Огляди Авто 28.08.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Peugeot Landtrek: новий гравець серед пікапів

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Peugeot Landtrek: новий гравець серед пікапів

Клас пікапів не дуже великий, всі ролі розписані, позиції визначені. А тому поява нового амбіційного «гравця» під назвою Peugeot Landtrek одразу привертає увагу. Отже: є певні амбіції, але чим вони підтримані? Зараз в детальному огляді відповім на це та інші питання.

Позиціювання Peugeot Landtrek

Автомобіль Peugeot Landtrek – типовий пікап, як ми його звикли уявляти: вантажність близько однієї тонни, довжина перевершує п’ять метрів, рамна конструкція. Звісно, у світі є й інші варіанти: більш габаритні та потужні моделі або компактні пікапи з несучим кузовом. Проте новинка Peugeot Landtrek – це саме той «золотий перетин» пікапів, який ми зазвичай уявляємо.

Насправді з моделлю Peugeot Landtrek, компанія не «заходить» у клас пікапів, а саме «повертається». Адже варто згадати пікап на основі Peugeot 504, або згадати автомобіль з простою назвою Peugeot Pick Up для ринків Африки. Новий пікап Peugeot Landtrek теж створено для ринку Африки, але також ще ринків Латинської Америки та інших – географія його продажів більша. Існують версії з заднім або повним приводом, з одно або двохрядною кабіною. У нас представлений варіант саме з двохрядною кабіною та повним приводом.

Як їде пікап Peugeot Landtrek

Так, як варт очікувати від пікапа такого класу та конструкції. Автомобіль відверто нікуди не поспішає, його 150-сильний турбодизель не дає супердинаміку навіть у випадку пустого кузова. Але турбодизель демонструє рівномірність нарощування тяги за обертами: починаючи від 1,5-1,7 тисячі обертів й далі аж до 3,5-4 тисяч – прискорення та потужність наростають лінійно, без провалів або сплесків. Двигун не вражає, але й не викликає зауважень. Він просто чесно, хоча й дещо гучно, робить свою роботу. А ось «механіка»…

Суть у том, що тут дуже низька та «коротка» перша передача – це в розрахунку на старт з великим навантаженням. Проте це призводить до того, що перша передача швидко закінчується й одразу потрібно перемикатись на другу. Пустий автомобіль цілком може навіть стартувати з другої передачі – варто лише навчитись обережно працювати педаллю зчеплення, яке «бере» десь нагорі. Ну а далі перемикання йдуть вже більш чітко, передачі логічно пов’язані між собою, плюс передбачено допоміжний індикатор для підказки моменту перемикань.

Що стосується шасі, то автомобіль непогано тримає пряму та мірно «пливе» на серії нерівностей. Аж поки під колесами не зустрінуться великі ями – і ось тоді починаються «танці» задньої частини з суттєвим поштовхами та вібраціями від великих коліс й важкого заднього моста. Особливо це помітно у порівнянні роботи передньої та задньої підвіски: передня частина реально намагається їхати м’яко та комфортно, а ось задня постійно підкидає автомобіль. Але рецепт розв’язання питання вже відоме – потрібно частково завантажити задню вісь (300-400 кг) й тоді пікап Peugeot Landtrek має продемонструвати справді непоганий комфорт руху.

Онлайн-курс "Продуктова аналітика" від Laba.
Станьте універсальним аналітиком, опанувавши 20+ інструментів для роботи з будь-яким продуктом.
Дізнатись більше про курс

Пікап Peugeot Landtrek виглядає справжнім «ковбоєм на колесах»! Ось він й їде так само: тут качає, тут підстрибне, тут гарчить двигуном. Але ж їде – та ще й має цікаві риси характеру: наприклад, передня частина вміє їхати м’яко, при цьому автомобіль нормально відгукується на поворот керма. Так-так, звісно в рамках класу: тут крени та «довге» кермо, що має більше ніж три оберти – але так майже у всіх пікапів. Але ж додайте в кузов 300-400 кг вантажу (загальна вантажність 1020 кг; розміри платформи близько 1,6х1,6 метри; між арками близько 1,2 метра) – й пікап Peugeot Landtrek потенційно обіцяє непоганий комфорт. Ще б додати автоматичну коробку та звукоізоляцію…. Невже буде майже легковий автомобіль?!

Ось швидко поглянув в салон і справді побачив там майже легковий автомобіль Peugeot: все намальовано цікаво та з деталями. Зверніть увагу на фірмові кнопки-перемикачі на центральній консолі. Або на кермо з двома спицями та фірмовий важіль «механіки». Або на оригінальну панель приладів. Пікап Peugeot Landtrek точно заслуговує на відзнаку за доволі легковий та приємний салон. Так, тут все зібрано з твердих пластиків. Але зібрано якісно і має гарний вигляд.

Добре, що одночасно й про практичність не забули. На центральній консолі є окремий блок керування «кліматом», на кермі є кнопки керування музикою та «круїзом», а по всьому салону є численні підсклянники. До речі, виробник взагалі обіцяє до 27 літрів простору для дрібних речей – напевно, це з урахуванням прихованих ніш під задніми сидіннями. Останні можуть підійматись у вертикальне положення або складатись спинкою донизу, також позаду передбачені дефлектори вентиляції, кишені для речей та гачки для пакетів. Прямо легковий автомобіль!

Але є й певні зауваження. По-перше, зауваження до посадки водія та пасажирів. Моя перша зручна посадка завершилась тим, що при перемиканнях передач я впирався ліктем в підлокітник. Довелось змінювати посадку, сідати вище та присунутись ближче до керма – але тоді вже почав впиратись коліном у нижній блок кнопок зліва. Зрештою, обрав щось середнє.

У задніх пасажирів теж можуть бути зауваження до занадто низького положення дивану (коліна розміщені високо) та невеликого центрального підлокітника – можна було зробити зручніше. Проте дякувати, що є гарний запас місця для ніг й над головою. Та й спинка сидінь встановлення під більш-менш зручним кутом: не відкинешся назад напівлежачи, але вже й не сидиш вертикально з напруженою спиною – дальню дорогу витримати можна.

Онлайн-курс "Продуктова аналітика" від Laba.
Станьте універсальним аналітиком, опанувавши 20+ інструментів для роботи з будь-яким продуктом.
Дізнатись більше про курс

Привабливий та «легковий» дизайн салону підкріплено приємною увагою до дрібниць. Передні сидіння влітку дещо парять (навіть з урахуванням тканини по центру), але пропонують непогану бокову підтримку. Позаду – диван з посадкою на «четвірку», але з практичністю на «п’ять з плюсом».

Технології Peugeot Landtrek

Конструкція автомобіля Peugeot Landtrek типова для пікапів. Маємо раму у якості основи, незалежну передню підвіску на поперечних важелях та пружинах, залежну задню підвіску з ведучим мостом та ресорами, задній або повний привод, поздовжнє встановлення двигуна.

На останніх пунктах зупинимося детально. Повний привод 4х4 виконаний за схемою part-time: передні колеса підключаються за необхідністю лише на слизьких дорогах (сніг, лід, пісок) або в умовах бездоріжжя. Мінусом такої схеми є неможливість експлуатації повного приводу постійно на всіх дорогах, але ж є і певний плюс – жорстке підключення фактично спрацьовує у якості заблокованого центрального диференціала, передня та задня осі обертаються синхронно. Крім того, у випадку Peugeot Landtrek передбачено блокування заднього диференціала, знижений ряд (передатне відношення 2,7) та система допомоги при спуску на схилі.

Що стосується двигуна, то під капотом тестового автомобіля було встановлено 4-циліндровий турбодизель, що має кодове позначення D20TCIE – індекс заокруглено в сторону збільшення. Насправді робочий об’єм двигуна складає 1,9 літра, а в його конструкції передбачено турбіну та безпосереднє упорскування пального. Разом все це видає 150 к.с. потужності та 350 Нм крутного моменту. Такий турбодизель пропонується лише з 6-ступеневою «механікою».

Останнім часом у бренду Peugeot не було «під рукою» рамного шасі та такого повного приводу. Тому автомобіль Peugeot Landtrek розробляли у співпраці з китайськими партнерами. Увага: не просто взяли готову модель та видали під своїм брендом (як це було у випадку вищезгаданого Peugeot Pick Up), а саме розробляли від початку – доказом чого може бути, наприклад, салон у типовому Peugeot-стилі. Але також хотілося б отримати більш потужні Peugeot-дизелі, бажано ще й з автоматичною коробкою.

Конструкція Peugeot Landtrek за замовчуванням гарантує гарні можливості на бездоріжжі: рама, повний привод, знижений ряд, блокування диференціала. Зверніть увагу на діапазон ходу задніх коліс; також добре видно міст разом з ресорами. Кілька цифр: кут в’їзду – 29 градусів, кут з’їзду – майже 27 градусів, кліренс – 235 мм, глибина броду – до 600 мм. Натяки на спільну розробку з китайськими партнерами можна знайти лише на кількох деталях під капотом або в салоні. Проте якщо казати про готовий продукт, то маємо автомобіль саме під брендом Peugeot, що випускається на заводах Peugeot; крапка! Хоча ще ні…

Вартість Peugeot Landtrek та потенційні суперники

Пікап пропонується на ринку України у виконанні з двохрядною кабіною та повним приводом, основним двигуном є 1,9-літровий турбодизель у парі з «механікою». Плюс дві комплектації.

Гаму відкриває Peugeot Landtrek ACTIVE: системи ABS та ESP, круїз-контроль, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові надувні шторки безпеки, повний привод та блокування заднього диференціала, кондиціонер, електричний підсилювач керма, мультимедійна система з 10-дюймовим дисплеєм, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, задні датчики паркування, камера заднього огляду, комбіноване оздоблення сидінь з тканини та екошкіри, легкосплавні 17-дюймові колісні диски тощо. Вартість Peugeot Landtrek 1.9 HDI 150 4х4 МКПП-6 ACTIVE – від 1,28 млн грн або $33 тис.

Автомобіль Peugeot Landtrek ALLURE додатково пропонує: систему попередження зміни смуги руху, безключовий доступ та запуск двигуна кнопкою, двозонний «клімат», камери 360 та передні/задні датчики паркування, кольоровий 4,2-дюймовий дисплей в комбінації приладів, хромовані ручки дверцят та 18-дюймові колісні диски, бокові підніжки тощо. Вартість Peugeot Landtrek 1.9 HDI 150 4х4 МКПП-6 ALLURE – від 1,37 млн грн або $35,5 тис.

Окремо варто згадати ще й третій варіант пікапа, хоча партія таких автомобілі буде обмежена. Просто зараз очікується постачання Peugeot Landtrek з бензиновим двигуном 2.4L TURBO та 6-ступеневим «автоматом», у комплектації ALLURE зі шкіряним салоном. Вартість Peugeot Landtrek 2.4L TURBO 210 4х4 АКПП-6 ALLURE – від 1,32 млн грн або $34 тис.

Центральний 10-дюймовий дисплей з підтримкою Android Auto та Apple CarPlay є у всіх версій Peugeot Landtrek; аналогічне твердження стосується й комбінованого оздоблення салону. А ось круговий огляд, кольоровий дисплей в комбінації приладів, роздільний «клімат» та 18-дюймові колеса – це особливості максимальної комплектації. Що запропонують конкуренти?

Головних гравців в цьому класі два – це пікапи Mitsubishi L200 та Toyota Hilux. Обидва можуть запропонувати відомий бренд та ім’я, більш потужні двигуни, наявність версій з автоматичною коробкою, ширше вибір комплектацій. Плюс автомобіль Mitsubishi L200 також виділяється чудовою трансмісією Super Select для «старших» комплектацій, а пікап Toyota Hilux має GR-версію. Але вони дорожчі – додавайте 100-200 тис. грн або більше в залежності від версії.

Є варіант, який навпаки – дешевший. Це пікап JAC T8: простий за конструкцією та оснащенням, всі версії лише з «механікою», поступається потужністю двигуна; але коштує менших грошей. Нарешті, можна згадати пікапи Ford Ranger та Volkswagen Amarok: вони зараз проходять зміну поколінь, раніше пропонували «все на максимум» й були найдорожчими в класі. Також вже представлено нове покоління Mitsubishi L200, але поки для нас залишається актуальним нинішній автомобіль.

Три ключових конкуренти: Mitsubishi L200, Toyota Hilux, JAC T8. Автомобіль Peugeot Landtrek наче намагається зайняти місце між ними: він дешевше за Mitsubishi L200 та Toyota Hilux, він пропонує більше за JAC T8. Й мова не лише про потужність або оснащення, але також і про позиції Peugeot загалом в Україні: велика кількість дилерів, сервісні контракти на обслуговування, фірмовий кредит/лізинг – все це важливо для корпоративних клієнтів.

Споживання палива Peugeot Landtrek та утримування автомобіля

Якщо сказати однією фразою, то «завжди близько дев’яти літрів». По місту автомобіль споживає близько 9-9,5 л на 100 км шляху. На пустих дорогах інколи можна отримати 8,5 літрів на 100 км; за наявності великої кількості заторів – споживання зростає до близько 10 літрів на 100 км шляху. На трасі за швидкості 90-100-120 км/год виходить споживання палива на рівні 8,5-9-9,5 л на 100 км шляху. Отже, ще раз: все постійно знаходиться біля відмітки дев’яти літрів.

Загальна гарантія на автомобіль становить три роки або 100 тис. км пробігу. Сервісне обслуговування проводиться раз на 15 тис. км або раз на рік. Прості ТО коштують близько 5,2-6,2 тис. грн, більш об’ємні та складні ТО обходяться в 9-11-14 тис. грн.

Інформація вказана станом на серпень 2023 року; вартість ТО вказана для Києва та може відрізнятись в інших містах; споживання палива вказано для умов автомобіля без вантажу.

Підсумки: пікап Peugeot Landtrek – чи знайде він собі місце?

На перший погляд, може здатись, що пікап Peugeot Landtrek має чимало зауважень: поведінка на дорозі, незрозуміла ситуація з автоматичною коробкою, зауваження до ергономіки, загальний родовід. Це все тому, що ми звикли судити автомобілі Peugeot за типовими європейськими моделями – ось і висуваємо певний (досить високий) рівень очікувань.

Але ж цей пікап створений геть для іншого! Він створений для інших ринків та для інших запитів. Це не просто автомобіль, а радше інструмент для виконання певних задач: перевезення людей та вантажів за будь-яких дорожніх умов або навіть на бездоріжжі.

І якщо розглянути пікап Peugeot Landtrek з такої точки зору, то він має гарні шанси знайти собі місце на ринку України, нехай навіть сам клас пікапів невеликий та вже здавався поділеним між відомими автомобілями. Адже новий «гравець класу» є тим самим інструментом, який пропонує розв’язання питань транспортування – але він робить це максимально вигідно з точки зору ціни.

Плюси:

+ Поєднання доступності та світу Peugeot – багато дилерів, сервіс та гарантія, фінансування

+ Гарний дизайн салону, це стиль легкових автомобілів Peugeot

+ Типово для пікапів – гарні можливості на бездоріжжя та висока вантажність

Мінуси:

– Типово для пікапів – поведінка ходової частини на дорогах середньої якості

– Наразі відсутній варіант «дизель + автомат»

Тест-драйв Peugeot Landtrek: новий гравець серед пікапів

Peugeot Landtrek 1.9 HDI 150 4×4

Кузов, тип пікап, 4 дверцят, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 5,33 x 1,96 x 1,9 м
Колісна база 3,18 м
Заявлений кліренс 235 мм
Об’єм багажника відкритий кузов 1,6 х 1,6 м
Мінімальна споряджена маса 2060 кг
Двигун турбодизель R4 1,9 літра
Потужність (сумарна) 150 к.с. на 4000 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 350 Нм на 2800 об/хв.
Питома потужність та момент 73 к.с. на 1 тону та 170 Нм на 1 тону
Тип приводу повний привод, знижений ряд
Тип трансмісії 6-ступенева «механіка»
Динаміка 0-100 км/год. 14,9 секунди
Максимальна швидкість 150 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 9,7 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 7,4 літра на 100 км
Мінімальна вартість від 1,28 млн грн або $33 тис.

Автомобіль надано – Peugeot Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: