Огляди Авто 09.10.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Range Rover Sport NEW: перший погляд та враження

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Range Rover Sport NEW: перший погляд та враження

Великий, потужний, преміальний кросовер або позашляховик – такий автомобіль завжди знаходив чимало прихильників та покупців, у всі часи та в усіх країнах. А що буде, якщо до цієї «загальної формули» додати британського стилю та манер? Тоді вийде новий Range Rover Sport – з яким я й пропоную познайомитись.

Новий Range Rover Sport: теорія та історія

Героєм матеріалу став автомобіль Range Rover Sport вже третього покоління – він дебютував навесні 2022 року, але дістався України відносно нещодавно. Нагадаю, що перше покоління Range Rover Sport з’явилось ще на початку 2000-х років. Тоді автомобіль був побудований на основі Land Rover Discovery, проте ретельно наслідував стиль «великого» Range Rover – й це став справжній хіт продажів! Друге покоління моделі вийшло на початку 2010-х років: цей автомобіль не лише наслідував дизайн та назву Range Rover, але й платформу з несучим кузовом. Проте все одно «другий» Range Rover Sport пропонував менші розміри та більше спорту. А що запропонує третій Sport?

Наприклад, новий дизайн та збільшення розмірів. Головною рисою дизайну можна назвати зменшення кількості ліній та випнутих елементів – так вдалось створити монолітний образ та покращити аеродинаміку (Сх=0,29). Зі зміною поколінь автомобіль дещо зріс у розмірах: Range Rover Sport третього покоління має 4,95-метрову довжину (плюс близько 7 см) та майже 3-метрову колісну базу – як у «великого» Range Rover.

А ще зі старшою моделлю новий Range Rover Sport поєднує використання спільної платформи MLAFlex, яка розрахована на поздовжнє встановлення агрегатів та електрифікацію. Тобто, новий Range Rover Sport серії L461 – це приклад дизайну та технологій: вузькі піксельні фари та ліхтарі, що вперше вони заходять на кришку багажника, «приховані» висувні ручки дверцят. В гамі передбачені бензинові та дизельні версії, а також PHEV-гібриди. Стандартна комплектація включає пневматичну підвіску, у якості опції пропонуються активний задній диференціал, система придушення кренів, повнокероване шасі (задні колеса повертаються на кут до 7,3 градуса).

Причому кожен пункт викликає окрему цікавість. Наприклад, основою моторної гами є власні 3-літрові 6-циліндрові двигуни серії Ingenium: дизельні варіанти D250/D300/D350 (цифри позначають потужність у к.с.) або бензинові мотори P360/P400. Такі мотори мають сталеві поршні та 48-вольтовий MHEV-гібрид. Знайшлось місце й для двигуна V8: на вершині лінійки Range Rover Sport розташовано 4,4-літрову версію P530.

Йдемо далі: PHEV-гібриди пропонують великий акумулятор (номінал 38,2 кВт*год. з яких реально використовується 31,8 кВт*год.) завдяки чому обіцяють чималий запас ходу на електроприводі – в межах 88-113 км в залежності від умов руху. А ще система Terrain Response 2 з можливістю вибору типу бездоріжжя та повністю незалежні підвіски: попереду з двома важелями й позаду з п’ятьма.

Онлайн-курс "Маркетингова аналітика" від Laba.
Опануйте інструменти для дослідження ринку й аудиторії та проведення тестувань.Дізнайтесь, як оптимізувати поточні рекламні кампанії та будувати форкасти наступних.
Детальніше про курс

Ось інше цікаве оснащення, тепер вже зі світу комфорту та салону. Наприклад, автомобіль може запропонувати до 29 аудіодинаміків, технологію активного приглушення шумів, функцію фільтрації повітря. А кількості запропонованих варіантів фарбування кузова та оздоблення інтер’єру й взагалі вистачить на два різних автомобілі! Виходить, що за усіма характеристиками новий Range Rover Sport – це як «великий» Range Rover, але трошки менше і Sport, згодні? Треба все перевірити особисто.

Новий Range Rover Sport: українські реалії

Перше враження від фірмових фотографій підтверджується й в реальності: автомобіль справді виглядає «монолітом», вирізаним з суцільного бруска бронзи (це якщо вірити фірмовій назві кольору кузова). До речі, натяки на монолітність конструкції відтепер додатково підтримані виробником: починаючи з літа 2023 року, на автомобілі Land Rover та Range Rover діє гарантія п’ять років або 150 тис. км пробігу – ось це відповідь на всі «злі язики» про надійність. Але ж повернемось до дизайну…

Виглядає цілісно. Наче єдиний непорушний елемент, якому додали лише кілька декоративних деталей: вставки на передніх крилах та капоті, темно-глянцеві смуги. Фари навіть в стандартній комплектації – вже піксельні та адаптивні, вони вміють «вирізати» до чотирьох об’єктів на дорозі. За доплату – фари з мікродзеркалами загальною кількістю 1,3 млн елементів, що вміють вирізати вже до 16 об’єктів. Ажурні 22-дюймові колісні диски приховують червоні гальмівні супорти BREMBO: невже 3-літровий дизель настільки швидкий? За паспортом для тестового автомобіля у версії D300 обіцяно 300 к.с. та 650 Нм, прискорення до «сотні» за 6,6 секунди та 218 км/год максимальної швидкості. Проте мій власний замір дає 7,3-7,4 секунди.

Хоча насправді – цілком вистачає. Причому важливо не лише те, з якою динамікою прискорюється автомобіль, але і як він це робить, з якою потужною емоційною складовою! Кожен різкий старт з місця супроводжується «присіданням» на задні колеса та потужнім багатолітровим «саундом» в салоні: наче справжній Sport-автомобіль.

Проте варто зменшити запал – і в характері проступає геть інша риса: комфорт підвіски. Попри свою назву Range Rover Sport, насправді автомобіль демонструє гарний комфорт руху. Він легко долає ями та нерівності, не розхитує кузов та пасажирів, береже м’якість ходу: чудово для наших шляхів! В такий характер ідеально вписується дизель та 8-ступеневий «автомат», що пропонують багато тяги на середніх обертах та непомітні перемикання. Ця пара не про «старти з місця», але точно про «прискорення ходом».

Онлайн-курс "Маркетингова аналітика" від Laba.
Опануйте інструменти для дослідження ринку й аудиторії та проведення тестувань.Дізнайтесь, як оптимізувати поточні рекламні кампанії та будувати форкасти наступних.
Детальніше про курс

Звісно, характер можна дещо змінити за допомогою налаштувань режимів руху – висувна шайба зручно розташована поруч з джойстиком «автомату». Поворотом вліво-вправо можна обрати спортивний або комфортний режим руху, вибрати налаштування під певний тип бездоріжжя. Або взагалі натиснути шайбу донизу – та перейти в AUTO-режим.

Схоже «подвійне» керування реалізовано й для клімат-контролю: сріблясті кільця можна обертати й натискати – так можна обирати температуру, швидкість подачі повітря, підігрів або вентиляцію сидінь. Або ось ще класне рішення: блок керування положенням сидінь на панелі дверцят з інтегрованими кнопками пам’яті.

Салон – приклад лаконічного дизайну та якості: гарні матеріали ретельно зібрані до купи. Чудово виконані деталі: налаштування сидінь, керування «кліматом» та режимами руху. Цифрова 13,7-дюйова панель приладів та 13,1-дюймовий центральний дисплей знайомі по автомобілях Land Rover Defender та Jaguar F-PACE: є певні відмінності (розмір дисплеїв та детальний зміст меню), проте сама структура та подача інформації дуже схожа. В залежності від обраного режиму руху для бездоріжжя та інших налаштувань, змінюється робота повного приводу та кліренс автомобіля: від стандартних 209-216 мм (в залежності від версії) – аж до 274-281 мм максимум.

А ще особливу увагу варто приділити задній частині салону та багажнику. Якщо казати загалом, то позаду просторо та зручно: великі дверцята для зручної посадки, багато місця для ніг та над головою, продуманий та великий (835 літрів) багажник. До речі, останній приховує окремий пульт керування, що дозволяє опустити нижню частину автомобіля для зручності завантаження.

Окремий плюс – електропривод регулювань кута нахилу спинки дивану. Причому керування зроблено схожим, як для передніх сидінь: є окремий блок-джойстик на панелі дверей. А ще на центральній консолі є кнопки підігріву цих самих задніх сидінь та можливістю регулювання інтенсивності подачі повітря через дефлектори вентиляції.

Багато місця, зручний диван, є підігрів, місткий багажник. Автомобіль цілком відповідає статусу сімейного! Єдине що: окрім вентиляції можна було б вже додати окремий «клімат» для задніх пасажирів. Хоча, напевно, все можна вирішити замовленням опцій. Аби лише грошей вистачило…

Ось, наприклад: автомобіль Range Rover Sport у виконанні D300 Dynamic SE (як тестовий) коштує від 116 350 євро. Звісно та відповідно до класу, комплектація зі старту гарна: повний привод та 8-ступеневий «автомат», пневматична підвіска, піксельні фари, шкіряне оздоблення, двозонний «клімат», аудіо Meridian (15 динаміків), цифрова панель приладів, інформаційний 13,1-дюймовий дисплей та система Pivi Pro, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, безключовий доступ, круговий огляд 3D, система контролю «сліпих зон» дзеркал, адаптивний «круїз» та підтримка смуги руху, система екстреного гальмування, розпізнавання дорожніх знаків та багато іншого.

Проте все одно вартість чимала. А тепер ще й додайте кілька опцій, які були в тестовому автомобілі: панорамний дах (2320 євро), легкосплавні 22-дюймові диски (2120 євро), проєкцію інформації на лобове скло (1540 євро), електричне регулювання передніх сидінь з підігрівом та вентиляцією плюс підігрів задніх сидінь (990 євро) тощо. Ось і маємо 131 730 євро – саме стільки коштував тестовий автомобіль.

Що далі: «гаряча» версія Range Rover Sport SV та еволюція техніки

Наступний крок на шляху розвитку моделі Range Rover Sport вже зроблено – це «гаряча» версія Range Rover Sport SV: попри втрату літери в позначенні SVR як було у попередника, в питаннях техніки автомобіль лише здобув!

По-перше, автомобіль Range Rover Sport SV отримав найбільш потужний варіант 4,4-літрового двигуна V8, що розвиває потужність 635 к.с. та видає 750 Нм крутного моменту.

По-друге, також маємо відповідне шасі: на додачу до всіх вищезгаданих родзинок Range Rover Sport, версія SV виділяється більш «гострим» кермом та особливими гідравлічними амортизаторами, що замкнені між собою. Така система має зменшити коливання та крени кузова під час швидкісного руху.

По-третє, автомобіль Range Rover Sport SV отримує потужні гальма з передніми 8-поршневими супортами та карбон-керамічними дисками. Нарешті, четверте – звісно присутні й відмінності в салоні: спортивні сидіння з інтегрованими підголівниками, кермо з кнопкою SV-режиму тощо.

Вершина світу автомобіля Range Rover Sport – це його «гаряча» версія SV, що має комплексні доопрацювання: двигун, шасі, гальма, салон. Прискорення до «сотні» займає менш ніж чотири секунди, а далі – аж до 290 км/год максимальної швидкості! Замовлення та продажі автомобіля Range Rover Sport SV стартують вже незабаром. Цікаво, що поява Range Rover Sport SV також ознаменувала кілька проміжних оновлень для основної лінійки моделі Range Rover Sport: збільшення потужності PHEV-гібриду (чудово!), інтеграцію керування «кліматом» та режимами рух в сенсорний дисплей (ну таке…) та відповідне оновлення системи Pivi Pro.

Отже: що таке новий Range Rover Sport?

На мою особисту думку, новий Range Rover Sport – це «Range Rover для себе особисто». Адже на відміну від «великого» Range Rover, який може використовуватись для перевезення заднього пасажира-власника (згадайте про подовжену колісну базу та окремі задні сидіння), у випадку автомобіля Range Rover Sport ніколи не постане питання, що людина за кермом – це найманий водій. Ні-ні, це автомобіль саме для себе!

Це автомобіль для самостійного керування, для перевезення родини або друзів/колег/знайомих. З відповідним комфортом підвіски, простором салону та високоякісним оздобленням, повним набором всього оснащення для комфорту та безпеки. Здається, слово «Sport» в цьому випадку вже не є визначальним? Ну тоді просто зачекайте на зустріч з Range Rover Sport SV!

Range Rover Sport

Автомобіль надано – Land Rover Київ Аеропорт


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: