
Останній патч додає у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl можливість знайти суперсекретний сховок у “Малахіті” без пошуку у файлах гри. Шлях до кодів та до самого схрону надзвичайно важкий.
Ця інформація з’явилася в ігровому комюніті набагато раніше, але автор новини дізнався про неї лише вчора та був дуже захоплений, іншим теж може бути цікаво. У викладенні спиратимемося на ютубера Game_Didok, котрий докладно майже все розповів. Далі — один великий спойлер гри; ті, хто не любить підказки, можуть не читати, проте дійти усіх цих речей самотужки фактично неможливо.
Отже, ця детективна історія розпочалася поза межами гри. Все почалося з трейлеру до патчу 1.6 для S.T.A.L.K.E.R. 2. У відео є повідомлення морзянкою на тлі кадрів будівлі НТЦ “Малахіт” через прилад нічного бачення, яке одразу ж було розшифроване фанатами. Код привів до першого скриншоту з секретної кімнати. Він містив дисплей осцилографа, на якому була наступна підказка.





Її роз розшифрування привело до пам’ятника солдату у селі недалеко від “Ростка”. Біля нього стоїть авто, номер якого відповідає розшифрованим цифрам в останній підказці. В машині лежить ключ, текстовий опис якого є паролем від архіву у в інтернеті. Архів містить два текстових документи та один листок із шифром. Сам ключ у грі відкриває кімнату на “Ростку” з наступною підказкою.
Раніше гравці звертали у вагу на локацію з тілами на “Янтарі”, з рюкзака біля одного з них можна підняти незрозумілий КПК. Як повідомляє відео, це ще одна підказка у цій ланці, і вона веде на “Малахіт”, до кімнати зі сховком. Шлях до кімнати — сам собою окремий довгий квест зі стрибками. Не уявляю, як шлях можна було б знайти випадково, я побачив його в YouTube у Віталія Філатова.
Далі, в кінці вересня GSC Game World опублікувала, задавалося б, пересічний пост в X про село Чистогалівка. Його останній абзац натякає на “своєрідне мерехтіння на дисплеї вашого приладу” і на прихований підтекст. Але головне у повідомленні — скриншоти. Їхні кути містять крихітний набір пікселів, котрий був розпізнаний спільнотою як шифр і невдовзі розшифрований.
🏡Heard of Chystohalivka? It was a small, quiet village, but after the ChNPP disaster, life there vanished as if it had never existed. But the Zone does not like emptiness — every patch of land here must carry its own story.
After the explosion, a sand-and-clay quarry was opened… pic.twitter.com/aPZLmrhFAi
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) September 30, 2025
Підказка веде до низки посилань на вебархіви із зашифрованими повідомленнями. Серед них — чотири медичних картки пацієнтів професора Медуліна, котрі надійшли для обстеження в НТЦ “Малахіт”. Зрештою усі чисельні кроки та розшифрування приводять до скриншоту кімнати зі сховком зсередини. Гравці одразу впізнали вікна — їх можна побачити ззовні “Малахіту”. Наліпка на моніторі, напис на табло з перемикачами та напис маркером знизу останнього теж виявилися шифром, котрий був розгаданий вже буквально через годину після виявлення. Він дав перший з кодів, котрі потрібно ввести гравцю: 4601.
Всередині кімнати, яку робить доступною код, є ноутбук з інформацією, яку можна завантажити та прочитати, а також сейф з журналом, теж з загадковими даними. Це — наступні підказки до історії, продовження якої, вочевидь, наразі відкрите. У сусідній кімнатці з ліжком є сейф, теж з кодом. Розслідування цього коду від мене вислизнуло (не сумніваюся, це теж цікаво, але досить вже розслідувань). Код: 0430. Всередині — дійсно непоганий лут, реально актуальний для гравця навіть на пізньому етапі проходження.






Такий от S.T.A.L.K.E.R. 2, небагато розробників ігор так морочилися з секретами. Спільнота висловлює думку, що все це може мати стосунок до першого DLC гри. А поки — розслідування триває.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: