Думка Статті 23.11.2022 о 10:00 comment views icon

Турецький національний електромобіль Togg: чи можливе таке в Україні, що це дає і навіщо потрібно?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Наприкінці минулого місяця стартувало виробництво першого електромобіля Togg. Позначення Togg – скорочення від Turkiyenin Otomobili Girisim Grubu, що означає «Турецька автомобільна ініціативна група». Назва не обманює: фактично перед нами проєкт створення «турецького національного електромобіля», реалізований за активної підтримки місцевої влади та особисто президента країни. Що за цим стоїть? Зараз розповім!

Початок Togg

Історія компанії Togg почалася у 2018 році, перший проєкт електромобіля світ побачив через рік. Вже 2019-го було представлено концепт електричного кросовера, який згодом і став першою серійною моделлю Togg.

Йдеться про електромобіль класу C-SUV: невеликі зовнішні габарити, але при цьому досить велика колісна база – близько 2,8 метра. Фактично це найбільш виграшний варіант компонування для електрокара.

По-перше, розтягнута колісна база дозволяє встановити під кузовом великий акумулятор, що потрібне для далеких подорожей. По-друге, формат кросовера з високим дахом дозволять використовувати вертикальну посадку людей в салоні – і, таким чином, мінімізувати незручність посадки та розташування ніг через акумулятор знизу.

Перший електромобіль Togg – це кросовер C-SUV, який розпочався концептом 2019 року та прийшов у серію практично в незмінному вигляді. Сьогодні заявлено дві версії: перша – задній привод, потужність 200 к.с., запас ходу 300 км; друга – повний привод, потужність 400 к.с., запас ходу 500 км. Старт продажів запланований на 2023 рік, орієнтир ціни – $43-54 тис. залежно від версії.

Цікаво, що розробка цього кросоверу вимагала співробітництва одразу з двома великими закордонними компаніями. По-перше, це компанія Pininfarina – крім загального дизайну, зазвичай фахівці сторонніх ательє також допомагають з ергономікою салону, опрацюванням деталей, буває навіть з налаштуванням ходової частини.

Онлайн-курс "Комерційний Аудіопродакшн" від Skvot.
Навчіться створювати, зводити й мастерити музику для комерційних проєктів — кіно, серіалів, улюблених ігр чи вірусних рекламних роликів.
Детальніше про курс та довід лектора

По-друге, створення електромобіля призвело до необхідності будівництва нового заводу, де потрібен новий досвід міжнародного співробітництва. Цього разу – з китайською компанією Farasis, яка є одним із найбільших світових виробників акумуляторів для електромобілів. А ще плюс додайте закупівлю обладнання для заводу, організацію виробничого процесу – неоціненний досвід!

Вже сьогодні завод Togg готовий щорічно виробляти до 100 тис. електрокарів на рік, а взагалі його потенціал дозволять наростити обсяги виробництва навіть до 175 тис. електромобілів на рік.

Якщо вірити сайту Togg, то ідея компанії виходить далеко за межі лише електрокарів. Тут йдеться про «мобільну платформу для майбутнього»: можливість «шерингу» електромобіля та паркувальних місць, пошук та резерв зарядних станцій, ексклюзивні програми від партнерів, доставлення замовлених товарів прямо до багажника електромобіля.

А ще Togg – основа для автономного транспорту: компанія незабаром обіцяє створити автопілот третього рівня для власних моделей. Все перераховане вище побудовано, перш за все, на можливостях «софту». А це означає необхідність розвитку IT-компанії та зростання відповідних фахівців.

Онлайн-курс "Комерційний Аудіопродакшн" від Skvot.
Навчіться створювати, зводити й мастерити музику для комерційних проєктів — кіно, серіалів, улюблених ігр чи вірусних рекламних роликів.
Детальніше про курс та довід лектора

Словом, Togg – багато ідей, побудованих довкола електрокарів. Але все ж давайте повернімося до самих електромобілів.

Гамма моделей Togg: кросовер, седан, інші моделі

Вище я наводив приклад кросовера Togg, але компанія вже анонсувала нові концепти – це електричні седани. Які, судячи з його зовнішності, досить близькі до серійних екземплярів: приберіть двосторонні дверцята, дзеркала-камери, висувні ручки – і ось отримали готові варіанти.

Причому зверніть увагу на подібний дизайн-стиль кросовера та седанів: різні моделі електромобілів безпомилково пізнаються, як такі, що належать одному бренду. Це важливо, якщо вам необхідно розширювати гаму моделей. Адже, судячи з попередніх планів компанії, так і станеться.

Початкова модельна гама Togg має налічувати п’ять електромобілів: кросовер, седани, хетчбек, мінівен. Крім нових моделей, повинні бути й нові ринки збуту. Окрім продажів електромобілів у самій Туреччині, компанія також орієнтована на ринки Європи – як мінімум, Німеччина та Франція.

Сьогодні ми знаємо кросовер , анонсовані електромобілі-седани. А взагалі гама повинна включати не менше п’яти моделей – і все це будуть лише електрокари!

Отже: чи можливе таке в Україні, що це дає і для чого це потрібно?

Хтось скаже, мовляв, «Togg – це ще одна форма пропаганди сил чинної влади». Можливо. Але форма пропаганди через створення чогось нового набагато краща, ніж спроба нав’язування своїх ідей військовими способами. Ну ви зрозуміли. Символічно, що людська історія знала приклади, коли перше (пропаганда через автомобіль) перетворювалося на друге. Ось така іронія долі.

Однак якщо все робити правильно, то ідея створення сучасного масового електромобіля тягне за собою створення величезної кількості інновацій для країни. При розробці проєктів Togg було використано близько 40 ідей, отриманих від 30 «фокус»-груп із загальною кількістю учасником близько двох тисяч осіб. І напевно серед них було багато першокласних фахівців, які знайшли можливість застосування своїх знань. Та й загалом – масштаби залучення людей значно ширші.

Тільки подумайте: проєкт електромобілів Togg дав Туреччині новий завод, необхідність розвитку мережі зарядок та спеціальних електро-СТО, досвід співпраці при початковій розробці електромобіля та у виробництві акумуляторів, продукт для експорту. Це лише те, що лежить на поверхні.

Ось що потрібне Україні: нові ідеї, навколо яких відроджуватиметься наша країна. Будуть ідеї – будуть компанії та підприємства, буде залучення молодих людей-фахівців, буде міжнародне співробітництво, буде можливість експорту.

Причому це можуть бути зовсім різні ідеї: створення комерційних електромобілів або електробайків (приклади вже є), створення платформи для управління зарядними станціями з наступним виходом на міжнародний рівень (приклади теж є), будівництво літака «Мрія-2», розвиток IT-напрямків або ракетно-космічної галузі. Та що завгодно, аби не стояти на місці!

Що для цього потрібно? Підтримка держави. Причому не на рівні «не заважати», а на рівні «допомагати»: підведення доріг та електроживлення, податкові пільги на обладнання для заводу, конференції представників влади для потенційних іноземних інвесторів тощо.

Можна всі пункти зі списку, можна лише кілька. Але потрібна саме «підтримка», а не просто «не заважати». Адже українці вже довели всьому світу: ми варті того, щоб жити та впевнено йти вперед – у світле і мирне майбутнє.

Турецький національний електромобіль Togg: чи можливе таке в Україні, що це дає і навіщо потрібно?


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: