Огляди Авто 24.04.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Honda M-NV: найкращий електромобіль за $25 000?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Honda M-NV: найкращий електромобіль за $25 000?

Український ринок електромобілів розвивається дуже швидко. Багато у чому коштом митних послаблень та електрокарів з китайського ринку: ми отримали безліч нових моделей, що займають помітне місце в загальних продажах. Один з таки прикладів – електромобіль Honda M-NV, який став героєм огляду-знайомства.

Ззовні: багато варіантів дизайну, але одна спільна основа

Для початку – про те, як з’явився цей електромобіль. Причиною його появи, як і багатьох інших схожих моделей, є певні умови роботи на китайському автомобільному ринку. Якщо бренд бажає зайти на китайський авторинок, то він має створити спільний завод з місцевим виробником. А якщо до цього додати популярність та потрібність електрокарів, то отримаємо пояснення появи багатьох електромобілів.

Наприклад, компанія Honda має спільні заводи з китайськими виробниками GAC та Dongfeng. В певний час партнери вирішили додати до власної модельної гами електромобілі – й взяли за основу кросовер Honda HR-V. Проте кожен з виробників створив власну версію електромобіля та ще й проводив його оновлення.

Історія електрокара на основі Honda HR-V починається з 2018 року, коли з’явився перший варіант: електродвигун 120 кВт або 163 к.с., акумулятор на 53,6 кВт*год., обіцяний запас ходу 340-430 км (в залежності від методу замірів). Вже у 2019-му дебютувала інша версія електромобіля зі зміненим дизайном, а наприкінці 2021-го прийшов час для технічних оновлень: з’явився акумулятор на 61,3 кВт*год. що обіцяє запас ходу 480 км (за правилами замірів NEDC). Виробники – спільні заводи Honda з китайськими компаніями Dongfeng та GAC. В залежності від місця виробництва, дати дебюту моделі, невеличких змін в дизайні, цей електромобіль мав назви Everus VE-1, Honda XNV, Ciimo X-NV, Honda MNV, та ін.. Але його основою завжди виступала Honda HRV (вже минулого покоління), якій додавали електромотор та акумулятор. Тому, аби не плутатись, пропоную називати цей електромобіль Honda MNV.

Отже, розглядаємо Honda M-NV та відмічаємо зміни відносно «бензинового родича». Загалом форма кузова залишилась: перед нами компактний 4,3-метровий кросовер з округлою формою даху та прихованими ручками задніх дверцят.

Але погляньте на деталі – й знайдете безліч відмінностей: загострені фари та смужка між ними, власний передній бампер з потрійними вказівниками поворотів, оригінальні ліхтарі з темним оздобленням. Плюс сірі лаковані 18-дюймові колісні диски та EV-логотипи на передніх крилах. То ж наче і дизайн відомий, але й відмінностей вистачає.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

Електричний кросовер Honda MNV: загальний вигляд відомий, проте в деталях він помітно відрізняється від оригіналу, а «ніс» приховує зарядні порти – звісно, китайського формату. Фари повністю світлодіодні, колісні диски легкосплавні, на ручках дверцят помітно кнопки для системи безключового доступу – електромобіль Honda MNV має дуже непогану комплектацію.

Всередині: просторий салон, цікаві відмінності

А тепер поглянемо, що всередині. На перший погляд – майже знайомий салон: ось «потужна» двоповерхова центральна консоль, ось глянцевий блок «клімату» з хромом, ось цікав розкладні підсклянники, ось кермо звичної форми, ось зручні сидіння.

Проте зверніть увагу на дефлектори вентиляції пасажира – замість лінії з трьох дефлекторів тепер встановлено лише два, що поєднані між собою смужкою. Місце трансмісійного важеля на центральній консолі займає блок кнопок-перемикачів. А замість традиційної панелі приладів встановлено 12,3-дюймовий дисплей. Та й центральний 8-дюймовий сенсорний дисплей дещо змінився: він займає звичне положення, проте має фізичні бокові кнопки й дещо змінених структур меню.

Позаду вдосталь місця та м’який диван з підлокітником. Але вже без можливості його підняти та поставити вертикально. Ще одна втрата відносного оригінальної бензинової моделі – зникла ніша-піддон в багажнику. Хоча останній зауважень не викликає: пласка рівна підлога, великий отвір для завантаження, м’яке ворсове оздоблення.

Салон приємний на вигляд та на дотик: м’які вставки на передній панелі та на картах дверцят. Центральна консоль приваблює дизайном і функціональністю – є ніші для дрібних речей, підсклянники трансформери, кнопковий селектор (як у сучасних гібридів Honda). Крім того, передбачено «клімат», бездротову зарядку, панорамний дах, камеру заднього огляду. Ще раз: електромобіль Honda MNV має дуже непогану комплектацію. А ще він має запас простору для пасажирів та місткий багажник.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

На ходу: приємний електропривод та комфорт

Пам’ятаю свої зауваження до звичайної версії Honda HR-V: спочатку мало динаміки, потім вже «голосистий» двигун; незрозуміле налаштування підвіски, якій бракувало комфорту. Виявилось, що все можна виправити або запуском нового покоління моделі – або перетворенням звичайного бензинового кросовера на електромобіль.

Ось, наприклад, потужність та керуванням прискоренням. Кросовер Honda M-NV має електромотор на 120 кВт (163 к.с.) та 280 Нм крутного моменту – цього вистачає для доволі жвавих прискорень, що завжди відбуваються очікувано тихо та нерозривно. Навіть у стандартному режимі електромобіль Honda M-NV демонструє нормальну динаміку: подих не захоплює, проте прискорення цілком достатнє. Як мінімум, все на рівні звичайної атмосферної 1,5-літрової версії Honda HR-V. Але ж не забувайте, що є додатково й спортивний режим: натиснули кнопку, потім натиснули педаль акселератора – і вже стало значно веселіше! Ось тепер вірю в обіцяну потужність, ось тепер відчуваю більш активні прискорення.

До речі, можна відчути й більш активне сповільнення. Для цього передбачений особливий режим, що вмикається кнопкою «В»: так електромобіль Honda M-NV збирає більше енергії під час рекуперації та гальмування.

А ще відзначу кращу роботу ходової частини з точки зору комфорту. Електромобіль Honda M-NV був на 18-х колесах – й навіть у цьому випадку він запам’ятався кращим комфортом, ніж колись бензиновий кросовер Honda HR-V на 16-х колесах. Всі нерівності долаються м’якою та обережно, при цьому електромобіль не дозволяє собі зайвих коливань чи розгойдувань як на хвилях. Лише у напружених різких поворотах є помітні крени кузова.

Схоже, що на їздовий характер впливає чимала вага електромобіля: кросовер Honda M-NV важить 1610 кг проти 1241 кг у бензинової версії Honda HR-V – ось цю різницю у 369 кг майже повністю дає акумулятор, що розміщений знизу.

Під капотом встановлено електромотор TZ220XSBT2 (120 кВт; 163 к.с.; 280 Нм), є можливість рухатись у звичайному або спортивному режимі – останній вмикається окремою кнопкою та впливає на різкість реакції електромотора й забарвлення цифрової панелі приладів. Але не впливає на кермо: воно завжди доволі легке та середньої гостроти. В нижній частині кузова розміщено літій-іонний акумулятор (61,3 кВт*год.), якого має вистачити на пробіг до 480 км (за правилами вимірювального циклу NEDC). Ось такий кросовер ми отримали у вигляді Honda MNV – й все це пропонується за $24,5-25 тис. в залежності від кількох пунктів комплектації.

Загалом: найкращий електромобіль за $25 тис.?

Розумієте, це занадто гучна заява, щоб так безапеляційно стверджувати. Адже, як я зазначав на самому початку, ринок електромобілів в Україні дуже швидко розвивається. Й через певний час ми можемо отримати нові та інші цікавіші варіанти за $25 тис.

Електромобіль Honda M-NV мені сподобався! Тут вдало поєднались доволі компактні розміри та достатньо просторий салон, тут встановлено досить потужний електродвигун та немалий акумулятор, тут маємо комфорт під час руху та гарну комплектацію. Чи дозволяє все це назвати Honda M-NV найкращим електромобілем за $25 тис? На це питання має дати відповідь кожен особисто для себе. Але не забудьте поділитись своїми думками в коментарях нижче.

Електромобіль надано – компанією NIKO-EXPERT


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: