Огляди Авто 16.05.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв DS 4: для естетів та фанатів комфорту

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв DS 4: для естетів та фанатів комфорту

Довго збирався, щоб написати цей тест-драйв. Адже автомобіль DS 4 сподобався, але з ним все дуже непросто. Чим сподобався? І що саме не просто? А також: яка вартість, споживання палива, що з безпекою, хто в конкурентах? Зараз все розповім – у форматі великого огляду.

Позиціювання DS 4

Сучасний автомобіль DS 4 – вже друге покоління моделі, що намагається поєднати «три в одному»: хетчбек, кросовер, купе. Загалом автомобіль DS 4 позначають, як «купеподібний кросовер». Водночас маємо кузов типу «5-дверний хетчбек». Вперше модель DS 4 (ще як Citroen) з’явилась у 2012 році й вже тоді пропонувала ідею поєднання трьох типів автомобілів, оновлення 2015 року принесло зміну зовнішності та позиціювання DS вже як окремого бренду.

Історія DS 4 має дві дати свого початку: по-перше, це 2012 рік – коли вперше з’явилась така модель; по-друге, це 2015 рік – коли DS позиціонувався вже окремим брендом. Актуальний автомобіль DS 4 є другим поколінням, він був представлений 2021-го, а на початку 2023-го приїхав в Україну. Героєм матеріалу став DS 4 у версії Cross з турбодизелем 1.5 BlueHDi.

Як їде кроскупе DS 4

Не поспішаючи та з відчуттям власної поваги: неначе автомобіль знає, що «він не спізнюється, а затримується». Головна риса підвіски DS 4 – комфорт, навіть з урахуванням 19-дюмових колісних дисків та гуми з 55-м профілем. М’яко майже завжди, на окремих нерівностях та кількох одразу, на ямах та виступах. А ще тут тихо: звукоізоляція салону від аеродинамічних шумів та колісних арок виконана чудово, лише буває ледь-ледь проступає звук двигуна.

Який, до речі, теж не поспішає. Турбодизель цілком відпрацьовує свою потужність, він видає гідне прискорення на низьких та середніх обертах (чудовий робочий діапазон до 3-4 тисяч) – проте все як раз на рівні очікувань від 130 кінських сил. Однак, розумієте, з урахуванням м’якої підвіски та легкого керма, я не певен, що DS 4 потрібно більше: зараз все в балансі.

Цю зовнішність потрібно «смакувати» не поспішаючи, то ж автомобіль і не поспішає: прискорення до сотні займає 11,5-11,6 секунди. Хоча керувати тягою приємно, «автомат» швидко змінює передачі, а перемикач Drive Mode дає можливість вибору стилю керування. Але у будь-якому випадку, автомобіль налаштовує на неспішний темп руху – коли відпочиваєш за кермом, нікуди не поспішаєш, насолоджуєшся краєвидами та комфортом.

Swift с нуля.
Почніть самостійно писати код на Swift та створювати мобільні додатки під iOS/iPadOS за 2,5 місяці. Отримайте скіл інтеграції зі сторонніми сервісами!
Інформація про курс

А ще можна насолоджуватись салоном. Дуже цікавий та оригінальний дизайн, поєднання складних вгинів та поверхонь, цікаві матеріали оздоблення – проте незмінно високої якості. Посадка глибока, висока лінія підвіконня, передні сидіння та масивна передня панель неначе огортають людину.

Може здатись, що місця замало, проте насправді людині середнього зросту цілком вистачає. Та й з оглядовістю непогано (думав, буде гірше): чудово видно край капота, зрізаних дзеркал все одно достатньо. До речі, коли переводиш очі на дзеркала, то погляд зупиняється на бокових дефлекторах вентиляція й загнутому дереві – класно зроблено!

Позаду все також цікаво по дизайну та якісно по матеріалам. Однак питання з простором постає вже більш явно – це не кросовер, а типовий хетчбек С-класу: невеличкі дверцята, впритул по ногах, немає запасу простору над головою. Хоча за статусом, все має компенсуватись оснащенням на кшталт дефлекторів вентиляції або портів для підключення смартфонів. Нарешті, згадаю багажник: не вражає за об’ємом (430 л), але достатній; передбачено електропривод кришки та фіксатори для дрібних речей.

Салон приваблює не стільки наявним простором, скільки дизайном та якістю матеріалів – ось тут високий клас! Сидіння з характерним для DS прострочуванням та приємною м’якою шкірою, багато декору: металізовані та чорні глянцеві вставки, дерево з відкритими порами. Попереду знаходитись приємно. Позаду теж непогано, місця тут в притул – однак все ж достатньо. Аналогічно можна сказати й про багажник.

Інновації та технології DS 4

Загалом – все знайомо. Автомобіль DS 4 побудований на платформі ЕМР2 (нехай навіть тут 70% нових компонентів), кузов опорний, привод лише передній. Використана незалежна передня підвіска типу МакФерсон та задня напівнезалежна підвіска на основі торсіонної балки. Двигуни встановляються поперечно; європейська гама моделі містить 1,2- та 1,6-літрові бензинові мотори, PHEV-гібриди, а також 1,5-літровий турбодизель. Проте в Україні пропонується лише бензиновий турбодвигун 1,6 л (215 к.с.) або турбодизель 1,5 л (130 к.с.); обидва працюють у парі з 8-ступеневим «автоматом» класичної конструкції.

Проте все, що виходить за межі слова «загалом» – дуже цікаво! Наприклад, автомобіль DS 4 отримав нову мультимедійну систему DS IRIS, що дозволяє створювати власні «робочі столи» та обирати бажані «віджети» для швидкого доступу до функцій. Крім того, система вирізняється гарним меню, та й загалом – тут приємна і якісна картина 10-дюймового дисплея. Щоправда, зараз нова мультимедійна інколи «гальмує» й «зависає». Таке враження, що ось-ось має з’явитись нове ПО для виправлення цих помилок й покращення стабільності роботи.

Але ж загалом – потенціал закладений непоганий. В чому допомагає сенсорний блок керування DS SMART TOUCH: це мініатюрний 5-дюймовий дисплей, що дає змогу вводити літери прописом, а також відкривати меню швидкого доступу до необхідних функцій. Щоправда, після відкриття цього меню потрібно знову звертатись до основного 10-дюймового дисплея для керування.

Крім того, варто згадати активні фари DS MATRIX LED VISION та систему нічного бачення DS NIGHT VISION, що може розпізнати об’єкти на відстані до 200 метрів. Й нарешті, аби завершити перелік «іменних» функцій автомобіля, ось ще парочка. Наприклад, DS AIR – це приховані дефлектори вентиляції на центральній консолі, що напрямляються трикутними виступами, розміщеними поруч з кнопками. Або, наприклад, DS E-TOGGLE – це мініатюрний перемикач-джойстик, що відповідає за керування «автоматом»; аналогічний можна встановлювати не лише на автомобілі, але й на електромобілі.

Загальна конструкція відома: платформа ЕМР2, опорний кузов, 4-циліндровий турбодизель серії DV5, 8-ступеневий «автомат», передній привод. Але оснащення автомобіля привертає особливу увагу: активні світлодіодні фари, нова мультимедійна система з 10-дюймовим дисплеєм та додатковий 5-дюймовий тач-скрін, проєкція даних на скло (відображується наче в перспективі на 4-метровій відстані). Але скільки це коштує?

Вартість DS4 та можливі конкуренти

Як зазначалось вище, автомобіль DS 4 в Україні пропонується з двома двигунами (PureTech 1,6 л бензин 215 к.с. або BlueHDi 1,5 л дизель 130 к.с.); також є вибір з двох комплектацій (Performance Line або Trocadero Cross), плюс можливість замовлення додаткових опцій.

Лінійку моделі відкриває DS 4 Performance Line, що вже пропонує: фари DS MATRIX LED VISION, системи ABS та ESP, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, систему утримання смуги руху, моніторинг втоми водія, функцію попередження та екстреного гальмування, круїз-контроль, роздільний 2-зонний «клімат», безключовий доступ, електропривод кришки багажника, передні та задні датчики паркування, камеру заднього огляду, передні сидіння з підігрівом, мультимедійну систему IVI з 10-дюймовим дисплеєм, цифрову 7-дюймову панель приладів, кермо з підігрівом, оздоблення салону Performance Line (покриття алькантара), алюмінієві накладки на педалі, легкосплавні 19-дюймові колісні диски, ін. Ціна DS 4 Performance Line 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 – від 1,32 млн грн або $35 тис.; ціна DS 4 Performance Line 1.6 PureTech 215 АКПП-8 – від 1,34 млн грн або $35,5 тис.

На крок вище розташовано DS 4 Trocadero Cross, де додано наступне: системи Grip Control та HADC, круїз-контроль АСС, моніторинг «сліпих зон» дзеркал, електропривод регулювання сидіння водія, систему DS IRIS, проєкцію інформації на лобове скло, оздоблення салону RIVOLI (шкіра), килимки з прострочуванням Tramontane, рейлінги на даху, навігаційну систему 3D, ін. Ціна DS 4 Trocadero Cross 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 – від 1,49 млн грн або $39,5 тис.; ціна DS 4 Trocadero Cross 1.6 PureTech 215 АКПП-8 – від 1,51 млн грн або $40 тис.

Тестовий автомобіль було представлено у комплектації Trocadero Cross (плюс додані опції), яка одночасно є і «кросовою», і максимальною: оригінальні колісні диски, цифрова панель приладів, сидіння з підігрівом та вентиляцією, функція масажу спини, круговий огляд, багато систем безпеки та допомоги водію.

Кілька слів про конкурентів. Найближчим суперником виглядає Lexus UX: також компактний «преміум», також щось середнє між хетчбек та кросовер, також лише передній привод (для версій в Україні), також акцент на комфорт підвіски, також є економічний варіант (гібрид).

Якщо вже згадали про преміум, то можна згадати й про Audi Q3: вищий та просторий кросовер, є потужні двигуни та повний привод, але виходить дорожче. Також серед німецьких преміальних конкурентів можна згадати BMW X2, де ситуація аналогічна: є моно або повний привод, є варіанти більш потужних двигунів, але ідентичні комплектації вийдуть дорожче.

Однак існує варіант «простіше, але дешевше»: йдеться про оновлений кросовер Volkswagen T-Roc, що отримав покращений салон, більш сучасне оснащення, нові комплектації. Крім того, серед схожих «народних брендів» можна згадати кросовер Mazda CX-30: дуже якісний салон, багато сучасних систем та оснащення, є версії з повним приводом – але немає економічного дизелю чи гібрида. Нарешті, варто згадати Peugeot 408: для тих, кому також треба оригінальний дизайн та цікавий салон, обов’язково потужний бензиновий двигун – й все це за менші гроші.

Автомобіль DS 4 може отримати одразу кілька складних конкурентів: Lexus UX, Audi Q3, BMW X2, Volkswagen T-Roc, Mazda CX-30, Peugeot 408 – тобто, маємо невеликі преміальні кросовери або висококласні та сучасні моделі «народних брендів». Проте у моделі DS 4 є свої ключові переваги: стильний зовнішній дизайн, якісний салон, високий рівень оснащення, економічний турбодизель.

Реальне споживання палива та утримання DS4

Нагадаю, що тестовий автомобіль було оснащено 1,5-літровим турбодизелем, а тому споживання палива було досить помірним. Стабільно по місту виходило 6-6,5 л на 100 км; якщо не буде заторів на дорогах та за умови плавного стилю керування – можна отримати на літр менше; якщо буде багато заторів та/або за умови динамічного стилю керування – виходить на літр більше. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль споживає 3,5-4 л на 100 км шляху, на швидкості 110-120 км/год автомобіль потребує ледь менше ніж 5 л на 100 км.

Загальна гарантія на автомобіль становить два роки без обмеження пробігу. Періодичне сервісне обслуговування необхідно проводити кожні 15 тис. км або раз на рік. Мінімальна вартість ТО складає 4,4 тис. грн, розширені ТО обходяться дорожче – близько 6,7-7,7 тис. грн.

Дані вказано станом на середину травня 2023 року, вартість ТО вказана для дилерів у Києві та для автомобіля зі 130-сильним дизельним двигуном.

Безпека DS4 у випадку аварії

Під час циклу краш-тестів EuroNCAP, автомобіль отримав доволі високу оцінку: загалом 4-5 «зірок», в залежності він наявності додаткового пакета безпеки (наразі правила дозволяють проводити два цикли краш-тестів для одного автомобіля, але у різних комплектаціях). У будь-якому випадку – пасивна безпека автомобіля DS 4 виявляється на дуже високому рівні.

За умови фронтальних або бокових ударів манекени дорослих людей отримали майже повністю зелені та жовті позначки – це високий рівень захисту; лише грудна зона водія отримала помаранчеве позначення – тобто, захист на середньому рівні.

Крім того, дитячі манекени також отримали зелені позначки – це означає високий рівень захисту дітей. Зрештою, додатковий пакет безпеки має вплив лише на оцінку за спрацювання електроніки превентивної безпеки й це, відповідно, має вплив на загальну оцінку автомобіля: ось чому чотири або п’ять зірок.

Підсумки: то чим приваблює автомобіль і кого він приваблює?

Тут ключове питання саме – кого приваблює цей автомобіль? Відповідь надав ще в заголовку статті. Автомобіль DS 4 створено для тих, кому цікавий зовнішній дизайн та чудовий салон є більш важливим, ніж повний привод чи внутрішній простір. Автомобіль DS 4 створено для тих, кому комфорт під час руху та максимальне оснащення більш важливе, ніж спортивний характер чи пізнаваність бренду. Це ще один цікавий DS для тих, хто від початку обирає автомобіль для себе особисто, а не для відповідності стереотипам зовнішнього світу.

Плюси:

+ Оригінальна зовнішність, незвичний та якісний салон

+ Дуже економний турбодизель, ще й пропонується дешевше бензинового мотора

+ Високий початковий рівень оснащення, широкий вибір унікальних опцій

Мінуси:

– Не вистачає повного приводу для конкуренції з деякими суперниками

– Не вистачає додаткового простору позаду – він достатній, але не більше того

Тест-драйв DS 4: для естетів та фанатів комфорту

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130

Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,4 x 1,866 x 1,47 м
Колісна база 2,675 м
Заявлений кліренс 188 мм
Об’єм багажника від 430 літрів (5 місць) до 1240 літрів (2 місця)
Вантажопідйомність 596 кг
Мінімальна споряджена маса 1414 кг
Двигун турбодизель, R4 1,5 літра
Потужність 130 к.с. при 3750 об/хв.
Крутний момент 300 Нм при 1750 об/хв.
Питома потужність та момент 92 к.с. на 1 тону та 212 Нм на 1 тону
Тип приводу Передній привод
Тип трансмісії 8-ст. «автомат» (традиційна гідромеханічна АКПШ)
Динаміка 0-100 км/год. 11,1 секунди
Максимальна швидкість 198 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 4,6 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 4 л на 100 км
Країна виробництва Франція
Мінімальна вартість автомобіля від 1,32 млн грн або $35 тис.

Автомобіль надано – DS Automobiles

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: