Новини

Рада ввела кримінальну відповідальність за несанкціоновану зйомку ЗСУ та нецільове використання гумдопомоги

Рада ввела кримінальну відповідальність за несанкціоновану зйомку ЗСУ та нецільове використання гумдопомоги

Під час пленарного засідання 24 березня український парламент проголосував за низку важливих законопроєктів, серед яких №7189 — про кримінальну відповідальність за незаконну фото- та відеозйомку переміщення Збройних сил України та міжнародної військової допомоги. Цей законопроєкт доповнює Кримінальний кодекс України новою статтею 114-2 «Несанкціоноване розповсюдження інформації про направлення, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, рух, переміщення або розміщення ЗСУ чи інших військових формувань України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану».

  • Так, за розповсюдження цієї інформації (якщо вона не розміщувалась у відкритому доступі Генштабом ЗСУ, або без отримання письмового дозволу Генштабу на її розповсюдження), передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років.
  • За розповсюдження інформації про переміщення, рух або розташування ЗСУ чи інших військових формувань України — загрожує позбавлення волі на строк від 5 до 8 років. За ці дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або з корисливих мотивів, або з метою надання такої інформації державі, що здійснює збройну агресію проти України чи незаконним збройним формуванням, або якщо вони спричинили тяжкі наслідки, — позбавлення волі на строк від 8 до 12 років.

Останнім часом фіксуються численні випадки, коли гуманітарну допомогу використовують для отримання прибутку, тож підтримано проєкт закону №7146 про кримінальну відповідальність за використання під час воєнного стану гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням. Про це повідомила народна депутатка України Олена Шуляк.

  • Використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку або власного збагачення, карається позбавленням волі на строк від 3 до 7 років з конфіскацією майна або без.
  • Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням влади чи службового становища, або у великому розмірі, караються позбавленням волі на строк від 7 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.
  • Дії, вчинені організованою групою чи в особливо великому розмірі, караються позбавленням волі на строк від 10 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.
  • Право розслідування вказаних злочинів закріплюється за слідчими органів безпеки.

Також Рада посилила відповідальність за колабораціонізм, ухваливши законопроєкт №7186. За співпрацю з державою-агресором відтепер передбачено від 10 до 12 років позбавлення волі та забороняється займати низку посад у майбутньому, пов’язаних із виконанням функцій держави чи місцевого самоврядування, на строк від 10 до 15 років з можливою повною конфіскацією майна.

Крім того, законопроєкт відносить підслідність справ щодо співпраці із державою-агресором до слідчих органів безпеки, а також поширює на таке кримінальне правопорушення можливість спеціального досудового розслідування (inabsentia).

Курс
Java вечірній
Навчайтесь топової професії у вільний від роботи час
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Java вечірній

До осіб, підозрюваних у державній зраді та співпраці з агресором, застосовуватимуть запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. І для певної частини таких підозрюваних суддя має право не визначити розмір застави.

Також 24 березня Рада підтримала такі проєкти законів:

  • №7188 — звернення до ООН, ЄС, НАТО та ін про необхідність вжиття додаткових спільних заходів з метою припинення агресії росії;
  • №7190 — про вдосконалення норм податкового законодавства для забезпечення ефектперіодивної роботи економіки держави під час війни;
  • №0133 — додаткові 100 млн $ від Міжнародного банку реконструкції та розвитку
    №7178 — про прощення набуття прав користування на земельні ділянки с/г призначення в умовах воєнного стану;
  • №6417 — про урегулювання питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням членів сімей колишніх військовослужбовців, у тому числі добровольців, загиблих (померлих) під час участі в АТО/ООС;
  • №5583 — про визначення системи соцзахисту ветеранів війни та комплексного огляду системи соціального захисту ветеранів війни;
  • №7179 — про доповнення переліку посадових осіб, яким надається державна охорона;
    №7182 —  про захист критичної інфраструктури України від кібератак;
  • №7181 — про скасування кримінальної відповідальності у випадках добровільної здачі зброї, бойових припасів, вибухових речовин або пристроїв;
  • №7184 — про спрощення процедури присвоєння спеціальних звань поліції під час дії воєнного стану;
  • №7183 — про деталізацію порядку здійснення кримінального провадження в умовах введення в Україні або окремих її місцевостях воєнного, надзвичайного стану;
  • №7185 — про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту;
  • №3793 —  про забезпечення ефективного функціонування Експортно-кредитного агентства;
    №7153 — про надання додаткових повноважень центральні та місцевій владі для оперативного прийняття рішень в умовах воєнного стану;
  • №7132 — про скасування ЗНО у 2022-ому році (з заміною на іншу модель вступу);
    №6416 — про продовження можливості участі міжнародних організацій у закупівлі ліків для України;
  • №7173 — про особливості поводження з військовополоненими та встановлення повноважень органів влади у цьому питанні;
  • №7187 — про врегулювання участі народних депутатів у ЗСУ та ТРО в умовах воєнного стану (перше читання);
  • №7192 — про особливості оренди державного та комунального майна в умовах воєнного стану (спрощена процедура надання приміщень на пільгових умовах);
  • №7180 — про вдосконалення засад організації та ведення руху опору;
  • №7176 — про звільнення членів Наглядової Ради за не прибуття на місце роботи.

Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: