Огляди Авто 25.12.2023 о 11:30 comment views icon

Тест-драйв Porsche Macan: кросовер, що дарує свято

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Porsche Macan: кросовер, що дарує свято

Я спеціально залишив цей автомобіль як останню публікацію на завершення 2023 року – тому, що кросовер Porsche Macan того вартий. Ми наче намагаємось «встигнути один для одного»: я намагаюсь встигнути познайомитись з автомобілем Porsche Macan; він намагається показати свої найкращі досягненні до зміни поколінь й тотального переходу на електропривод. Навіть погода намагається встигнути подарувати яскраве сонце, щоб прикрасити фотографії. Й ось під звуки The Midnight я пропоную рушити вперед – не просто до огляду, а до справжньої естетичної насолоди з важливим фіналом. Поїхали!

Позиціювання Porsche Macan

Наче все просто – маємо преміальний кросовер середнього класу. Все було б просто, якби це не був кросовер середнього класу від Porsche. А це означає, що нас чекає цікава техніка, нестандартні технічні рішення, характер справжнього автомобільного ентузіаста.

Саме на таких основах було створено автомобіль Porsche Macan аж десять років тому! Адже вперше кросовер Porsche Macan з’явився як раз 2013 року й за тривалу кар’єру отримав розширення версій, кілька змін та навіть дуже масштабне оновлення 2018 року: дизайн, салон, техніка. Зміни виявились настільки суттєвими, що інколи цей автомобіль називають другим поколінням Porsche Macan. Але ж насправді повністю нове покоління має ще дебютувати в майбутньому (очікується у 2024 році) та кардинально змінить свою сутність – це буде електромобіль.

Вперше автомобіль Porsche Macan було представлено 2013 року: кросовер середнього класу, що був дещо меншим відносного вже відомого Porsche Cayenne. Розширення гами та впровадження нових версій тривало кілька років, допоки у 2018-му прийшов час для глобального оновлення: змінена передня частина (бампер та решітка радіатора), з’явились нові фари та ліхтарі, кришку багажник прикрасила червона лінія, додано нові кольори кузова та варіанти колісних дисків. Також помітно переоформлено передню панель салону, де встановлено 10,9-дюймовий дисплей та нові дефлектори вентиляції. Під капотом найбільш екстремальних версій тепер «прописано» двигун 2.9 V6 (замість 3.0 V6 раніше), а 4-циліндрова 2-літрова версія збільшила потужність. До речі, ось саме такий оновлений 4-циліндровий автомобіль Porsche Macan й став героєм цього матеріалу.

Як їде кросовер Porsche Macan

Чудово їде, з бадьорим духом та динамічним настроєм! Все починається з гарчання вихлопу – адже недарма тут встановлена опційна спортивна система. Й далі це гарчання підтримується навіть з перших доторків до педалі акселератора: швидкі прискорення, жваві реакції. Дуже «механічній» прямолінійний зв’язок від двигуна до коліс. Тому, що так воно і є насправді.

Починаєш їхати швидше та активніше – й автомобіль підтримує! Потужності вистачає, звук-гарчання позаду лунає, коробка перемикається миттєво-швидко. Старт з місця дається рвучко, турбомотор легко підкидає стрілку тахометра на 6-6,5 тисяч обертів – й ось на цифровому спідометрі миготять неочікувані цифри швидкості. А коли потрібно прискоритись на трасі, трансмісія скидає не одну, а одразу 2-3 передачі – двигун викручується до високих обертів, дзвенить-гарчить, але ж забезпечує необхідну потужність та динаміку. Сила та особливість кросовера Porsche Macan у тому, що він завжди «готовий» до прискорень та активного драйву.

Онлайн-курс "Створення особистого бренду" від Skvot.
Прокачайте особистий бренд для підсилення власного бізнесу, підвищення продажів та впізнаваність на ринку.
Дізнатись більше про програму курсу і досвід лектора

До речі, готовий не лише мотором/коробкою, але й підвіскою. Вона зібрана та пружна, але навіть з урахуванням 21-дюймових коліс я не можу назвати автомобіль жорстким. Адже в нормальному або спортивному режимі (перший рівень жорсткості підвіски) він майже повністю приховує дрібні нерівності, наче не сміє турбувати ними водія, а великі ретельно опрацьовує та округляє. Бажаєте дізнатись, наскільки кросовер Porsche Macan може бути жорстким? Тоді перемикайтесь на другий рівень жорсткості підвіски або обирайте режим OFFROAD – ось тоді відчуєте всю тряску від дороги й зрозумієте, наскільки ретельно автомобіль все це від вас намагався приховати.

Ось кермо нічого не приховує: воно доволі легке та з середньою гостротою. Кермо виступає наче ідеальним каналом зв’язку з автомобілем, що виглядає як кросовер – а їде як традиційний задньо-приводний спорт-кар. Легкий вхід в поворот завдяки легкому носу, схильність та бажання «пограти» задом на снігу. Це точно сімейний кросовер?!

Гарно та динамічно виглядає – аналогічно їде! Відверто кажучи, мені складно уявити здібності 6-циліндрових версій Porsche Macan, коли навіть цього 4-циліндрового двигуна у поєднанні з 7-ступеневою трансмісією PDK вистачає «на кожен день та навіть більше». В залежності від року випуску, потужності двигуна, наявності пакета Sport Chrono, ось такий 4-циліндровий кросовер Porsche Macan мав набирати «сотню» за 6,7-6,5-6,4-6,2 секунди. За скільки точно? Байдуже: тестовий автомобіль навіть на зимових шинах «перекрив» найкращий обіцяний показник! Ззовні оновлений кросовер Porsche Macan легко пізнається по зміненому передньому бамперу з розширеною решіткою радіатора та суцільній червоній лінії між ліхтарями.

А в салоні оновлений Porsche Macan можна впізнати по зміненій центральній частині передньої панелі: новий збільшений дисплей та дефлектори вентиляції під ним. Проте загальні лінії залишились незмінними. Хтось каже: тут простий дизайн, не вистачає контурного підсвічування, немає масажних сидінь.

Але я бачу горизонтальну лінію передньої панелі, що натякає на класичні моделі Porsche 911, я тримаю в руках ідеально вивірене кермо з тонкими спицями та дивлюсь на панель приладів з традиційними круглими віконцями. Диво, як чудово можна поєднати в одному невеличкому колі все необхідно-важливе: тахометр, положення «автомату», швидкість руху. Далі з одного боку додаємо класичний спідометр, з іншого – невеличкий, але багатофункціональний цифровий дисплей. А завершуємо все це перемикачами з дуже чіткими кліками та металізованими повзунками керування «кліматом»…

Онлайн-курс "Створення особистого бренду" від Skvot.
Прокачайте особистий бренд для підсилення власного бізнесу, підвищення продажів та впізнаваність на ринку.
Дізнатись більше про програму курсу і досвід лектора

Й ось коли ви будете блаженно насолоджуватись передньою частиною салону, можете раптом почути голос дітей/друзів/колег позаду: а можеш посунутись вперед? Все тому, що позаду тіснувато – якщо запасу для голови ще вистачає, то місця для ніг вже відверто обмаль. А ще широкий центральний тунель та незрозумілий «клімат». Ось наче є регулювання температури – але на скільки саме градусів? Відповідь: зробімо тепліше на три червоні рисочки вгору або холодніше на одну синю вниз.

Звісно, тут передбачено підігрів сидінь та підлокітник. Проте перший є опцією (про ціни розповім нижче), а другий міг би чудово доповнитись регулюванням заднього дивану для максимальної зручності посадки – але цих регулювань немає. Дякувати, хоча б великий багажник є: зручно завантажувати, передбачені бокові кишеня та гачок, плюс велика прихована ніша-піддон.

Салон чудовий за якістю виконання та увагою до дрібниць: цікаве поєднання «класики» панелі приладів та сучасних дисплеїв, сенсорних панелей та фізичних перемикачів. Проте є одне важливе зауваження – це простір позаду. Скажу так: ззовні Porsche Macan за розмірами схожий на актуальну модель Audi Q5, але всередині все більше схоже на Audi Q3. Для виграшу додаткового місця під задніх пасажирів, особисто я навіть погодився б зменшити багажник – він все одно виконаний «з запасом»; плюс дуже добре опрацьований в деталях.

Технології автомобіля Porsche Macan

Кросовер Porsche Macan побудовано на основі несучого кузова з поздовжнім розташуванням двигунів та незалежними підвісками: двохважільною попереду та багатоважільною позаду. До речі, підвіска може бути звичайна пружинна або пневматична: можливість регулювання кліренсу в межах 18-23 см; стандартний кліренс близько 19 см; функція «присідання» задньої частини кузова (-40 мм) для спрощення завантаження багажника. Бензинові турбодвигуни теж можуть змінюватись – під капотом встановлюється або 2,0-літровий 4-циліндровий мотор, або 2,9-літровий V6. Нарешті, змінюються навіть гальма: різний розмір дисків та різні супорти, зустрічаються гальма PSCB (гальмівні диски з керамічним покриттям), опційно пропонуються гальма PCCB (керамічні композитні диски).

А ось трансмісія завжди незмінна – повний привод на основі фрикційної муфти (спрацьовує за 0,1 секунди) та 7-ступенева коробка-робот PDK з парою зчеплень. Можна довго казати «поверніть класичний повний привод та автоматичну коробку». Але для автомобіля Porsche Macan його конструкція є питанням ефективності: полегшення вузлів (повний привод з муфтою виграв 33 кг відносно повного приводу з диференціалом TORSEN) та зменшення втрат на тертя – все це для кращої динаміки та експлуатаційних показників.

Кажуть, що Porsche Macan побудований на основі моделі Audi Q5 першого покоління? Вони й справді споріднені за технікою: нижня частина кузова, загальні схеми підвісок, схожі двигуни. Вони споріднені на рівні платформи – але не є копіями! Оригінальний кузов Porsche Macan вирізняється збільшеною жорсткістю, колія коліс розширена, механізм керма зроблено гострішим. Повний привод реалізовано не диференціалом TORSEN, а завдяки фрикційній муфті підключення передніх колеса: у звичайних умовах розподіл крутного моменту перед/зад складає від 10/90 до 30/70; під час стартів розподіл моменту змінюється від 30/70 до 50/50; в режимі OFFROAD розподіл моменту завжди тримається 50/50. Також в цьому режимі максимально високо підіймається кузов, а підвіска переводиться в жорсткий режим – щоб уникнути розхитувань на бездоріжжі. Оновлення автомобіля принесло новий сенсорний дисплей та оформлення центральної консолі, що нагадує автомобілі-флагмани.

Якщо розглядати саме тестовий автомобіль Porsche Macan, то він був оснащений бензиновим 4-циліндровим 2-літровим мотором потужністю 265 к.с. (проти 245-252 к.с. на версіях до оновлення). До речі, зверніть увагу на рішення з каналом подачі повітря. Спочатку повітря заходить через решітку радіатора, далі проходить через порожнину капота – й нарешті вже потрапляє до повітрозбірника двигуна. На меншому 4-циліндровому моторі такий канал один, на більших 6-циліндрових моторах – вже два. Це рішення дозволяє встановити двигун нижче (важливо для керованості) та, одночасно, зробити пружний капот для безпеки пішоходів.

Крім того, на прикладі тестового автомобіля відзначу нову систему PCM з горизонтально-орієнтованим сенсорним 10,9-дюймовим дисплеєм. Тут просте та зрозуміле меню, панель вкладок зліва, можливість налаштувань головного екрану. А тепер додайте центральну консоль з сенсорними клавішами (користуватись «наосліп» складно, але виглядає технологічно сучасно) й стане зрозуміло – все схоже на Porsche Panamera.

Тест-драйв Porsche Macan: кросовер, що дарує свято

Максим Соловйов, засновник компанії Drivovo: «Кросовер Porsche Macan є одним з націкавіших у нашому сервісі автомобілів за підпискою – легендарний спортивний бренд та розкішний салон, класична конструкція та максимально сучасні системи. А ще ось цей блакитний колір Miami Blue та дивовижні золотисті колісні диски – виглядає приголомшливо! Впевнений, що автомобіль нікого не залишить байдужим та подарує максимум емоцій».

Вартість Porsche Macan та потенційні суперники

Кросовер Porsche Macan пропонується в Україні у чотирьох версіях. Вони помітно відрізняються комбінацією двигунів, технікою, оснащенням. Плюс передбачена можливість замовлення опцій.

Лінійку відкриває кросовер Porsche Macan: бензиновий 4-циліндровий 2-літровий двигун (265 к.с.), повний привод та 7-ступневий «автомат», легкосплавні 19-дюймові колісні диски, пружинна підвіска, світлодіодні фари PDLS, комфортні сидіння з електроприводом налаштувань на вісім напрямків, датчики паркування попереду/позаду, камера заднього огляду, трьох-зонний «клімат», круїз-контроль, мультимедійна система PCM тощо. Вартість Porsche Macan стартує від 2,7 млн грн або $71 тис.

На рівень вище розташований автомобіль Porsche Macan T, що пропонує аналогічний 2-літровий двигун та дещо розширену комплектацію: збільшені 20-дюймові колісні диски, спортивна підвіска PASM (-15 мм), спортивні сидіння, кермо GT тощо. Вартість Porsche Macan Т – від 2,9 млн грн або $76 тис.

Наступним кроком виступає кросовер Porsche Macan S, головною особливістю якого є поява двигуна 2.9 V6 (380 к.с.); плюс збільшені гальма. Але водночас встановлені комфортні сидіння та власні 20-дюймові диски. Вартість Porsche Macan S – від 3,05 млн грн або $80 тис.

Максимальний рівень задає автомобіль Porsche Macan GTS: збільшена потужність двигуна 2.9 V6 (440 к.с.), гальма PSCB та пневматична підвіска, великі 21-дюймові колісні диски, спортивні сидіння, шкіряний пакет та оформлення салону GTS тощо. Вартість Porsche Macan GTS – від 3,7 млн грн або майже $97 тис.

У випадку будь-якого автомобіля Porsche дуже важливе слово «від»: з одного боку – можна додати будь-які опції, з іншого боку – все це помітно впливає на ціну. Наприклад, тестовий автомобіль Porsche Macan у вигляді опцій отримав наступне: ексклюзивні 21-дюймові колісні диски, підігрів передніх/задніх сидінь та вентиляцію передніх сидінь, шкіряний пакет та сидіння з регулюванням на 14 напрямків, декоративні вставки кольору кузова, аудіо BOSE, фари PDLS Plus, круговий огляд, пневматичну підвіску та багато іншого. Результат? Вартість ось такого автомобіля Porsche Macan перевершує $100 тис.

Кого можна вважати суперником? Зазвичай найближчим ідеологічним конкурентом називають автомобіль BMW X4: динамічний дизайн та характер, потужні двигуни, відомий німецький бренд. Але ще від себе додам такого неочікуваного конкурента, як автомобіль Alfa Romeo Stelvio: чудовий приклад поєднання оригінальності та практичності на кожен день, водночас захопливих відчуттів за кермом також не бракує.

З точки зору спорідненої техніки та динамічного дизайну можна згадати модель Audi Q5 Sportback. Проте зауважте, наскільки відрізняється характер, адже Audi робить акцент на комфорті та спокої. До речі, аналогічне твердження стосується й Infiniti QX55: візуально маємо купе-кросовер, а реально їде з акцентом на плавність – що двигун, що підвіска.

Ось кілька конкурентів: Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5 Sportback, BMW X4, Infiniti QX55. Вони доводять, що навіть за схожих динамічних натяків у дизайні, реальний характер автомобіля може бути геть іншим. Проте хто-хто, а ось кросовер Porsche Macan чесний зі своїм покупцем: він дає саме те, що обіцяно дизайном – дуже динамічний автомобіль! Й водночас дуже дорогий: цінник найвищий серед суперників.

Споживання палива Porsche Macan та утримування автомобіля

В середньому по місту автомобіль споживає 11-12 літрів бензину на 100 км шляху. За умови обережного стилю руху та пустих доріг – можна отримати навіть 10 літрів; за умови динамічного стилю водіння та/або заторів – виходить 13+ літрів. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль потребує 7-7,5 літрів на 100 км, зі зростанням швидкості до 110-120 км/год споживання палива зростає до 8,5-9 літрів на 100 км шляху.

Стандартна гарантія на кросовер Porsche Macan складає два роки без обмеження пробігу. Сервісне обслуговування потрібно виконувати кожні 15 000 км або щороку. Вартість стандартного ТО складає 13,4 тис. грн, більш розширене ТО буде коштувати 24-45 тис. грн.

Інформація вказана станом на кінець 2023 року. Вартість ТО вказана для київського дилера та може змінюватись в залежності від міста/дилера та точного переліку робіт.

Безпека автомобіля Porsche Macan

Автомобіль проходив цикл краш-тестів Euro NCAP ще у 2014 році – нинішні правила краш-тестів вже дещо відрізняються й стали жорсткішими. Хоча загальний перелік випробовувань незмінний: фронтальний та боковий удар, захист дорослих та дітей в салоні, безпека пішоходів, спрацювання активних систем безпеки. За усіма критеріями автомобіль показав гарні результати, то ж загальна оцінка Porsche Macan на момент проведення краш-тестів сягнула максимального значення: п’ять зірок.

Підсумки тест-драйву Porsche Macan

Кросовер Porsche Macan – без сумніву, один з найбільш вражаючих автомобілів 2023 року. Чудовий дизайн та якісний салон, гарний двигун та динаміка, цікавий характер та завжди готовність до активного драйву, плюс практичність для родини та будь-якої погоди. Й це я зараз кажу про автомобіль, перші втілення якого з’явились близько 10 років тому. Оновлення автомобіля не змінило його, а лише відшліфувало «діамант», щоб він сяяв ще яскравіше. Кросовер Porsche Macan – це не лише історія про сам автомобіль, але й приклад того, яких вершин може сягнути «автомобільний геній» традиційного світу в бажанні створити найкраще!

А ще кросовер Porsche Macan – це історія про мрії та побажання; адже я геть не просто так лишив цей автомобіль на завершення року. Споглядаючи ось такі світло-сонячні фотографії та насолоджуючись яскраво-синім кольором кузова, я хочу побажати всім нам лише одного: завжди тримати світло у своїх серцях – лише так можна перемогти темряву. Тільки не замикайте це світло, а поділяйте його з іншими: допомагайте людям навколо, не шкодуйте донатів для знайомих волонтерів; якщо не маєте такої можливості, тоді приділяйте власний час на корисні справи. Й завжди будьте певні: Україну та нас усіх ще чекає багато сонячних днів попереду і багато яскравих автомобілів – як цей Porsche Macan!

Плюси:

+ Динамічний дизайн відповідає характеру «завжди готовий»

+ Висока якість оздоблення салону та феноменальна увага до дрібниць

+ Навіть 4-циліндрового двигуна вистачає для гарної динаміки «на кожен день»

Мінуси:

– Вартість автомобіля та опцій

– Хочеться більше місця позаду

Porsche Macan

Porsche Macan

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,73 x 1,92 x 1,62 м
Колісна база 2,81 м
Заявлений кліренс 187 мм (змінюється в межах 18-23 см)
Об’єм багажника 488 літрів (5 місць)
Мінімальна споряджена маса 1 845 кг
Двигун бензин, турбо, 4 циліндри 2,0 літра
Потужність (сумарна) 265 к.с.
Крутний момент (сумарний) 400 Нм
Питома потужність та момент 144 к.с. на 1 тону та 217 Нм на 1 тону
Тип приводу повний привод
Тип трансмісії 7-ступеневий «автомат-робот» PDK
Динаміка 0-100 км/год. 6,2-6,4 секунди (з урахуванням пакета Sport Chrono)
Максимальна швидкість 232 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 11,3 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 8,2 літра на 100 км
Мінімальна вартість Від 2,7 млн грн або $71 тис.

Автомобіль надано – Drivovo: автомобілі за підпискою


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: