Огляди

Тест-драйв Toyota RAV4 Adventure: у пошуках пригод

Тест-драйв Toyota RAV4 Adventure: у пошуках пригод

Кросовер Toyota RAV4 завжди був дуже популярним – і у світі, і в Україні. А останній (непростий) час автомобіль взагалі часто виявляється лідером продажів за підсумками певного місяця. Представництво Toyota в Україні допомагає нарощувати хвилю успіху, постійно пропонуючи нові версії моделі. Ось і зараз – знайомимося з автомобілем Toyota RAV4 у спеціальній версії Adventure, яка вирізняється оригінальним дизайном та салоном. А ще на прикладі цього автомобіля детально обговоримо можливості гібрида з повним приводом. Отже, кросовер Toyota RAV4 Adventure – і головні ТОП-5 запитань/відповідей до нього.

Автомобіль Toyota RAV4 Adventure відрізняється від інших версій RAV4?

Так, відрізняється – і це відразу помітно при погляді спереду: оригінальний бампер, широка темна вставка з протитуманними ліхтарями, власна решітка радіатора. Нову версію Adventure вже не сплутати з іншими варіантами моделі Toyota RAV4! Саме «ніс» є найбільш помітною відмінністю у дизайні Toyota RAV4 Adventure, ніби додатково акцентуючи на мужньому характері автомобіля в цьому поколінні. Найбільш помітною відмінною рисою, але не єдиною: зверніть увагу на 19-дюймові темні матові колісні диски та збільшені розширювачі колісних арок. Навіть кольорове оздоблення унікальне: поєднання зелено-сірого «хакі» зі світлим дахом. Круто! Ось тільки…

Створюючи окрему версію Toyota RAV4 з приставкою Adventure у назві, логічно було очікувати на якісь технічні зміни. Наприклад, я чекав темно-чорний бампер зі скошеним низом для поліпшення кута в’їзду (дехто з «німців» так робив при замовленні оф-роад пакету). Та й колеса хотілося б не просто «темні матові», а й із якимись всесезонними шинами та розвиненим протектором (а так робили «французи»). Тоді б кросовер Toyota RAV4 Adventure не просто натякав, а реально успадкував би ідею Toyota Land Cruiser 300 GR Sport: як створити заводську позашляхову версію зміною пари-трійки деталей. На жаль, але цього не сталося.

Кросовер Toyota RAV4 Adventure – це власний «ніс», великі накладки на колісні арки, темні матові колісні диски, оригінальне поєднання сіро-зеленого «хакі» зі світлим дахом та чорним глянцевим декором. Вже точно не сплутаєш з іншими версіями Toyota RAV4 та й виглядає круто! Але чому «асфальтові» шини (дуже хороші, але ж «асфальтові») і чому нічого не зробили з переднім бампером? А ще ці випнуті насадки вихлопних труб. У результаті кут в’їзду, як і раніше, становить 17,5 градусів, з’їзду – 20 градусів; кліренс – 200 мм. Символічно: коли готувався даний матеріал, стало відомо про дебют версії Toyota RAV4 Adventure із позашляховим пакетом – захисне покриття на бампері, власні 18 колеса та інші шини, масивні рейлінги на даху під установку багажників. Такий автомобіль заявлений для Японії, але раптом з’явиться на інших ринках?

Курс
Recruitment
Станьте професіональним IT-рекрутером та заробляйте $1800 вже через два роки
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Recruitment

Салон кросовера Toyota RAV4 Adventure також не сплутаєш з іншими. Начебто пізнавана панель, мінімум простенького сріблястого декору, приємні прогумовані ручки дверей та шайби «клімату», зручні передні сидіння з розвиненими спинками – зверніть увагу на підтримку плечей. Однак версія Toyota RAV4 Adventure відрізняється власною оббивкою з синтетичної екошкіри (занадто «еко» – це видно і відчувається), а також помаранчевим декором: вставки на сидіннях, прострочування на передній панелі та дверних картах.

Запас місця скрізь цілком достатній, а ось уваги до задніх пасажирів мало – наприклад, автомобіль Toyota RAV4 Adventure не може запропонувати підігріву сидінь (це «пунктик» лише найдорожчої комплектації). Не кажучи вже про те, щоб запропонувати окрему зону «клімату» або шторки на вікна, як це роблять деякі конкуренти. Але в іншому все добре: спинка регулюється по кутку нахилу під зручну посадку, нормальний запас місця для ніг, передбачені дефлектори вентиляції та підлокітник.

Глобально – салон ідентичний іншим версіям Toyota RAV4: поєднання масивних форм, сіро-чорної кольорової гами та сріблястих акцентів, класні передні сидіння. Детально – версія Adventure відрізняється власною оббивкою зі штучної шкіри та помаранчевим декором. Багажник великий і правильно-прямокутні, але не вистачає різних гачків/поличок для організації простору. Зате є електроприводом кришки і хоча б колесо «докатка», а не ремонтний комплект.

Була згадка про повнопривідний гібрид; цікава техніка?

Спочатку згадаймо кросовер Toyota RAV4 Hybrid. Автомобіль Toyota RAV4 побудований на платформі TNGA, має опорний кузов, повністю незалежні підвіски коліс. Гібридні версії Toyota RAV4 завжди створюються навколо бензинового 4-циліндрового мотора A25A-FXS: серія Dynamic Force, об’єм 2,5 л, високий рівень стиснення (14:1), система зміни фаз газорозподілу Dual VVT-i. Плюс звичайний гібрид Toyota RAV4 додає електромотор 3NM (88 кВт або 120 к.с.), що працює на передній привод.

А ось тепер увага – гібрид із повним приводом. У випадку автомобіля Toyota RAV4 у гібридному виконанні повний привод AWD-i реалізується за допомогою установки окремого електромотора 4NM для приводу задніх коліс. Такий електромотор не надто потужний (40 кВт або 55 к.с.), але в поєднанні з власним редуктором, він забезпечує до 1300 Нм крутного моменту на задніх колесах. Цей показник цілком порівнянний із традиційними схемами, де використаний карданний вал для приводу задніх коліс.

Автомобіль Toyota RAV4 Adventure – це завжди гібрид та завжди повний привод. Під капотом встановлений бензиновий 2,5-літровий двигун, електромотор, трансмісія e-CVT (фактично складна планетарна передача). Але найцікавіше приховано ззаду – окремий електромотор для приводу задніх коліс. До речі, гібрид з повним приводом виявляється трохи потужнішим за аналогічний з переднім приводом – 222 к.с. проти 218 к.с.

І як ця потужність проявляється у русі? Як їде?

З динамікою – все гаразд. Суть гібрида не тільки в абсолютних цифрах розгону чи максимальної швидкості, а й у процесі прискорення: плавний, швидкий, лінійний. У випадку кросовера Toyota RAV4 Adventure просто немає поняття паузи після натискання педалі акселератора, він відразу починає прискорюватися: миттєво спрацьовує електромотор, потім підключається бензиновий двигун. Хоча якщо стоїть питання «потягнуться» у заторі чи виїхати з двору, то з цим впорається лише електропривод – запасу енергії вистачить на 0,7-1-1,5 км пробігу. До речі, передбачено окрему кнопку активації руху на електроприводі, але вона спрацьовує тільки при високому рівні заряду акумулятора. Та й у цьому практично не сенсу: кросовер Toyota RAV4 й так практично завжди починає свій рух на електроприводі.

І ще одне «до речі»: версії з повним приводом отримують оригінальний селектор Drive Mode та режим «Trail» для бездоріжжя. Але, зізнатися, різниця у поведінці автомобіля при його включенні/відключенні ледь помітна. А ось різниця при виборі «еко» або «спорт»-режиму добре відчувається: в останньому випадку кросовер Toyota RAV4 максимально жваво реагує на педаль акселератора і також стартує з постійним підключенням задніх коліс (судячи з діаграми на панелі приладів).

Що ще запам’ятовується у характері Toyota RAV4 – то це його підвіска. Напрочуд м’яка підвіска, але енергомістка і з великими ходами. У результаті кросовер Toyota RAV4 дозволяє мчати розбитою дорогою в стилі великих позашляховиків Toyota: з хорошим комфортом, невеликим похитуванням й великим відчуттям «а мені все одно». Головне не довести автомобіль до розгойдування і не «шаркнути» нижньою частиною переднього бампера на черговій нерівності. Ох, цей передній бампер з його низькою і випнутою «губою»…

Зате вкотре переконався і підтверджую – підвіска гібридних версій Toyota RAV4 налаштована майже ідеально з погляду комфорту/енергомісткості. Звичайно, з такою ходовою частиною складно говорити про якусь точність керування. Кермо відносно легке, але в ньому немає відчуття крутизни повороту або якогось взаємозв’язку з дорогою. Кермо тут просто для того, щоб лише приблизно задавати напрямок руху автомобіля. Але навіть якщо трохи помилився у повороті й колесо потрапило до ями, то нічого страшного – диво-підвіска все відпрацює. Отже, автомобіль Toyota RAV4 (і особливо у версії Adventure) явно створений не для претензійно-точного водіння, але для реальності українських доріг.

У випадку Toyota RAV4 Adventure, у цього автомобіля відразу три мотори – один бензиновий і два електричні. Який результат? Розгін до «сотні» вкладається у 8,4 секунди. Споживання пального по місту становить 7,5-8 літрів на 100 км, на трасовій «сотні» автомобіль потребує близько 5,5-6 літрів. Почасти й тому, що такий гібрид нелегкий: судячи з техпаспорта, тестовий Toyota RAV4 Adventure затягує на 1805 кг. Відверто кажучи, в порівнянні з передньопривідним гібридом Toyota RAV4, версія з повними приводом поступається за цифрами – розганяється на частки секунди довше, споживає на півлітра більше. Але суть у тому, що самі цифри мінімальні: кросовер Toyota RAV4 Adventure все одно один із динамічніших і найбільш економних автомобілів свого класу. При цьому повний привод дає запас прохідності на лісових ґрунтових шляхах.

Скільки коштує Toyota RAV4 Adventure? А скільки коштують інші версії Toyota RAV4?

Автомобіль Toyota RAV4 Adventure пропонується тільки з гібридним силовим агрегатом й повним приводом, а рівень оснащення позиціонує цю версію як перед-максимальну. Тому і цінник Toyota RAV4 Adventure відповідний – близько 1,6-1,75 млн грн або близько $40-43 тис. (залежно від кольору кузова та пари пакетних опцій). Якщо говорити про автомобіль взагалі, то гама моделі починається зі звичайних версій Toyota RAV4 2.0 зі стартовою ціною близько 970 тис. грн або $23,5 тис.; продовжується Toyota RAV4 Hybrid (передній або повний привод, різні комплектації) з ціною від 1,3 млн грн або $32 тис.; закінчується варіантом Toyota RAV4 Plug-In із ціною від 2,25 млн грн або $55 тис.

Відносно більшості версій Toyota RAV4, конкретно взятий автомобіль Toyota RAV4 Adventure виявляється недешевим. Але тепер настав час поговорити про комплектацію. Адже Toyota RAV4 Adventure пропонує: світлодіодні прожекторні фари, безключовий доступ і запуск двигуна, кермо з підігрівом, підігрів передніх сидінь, клімат-контроль, панель приладів на основі 7-дюймового дисплея, систему мультимедіа з 8-дюймовим дисплеєм, бездротову зарядку, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, систему стабілізації, моніторинг «сліпих зон» дзеркал. Плюс окремо варто відзначити комплекс Toyota Safety Sense: інтелектуальний адаптивний «круїз», попередження про можливе зіткнення та автоматичне гальмування, розпізнавання дорожніх знаків, утримання у смузі руху, адаптивне дальнє світло.

Кросовер Toyota RAV4 Adventure легко виправдовує свою ціну не тільки технікою, а й комплектацією: прожекторні світлодіодні фари з функцією адаптивного дальнього світла, підігрів керма та 2-зонний «клімат», бездротова зарядка, мультимедіа з 8-дюймовим дисплеєм та круговий, комплекс систем безпеки Toyota Safety Sense. Серед цікавих опцій – аудіосистема JBL із сабвуфером та дзеркало заднього огляду у вигляді дисплея з окремою камерою: так вирішується проблема поганого огляду при повному завантаженні багажника «під стелю».

Отже: купувати чи ні?

Особисто для мене, такий кросовер Toyota RAV4 Adventure – це, мабуть, найкращий варіант RAV4: мені подобається його оригінальний зовнішній дизайн, подобаються ледь помітні акценти в салоні, подобається робота і можливості гібридної системи, подобається майже максимальна комплектація (але без перегинів). Звісно, це лише моя думка. Втім, як і вся ця стаття – тому вона й підписана моїм авторством. Але не міг не поділитись своїм емоційним сприйняттям автомобіля.

Ось якось так: бренд Toyota і модель RAV4 можуть поєднуватися зі словом «емоції». Версія Toyota RAV4 Adventure ніби відпрацьовує свою назву – вона спонукає пристрасть до пошуку нових пригод та пошуку нових емоцій у, здавалося, такому знайомому автомобілі Toyota RAV4. В такому знайомому автомобілі, який пропонує комфортну підвіску, зручний салон «на кожен день», економічний гібрид, феноменальну ліквідність на вторинному ринку. Ось за це поєднання оригінальності та практичності кросовер Toyota RAV4 Adventure вже вартий уваги.

Тест-драйв Toyota RAV4 Adventure: у пошуках пригод

Технічні характеристики Toyota RAV4 Adventure

Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,615 х 1,865 х 1,690 м

Колісна база – 2,69 м

Кліренс – 200 мм

Багажник – від 580 л (5 місць) або до 1690 л (2 місця)

Вантажність – 420 кг

Мінімальна споряджена маса – 1805 кг

Мотор – гібрид, бензиновий атмосферний мотор R4 2,5 л та два електромотори

Сумарна потужність гібридної системи – 222 к.с.

Питома потужність – 123 к.с. на 1 т

Привод – повний привод AWD-i

Трансмісія – електромеханічна трансмісія e-CVT

Розгін 0-100 км/год. – 8,1 секунди

Максимальна швидкість – 180 км/год.

Витрата палива (паспортний), міський цикл – 5 л на 100 км.

Витрата палива (паспортний), заміський цикл – 4,8 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Bridgestone Alenza 001 235/55R19

Мінімальна ціна автомобіля Toyota RAV4 – від 970 тис. грн або близько $23,5 тис.

Мінімальна ціна автомобіля Toyota RAV4 Adventure – від 1,62 млн грн або близько $40 тис.

Автомобіль надано – Тойота Україна

 


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: