта – просто існує. На приклад, легке кермо існує просто для того, щоб його повертати і скеровувати автомобіль у потрібному напрямку. Ніяких натяків на гостроту або «діалог дороги з водієм». Щоправда, також і крени невеликі. Двигун та «автомат» роблять свою роботу без поспіху, але й не бентежать зайвий раз смиканням при перемиканнях або різким прискоренням. Ця пара їде не на швидкість, але точно довезе до фінішу з непоганим показником споживання палива.

Наприклад, по місту автомобіль потребує 6-6,5 л на 100 км шляху; мінімум був на літр менше, максимум на півтора літра більше. Результат непоганий, але ж можна було очікувати й кращого. Наприклад так, як це виходить на заміській трасі: на швидкості 80-90 км/год – споживання лише 3,5 л на 100 км; на швидкості 110-120 км/год – близько 4,5-5 л на 100 км шляху. А ось щодо динаміки…

Турбодизель та «автомат» чесно відпрацьовують 10,8 секунди до «сотні», але більшого й не прагнуть. Перемикання режимів руху змінює реакцію двигуна, коробки передач, фонове підсвічування дисплеїв. Проте що не обирай, а загальний характер седана Citroen C4 X – це історія про комфорт та неквапливість. Різниця у вазі мінімальна: седан трошки важчий за хетчбек – 1328 проти 1314 кг відповідно для версії с дизельним двигуном.

Скільки коштує седан Citroen C4 X та яка доплата до звичного Citroen C4?

Автомобіль Citroen C4 X пропонується в Україні з трьома варіантами двигун/КПП та у двох комплектаціях – загалом маємо п’ять версій. Плюс можливо замовлення опцій поштучно.

Гаму моделі відкриває Citroen C4 X FEEL: системи ABS та ESP, круїз-контроль, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, підвіска РНС (крім версії 100 к.с.), клімат-контроль, електричні скло-підіймачі, підігрів та електропривод регулювань дзеркал, задні датчики паркування та камера заднього огляду, сенсорний 10-дюймовий дисплей, підтримка підключення двох телефонів, фари ECO LED, легкосплавні 17-дюймові колісні диски тощо. Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 S&S МКПП-6 FEEL – від 886 тис. грн або $23,8 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 АКПП-8 FEEL – від 992 тис. грн або $26,6 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 FEEL – від 1,037 млн грн або $27,8 тис.

Автомобіль Citroen C4 X SHINE додатково пропонує: пакет «Безпека» або «Безпека 1» (система попередження про зіткнення та екстреного гальмування, розпізнавання дорожніх знаків, система утримання смуги руху, розпізнавання втоми водія тощо), салон з оздобленням URBAN GREY (тканина та текстиль під шкіру), підігріви передніх та задніх сидінь, безключовий доступ, штатна навігаційна система, проєкція HEAD-UP DISPLAY, адаптивне дальнє світло, тоновані скло бокове та заднє, зовнішня персоналізація SILVER GREY, хромовані вставки. Вартість Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 АКПП-8 SHINE – від 1,086 млн грн або $29,1 тис.; Вартість Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 SHINE – від 1,131 млн грн або $30,3 тис.

Ось автомобіль Citroen C4 X у комплектації FEEL: ззовні помітна різниця лише у чорних глянцевих елементах декору (Glossy Black); відсутнє тонування скла та хром, немає пакету «Безпека». Але навіть у версії FEEL передбачені LED-фари, шість подушок/шторок безпеки, клімат-контроль, сенсорний 10-дюймовий дисплей, легкосплавні 17-дюймові колісні диски тощо. Тобто – цілком достатнє оснащення не просто «для життя», а навіть «для комфортного життя». До речі, щодо різниці у вартості між седаном Citroen C4 X та звичним Citroen C4: різниця складає 18,3-22 тис. грн в залежності від конкретної комплектації – седан дорожчий.

Висновки: отже, що таке Citroen C4 X?

Загальну відповідь на це питання я дав ще в заголовку: новий седан Citroen C4 X – це така собі «цікава альтернатива» вже відомому хетчбеку Citroen C4. Але ось у чому суть: цікава альтернатива – це не означає автоматично «виграшна альтернатива». Й мої головні зауваження до цього автомобіля стосуються саме того, що в ньому мали змінити та покращити: комфорт задньої частини салону та зручність використання збільшеного багажника. Але ж…

Але, все ж таки у вигляді Citroen C4 X ми отримали цікаву альтернативу. Причому одразу подвійну. По-перше: це альтернатива для тих покупців, хто не сприймає хетчбек Citroen C4, а хоче саме седан – наприклад, через переконання «багаж має їхати окремо від людей в салоні» та бажання мати окрему кришку до окремого багажника. По-друге: це альтернатива звичним седанам В/С-класу, де до збільшення довжини та об’єму багажника ще додались крос-натяки.

Ну й нарешті – поява седана Citroen C4 X не позбавляє нас існування хетчбека Citroen C4: аналогічні двигуни, аналогічні версії, невелика різниця у вартості. Я завжди підтримував розширення варіантів вибору, адже це дозволяє кожному обрати найбільш ідеальний варіант для себе особисто. І саме з цієї точки зору, навіть за наявності суттєвих зауважень, я вітаю появу Citroen C4 X в Україні: адже більше автомобілів – більше варіантів вибору для українців.

Тест-драйв Citroen C4 X: цікава, але не ідеальна альтернатива

Автомобіль надано – Представництвом Citroen в Україні


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: