Огляди

Тест-драйв Toyota Land Cruiser 300: версія GR Sport – це найкраще, що могло статися

Тест-драйв Toyota Land Cruiser 300: версія GR Sport – це найкраще, що могло статися

Цей матеріал довго чекав на публікацію (що видно по фото). Проте за багато місяців мої підсумки загалом не змінились: все вже написано у заголовку. Я вважаю, що версія GR Sport – це найкраще, що могло статися з автомобілем Toyota Land Cruiser 300. Чому це саме так, звідки виникли подібні думки, як автомобіль на ходу, скільки їсть та як їде – все розповім у цій статті. Отже: головні питання до новинки Toyota Land Cruiser 300 та відповіді на них.

Зовнішність? Та це як Сталоне та Шварц у розквіті своїх сил!

Позашляховик Toyota Land Cruiser 300 – великий та потужний автомобіль. Можливо, слід додати слово «престижний». Однак у випадку саме Toyota Land Cruiser 300 GR Sport я краще напишу слово «брутальний». Тому що він ніби скинув офісний костюм, під яким проступив рельєф м’язів «борця у роках». Та ось він, буквально видавлюється крізь радіаторні грати величезними контрастними світлими літерами на темному тлі: TOYOTA!

Явно не соромиться свого імені та свого походження. Цілком справедливо – новий позашляховик Toyota Land Cruiser 300 залишився вірним завітам предків: рамна конструкція, незалежна підвіска попереду та суцільний міст позаду, знижувальний ряд, постійний повний привод. Проте слово «новий» у минулому реченні написано недарма. Наприклад, тепер рама має збільшений перетин (у 1,2-1,3 більше щодо рами попередника), вона стала одночасно міцнішою і легшою за колишню. Замість бензинового атмосферного V8 тепер використовується турбо-мотор V6. Та й колишній 8-циліндровий турбодизель втратив два циліндри – але ж придбав у потужності. Причому якщо під час першої презентації вдалося познайомитися з бензиновим двигуном, то тепер під капотом тестового екземпляра Toyota Land Cruiser 300 GR Sport встановлено турбодизель F33A-FTV: шість циліндрів, дві турбіни, ступінь стиснення 15,4:1, упорскування палива D- 4D, віддача 299 л. та 700 Нм.

Новий Toyota Land Cruiser 300 у виконанні GR Sport виглядає брутальним та потужним. Таким і є за своєю конструкцією: рама та міст, знижувальний ряд. Під капотом тестового авто – новий 6-циліндровий турбодизель: приємно познайомитись, будемо товаришувати?

Курс
Full Stack Web Development
Опануйте навички універсального програміста всього за 4 місяці
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Full Stack Web Development

Крім рами та моторів, однією з ключових змін також є 10-ступенева АКПШ серії AJA0F – така трансмісія використовується у всіх версіях Toyota Land Cruiser 300. Так само, як і постійний повний привод зі зниженим рядом та центральним диференціалом Torsen, що можна блокувати. Але якщо «копати глибше», то стануть помітні відмінності версії GR Sport – наприклад, примусові блокування переднього та заднього диференціала: так-так, тут три блокування із заводу! Плюс ще високий передній бампер (кут в’їзду 31 градус), 18-дюймові колеса, а також активний стабілізатор поперечної стійкості E-KDSS. Про те, навіщо все це потрібно, розповім пізніше. А поки що – краще зазирнемо в салон.

І є на що подивитися у салоні?

Уявіть собі, є. Масивну передню панель і широку центральну консоль не сварив тільки лінивий: мовляв, місця мало. Але з велетенськими габаритами автомобіля, запас спереду цілком «достатній», а на другому ряді сидінь – так навіть «величезний». Хоча з форматом посадки виходить усе з точністю навпаки. Так, на водія та переднього пасажира чекають зручні крісла з добрим профілем та широким діапазоном регулювання. Однак заднім пасажирам пропонується великий, але плаский диван: йому явно бракує профілю сидінь. Та й підлога висока – привіт, рамна конструкція. Зате навіть ззаду є можливості регулювання кута нахилу спинки, передбачений свій «клімат» та підігрів/вентиляція сидінь.

Втім, усе це відзначав раніше, ще під час першої презентації автомобіля. Як і те, що величезний багажник недопрацьований. Як мінімум, всередину просять всілякі ніші, сітчасті кишені, гачки. А як максимум – хочеться взагалі отримати висувну підлогу, оскільки дістати найбільш віддалені кути багажника при завантаженні/вивантаженні речей практично неможливо.

Місця скрізь вдосталь, масивна передня панель та широкий центральний тунель дають почуття захисту: ох, кам’яна брила! Мабуть, головне зауваження до салону – він виглядає та сприймається на рівні «автомобіль Toyota», але не на рівень «автомобіль за $100 тис.» і контрастне оздоблення версії GR Sport рятує ситуацію лише частково. Але ось несподівана похвала для ергономіки: при великій кількості фізичних клавіш і перемикачів, вони розміщені й згруповані дуже логічно. Відверто кажучи, ергономіка передньої частини в чомусь навіть краща за новий Lexus LX, який суцільно покладається на дисплеї. Та й панель приладів TLC 300 виглядає цікавіше. Хоча б частину такої уваги подарувати багажнику…

Та годі вже статики! Як їде?

Їде «поважно», але зовсім не повільно. Старт з місця і подальше прискорення дається плавно: на 1,5-2 тисячах обертів, двигун неквапливо розганяє автомобіль під мірне гудіння – ну так, зрозуміло, дизель усі справи. Але із підвищенням оборотів картина помітно змінюється. З подоланням позначки 2,5-3 тисячі, він починає «їхати» на повну силу – прискорення не різкі, але швидкі, динамічні, приємні. Автомобіль буквально легшає на ходу: оце вже інша справа! Та й коробка хороша, вона завжди перемикається вчасно і без пауз. Що передачу скинути при розгоні, що перейти вгору – все відбувається м’яко й акуратно. У результаті дизельний позашляховик Toyota Land Cruiser 300 GR Sport може жити у двох світах: м’якому та неквапливому, або несподівано динамічному (звичайно, як для свого класу).

А ось підвіска здебільшого живе в одному світі. На перший погляд здається, що тут багато комфорту: автомобіль хитається на тих великих нерівностях, які ще не встигли «ковтнути» шини. Такий стиль поїздки розслаблює, починаєш їхати швидше та швидше. Але ось сталася серія великих ям – і важкий задній міст може часом неприємно вібрувати чи трясти. Особливо це помітно, якщо їдеш у ходовому повороті. Звичайно, є вибір їздових режимів руху, що реально впливають на поведінку автомобіля. Але з безлічі варіантів, я залишив би тільки два: «Comfort» та «Sport S». У першому випадку реально виходить м’яко їхати, але без загальмованості «єко»-режиму. А в другому – автомобіль «затискається» рівно настільки, щоб бути зібраним і приємним в управлінні, але не труситися (як це буває у режимі S+).

Зрештою, бездоріжжя. Можна довго описувати, як цей позашляховик «впевнено їде в гору, долає снігові пастки, місить колесами непролазний бруд». Але в мене в пам’яті залишилося інше: феноменальне почуття свободи на бездоріжжі завдяки простоті та легкості керування. Тут буквально все зроблено для полегшення руху на бездоріжжі: починаючи від міцної рами та потужного дизеля, продовжуючи знижувальним рядом та блокуваннями, закінчуючи допоміжною електронікою MTS та Crawl Control й камерами Multi-Terrain Monitor що вміють промальовувати траєкторії руху.

Мало того – відмінні позашляхові можливості та високий статус комплектації GR Sport (розпишу нижче) можуть вплинути на суть Land Cruiser 300 взагалі. Моя думка: я б звичайні версії Toyota Land Cruiser 300 перевів на задню незалежну підвіску і позбавив знижувального ряду. Все одно запас всюди-прохідності буде достатнім для 90% покупців і вже точно не поступиться більшості кросоверів, при цьому рама забезпечить завидну витривалість автомобіля. У той же час, повністю незалежна підвіска, полегшення конструкції, зниження трансмісійних втрат дозволить зробити автомобіль кращим при поїздках звичайними дорогами або легким бездоріжжям. Що особливо важливо з урахуванням потужних моторів та нової коробки. А якщо потрібен «апарат для серйозного бездоріжжя» – то ось вам GR Sport.

На звичайній дорозі «головну скрипку» грає турбодизель: він м’яко починає, але потім потужно везе. При розгоні до «сотні» автомобіль програв паспортному значенню секунду, проте навіть отриманий результат «швидше восьми» насправді сприймається набагато краще – тяги та динаміки вистачає. Середнє споживання палива в місті становить 11,5-12 літрів на 100 км, при плавній і спокійній їзді можна вкластися в 8-9 літрів, при динамічному стилі їзди виходить 13-15 літрів: ось такий помітний зазор. На трасі за швидкості 80-90 км/г автомобіль споживає 7,5-8 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/г споживання зростає до 9-10 л на 100 км шляху. При їзді по бездоріжжю споживання палива не запам’ятовується. А ось легкість та простота керування – ще й як! Вищезгадана система E-KDSS дозволять розпустити стабілізатор поперечної стійкості, завдяки чому артикуляція коліс досягає 700 мм: рекорд серед усіх автомобілів серії Land Cruiser.

А що коли версія для бездоріжжя – це не «база», а «флагман»?

В принципі, комплектації автомобіля були описані ще під час першої презентації. І глобально ситуація не змінилася: два турбо-мотори V6 (бензин або дизель) плюс три комплектації (Prestige, Premium, GR Sport). Ціну сьогодні назвати складно, але орієнтовний діапазон – близько $90-100 тис. в залежності від двигуна та комплектації: такі прайси були до початку повномасштабної війни. Ось тільки тепер флагманів одразу дві – версії Premium та GR Sport приблизно на одному рівні, хоч кожна зі своїми акцентами. У результаті позашляховик Toyota Land Cruiser 300 GR Sport поєднує як максимальну комплектацію, так і особливості для бездоріжжя.

По-перше, ми отримуємо все для комфорту: регульована підвіска AVS, незалежний 4-зонний «клімат», підігрів та вентиляцію всіх сидінь, систему мультимедіа з 12,3-дюймовим дисплеєм, підтримку Apple CarPlay та Android Auto, проекцію даних на лобове скло, шкіряне оздоблення салону, аудіосистему JBL, панорамний круговий огляд, бездротову зарядку смартфона, та багато іншого. По-друге, ми отримуємо максимум для безпеки: комплекс Toyota Safety Sense (функція автоматичного гальмування, адаптивний круїз-контроль, утримання автомобіля у смузі руху, адаптивне світло), моніторинг «сліпих зон» дзеркал заднього виду, контроль перехресного трафіку позаду, фронтальні та бічні подушки безпеки, надувні шторки безпеки, подушки безпеки для колін водія та пасажира. По-третє, ми отримуємо всі перераховані «родзинки» GR Sport для бездоріжжя: примусові блокування диференціалів, систему E-KDSS, високий передній бампер, спеціальні 18-дюймові колісні диски та шини з високим профілем, ін.

Якщо раніше версія для бездоріжжя часто була спрощена за своїм оснащенням, то тепер Toyota Land Cruiser 300 GR Sport – це повноцінний «флагман» з погляду технологій: великий широкоформатний дисплей, круговий огляд, різноманітність допоміжних систем безпеки, роздільний «клімат», вентиляція сидінь попереду та позаду. Але ось вам пару зауважень: за високої ціни автомобіля – хотілося б отримати «панораму» замість маленького люка. А система контролю рядності (яка добре бачить розмітку) намагається настільки активно підрулювати високим і важким позашляховиком, що часто змушує його хилитатись туди-сюди… Так-с, ану спокійніше – це тобі явно личить.

Отже: чому GR Sport – це найкраще, що могло статися з Toyota Land Cruiser?

Бо чесність приваблює. Позашляховик Toyota Land Cruiser 300 GR Sport якраз такий, яким має бути «крузак»: потужний, прямолінійний, завзятий. Правдоруб на колесах. Я не кажу, що він ідеальний. Тут своєрідний їздовий комфорт та ще є зауваження до салону з урахуванням ціни автомобіля. Хоча якщо вже порівнювати «плюси/мінуси», то й переваг знайдеться чимало: пара з нового мотору та АКПШ, простота руху бездоріжжям, велика кількість сучасних систем для комфорту та безпеки. Але найголовніше в характері Toyota Land Cruiser 300 GR Sport – те, що він чесний сам із собою та зі своїми покупцями. Впевнений, що після закінчення війни (і нашої перемоги!) таких знайдеться чимало в Україні.

PS: цей матеріал закриває автомобілі, які були протестовані ще до початку повномасштабної війни. Символічно, що героєм матеріалу став саме позашляховик Toyota Land Cruiser 300 GR Sport – непростий, але такий цікавий. Однак я вже знаю, що в найближчому майбутньому на вас чекають не менш цікаві автомобілі. До нової зустрічі. Вже скоро.

Тест-драйв Toyota Land Cruiser 300: версія GR Sport – це найкраще, що могло статися

Технічні характеристики: Toyota Land Cruiser 300 GR Sport

Кузов – позашляховик, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,965 х 1,98 х 1,95 м

Колісна база – 2,85 м

Кліренс – 220 мм

Багажник – 2 052 л

Вантажопідйомність – 535 кг

Мінімальна споряджена маса – 2 695 кг

Мотор – турбодизель, V6 3,3 л

Потужність – 299 к.с. при 3 600-4 200 об/хв..

Крутний момент – 700 Нм при 1600-2600 об/хв..

Питома потужність та момент – 111 к.с. на 1 т та 260 Нм на 1 т

Привод – повний привод, знижувальний ряд, блокування диференціалів, режими руху

Трансмісія – 10-ст. АКПШ (традиційна гідромеханічна АКПШ)

Динаміка 0-100 км/г – 6,9 секунд

Максимальна швидкість – 210 км/г

Споживання палива, паспорт, міський цикл – 11,3 л на 100 км

Споживання палива, паспорт, заміський цикл – 7,6 л на 100 км

Шини тестового автомобіля – Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 265/65R18

Автомобіль надано – Тойота Україна


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: