Огляди Авто 06.11.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Toyota Hilux GR Sport: спорту мало, але «фану» повно!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Toyota Hilux GR Sport: спорту мало, але «фану» повно!

Історія з автомобілями Toyota лінійки GR Sport дивує кожного разу. Буває, зустрічаються версії GR Sport лише з мінімальними змінами дизайну та салону. А буває, що GR Sport означає суттєве доопрацювання техніки. Проте історія з пікапом Toyota Hilux GR Sport взагалі унікальна – адже саме в цьому випадку позначення GR Sport принесло наймасштабніші зміни: зовнішність, салон, техніка. Й що вони дали? Зараз розповім у форматі п’яти голових питань та відповідей про автомобіль Toyota Hilux GR Sport.

По-перше, класно виглядає! Що змінилось в дизайні?

Пікап Toyota Hilux GR Sport дуже примітний та яскравий. Багато в чому – завдяки контрастному поєднанню червоного кольору та чорних накладок. Останніх й справді чимало: увагу одразу привертають дуже широкі накладки колісних арок, позаду кабіни встановлена чорна аеродинамічна дуга. Плюс передній бампер та оригінальна решітка радіатора з написом «TOYOTA», плюс масивний задні бампер та власні 17-дюймові колісні диски. А ще численний чорний декор – дзеркала, ручки дверцят, напис моделі.

Так, стриманості тут і близько немає! Й саме тому не треба обмежувати себе вибором звичних кольорів «сріблястий-чорний-сірий». Якщо вже хтось хоче виділятись, якщо хтось обирає такий примітний пікап, як Toyota Hilux GR Sport – то треба виділятись геть усім, починаючи з яскраво-червоного кольору.

Основою для порівняння виступає знайомий пікап Toyota Hilux Legend: довжина (5,325 м) та колісна база (3,085 м) незмінні, а ось ширина кузова істотно зросла (2,02 м проти 1,9 м). Тепер до основи додаємо численні чорні деталі-акценти: розширювачі арок, решітка радіатора, дуга за кабіною. До речі, ще за кабіною розміщено кузов з фірмовою шторкою «Toyota», підсиленою металевими направляючими всередині.

Салон відповідний. Загальна форма передньої панелі, сидінь та керма залишились незмінними. Проте змінилось оздоблення, додано багато акцентів у стилі GR Sport.

Ось, наприклад, кермо: воно не лише прикрашене логотипом GR Sport, але також отримало вставки з перфорованої шкіри у місцях хвату. Або сидіння: підголівники з фірмовим «гербом», приємне комбіноване оздоблення з використанням нубуку BRIN NAUB – й має гарний вигляд, й тіло тримає добре. А ще на передній панелі та дверцятах знайшлось місце для декору в стилі «сріблястий карбон», знайшлось місце для червоних ременів безпеки, знайшлось місце для металевих накладок на педалі. Виглядає класно!

Онлайн-курс "Директор з продажу" від Laba.
Як стратегічно впливати на дохід компанії, мотивувати сейлзів перевиконувати KPI та впроваджувати аналітику — навчить комерційний директор Laba з 12-річним досвідом у продажах.
Приєднатись до курсу

Передня панель з жорсткого пластику не змінилась, попереду місця все також вдосталь, позаду все також хочеться дещо більше нахил спинки сидінь. Але ж як нові деталі формують новий настрій! Гарне (й цупке) оздоблення сидінь, привабливе кермо, яскраві ремені безпеки – салон Toyota Hilux GR Sport зовсім не поступається зовнішності за «вау»-фактором. Й при цьому не забуває про практичність.

З дизайном та салоном зрозуміло. А що з технікою?

Ось тут дуже цікаво, адже пікап Toyota Hilux GR Sport – це той випадок, коли «не лише дизайн/салон, але й техніка». Причому головна технічна особливість автомобіля Toyota Hilux GR Sport стосується дуже й дуже масштабних змін шасі.

Почнемо з того, що розширювачі арок тут не просто так: колія передніх коліс збільшилась приблизно на 14 см, колія задніх коліс додала більше ніж 15 см – колеса й справді виступають за межі кузова і саме це вимагало встановлення розширювачів. Причому передні розширювачі не прості, а аеродинамічні: передбачені отвори, крізь які повітря відводиться з передньої частини кузова й спрямовується до зони колісних дисків. До речі, самі колісні диски теж оригінальні 17-дюймові (про що вже згадувалось), а ще на них одягнуті позашляхові шини розміром 265/65 R17.

Йдемо далі – наприклад, до змінених пружин попереду та амортизаторів позаду. Та навіть більше: пікап Toyota Hilux GR Sport отримав задні дискові гальма замість барабанних, які є звичними для пікапів такого класу. Звісно, доопрацювання призвели до змін геометричної прохідності.

Наприклад, кліренс збільшився приблизно на 20 мм – тепер він складає 323/257/203 мм (між осями/в найнижчій точці передньої підвіски/в найнижчій точці задньої підвіски). Кут в’їзду сягає 30 градусів, кут рампи також дорівнює 30 градусам – проти 29 та 25 градусів відповідно в інших версій Toyota Hilux.

Онлайн-курс "Директор з продажу" від Laba.
Як стратегічно впливати на дохід компанії, мотивувати сейлзів перевиконувати KPI та впроваджувати аналітику — навчить комерційний директор Laba з 12-річним досвідом у продажах.
Приєднатись до курсу

А тепер коротко проте, що в автомобілі Toyota Hilux GR Sport не змінилось. Це двигун: під капотом Toyota Hilux GR Sport встановлено 2,8-літровий турбодизель 1GD-FTV на 204 к.с. потужності та 500 Нм крутного моменту. Хоча на ринку Австралії зустрічається Toyota Hilux GR Sport з дещо форсованим двигуном – до рівня 224 к.с. та 550 Нм.

Рамна конструкція та 2,8-літровий турбодизель, 6-ступеневий «автомат» та повний привод – все це залишилось незмінним. А ось що дуже суттєво змінилось – то це шасі: нові пружини та амортизатори, збільшення кліренсу, розширення колії, накладки з вентиляційними отворами, дискові гальма позаду…

І як все це вплинуло на можливості Toyota Hilux GR Sport?

Відповідь на це питання треба шукати обов’язково з урахуванням умов руху. Наприклад, у місті або на трасі, під час руху по рівному (або не дуже) асфальту, загалом пікап Toyota Hilux GR Sport схожий сам на себе. Просто нормально-достатня динаміка, аналогічно нормальна робота «автомату» з плавними та ледь помітними перемиканнями, вдосталь тяги на середніх обертах – в діапазоні від 1,5-2 до 3,5 тисяч.

Насправді за прискоренням та керуванням динамікою, за роботою двигуна та «автомату», пікап Toyota Hilux GR Sport нічим не відрізняється від інших 2,8-літрових версій. Шкода: тут хотілося більшого – наприклад, того самого збільшення потужності на 10%, що допомогло б компенсувати втрати (заміри нижче) та зробити позиціонування версії GR Sport ще більш особливим.

Але де стає помітною різниця, то це в роботі шасі. На розбитому асфальті й численних ямах, пікап Toyota Hilux GR Sport все також не дає розслабитись, але дає відчутні поштовхи задньої підвіски: це все знайомо для Toyota Hilux. Проте ось що не знайомо – як пікап Toyota Hilux GR Sport «стоїть» у поворотах. Насправді збільшення кліренсу та використання шин з вищим профілем мало б вплинути на збільшення кренів кузова – але саме тут допомагає розширення колії!

Попри дуже велику висоту та «пухкі» шини, поворот керма не лякає – адже автомобіль повертає як одне ціле, він наче зібраний до купи. Це не той «спорт» та керованість «гарячих хетчбеків»: коли є гострота керма, коли є відчуття кожного градусі повороту. Тому, що відчуття від керма тут цілком звичайні. Наразі йдеться про інше – про стійкість в напружених поворотах, особливо з урахуванням висоти та кліренсу. Ось чим вигідно виділяється автомобіль Toyota Hilux GR Sport серед звичних пікапів його класу.

А ще він виділяється поведінкою на бездоріжжі; й тут знову максимальна увага до шасі. Якщо їхати повільно – то буде все також помітно трусити. Проте з невеличким зростанням швидкості (але не перегинайте палицю, можливості не безмежні) помітно зростає комфорт руху. На ґрунтових дорогах та стежках, де багато ямок, коріння дерев, дрібного або середнього каміння, ось такий пікап Toyota Hilux GR Sport дозволяє не просто «долати відстань», а навіть їхати з непоганим темпом та комфортом – мірно хилитаючи на «довгов’язій» енергомісткій підвісці та зберігаючи певний комфорт для пасажирів в салоні. Саме на «ходовому» бездоріжжі повністю розкривається шасі, робота нових пружин та амортизаторів.

Хоча й для подолання складних «рельєфних» ділянок, коли під колесами великі камені та гірські дороги, в автомобіля Toyota Hilux GR Sport знайдеться кілька козирів. Так, пікап Toyota Hilux під початок може запропонувати знижений ряд трансмісії, повний привод типу Part-Time (жорстке підключення передніх коліс – це ніби зразу на рівні заблокованого центрального диференціала), блокування заднього диференціала, систему допомоги на спусках. Плюс версія GR Sport додає збільшений кліренс та покращені кути в’їзду/рампи.

Гасло двигуна та автоматичної коробки передач можна описати фразою «завжди 10 з невеличким». Це стосується прискорення до «сотні» та споживання пального в місту – за двома показниками пікап Toyota Hilux GR Sport поступається Toyota Hilux Legend приблизно 0,5 секунди/літрів; на трасі споживання палива також на 1-2 літри більше – це розплата за зміни кузова, аеродинаміку, широкі шини. Але ж на бездоріжжі Toyota Hilux GR Sport справжній «король»: гарні можливості трансмісії (повний привод, знижувальний ряд, блокування заднього диференціала) тепер додатково підкріплені чудовим шасі, яке особливо «розкривається» на рельєфних ґрунтовках.

Скільки коштує пікап Toyota Hilux GR Sport? І скільки коштує Toyota Hilux взагалі?

Якщо казати загалом, то пікап Toyota Hilux стартує від 1,43 млн грн ($37,5 тис.) – це за автомобіль з 2,4-літровим 150-сильним турбодизелем та «механікою», але вже з сімома подушками/шторками безпеки, кондиціонером, підігрівами сидінь.

Якщо хочете отримати пікап Toyota Hilux з автоматичною коробкою, то готуйте мінімум близько 1,66 млн грн ($44 тис.) – це буде версія з аналогічним 2,4-літровим турбодизелем, проте у покращеній комплектації Comfort: легкосплавні колісні диски, мультимедійна система, клімат-контроль тощо.

Вищі комплектації Premium та Legend коштують від 1,93-2 млн грн ($51-53 тис.), але вже пропонують 2,8-літровий турбодизель та «автомат», LED-фари та 18-дюймові колісні диски, шкіряний салон та круїз-контроль. Також у якості опції доступний пакет систем безпеки TSS (Toyota Safety Sense) й пакет з круговим оглядом і підігрівами задніх сидінь.

Нарешті, вартість Toyota Hilux GR Sport стартує від 2,27 млн грн ($60 тис.) – наче чимало. Але ось вам цікаве порівняння: пікап Toyota Hilux Legend з пакетними опціями та комплексом TSS коштує від 2,04 млн грн (близько $54 тис.) – тобто, доплата за версію GR Sport складає 230 тис. грн або близько $6 тис.

Отже, доплата за збільшення кліренсу, розширення колії, покращений салон, оригінальну зовнішність виглядає цілком виправданою. Адже фактично це доплата за аналогічний тюнінг, який виконують деякі власники таких пікапів – тільки тепер все готово з заводу та з гарантією виробника.

Логічно, що саме версія GR Sport виступає вершиною модельної лінійки Toyota Hilux – максимум не лише в техніці/дизайні/оздобленні салону, але також і в комплектації: панорамній коловий огляд та 8-дюймовий дисплей мультимедійної системи, LED-фари та 17-дюймові колісні диски, підігріви всіх сидінь та керма, повний комплекс систем безпеки Toyota Safety Sense.

Отже, що таке Toyota Hilux GR Sport?

Це геть не ідеальний, проте дуже «фановий» пікап. Наче «велика іграшка» для «великого хлопчика», що раптом опинився в особі 35-40-50-річного дорослого чоловіка. Ось вже є власна справа, вже є родина, вже є будинок. А ще є друзі/кум/брат/сват, з якими їздиш на риболовлю або по гриби, тягаєш причепи з човном або кросмотоциклом. Типово «фанова» справа для якої тепер є типово «фановий» пікап – у вигляді Toyota Hilux GR Sport.

PS: В тяжкий для України час не хочеться паразитувати на темі «ідеальний пікап для ЗСУ». Тому, що наші «боги війни» насправді використовують автомобілі, які в рази дешевші. Й вони будуть радіти будь-якому пікапу Toyota Hilux навіть у базовій комплектації – просто тому, що цей пікап буде новий та надійний. Хочеться вірити, що багато покупців Toyota Hilux GR Sport «для себе» вже чимало задонатили для придбання пікапів «для ЗСУ». І тоді для України обов’язково буде перемога, а для нас – буде час на спокійний та мирний «фан», де обов’язково знайдеться місце для Toyota Hilux GR Sport.

Toyota Hilux GR Sport

Автомобіль надано – Тойота Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: