Огляди

Тест-драйв Honda HR-V NEW: позитивний приклад позитивних змін

Тест-драйв Honda HR-V NEW: позитивний приклад позитивних змін

Зараз в Україні все непросто: ось ви бачите огляд цього автомобіля, але піти і придбати його завтра не зможете – доведеться почекати (за текстом поясню детально). Однак просто знайте: очікування того варте! Тому, що нова модель Honda HR-V дуже вдала: високий рівень технологій та оснащення, увага до дрібниць, цікава зовнішність та салон, вражаюча паливна економічність. Але про все по порядку.

Позиціонування Honda HR-V

Автомобіль Honda HR-V є компактним кросовером – так було завжди, починаючи з 1998 року. Саме тоді світ побачив перше втілення автомобіля Honda HR-V, причому спочатку він був доступний лише у 3-дверному кузові, а 5-дверна версія додалася пізніше. Друге покоління моделі Honda HR-V вийшло у 2013-му році, серед незліченної кількості версій була навіть модифікація Honda HR-V Sport: по-своєму цікава та оригінальна. Зрештою, у лютому 2021 року дебютував автомобіль Honda HR-V третього покоління. Як і раніше існує ідентичний кросовер, але з оригінальним ім’ям Honda Vezel. Однак тепер є і зворотний бік медалі: для ринку США існує оригінальний кросовер, але з ідентичною назвою Honda HR-V. Проте зараз йдеться саме про європейську версію HR-V.

Ось уже приблизно чверть століття та три покоління, автомобіль Honda HR-V – це компактний кросовер. У першому поколінні зустрічалися версії з різною кількістю дверцят, у другому з’явилася потужна Sport-версія, а третє відрізняється силовим гібридним агрегатом e:HEV. Саме такий гібридний кросовер Honda HR-V і став героєм цієї статті.

Як їде автомобіль Honda HR-V

Несподівано комфортно та приємно. Насамперед, відзначу підвіску автомобіля. Тепер вона налаштована більше з акцентом на комфорт, відмінно амортизує багато нерівностей, кросовер ходом «пролітає» ями та виступи – з легкими та ледь помітним похитуванням кузова. Зізнатись, часом виникає відчуття повністю незалежної підвіски. Але це почуття вмить вибиває «лежачий поліцейський» або будь-який великий поперечний стик на дорозі: все-ж задні колеса, підвішені на звичайній балці, часом нагадують про себе неприємним стусаном. Але це лише одне зауваження на тлі загального позитивного враження про комфорт.

Курс
QA
Вивчайте важливi технології для тестувальника у зручний час, та отримуйте $1300 уже через рік роботи
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!

У тому числі і комфорт при прискореннях: гібрид дає про себе знати! Початок руху, прискорення на ходу в місті, перелаштування з обгоном – все це відбувається за рахунок тяги електромотора. Що означає лінійність реакцій та нерозривність прискорення. Іноді помічаєш, що швидкість вже зростає і лише згодом підключився бензиновий ДВЗ: звук його роботи трохи запізнюється за прискоренням. Зате якщо розганятись в режимі «педаль в підлогу», то бензиновий мотор трохи плаває по обертах, автомобіль нібито імітує перемикання передач в «автоматі». Хоча, звісно, насправді «автомата» тут немає: використовується електромеханічна трансмісія e-CVT, керувати якою простіше простого. Мабуть, єдине суттєве зауваження у ходових якостях автомобіля висуну навіть не до його підвіски, а до звукоізоляції: хотілося б максимально ретельно заглушити не лише роботу ДВЗ, а й кочення шин, які чути під час руху на електроприводі.

Зовнішність, скажімо так, оригінальна: з одного боку – плоский капот, велика кількість прямих ліній, силует із заваленими задніми стійками; з іншого боку – незвично відсутній задній бампер та відчуття обрізаного кузова. Але про все забуваєш, як тільки опинишся за кермом Honda HR-V. По-перше – тому, що автомобіль приємно їде. Не «спортивно» (хоча 0-100 км/год. дається швидше за паспорт), а саме «приємно»: реакції на акселератор і поворот керма, плавність і нерозривність прискорення, робота підвіски. А по-друге…

По-друге тому, що всередині Honda HR-V на вас чекає чудовий салон. Зазвичай в передній частині салону розповідаю про простір, проте тут можна похвалити за вигадку. Комбінація матеріалів та гами кольорів, металізоване оздоблення деталей, трошки акцентованого декору, приємна шкіра на кермі, помаранчеве прострочування на сидіннях – все зібрано в єдиний ансамбль, який просто радує. На цьому фоні ледь не забуваєш про базові пункти ергономіки: сидіння мають нормальний розмір і достатні діапазони регулювання, цілком гарна оглядовість вперед, плюс хороша оглядовість назад – дякуючи великим бічних дзеркалам.

Здається, ззаду нічого подібного вже не вигадаєш. Але Honda може запропонувати одну «родзинку»: це підйомні сидіння Magic Seats, які буквально заново відкривають можливість використання внутрішнього простору! При цьому сидіння можуть складатися спинками вперед (загально-звична схема), збільшуючи об’єм багажника. Плюс є ще дефлектори вентиляції, ніша-скринька та порти для зарядки, підлокітник та підсклянники.

Чудовий салон! Передня частина приваблює не стільки простором (просто «нормально»), скільки увагою до деталей та опрацюванням дрібниць. А ось задня частина – приваблює якраз простором та можливостями трансформаціями. Плюс багажник: номінально він став трохи меншим, але реально – все також досить великий, а підйомна шторка та електропривод відкривання/закривання дверцят спрощують процес завантаження.

Чи є інновації у Honda HR-V

Автомобіль Honda HR-V побудований на платформі GSP, яка пропонує знайомі та стандартні рішення: несучий кузов, переднє розташування мотора, незалежна підвіска МакФерсон попереду і напівнезалежна на основі поперечної балки позаду. Однак є щонайменше одна цікава особливість: вищезгадана система Magic Seats призвела до перенесення паливного база під передні сидіння. Паралельно це дозволило зробити максимально пласку та рівну підлогу в задній частині салону, залишився лише невеликий виступ.

Але, звичайно, головною особливістю моделі Honda HR-V є гібридна система e:HEV, з якою детально ознайомлювались на прикладах автомобілів Honda CR-V Hybrid та Honda Jazz. Останній приклад особливо схожий – у випадку Honda HR-V ми маємо бензиновий 1,5-літровий мотор (106 к.с.) із циклом Аткінсона та передній привод. Приклад схожий, але не ідентичний. Для моделі Honda HR-V було підвищено потужність електромотора (131 к.с.) та блоку PCU (Power Control Unit), збільшено кількість блоків в акумуляторі, деякі компоненти гібридної системи отримали рідинне охолодження замість колишнього повітряного. Використана своя головна пара, більш «силова»: вона забезпечує покращення розгону та більше тяги на колесах. Також додана можливість регулювання інтенсивності рекуперації та вибору одного з трьох режимів руху.

Гібридна система в цілому знайома по інших автомобілях Honda – якщо описати її логіку роботи однією фразою, то скажу так: «електромотор тут головний». Найчастіше автомобіль їде саме на електроприводі, а бензиновий ДВС лише обертає генератор для вироблення електроенергії. Але при швидкості руху близько 100 км/год. бензиновий двигун вже може безпосередньо підключаться до коліс. Бензиновий мотор, електродвигун, блоки керування заховані під капотом, а от акумулятор знайшов собі місце у багажнику. Гібрид пропонує вибір режиму руху – звичний «D» (Drive) або «B» (Brake), причому в останньому випадку включається максимальний рівень рекуперації. При бажанні також рекуперацією можна керувати за допомогою пелюсток під кермом: кожен клік дає один ступінь з чотирьох можливих. Крім того, передбачений перемикач DRIVE MODE для комплексної зміни налаштувань – наприклад, у SPORT-режимі відгуки на педаль акселератора стають різкішими і активується другий ступінь рекуперації.

Ціна автомобіля Honda HR-V та його конкуренти

Здається все просто: в Україні кросовер Honda HR-V доступний тільки у вигляді гібрида, можна вибирати лише одну з трьох фіксованих комплектацій. Але старт продажів відбувався якраз на початку цього року, встигли завезти першу партію автомобілів – їх і розпродали. А ось подальші поставки «встали», очікуються нові завози автомобілів лише до кінця нинішнього року або на початку наступного. За фактом запуск моделі Honda HR-V в Україні змістився з початку 2022 року до початку 2023 року. Але все-таки завдяки першим постачанням вдалося отримати тестовий автомобіль та розповісти про таку модель українцям. Через таку непросту ситуацію ціни на автомобіль знову «з нюансами». Хоча певні орієнтири можна дати.

Кросовер Honda HR-V стартує з комплектації Elegance: гібрид e:HEV, шість подушок/шторок безпеки, контроль рядності руху (LKAS), система попередження про можливе фронтальне зіткнення (FCW), функція попередження зіткнення (CMBS), система попередження з’їзду дороги (RDM), розпізнавання дорожніх знаків (TSR), інтелектуальний обмежувач швидкості (ISL), без-ключовий доступ та запуск двигуна кнопкою, клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль (АСС), підігрів передніх сидінь, камера заднього огляду, задні сидіння Magic Seats , мультимедіа Honda Connect та 9-дюймовий дисплей, світлодіодні фари, 18-дюймові колеса. Ціна Honda HR-V Elegance – близько 29 тисяч євро.

На рівень вище знаходиться версія Honda HR-V Advance, де додано: контроль «сліпих» зон дзеркал, система допомоги при виїзді з місця паркування заднім ходом, комбіноване оздоблення сидінь «тканина/шкіра», сріблястий декор в салоні, підігрів керма та зони спокою щіток склоочисників, 2-зонний «клімат», електропривод багажника з сенсором відкривання та функцією Walk Away, пр. Ціна Honda HR-V Advance – близько 31 тис. євро.

Максимальним варіантом є кросовер Honda HR-V Advance Style, який додатково пропонує: аудіо-систему на вісім динаміків плюс сабвуфер, бездротову зарядка для смартфона, помаранчевий декор в салоні та на бічних молдінгах, 2-колірний кузов, функцію підсвічування поворотів. Ціна Honda HR-V Advance Style – близько 34 тис. євро.

Тестовий автомобіль був представлений у максимальній версії, а це означає багато «приємних дрібниць»: світлодіодні фари отримують додатковий блок для підсвічування поворотів, уздовж молдингів проведена помаранчева лінія, аналогічний помаранчевий декор присутній в салоні, а звук аудіосистеми з окремим сабвуфером тягне на «преміум» без усіляких преміум-назв. Окрема насолода – світильники із сенсорним керуванням або чіткі кліки при регулюванні температури «клімату». Та ще й підтримані кольоровою ілюмінацією: робиш прохолоднішим – і проступає синій колір, робиш теплішим – червоний. Ще однією «фішкою» клімат-контролю є бічні дефлектори вентиляції, які вміють розсіювати повітря, створюючи ефект бризу. Плюс гарна комплектація: контроль рядності, адаптивний «круїз», підігрів керма, сучасна система мультимедіа (знов згадаємо Honda Jazz) та комбінована панель приладів – традиційний спідометр плюс кольоровий дисплей. Чим відповідають конкуренти?

Подібних компактних кросоверів дуже багато: ось добірка-порівняння японських моделей (і не забувайте про новий Nissan Qashqai), ось ще один схожий матеріал – вже з акцентом на «європейців». Але серед десятків автомобілів хочеться виділити п’ять моделей, які є найцікавішою альтернативою автомобілю Honda HR-V. По-перше, це Toyota C-HR: відоме ім’я та широкий вибір комплектацій, є відразу два гібридні варіанти – включаючи потужну 184-сильну версію. По-друге, це Mazda CX-30: вибір версій більший, присутній повний привод, потужність вища, а стартовий цінник нижчий. Третім варіантом є кросовер Peugeot 2008: економічний турбодизель та потужні бензинові мотори, різні комплектації дозволяють опустити стартову ціну або набрати максимум обладнання. Ще одним цікавим «європейцем» виступає Volkswagen T-Roc: добре їде, потужний двигун, плюс свіже оновлення подарувало якісний салон. Нарешті, п’ятим додам Hyundai Tucson: він може запропонувати передній або повний привод, бензинові або дизельні мотори, вибір комплектацій, просторий салон.

Відзначив лише п’ять автомобілів, які вважаю найнебезпечнішими суперниками для новинки Honda HR-V. Але реально всіх конкурентів більше в 2-3 рази. Однак кросовер Honda HR-V теж непростий: він відповідає суперникам простором та продуманістю салону, високим рівнем оснащення, а якщо ще й додати економічний гібрид…

Споживання палива Honda HR-V та експлуатація автомобіля

По місту автомобіль задовольняється 4,3-4,5 літрами палива на 100 км – відмінний результат для кросовера такого розміру, формату, потужності. При цьому стиль руху та/або затори слабо позначаються на споживанні: максимум у місті я отримував 5,1 л на 100 км шляху. На трасі при швидкості 80-90 км/год. автомобіль потребує близько 4,5 л на 100 км – при цьому автомобіль періодично їде на електромоторі або ДВЗ, чергуючись і перемикаючись між ними. При швидкості 110-120 км/год. споживання палива складає вже 6,5 л на 100 км – при цьому (якщо вірити схемі на дисплеї та своїм вухам), бензиновий ДВЗ вже працює постійно.

Загальна гарантія на автомобіль становить три роки або 100 тис. км пробігу (що настане раніше). Гарантія на елементи гібридної системи становить п’ять років або 100 тис. км пробігу. Сервісне обслуговування потрібно проводити кожні 15 тис. км або щорічно.

Безпека Honda HR-V

Краш-тести EuroNCAP для Honda HR-V завершилися оцінкою у чотири зірки з п’яти можливих. З одного боку – при фронтальних ударах багато зон на манекенах водія та переднього пасажира відмічені «жовтими» зонами (нормальна безпека), а не зеленим кольором (хороша безпека). З іншого боку – немає критичних провалів (коричнева/червона відмітка) та хороші оцінки за безпеку при бічних ударах. Плюс непогані оцінки за безпеку дітей, захист пішоходів, спрацювання систем превентивної безпеки. Ось і вийшла підсумкова оцінка чотири зірки: «міцний середнячок».

В підсумку

Пам’ятаю, наскільки багато у мене було претензій до минулого покоління моделі Honda HR-V: дивна підвіска, обмежений набір оснащення, галасливий мотор, що слабко їде. У плюсах був лише салон. Однак тепер зберігся цей плюс, але додалося ще безліч інших: гібридна система, сучасне оснащення, комфорт у русі, покращена динаміка.

До цього автомобіля не можна підходити з наскоку. Інакше все, що ви запам’ятаєте про нове покоління Honda HR-V – це висока ціна. Але ж вона виправдана! І чим детальніше вивчаєш цей кросовер – тим більше у цьому переконуєшся. Дивують ті метаморфози, та глибина змін, що сталися з автомобілем під час дебюту нового покоління. Скажу так: якщо раніше кросовер Honda HR-V був просто «гравець класу», то тепер – це точно один із найкращих його представників.

Плюси:

Гібрид – дуже економічний та з різноплановим характером

Вражаюча увага до деталей, продуманість у дрібницях

Зразковий простір та можливості трансформації салону, як для свого класу

Мінуси:

Немає простих версій (звичайний мотор та комплектація) з низькою стартовою ціною «від»

Немає версій з повним приводом, хоча у деяких конкурентів – вже є

Тест-драйв Honda HR-V NEW: позитивний приклад позитивних змін

Технічні характеристики Honda HR-V e:HEV

Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,34 х 1,79 х 1,58 м

Колісна база – 2,61 м

Кліренс – 188 мм

Багажник – від 304 л (5 місць) до 1274 л (2 місця)

Вантажопідйомність – 490 кг

Мінімальна споряджена маса – 1380 кг

Двигун – гібридний силовий агрегат, бензиновий двигун R4 1,5 л плюс електромотор

Потужність тягового електромотора – 131 к.с.

Крутячий момент тягового електромотора – 253 Нм

Питома потужність та момент – 95 к.с. на 1 тонну та 183 Нм на 1 тонну

Привід – передній привод

Трансмісія – «автомат» e-CVT (електромеханічна трансмісія)

Динаміка 0-100 км/год. – 10,7 с

Максимальна швидкість – 170 км/год.

Витрата паспортна, місто – 3,1 л на 100 км.

Витрата паспортна, траса – 4,8 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Michelin Primacy 4 225/50R18

Мінімальна ціна автомобіля – від близько 29 тис. євро

Автомобіль надано – Прайд Мотор


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: