Огляди Авто 24.07.2023 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Opel Astra New: зірка C-класу знову сяє?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Opel Astra New: зірка C-класу знову сяє?

З початку року в Україні дебютувало кілька важливих японських «кросів» (і буду ще!). Однак в нашому все геть навпаки – маємо не просто легковий автомобіль, а традиційний європейський хетчбек С-класу. Чим привабить? Чим похизується? Чим вразить? Зараз все розповім та поділюсь власними думками про С-клас взагалі.

Позиціювання Opel Astra

Позиціювання автомобіля вже згадано вище: новий хетчбек Opel Astra – це представник традиційного європейського С-класу. І так було завжди, ще з початку 1990-х років, коли вперше з’явилась модель Opel Astra. Цікаво, що найперша Astra отримала позначення не літерою А, але літерою F – модель Opel Astra наче продовжувала легенду Opel Kadett.

Протягом 30-річної історії, модель Opel Astra мала багато втілень: класичний 3- або 5-дверний хетчбек, седан або універсал, кабріолет або купе, універсал-фургон з глухими боковими панелями. Новинка Opel Astra (з позначенням серії літерою L) випускається у кузовах «хетчбек» або «універсал».

Історія моделі Opel Astra нараховує більше ніж 30 років та шість поколінь моделі, хоча коріння С-класу від Opel сягає ще глибше в минулі роки. Якщо казати саме про автомобіль Opel Astra L, то він дебютував в середині 2021 року та дістався України у 2023 році. В матеріалі представлено версію з турбодизелем та у максимальній для нас комплектації.

Як їде Opel Astra New

Новий хетчбек Opel Astra з точки зору того, як він їде – це один з кращих прикладів, щоб забути про кросовери та згадати про звичайні легкові автомобілі. Все починається з гарного комфорту: приємна м’яка підвіска, чудове поглинання ям та виступів на дорозі, плюс тиша в салоні. Але магія не в цьому. Магія у тому, що така м’яка підвіска не призводить до великих кренів – все завдяки невеликій висоті кузова.

Та й загалом автомобіль нічого не втрачає в керованості: він швидко відгукується на поворот керма та чітко прямує за руками у віражі, зрозуміло ледь вислизає назовні у дуже крутому повороті. В крос-часи вже забули керованість легковиків…

Онлайн-курс "Фінансовий директор" від Laba.
Опануйте інструменти управління грошовими потоками, ризиками та активами компанії, щоби перейти на посаду CFO.
Приєднатися до курсу

Ось такому настрою ходової частини – коли все легко, зрозуміло, акуратно – чудово підходить настрій 1,5-літрового турбодизеля та 8-ступеневого «автомата». Вони не поспішають вражати динамікою, проте роблять рух напрочуд м’яким та зрівноваженим. Старт під ледь чутне торохкотіння двигуна, гарне прискорення вже на 1,5-2 тисячах, чудова тяговита «середина» до 3-3,5 тисяч. І завжди непомітні та вчасні перемикання коробки.

До речі, з трьох запропонованих режимів руху можна було лишити два. Адже в екорежимі автомобіль аж неприємно втрачає силу та динаміку, тому ним майже не користуєшся. Водночас нормальний режим руху гарно збалансований на кожен день й також дозволяє отримати дивовижну паливну економічність.

Нарешті, в спортивному режимі налаштування двигуна/коробки стають більш різкими, «автомат» довше тримає нижчі передачі, кермо важчає – й все це підтримано червоним забарвленням салону «під настрій».

Новий хетчбек Opel Astra демонструє новий дизайн передньої частини Opel Vizor: широка чорна вставка та інтегровані пласкі фари (нагадує Chevrolet Camaro). Позаду теж є на що поглянути: елемент Opel Compass – це віртуальні горизонтальні (ліхтарі справа/зліва) та вертикальні лінії (стоп-сигнал та низ бампера), у точці перетину яких встановлено логотип-блискавку. Всі версії автомобіля для України мають 16-дюйомві шини: хтось скаже «замалі», але насправді вони добре впливають на комфорт під час руху. Двигун та «автомат» чудово знають свою справу: гарне порозуміння в парі та гарна динаміка – до «сотні» за 11,2-11,3 секунди, що значно швидше обіцяного паспортом (12,1 секунди).

Але водночас новий хетчбек Opel Astra з точки зору салону – це привід згадати кросовери. І я зараз кажу не про якість оздоблювальних матеріалів. Зовсім ні, тут все чудово: м’які пластики передньої панелі, численні відсіки для ваших окулярів та ключів (погляньте на фото у добірці нижче), приємне комбіноване оздоблення AGR-сидінь. Тобто, я не кажу про якість салону.

Онлайн-курс "Фінансовий директор" від Laba.
Опануйте інструменти управління грошовими потоками, ризиками та активами компанії, щоби перейти на посаду CFO.
Приєднатися до курсу

Я кажу про запас простору для водія та пасажирів. Всі сидять доволі низько (до речі, сидіння опущені вниз на 12 мм відносно попередника) та з витягнутими ногами/руками. Проте якщо водій та передній пасажир ще можуть істотно змінити своє положення в салоні коштом численних регулювань сидінь, то задні пасажири – вже ні. Тому виходить, що позаду від початку не дуже багато місця над головою; а якщо водія та передній пасажир сядуть максимально комфортно – то для задніх залишиться ще й не дуже багато місця для ніг.

Звісно є певна компенсація: дефлектори подачі повітря, розкладний підлокітник. Проте все це працює для дітей-підлітків та невеликий дорослих людей. А високі пасажири просто хочуть більше місця позаду. Не завадить додати й в багажнику. Номінально заявлено 422 літри, проте насправді підлога багажника встановлена досить високо і реальний об’єм виглядає куди меншим. Але ж, дякувати, є повнорозмірна запаска та численні ніші для дрібних речей.

Салон гарний за матеріалами та «геометричним» дизайном (нагадує Opel Astra H), але хочеться отримати більше простору, особливо – позаду. Хоча загалом ергономіка гарна: діапазони регулювань та форма сидінь, оглядовість навколо, доступ до органів керування. Схожа історія з багажником: він не дуже великий, але гарно організований та продуманий.

Технології автомобіля Opel Astra

Нове покоління Opel Astra стало одним з перших автомобілів-прикладів, який побудовано на платформі ЕМР2 – вже в новітні часи тісної інтеграції Opel та Групи PSA Peugeot Citroen (зараз Stellantis). Тобто: це повністю нова технічна розробка німецької компанії, що була від початку створена на французькій основі та під час входження до складу однієї автомобільної групи – тут вже немає GM-історії. Але є несучий кузов, незалежна передня підвіска та напівзалежна задня, знайомі дизельні та бензинові двигуни від PSA, сучасний 8-ступеневий «автомат» від AISIN.

Насправді можливості цієї платформи набагато ширші та цікавіші. Наприклад, існує Opel Astra GSe у вигляді потужного PHEV-гібриду на основі бензинового двигуна у поєднанні з електромотором. Існує навіть повністю електрична версія Opel Astra – до речі, вперше в історії ця модель отримала настільки широкі варіанти електрифікації.

Крім того, існує автомобіль Opel Astra з кузовом «універсал» з подовженою колісною базою: це може розв’язувати питання не лише збільшення багажника, але й збільшення простору в салоні.

Десь в Європі існує дуже багато цікавих варіантів Opel Astra: наприклад, PHEV-гібрид та електромобіль, підігріта версія GSe та збільшений кузов-універсал. Десь, але не в Україні: ми отримали лише кузова «хетчбек» та звичайні двигуни: окрім вищезгаданого 1,5-літрового 4-циліндрвого турбодизеля BHDi (або BlueHDi), також автомобіль на нашому ринку пропонується з бензиновим 1,2-літровим двигуном PureTech – обидва 130-сильні та у парі з 8-ступеневим «автоматом». Все це є надбанням платформи ЕМР2 та тісної інтеграції у межах колишньої PSA-групи. Проте власне надбання Opel – це матричні фари INTELLILUX LED PIXEL: гнучке керування напрямом світла та 168 LED-елементів.

Крім того, автомобіль Opel Astra став одним з перших носіїв та втілень сучасних концепцій дизайнерів щодо не лише зовнішності (Opel Vizor й Opel Compass), але також і салону. Йдеться про концепцію Opel Pure Panel: поєднання двох дисплеїв в єдиний горизонтальний блок.

Якщо поглянути під кутом – то можна побачити три окремі частини, з’єднані між собою: вони наче огортають місце водія. По центру встановлено дисплей мультимедійної системи. Він зручний тим, що дозволяє гнучко змінювати стартову сторінку, додавати/прибирати необхідні вікна доступу до певних функцій, можна робити закладки-посилання на найбільш необхідні налаштування. Під цим екраном розміщено блок фізичних органів керування: повернення на стартову сторінку, керування «кліматом» та вмикання підігрівів, ручка регулювання гучності.

Дисплей перед водієм слугує у якості панелі приладів. Він також дає можливість вибору з кількох сторінок та можливість налаштувань їх змісту. Зверніть увагу, що цей дисплей не має козирка від сонця – так, інколи його засліплює; хоча високий контраст та яскравість рятують.

Салон Opel Pure Panel означає поєднання двох 10-дюймових дисплеїв в єдину конструкцію. Центральний тач-скрін чудово працює, не гальмує і не зависає, а фізичні органи керування додають зручності. В меню можна знайти безліч опцій комфорту та налаштувань, серед іншого – також і для дисплея водія.

Вартість Opel Astra та можливі суперники

Отже, з’ясували: автомобіль Opel Astra пропонується в Україні лише з одним типом кузова «хетчбек» та з парою турбодвигунів – бензин або дизель. До речі, комплектацій також дві.

Старт дає версія Opel Astra Edition: системи ABS та ESC, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні бокові шторки, пакет «Безпека» (круїз-контроль, розпізнавання дорожніх знаків, попередження про виїзд зі смуги руху, функція екстреного гальмування), клімат-контроль, передній та задні датчики паркування, електричні скло-підіймачі, пакет «Зима 1» (підігрів передніх сидінь та керма, водійське сидіння з AGR-сертифікатом), салон за концепцією Pure Panel та два 10-дюймових дисплеї, фари Eco LED, асистент дальнього світла, автоматичне вмикання фар та склоочисників, легкосплавні 16-дюймові колісні диски. Вартість Opel Astra Edition 1.2 PureTech 130 АТ8 – від 970 тис грн або $26 тис.

На рівень вище розташований варіант Opel Astra Elegance, що додатково пропонує: пакет «Безпека+» (адаптивний круїз-контроль, розширені системи розпізнавання дорожніх знаків та екстреного гальмування, система розпізнавання втоми водія), безключовий доступ, двозонний «клімат», камеру заднього огляду 180, фонове підсвічування салону (сім кольорів), комбіноване оздоблення сидінь «тканина + алькантара», пакет «Зима 2» (підігрів лобового скла та обидва передні сидіння з AGR-сертифікатами), салон Pure Panel Pro зі «скляним» виконанням. Вартість Opel Astra Elegance 1.5 BHDi S&S 130 АТ8 – від 1,1 млн грн або близько $30 тис.

А що конкуренти? Навіть за умови істотно «підсохлого» С-класу, все одно можна знайти чимало суперників: Volkswagen Golf, Ford Focus, Hyundai i30, Peugeot 308, SEAT Leon, плюс Skoda Scala та Citroen C4. Розгляньмо їх детально.

Перший, вічний, головний суперник – звісно, хетчбек Volkswagen Golf: він може запропонувати ширше вибір версій, більш потужні двигуни, дещо кращу техніку та оснащення – але загалом обходиться дорожче та не має економічного турбодизеля в українській гамі. Другим «вічним» конкурентом виступає Ford Focus: цей автомобіль дешевше, але через те, що зараз в Україні пропонуються лише прості версії.

Варто згадати Hyundai i30: також проста техніка й комплектації, але вартість нижча та є кузов-універсал в українській гамі. Нарешті, згадаємо новий Peugeot 308: аналогічна техніка та платформа, акцент на турбодизелі, проте ширше вибір комплектацій. А ще відзначу оригінальний, проте рідкісний SEAT Leon.

Але найбільш небезпечні конкуренти – це такі автомобілі, як Skoda Scala (саме Scala, а не більша та дорожча Octavia) або Citroen C4. Ось, наприклад, останній: в основі лежить платформа В-класу і ще дозволяє знизити вартість; проте автомобіль штучно розтягнутий до С-класу й не поступається габаритами. Плюс широкий вибір двигунів та версій, а також комфортна підвіска та непогане оснащення.

Споживання палива Opel Astra та утримування автомобіля

Ощадливість у використанні палива – це величезний плюс дизельної версії Opel Astra. Наприклад, по місті можна стабільно їздити зі споживанням палива 5-6 л на 100 км; лише за умови великих заторів та/або динамічного стилю руху автомобіль споживає 6,5-7 л пального, водночас – при плавному та обережному керуванні він може «привозити» навіть 4-4,5 літри. На трасі за швидкості 80-90 км/год споживання становить близько 3,5 л на 100 км, зі зростанням швидкості до 110-120 км/год це показник зростає лише до 4,5 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу (що настане раніше). Сервісне обслуговування вимагається раз на 15 тис. км або раз на рік. Мінімальна вартість ТО складає 4,3 тис. грн, розширене ТО коштує 6,6-7,6 тис. грн. Інформація вказана станом на липень 2023 року. Вартість ТО вказана для дилерів у Києві та може відрізнятись в інших містах.

Безпека автомобіля Opel Astra

Цикл краш-тестів EURO NCAP для Opel Astra завершився не максимальною оцінкою – лише чотири зірки з п’яти можливих. Але тут необхідні пояснення у тому, що автомобіль проходив краш-тести вже за новою та більш жорсткою програмою. Водночас є зауваження й до пасивної безпеки самого кузова та систем автомобіля.

Наприклад, захист тулуба водія та пасажира при фронтальних ударах отримав помаранчеву відмітку – тобто, середній рівень. Водночас: гарний захист голови та шиї при фронтальних ударах, непогана безпека дітей, високі оцінки при бокових ударах. Ось і виходить загалом «чотири з п’яти можливих».

Підсумки: що таке Opel Astra New і для кого створено цей автомобіль?

На друге питання відповісти простіше. Автомобіль Opel Astra створено саме для шанувальників традиційних європейських хетчбеків С-класу. Саме так, саме хетчбеків – не універсалів, не седанів, не кросоверів. Але ж скільки таких шанувальників знайдеться в Україні? Проте всі, хто знайдеться в Україні – й хто знайде для себе Opel Astra New – гадаю, будуть дуже задоволені.

Адже, відповідаючи на перше питання, новий хетчбек Opel Astra сьогодні є одним з найкращих та найбільш збалансованих представників С-класу. Комфорт, економічність, технології, комплектація, вартість – все ретельно вивірено, аби досягти оптимальної пропорції. Й нагадати нам, чому автомобілі С-класу колись в до-SUV-епоху були шалено популярні.

Плюси:

+ Чудова паливна економічність в місті та на трасі

+ В будь-якій версії – «достатній» двигун, сучасний 8-ступеневий «автомат», гарне оснащення

+ Гарний комфорт, при цьому легка та зрозуміла керованість

Мінуси:

– Немає вибору типу кузова, немає потужного гібрида, немає широкого вибору комплектацій…

– Хочеться більше простору позаду; можна просто додати в українську гаму кузов-універсал

Тест-драйв Opel Astra New: зірка C-класу знову сяє?

OPEL ASTRA 1.5 BHDi 130 AT8

Кузов, тип хетчбек, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,37 x 1,86 x 1,44 м
Колісна база 2,675 м
Заявлений кліренс н. д.
Об’єм багажника від 422 літри (5 місць) до 1339 літрів (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 1367 кг
Двигун турбодизель, R4 1,5 літра
Потужність (сумарна) 130 к.с. на 3750 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 300 Нм на 1750 об/хв.
Питома потужність та момент 95 к.с. на 1 тону та 219 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат»
Динаміка 0-100 км/год. 12,1 секунди
Максимальна швидкість 203 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 4,5 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 3,8 літра на 100 км
Мінімальна вартість (бензин) від 970 тис. грн або $26 тис.
Мінімальна вартість (дизель) від 1,1 млн грн або $30 тис.

Автомобіль надано – Представництвом Opel в Україні


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: