
Серед коментаторів та невдоволених ціновою політикою у комп’ютерних компонентів ходить думка, що останнім часом все стає тільки гірше, адже вимоги ростуть, картинка ніби така сама, як і 5-10 років тому, а ціни летять у космос.
Вже напевно всі на світі бачили статистику Steam, у якій добра половина ПК геймерів сидять на FullHD та RTX 3060/4060. І в цьому криється головний нюанс — люди хочуть побачити радикальне покращення графіки у 2 073 600 пікселях. Ви серйозно? Для чого ж тоді у нас існує 8 294 400? Це як обурюватись з 8-бітної архітектури Dendi, коли є 16-бітна SEGA.
Це нагадало мені ситуацію, коли у 2004 році мій хороший друг жалівся на те, що його Radeon 9550 лагає в DOOM 3 на 1024х768 px. Також він не міг зрозуміти, чому гра на мінімалках виглядає гірше, ніш старі проєкти на максималках з меншими системними вимогами. В цьому плані нічого не змінилось. Я також пам’ятаю, як спробував запустити S.T.A.L.K.E.R. на древный відеокарті хоча б 640х480 пікселів. Звісно, чуда не сталося 🙂

Середньостатистичної 4060 вже тепер не вистачає для FullHD геймінгу. Індіана Джонс змушує рухати налаштування «вліво», інакше ви отримаєте батогом по своїх амбіціях. Clair Obscur: Expedition 33 в QuadHD ставить на коліна навіть топові відеокарти. Та сама AMD 9070 XT зы скрипом демонструє 60 кадрів з ультра налаштуваннями. Чому так? Бо Експедиція не підтримує FSR. А ще його не підтримує Plague Tale, Silent Hill 2 та ще купа ігор.
А ті що підтримують у FullHD і навіть QuadHD виглядають як справжнє господарське мило — 72%. Майже співвідносно з роздільною здатністю від якої йде апскейл 🙂 FullHD вже понад 10 років в топах і це не буде вічно. Перехід на нове покоління пов’язаний, як не дивно, в першу чергу зі зміною монітора. З купівлею QuadHD чи 4К користувач вже не може продовжувати знущання з NVIDIA 1060 6 Gb або RX 580, які пережили два буми майнінгу і благають здати їм спокій.
Кожну епоху старовіри стогнуть, що все погано і раніше було краще. Спочатку стогнали, що ЕПТ монітори значно краще, ніж якісь LCD, потім обурювались з переходу від формату 4х3 до 16х10 чи 16х9.
Найголовніше, що ніхто не заважає поціновувачам старовинних технологій продовжувати користуватись своїми чудовими відеокартами 8800 чи процесорами на 775 сокеті. Ніхто не забирає вашу техніку. Але світ йде вперед. Ніхто не змушує вас під прицілом віддати гроші за нову відеокарту — це питання доброї волі.
Пройде ще декілька років і придумають щось нове: справжні кадри/несправжні кадри — цікавий діалог. Все, починаючи від текстур, полігонів, шейдерів і всієї технологічної обв’язки є «моделлю». Тому вона й називається графікою, а не реальністю. Якщо гра сприймається гармонічно, то немає різниці якими методами рендериться картинка.
Головне — результат. І якщо ви хочете побачити справжній прогрес в іграх, то необачливо намагатись його роздивитись на FullHD моніторі з 10-річною технікою.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: