Шахрайську схему викрили співробітники управління протидії кіберзлочинам в Харківській області спільно зі слідчим відділом Харківського районного управління поліції. Організував діяльність call-центру 25-річний місцевий житель спільно із двома адміністраторами. Фігуранти залучили до роботи операторів, для яких розробили детальні інструкції шахрайських дій. Також організатор на хакерських форумах купував бази даних клієнтів банків, яким телефонували працівники call-центру під виглядом працівників фінустанови.
Громадянам повідомляли, що з їхньої банківської картки нібито здійснюються підозрілі транзакції або про те, що надійшла заявка на зміну фінансового номера. Далі громадян перемикали на інших працівників call-центру, які повідомляли «деталі» про «ситуацію з банківським рахунком». Оператори також запевняли потерпілих, що інформацію про нібито шахрайські дії буде передано до місцевої поліції.Після цього інший працівник call-центру телефонував уже під виглядом поліціянта.
Для переконання потерпілих зловмисники використовували «sip-телефонію» та підміняли номери на ті, що були вказані на офіційних сайтах поліції. Псевдополісмен повідомляв, що для блокування шахрайських дій необхідно назвати йому код із SMS-повідомлення. Як тільки громадяни називали код – зловмисники викрадали гроші з банківської картки потерпілого.
За місцями проживання фігурантів та в офісному приміщенні, де розташовувався сall-центр, працівники поліції провели обшуки. Вилучено понад 70 комп’ютерів і таку ж кількість телефонів.
Серед ошуканих — громадяни України та країн СНД. Наразі правоохоронці встановлюють потерпілих та остаточну суму збитків.
Відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України. Санкція статті передбачає до восьми років позбавлення волі. Вирішується питання щодо оголошення підозри фігурантам. Слідчі дії тривають. Процесуальне керівництво здійснює Харківська окружна прокуратура.
Сообщить об опечатке
Текст, который будет отправлен нашим редакторам: