Огляди Авто 15.01.2024 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Opel Mokka-e: заряджений на максимум

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Opel Mokka-e: заряджений на максимум

Давно не було оглядів різних моделей Opel? Скучили за оглядами електромобілів? Ось тримайте «два в одному»: огляд компактного електричного кросовера Opel Mokka-e! Вже з назви зрозуміло, що електромобіль побудовано на основі відомої моделі Opel Mokka, проте й змін тут виявилось чимало. Отже, формуємо п’ять головних питань і шукаємо відповіді.

Чим електромобіль Opel Mokka-e відрізняється від Opel Mokka?

Лише деталями. Наприклад, на кришці багажника можна помітити літеру «е». А ще тут встановлені оригінальні чорно-сріблясті 18-дюймові колісні диски. Нарешті, якщо відрити люк доступу до горловини паливного бака – то побачимо зарядний порт.

Проте загалом дизайн Opel Mokka-e знайомий. Фірмова передня частина Opel Vizor з чорною пласкою вставкою та інтегрованими фарами, великий горизонтальний капот, краплеподібна лінія вікон, невеличкий виступ багажника. Автомобіль Opel Mokka другого покоління вже розміняв кілька років – але й сьогодні виглядає по-молодіжному динамічно. Й це твердження повністю стосується його електричної версії.

Електромобіль Opel Mokkae відрізняється лише кількома деталями, але загалом дизайн знайомий. Розміри теж знайомі: довжина – 4,15 метра; ширина – 1,79 метра; висота – 1,53 метра; колісна база – 2,56 метра.

З салоном історія аналогічна. Концепція Opel Pure Panel передбачає використання двох дисплеїв, що поєднані між собою спільною «панорамною» панеллю – це знайомо. На центральній консолі встановлено джойстик вибору напрямків руху та перемикач DRIVE MODE – це також знайомо. Аналогічно, як і блок «клімату», розміщення кнопок, форма вентиляційних отворів, профіль передніх та задніх сидінь, багажник середнього розміру…

Головна відмінність електрокара Opel Mokka-e полягає у специфічній графіці на дисплеях салону. Монітор перед водієм «промальовує» індикатор споживання/рекуперації енергії, видає інформацію про рівень заряду акумулятора та залишкову дистанцію пробігу. Центральний тач-скрін дозволяє налаштовувати таймер зарядки та переглядати статистику споживання енергії.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

Сильними сторонами інтер’єру Opel Mokka завжди були цікавий дизайн та деталі, якісні матеріали; але навряд запас простору – його просто «достатньо», як і об’єму багажника. Всі ці твердження справедливі й для електромобіля Opel Mokkae; його відмінності в салоні полягають лише у специфічній графіці дисплеїв. Та (неочікувано) у дещо зменшеному багажнику: заявлено 310 літрів проти 350 літрів у моделі Opel Mokka – хоча візуально багажники однакові.

Зовнішність та салон зрозумілі; а що там під капотом?

Під капотом встановлений електричний двигун. Це синхронний електромотор на постійних магнітах, що пропонує максимальну потужність 100 кВт (136 к.с.) та крутний момент 260 Нм. Такі показники наче не вражають, але вони все одно роблять електромобіль Opel Mokka-e найбільш потужною версією моделі Mokka, що наразі пропонується в Україні – адже альтернативою виступає лише 130-сильний бензиновий 1,2-літровий турбодвигун. Щоправда, час прискорення до «сотні» однаковий: заявлено на рівні 9,2 секунди. Ну й щоб закінчити зі швидкісними показниками – для електромобіля Opel Mokka-e обіцяний максимум 150 км/год.

Окрім питання «що під капотом?» також можна запитати й про те, що ховається під підлогою, у нижній частині кузова. Адже саме там розміщено акумулятор ємністю 50 кВт*год., чого має вистачати на дистанцію пробігу до 338 км (за правилами вимірювального циклу WLTP). Акумулятор складається з 216 елементів, для нього заявлена робоча напруга на рівні 350 вольтів та система регулювання температури для довготривалої експлуатації з мінімальним рівнем деградації.

Нарешті, варто відзначити й можливості зарядки. Електрокар Opel Mokka-e оснащений зарядним портом CCS2 MENNEKES Type 2 та вбудованим зарядним пристроєм потужністю 11 кВт (для змінного АС-струму). Таким чином, за умови зарядки від потужних джерел змінного струму типу WALLBOX, для повного заряду акумулятора знадобиться близько п’яти годин. За умови зарядки від звичайної розетки – знадобиться вже близько 15-30 годин. Також підтримується зарядка від джерел постійного DC-струму з потужністю до 100 кВт – в цьому випадку для поповнення акумулятора до 80% його ємності знадобиться 30 хвилин.

Конструкція загалом очікувана: під капотом встановлено електромотор (100 кВт; 136 к.с.; 260 Нм), він обертає передні колеса, акумулятор розміщено в нижній частині кузова. Зарядний порт комбінований – підходить для змінного та постійного струму. Серед особливостей електромобіля Opel Mokkae можна відзначити не лише кілька режимів руху (це присутнє й в бензинових версіях Opel Mokka), але й наявність В-режиму для сповільнення/рекуперації.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

І як все це їде? Які відчуття на ходу?

Плавно та приємно. Логічно від електромобіля очікувати плавного та нерозривного прискорення, адже тут немає звичних передач – й, відповідно, немає пауз на їх перемикання. А ще відсутні екозволікання на натискання педалі акселератора. Ось і отримали: номінально електричний кросовер Opel Mokka-e за потужністю виграє небагато у бензинової версії, проте враження від керування прискоренням набагато кращі. Чудове поєднання м’якого старту, нерозривного лінійного прискорення, відсутності пауз.

Якби додати можливість гнучкого керування рекуперацією – було б ще краще. Номінально електромобіль Opel Mokka-e пропонує додатковий В-режим для більш інтенсивної рекуперації та сповільнення. Але, по-перше, він вмикається незручною мініатюрною кнопкою біля джойстика. По-друге, це однорежимна рекуперація без можливості вибору інтенсивності. Гадаю, краще було зробити пелюстки під кермом та 3-режимну рекуперацію: так і керувати зручніше, і є можливості вибору інтенсивності сповільнення в залежності від дорожньої ситуації.

Проте у електромобіля Opel Mokka-e присутній ще один нюанс, який обов’язкового потрібно відзначити – чудовий комфорт руху! Пам’ятаю, що колись до бензинового автомобіля Opel Mokka були зауваження щодо роботи його підвіски не нерівностях. Й ось тут електромобіль Opel Mokka-e помітно виграє: тут більш м’яка підвіска, гарна амортизація ям та виступів. Й все це без втрати чіткості та легкості керування (кермо робить близько 2,5 обертів від упору до упору) або помітних кренів кузова: дякую максимально низькому розміщенню акумулятора.

За ходовими якостями електрокар Opel Mokkae помітно виграє у порівнянні зі звичайним автомобілем Opel Mokka. Плавні нерозривні прискорення – завдяки електромотору. Комфорт на нерівностях – завдяки… а ось чому? Новим налаштуванням підвіски? Або тому, що 1,6-тонний електромобіль Opel Mokkae приблизно на 300 кг важчий за бензинового родича? Можливо, спрацювало перше й друге, проте результат був того вартий – гарний комфорт! Зміна режимів руху лише дещо впливає на відчуття динаміки та прогнозований запас ходу: на задньому склі наліпка 324 км, в технічних характеристиках обіцяно вже 338 км, бортовий комп’ютер для ЕСО-режиму обіцяє 330 км на 93% заряду акумулятора.

Скільки коштує електромобіль Opel Mokka-e? І скільки доплата відносно Opel Mokka?

Все дуже просто – електромобіль Opel Mokka-e пропонується в Україні лише в одній комплектації Ultimate. Тому й вартість одна: електромобіль Opel Mokkae Ultimate коштує від 1,185 млн грн або близько $30 тис.

Хоча сама комплектація Ultimate дуже непроста: системи ABS та ESP, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, система утримання в смузі руху, розпізнавання дорожніх знаків, контроль втоми водія, клімат-контроль, система допомоги при паркуванні, передні та задні датчики паркування, камера заднього огляду 180, підігрів передніх сидінь та підігрів керма, бездротова зарядка, оздоблення салону ALCANTARA/екошкіра, сидіння водія з функцією масажу спини, цифрова 12-дюймова панель приладів, мультимедійна система NAVI PRO з сенсорним 10-дюймовим дисплеєм, адаптивні фари Matrix LED з асистентом дальнього світла та функцією поворотного світла, легкосплавні 18-дюймові колісні диски тощо.

Особливість електромобіля Opel Mokkae полягає не лише в його техніці, але й у високій комплектації Ultimate, що недоступна для інших версій моделі Mokka: великі дисплеї, камера заднього огляду та «клімат» є очікуваними, але система автоматичного паркування, сидіння з функцією масажу, оздоблення ALCANTARA – це приємні та вагомі бонуси. Якщо порівняти електричний кросовер Opel Mokkae Ultimate та бензиновий кросовер Opel Mokka GS (максимальна та дещо схожа комплектація), то можна вирахувати доплату за електромобіль: вона становить близько 100 тис. гривень.

Ну й загальні підсумки – так купувати чи ні?

Як зазвичай, тут кожен вирішує сам для себе. Не буду переконувати, що електромобіль Opel Mokka-e буде найкращим варіантом за поєднанням акумулятора, запасу ходу, ціни – тому, що в нинішній час черговий китайський електромобіль «noname» зможе легко перебити ці карти.

Натомість електричний кросовер Opel Mokka-e робить акцент на тому, що вже принесло певний успіх та популярність моделі Mokka: яскравий сучасний дизайн, приємні відчуття під час руху, якісні матеріали та виконання салону, повна комплектація. Отже, маємо всі характерні переваги Opel Mokka – але тепер ще й з додатковими перевагами електроприводу: зручність керування прискоренням, безшумність та плавність руху. Електромобіль Opel Mokka-e наче «заряджений на максимум»: на максимум позитивних емоцій та вражень.

Opel Mokka-e

Електромобіль надано – OPEL ЦЕНТР НІКО МЕГАПОЛІС


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: