Дописи 28.06.2023 о 20:20 comment views icon

Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

author avatar
https://secure.gravatar.com/avatar/1ae9002479444de30173881272057e7c?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://secure.gravatar.com/avatar/1ae9002479444de30173881272057e7c?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://itc.ua/wp-content/themes/ITC_6.0/images/no-avatar.svg

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.

Візьми участь у конкурсі та виграй ігровий ПК від
Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Сьогодні хочу розповісти про свою стареньку зеркалку, яка допомагає розробляти комп’ютерну гру з нашим українським замком Паланок у головних ролях.

Ось він – Canon 650d з кітовим об’єктивом 18-55 мм:

Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Фільмування відео

Цей фотоапарат купив ще в далекому 2013-му році. До цього прожужав вуха чотирьом друзям, три з яких все ж таки купили цю модель за моєю порадою і були дуже задоволені. А от я — ні.

Головна причина покупки — хотів знімати відео з кіношною якістю (тоді ще не було поширено, тільки 1920х1080р, при цьому навіть в багатьох кінотеатрах крутились DCP 2048×1080 копії фільмів).

Але якість відео була значна гірша ніж я собі “запланував”. Замінив об’єктив на народний 50 мм 1.8. Нічого не змінилося. Кольори пливуть, зображення наче різке, але деталей зовсім нема. Є шум, але не “кіношний”, а якийсь “цифровий”. DOF робив картинку “богаче”, але на вид все одно було як аматорське весілля.  І хоч я тоді займався “постпродакшеном” на фрилансі, ні вручну, ні десятками фільтрів з After Effects не зміг досягти кінематографічної картинки.

Курс QA Manual (Тестування ПЗ мануальне) від Powercode academy.
Навчіться знаходити помилки та контролювати якість сайтів та додатків.
Записатися на курс

В той самий час гуглив і читав сотні форумів і статей, і зрозумів, що роздільна здатність (1080р) – це далеко не головний показник якості картинки.

Для “кіношної” картинки нам потрібно:

Об’єктив.

Бажано анаморфний. Він повністю змінює відчуття від картинки, через те, що змінює пропорції зображення (картинка “стискається” по вертикалі, а потім на постпродакшені “розтягується”).

Засвіти від лінз  (Lens Flare) виглядають зовсім по іншому (згадуємо Майкла Бея), “дихання” об’єктива при переводі фокуса і в цілому вся картинка нагадує таку, на яку ми звикли в кінотеатрах. Але ціна на професійний анаморф стартує від $5000 і може досягати $20000+ легко. Іноді виручають старі об’єктиви, прикручені через перехідники.

Курс QA Manual (Тестування ПЗ мануальне) від Powercode academy.
Навчіться знаходити помилки та контролювати якість сайтів та додатків.
Записатися на курс

Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Кодек для збереження відео

Стандартний h.264 повністю руйнував якість. Трава перетворювалась на якусь мішанину кольорів. Окремі травинки неможливо було розрізнити, хоча навіть на jpeg знімках на цьому фотоаппараті вони були. Також навіть при мінімальних значеннях контрасту тіні були в “нулях”, без переходів і градієнтів, а небо в засвітах. Тільки після можливості знімати  Raw-відео за допомогою прошивки Magic Lantern я побачив що зображення стало набагато якісніше.Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Але прийшлось це відкинути -, тому що із-за обмежень SD-Card рідера фотоапарат не встигав зберігати великі обсяги інформації незалежно від швидкості карточки. Тільки 5 секунд і то в 720р.

Були ще проблеми при зніманні Raw відео — точки фокуса на матриці, які теж відображалися як артефакти. Ще можна згадати аліасінг на проводах і діагональних поверхнях.

Тому з часом фотоапарат був закинутий на полку і рік лежав без руху з пробігом близько 8500 спрацювань затвора. Чому знаю таку точну цифру? Тому що вивісив на продажу, ще на Сландо (олх до ребрендінга). І майже не продав за 500$, але схаменувся. І правильно зробив, тому що почав використовувати при розробці ігри.

Розробка гри

Для чого він знадобився? Одне слово — Фотограметрія. Я думаю багато хто чув та бачив як фотограмметричні ассети використовуються в багатьох іграх, наприклад Star Wars Battlefront:

За допомогою великої кількості фотографій і спеціального софта спеціалісти можуть робити як 3D-ассети, так і поверхні та текстури. Я ж вирішив відтворити архітектуру замку з великою точністю.

Чому саме Паланок?

Кожен ранок, виходячи на балкон, я бачу цей замок. Як каже Вікіпедія “Замок Паланок — унікальний зразок середньовічної фортифікаційної архітектури з поєднанням різних стилів, пам’ятка архітектури національного значення”.Canon 650d та його роль в розробці гри для SteamФото: вид з вікна на замок

В цілому його архітектура здалася мені ідеальною для комп’ютерної гри на кшталт Myst. У нього достатня для гри площа і велика кількість приміщень. А завдяки наявності 4-х рівнів замку можна додати ще трохи “метроідванії”.

Хоч ідея про гру виникла ще на початку 2015 року, але тільки у квітні 2016, ми з другом вирушили о п’ятій ранку на замок для перших знімань. Чому о 5-й ранку? Важливо щоб не було туристів. А ще важливіше — щоб не було сонця, щоб на фотографіях не було тіней. Тому ми й намагалися зловити якраз той момент, коли вже не так темно, но ще сонце не світить.

Canon 650d та його роль в розробці гри для SteamФото: на зйомках з Canon 650d

Після цього фотографії прогоняються через спеціальну програму, яка видає такі 3D-моделі:Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

І потім ці моделі можна використовувати як “шаблони” для створення чистової 3D-моделі:Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Після перших знімань гра була закинута на довгі 7 років, не вистачало досвіду. І тільки зараз я вирішив з новими знаннями повернутися до неї.

Для мотивації зробив сторінку в Steam. Додавайте в вішлисти, це дуже мотивує продовжувати:

https://store.steampowered.com/app/2395520

Але це вже інша історія.

А мій Canon 650d і надалі буду використовувати для фотограмметрії та створення ігри.Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Виграй ігровий ПК від
Canon 650d та його роль в розробці гри для Steam

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: