Огляди Авто 03.07.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв SKODA KAROQ FL: історія про емоції та практичність

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв SKODA KAROQ FL: історія про емоції та практичність

Автомобіль SKODA KAROQ наче й добре відомий в Україні, але тут ніколи не виходив його великий та детальний огляд. Проте ось знайшовся чудовий привід для зустрічі – плановий фейсліфт. Отже, говоримо про оновлення SKODA KAROQ та про автомобіль загалом. Поїхали!

Позиціювання SKODA KAROQ

У вигляді автомобіля SKODA KAROQ маємо типового представника класу C-SUV: компактний кросовер, не занадто маленький або не занадто великий, передбачені версії з переднім (у цьому класі таких зазвичай продається більше) або повним приводом. Автомобіль дебютував у 2017 році та пройшов оновлення наприкінці 2021-го: так готувалась версія на 2022 модельний рік. Проте зрозуміло, чому 2022-го запуск тестів автомобіля-новинки в Україні затягнувся. Але все ж він тут!

Номінально – є лише одне покоління SKODA KAROQ без прямих попередників. Але погляньте уважно на розміри та позиціювання автомобіля – і в попередниках миттю згадається кросовер SKODA YETI: фактично автомобіль SKODA KAROQ прийшов на його місце.

Як їде кросовер SKODA KAROQ

Приємно, легко, зрозуміло. Причому ці три слова описують будь-який нюанс ходових якостей автомобіля. Ось, наприклад: потужність та динаміка в абсолюті не вражають; але логіка керування тягою та прискоренням зручна, все дуже логічно. Тут майже немає пауз у перемиканнях «автомату», тут є нормальні реакції двигуна на натискання педалі акселератора.

Звісно, не спорткар; проте легко їхати на рівні потоку машин. А якщо хочете швидше – то передбачений S-режим коробки: в такому випадку автомат не поспішає перемикатись вище. Тому двигун працює не в діапазоні близько 1,5 тисячі обертів (тихо та економно, проте неквапливо), але вже в діапазоні 2,5-3 тисяч – де відчувається вдосталь тяги та потужності!

Хоча як не змінюй режими руху будь-яким способом, а ось підвіска загалом налаштована на комфорт та м’якість. То ж саме підвіска задає бажання їхати не поспішаючи. Той випадок, коли не поспішаючи, не квапливо, але всюди встигаєш. Підвіска гарно (та тихо) амортизує нерівності, майже повністю їх маскує.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Водночас достатній кліренс та гарна енергомісткість дозволяють підтримувати непоганий темп на розбитій дорозі: ніхто не вимагає скидатись до мінімумів швидкості – можна промчати ходом. Ще й кермо доволі легке, дає відпочити під час руху. При цьому загалом автомобіль доволі чітко виконує команди; лише у напруженому повороті є помітні крени кузова та бажання вислизнути назовні.

Тестовий автомобіль SKODA KAROQ було оснащено 1,4-літровим 150-сильним бензиновим двигуном TSI – а це також означає 8-ступеневий «автомат» AISIN AQ300-8F, передній привод та задню підвіску на основі поперечної балки. А ще це означає 9,7-9,9 секунди до «сотні» (проти обіцяних 9,2 секунди). Хоча навіть не зважаючи на можливість вибору режимів руху, тут не хочеться ганяти: автомобіль налаштовує на спокій, він наче знімає стрес. То ж якщо казати загалом, то цей «мікс» лишив приємні враження – саме від логічності, комфорту, зручності керування.

Ось і з салоном так само. Наче прості форми передньої панелі, прямі лінії, трошки хрому та глянцю для декору. Проте м’які пластики знаходяться навіть в нижній частині консолі – хоча це не є обов’язковим для цього класу. Численні полички та ніші знаходяться взагалі у будь-якому місці, куди дотягнеться рука.

Кишені у дверцятах – вже з гумками для додаткової фіксації речей. Частина сидінь та підлокітники на дверцятах вкрити приємним матеріалом Suedia. А центральний підлокітник JUMBO BOX взагалі приємно дивує можливостями трансформації.

Задня частина салону вже так не вражає. Тут є просто звичайний диван та підлокітник, серед бонусів – очікувані для цього класу дефлектори вентиляції. Хоча як опцію можна замовити підігрів сидінь: ось це вже може бути вагома перевага. Проте ось що точно вражає позаду – то це багажник: великий, зручний, продуманий до дрібниць. Ідеал практичності!

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Салон має традиційний дизайн та приємні оздоблювальні матеріали. Сидіння пропонують зручну посадку, передбачено електропривод та пам’ять налаштувань, плюс контурне кольорове підсвічування – нехай за додаткові гроші, але все це є. Клімат-контроль, полички-ніші, продуманий підлокітник: все там, де цього очікуєш. Позаду місця вдосталь, присутні дефлектори вентиляції та підлокітник з підсклянниками. Багажник великий та продуманий до дрібниць: гачки, полички, фіксатори. Напевно, салон та багажник – це найкращий прояв фірмового SIMPLY CLEVER; хоча кілька пунктів знаходяться й в інших місцях автомобіля.

Технології автомобіля SKODA KAROQ

Автомобіль SKODA KAROQ побудовано на відомій платформі MQB: несучий кузов, передня незалежна підвіска, задня теж незалежна або напівзалежна (балка), поперечне встановлення двигунів. Для нашого ринку автомобіль пропонується лише з двома 150-сильними моторами: бензиновий 1.4 TSI або дизельний 2.0 TDI; причому кожен з них має свою трансмісію – різний тип «автомата» та передній або повний привод.

Якщо казати про оновлення автомобіля, то воно пройшло під гаслом покращення аеродинаміки. Змінений передні бампер, новий задній спойлер, накладки на колісних дисках – все це впливає на аеродинаміку, що сприяє зменшенню рівня споживання пального та зниженню рівня шумів. Крім того, оновлення принесло нові фари та ліхтарі, а також – нові варіанти оздоблення салону: той самий «Eco pack» з приємним матеріалом не тільки на сидіннях, але й підлокітниках.

Коротко: несучий кузов та платформа MQB, звичні 4-циліндрові двигуни, оновлення принесло зміни в деталях. Великий плюс SKODA KAROQ – в гаммі моделі є версія з турбодизелем та повним приводом; хоча й доплата за таку «розкіш» буде чимала. До речі, про гроші…

Вартість SKODA KAROQ та можливі суперники

Насправді все доволі просто. Автомобіль SKODA KAROQ пропонує два варіанти двигунів/трансмісії: бензиновий двигун 1.4 TSI у парі з 8-ступеневим «автоматом» та переднім приводом або турбодизель 2.0 TDI у парі з 7-ступеневим «DSG-автоматом» та повним приводом. Також є вибір з двох комплектацій – Ambition або Style – до яких можна додати опції.

Отже, старт дає автомобіль SKODA KAROQ Ambition: система курсової стійкості ESC, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, радарне сканування FRONT ASSIST та функція екстреної зупинки автомобіля, аудіо SWING та 6,5-дюймовий сенсорний дисплей, базові LED-фари та базова (але все ж цифрова) панель приладів, легкосплавні 16-дюймові колісні диски, круїз-контроль та 2-зонний клімат-контроль, задні датчики паркування, підігрів передніх сидінь, підлокітник JUMBO BOX, ін. Вартість автомобіля SKODA KAROQ 1.4 TSI 8AG Ambition – від 1,08 млн грн або $29 тис.; вартість автомобіля SKODA KAROQ 2.0 TDI 7DSG 4x4 Ambition – від 1,315 млн грн або $35 тис.

На рівень вище знаходиться версія SKODA KAROQ Style, де додано наступне: система KESSY (сенсорне відкриття), вибір режимів руху, мультимедійна система BOLERO та 8-дюймовий дисплей, легкосплавні 17-дюймові колісні диски, камера заднього огляду, ін. Вартість автомобіля SKODA KAROQ 1.4 TSI 8AG Style – від 1,12 млн грн або $30 тис.; вартість автомобіля SKODA KAROQ 2.0 TDI 7DSG 4x4 Style – від 1,35 млн грн або $36 тис.

Тестовий автомобіль SKODA KAROQ було представлено у максимальній комплектації STYLE, до якої додатково було замовлено певні опції. Так з’явилась повнорозмірна 10-дюймова цифрова панель приладів VIRTUAL COCKPIT, матричні фари LED MATRIX, електропривод кришки багажника з «віртуальною педаллю» (сенсор під бампером для безконтактного відкриття/закриття), адаптивний круїз-контроль, фонове підсвічування салону, бездротова зарядка тощо.

Розглянемо кілька конкурентів, підемо просто в алфавітному порядку. По-перше, кросовер CITROEN C5 AIRCROSS: комфортна підвіска, просторий салон, є турбодизель – але немає повного приводу та й стартова вартість вище.

По-друге, автомобіль HONDA HR-V: невеликий ззовні, просторий та зручний всередині, чудовий гібрид, максимальна комплектація – але ж знову лише передній привод та висока вартість.

По-третє, модель MAZDA CX-30: цікавий дизайн, сучасний салон та оснащення, є повний привод – проте доволі тісна всередині та з відсутністю економного двигуна.

Четвертим варіантом нехай буде автомобіль MITSUBISHI ECLIPSE CROSS: доволі просторий та зручний в салоні японець – але він вже не дотягує за рівнем оснащення та комфортом на дорозі.

П’ятим обов’язково згадаю новий NISSAN QASHQAI: приємний у керування, з безліччю версій для вибору, є гібриди та повний привод – лише будьте готові за це платити.

Шостим суперником можна назвати SUZUKI S-CROSS: один з найбільш доступних автомобілів у класі, ще й гарний турбодвигун та можливість отримати повний привод – але він не дивує технологіями та відчуттям «сучасності».

Нарешті, сьомим варіантом виступає TOYOTA COROLLA CROSS: чудова комплектація та сучасне оснащення, потужний та економічний гібрид – але немає повного приводу, проте є чималий прайс.

У кожного автомобіля є свої переваги та недоліки, але SKODA KAROQ точно не буде самотньо в своєму класі – конкуренція величезна! Причому я відзначив лише частину автомобілів, а якщо взяти ще суміжні класи та конкурентів, то кількість суперників взагалі перевалить за десяток.

Споживання палива SKODA KAROQ та умови гарантії

По місту у мене в середньому виходило 8,5-9 літрів на 100 км шляху, плюс/мінус 0,5-1 літр в залежності від умов руху та стилю керування. На трасі за швидкості 80-90 км/год споживання палива становило 5,5 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/год – вже 7,5-8 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає два роки без обмеження пробігу. Вартість ТО залежить від обраного дилера. Дані вказано станом на середину літа 2023 року.

Безпека SKODA KAROQ

Кросовер проходив цикл краш-тестів EURO NCAP ще у варіанті до оновлення й вже тоді отримав максимальну оцінку п’ять зірок. Можна відмітити невеликі зауваження до захисту тулуба/грудей при фронтальних ударах, а також невисоку оцінку за системи активної безпеки – але це вже залежить від комплектації конкретного автомобіля. У будь-якому випадку маємо максимальну оцінку на рівні п’яти зірок.

В результаті: чого в SKODA KAROQ більше – емоцій чи практичності

До останнього думав у підсумках написати, що тут обмаль емоцій, але дуже багато практичності. Проте загалом зрозумів, що «після-смак» від автомобіля SKODA KAROQ як раз і полягає в емоції тихого задоволення.

Тут немає «вау!» або «ого!», проте кросовер SKODA KAROQ настільки обережно огортає людей турботою та комфортом, що після нього залишаються лише теплі спогади – як від улюбленого крісла або сплячого кота на руках. Напевно, ось така «домашня» емоція і є визначальною в характері цього автомобіля загалом. Це завжди цінувалось, а особливо зараз.

Плюси:

+ Легкість та зрозумілість керування, комфорт підвіски

+ Зручний та просторий салон, великий багажник, продуманість у дрібних рішеннях

+ В гаммі моделі є традиційний дизель та повний привод

Мінуси:

– Невеликий вибір – лише два мотори, жорстка прив’язка «двигун/трансмісія»

– Через вищевідзначене – велика доплата за «дизель + повний привод»

Тест-драйв SKODA KAROQ FL: історія про емоції та практичність

SKODA KAROQ 1.4TSI 8AG

Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,39 x 1,84 x 1,6 м
Колісна база 2,63 м
Заявлений кліренс 165 мм
Об’єм багажника від 521 літр (5 місць) до 1630 літрів (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 1389 кг
Двигун бензиновий турбо, R4 1,4 літра
Потужність (сумарна) 150 к.с. при 5000-6000 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 250 Нм при 1500-3500 об/хв.
Питома потужність та момент 108 к.с. на 1 тону та 180 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат»
Динаміка 0-100 км/год. 9,2 секунди
Максимальна швидкість 201 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто

7,7-8 літрів на 100 км

Споживання палива, паспортний показник, траса

5,4-5,6 літра на 100 км

Мінімальна вартість

від 1,08 млн грн або $29 тис.

 Автомобіль надано – Єврокар


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: